Inslapen? Help!

Plaats reactie
lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Inslapen? Help!

Bericht door lieze81 » 4 augustus 2016, 19:57

Hier helpt het goed om zn doudou (knuffeltje) over z'n oogjes te leggen.
In het begin wreven we dan ook over z'n wenkbrauwen, of van hoofdje tot aan z'n neusje, maar dit vindt hij nu (21 wkn) niet meer leuk.
Heb je een mobiel aan z'n bedje?
inbakeren?
zo'n knuffel met baarmoedergeluiden, of ander zacht melodietje?

Heb er geen ervaring mee, maar dit moet knap lastig zijn, dus ik help even met je mee zoeken.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Inslapen? Help!

Bericht door Aria » 4 augustus 2016, 21:50

Hoi Ethlinn,

Dat is vrij normaal op deze leeftijd... Ik heb het al gezegd, eh, en `t is misschien vervelend om te horen, maar ze hebben echt veel hulp nodig met slapen op deze leeftijd... Het ene kindje al meer dan het andere, maar dat is bijna bij allemaal een *probleem* op deze leeftijd.

Ik ben `s avonds ook gemakkelijk 2 uur bezig vooraleer ons Noor effectief DIEP in slaap ligt in haar bedje, hoor. Ik geef haar de borst, ze valt in slaap, ik wacht efkes, probeer haar in bedje te leggen, wordt weer wakker, ik geef haar efkes tijd, soms slaapt ze vanzelf in, maar vaker gaat ze beginnen huilen en begint *de tango* weer opnieuw. Tussen 20u en 22u is dat wat ik doe. :roll: :D

Overdag van `t zelfde: ze doet regelmatig dutjes in de draagzak, want met een 21-maander in huis heb ik geen tijd om haar uren slapend vast te houden. In de namiddag als zoontje slaapt, heb ik de tijd om haar effectief een goeie dut te laten hebben, maar eer ze in slaap ligt in haar bedje en diep en rustig verder slaapt zijn we ook 1-2 uur verder.

Ik probeer regelmatig (dagelijks) van haar wakker in haar bedje te leggen, hoor, maar dat is op deze leeftijd gewoon echt kei-moeilijk voor die mannekes. Dat gaat beteren als ze ouder worden, maar neem het van mij aan, dat is nu echt DOODNORMAAL.

Hoe meer je je daartegen gaat verzetten, hoe gefrustreerder je gaat worden... Ik kon me daar bij mijn eerste vreselijk in opjagen en dacht dat het echt nooit ging beteren en uiteindelijk vanaf dat hij 4,5 maanden was ging hij altijd vanzelf in slapen. Bedje in, beetje babbelen en ploef in `t slaap! Ik wist niet wat er gebeurde! Nu zijn ze echt nog heel klein en van zodra dat jij stopt met wiegen, borst, fles, ... worden ze echt heel gemakkelijk wakker en moet je weer opnieuw beginnen...

De enige andere optie op deze leeftijd is hem te laten brullen en dat zou ik je op deze leeftijd echt niet aanraden...

Kan je misschien wat meer info geven over wat je precies doet en hoe lang het duurt om hem in slaap te krijgen gemiddeld? Hoe zien zijn dutjes eruit overdag en hoe zijn nachtslaap?

Er zijn dingen die kunnen helpen, eh, als hij bijvoorbeeld steeds wakker wordt als je stopt met wiegen, kan je een elektrische swing overwegen? Die blijft namelijk wiegen, zodat hij niet wakker schrikt en dan heb je je handen vrij. :)
Als hij het `s nachts ook doet, zou ik echt overwegen om te co-sleepen, heb je daar al aan gedacht?

Veel moed en trust me, `t is een fase, het gaat voorbij!

Liefs,
Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Re: Inslapen? Help!

Bericht door Sarahke82 » 9 augustus 2016, 16:34

Je kan proberen inbakeren?

Bij ons hielp de puckababy slaapzak goed.
Hij sliep vrij snel in terwijl hij eerst uren huilde van oververmoeidheid.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten