Jongensnaam gezocht

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Re: Jongensnaam gezocht

Bericht door Sarahke82 » 4 oktober 2017, 18:26

delta schreef:
4 oktober 2017, 17:03
Vraagje aan cimmeque (of aan de anderen ook)

Victor staat op ons lijstje, we houden echt van de naam, maar nu vraag ik me af of de naam niet te populair is tegenwoordig. (Vreemd genoeg hebben al verschillende vrienden die naam laten vallen bij ons als ze zitten te raden naar de naam :o . Ofwel zien we eruit alsof het een naam is die zou passen voor ons zoontje ofwel is het tegenwoordig gewoon een heel populaire naam.) Zit Victor in zijn klasje/creche met nog andere Victors? Op zich vind ik het niet zo erg als een naam populair is, maar zou het wel jammer vinden als er teveel Victors zijn en hij in zijn dichte omgeving niet meer uniek kan zijn en achternaam initialen zou moeten gebruiken om zich te onderscheiden.
Ik denk dat dat nog wel meevalt. Ik heb 11 jaar in de crèche gewerkt en nog nooit een Victor gehad 😊
Afbeelding

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Jongensnaam gezocht

Bericht door snoopy86 » 4 oktober 2017, 19:17

Tgoh Victor is denk ik niet superpopulair
Maar ik zou hem niet nemen,omdat je het toch regelmatig hoort.
Maar iedereen zijn keuze he

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: Jongensnaam gezocht

Bericht door Hopeful82 » 5 oktober 2017, 7:52

Sarahke82 schreef:
4 oktober 2017, 18:25
Hopeful82 schreef:
4 oktober 2017, 15:26
Hey Sarahke82, jij was toch ook lid van groepje vroeger, is jouw oudste niet ook van oktober 2013 ergens? Hoe gaat het nu met jullie? Zie dat nummer 2 er ook al even is! Is het wat mee gevallen?
Ja, Gust is van november 2013. Mia is in april geboren. Zaterdag wordt ze al 6 maanden! Jij had er ook 2, toch?
Ik heb er 3 :mrgreen: Jasper is van augustus 2013 (was 8 wk te vroeg), Wouter en Sander zijn van december 2014 en nummer 4 is voor maart 2018 voorzien :D
Ik weet dat de eerste maanden/jaren van Gust zo moeilijk waren, gaat het met Mia makkelijker nu?
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Re: Jongensnaam gezocht

Bericht door Sarahke82 » 5 oktober 2017, 8:25

Hopeful82 schreef:
5 oktober 2017, 7:52
Sarahke82 schreef:
4 oktober 2017, 18:25
Hopeful82 schreef:
4 oktober 2017, 15:26
Hey Sarahke82, jij was toch ook lid van groepje vroeger, is jouw oudste niet ook van oktober 2013 ergens? Hoe gaat het nu met jullie? Zie dat nummer 2 er ook al even is! Is het wat mee gevallen?
Ja, Gust is van november 2013. Mia is in april geboren. Zaterdag wordt ze al 6 maanden! Jij had er ook 2, toch?
Ik heb er 3 :mrgreen: Jasper is van augustus 2013 (was 8 wk te vroeg), Wouter en Sander zijn van december 2014 en nummer 4 is voor maart 2018 voorzien :D
Ik weet dat de eerste maanden/jaren van Gust zo moeilijk waren, gaat het met Mia makkelijker nu?
Ja, Gust heeft lang een sonde gehad. Het eten is nog niet super. Soms eet hij 2 happen, soms een 'vol' bord, maar hij komt bij)
Mia begon jammer genoeg ook slecht :D Veel huilen, flessen gingen heel moeizaam. We hebben direct een afspraak gemaakt met de prelogopediste in het UZA. Deze keer waren we voorbereid! Gelukkig wou zij wèl eten en lag het puur aan mondcoördinatie. Ze kan niet goed drinken. (zuigen, ademen en slikken tesamen is moeilijk voor haar) We hebben nu de lansinoh fles en dat gaat redelijk. Ze 'drinkt' de helft ongeveer en dan dikken we in. Gelukkig gaat het eten van de lepel wel heel goed.
Eens ze de 12 weken gepasseerd was werd het ook een heel ander meisje. Haar krampen waren weg en nu is het een supervrolijk lachebekje :D Dus nu genieten we wel hoor!

Juist, jij had nog een tweeling! Dat was al snel na Jasper hè? Ik herrinner me nog de harde buiken al vroeg in je zwangerschap... Je werkte bij een dokter toen?
Afbeelding

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Jongensnaam gezocht

Bericht door Leniemienie » 6 oktober 2017, 1:08

@snoopy86, wij hebben intussen 2 meisjes en aangezien het geslacht niet wisten hadden we ook een lijstje van jongensnamen: Hannes en Klaas. Beide namen hoor je eigenlijk niet veel maar zijn wel gewone eenvoudige Vlaamse namen.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

cimmeque
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 mei 2015, 11:49

Re: Jongensnaam gezocht

Bericht door cimmeque » 6 oktober 2017, 6:30

delta schreef:
4 oktober 2017, 17:03
Vraagje aan cimmeque (of aan de anderen ook)

Victor staat op ons lijstje, we houden echt van de naam, maar nu vraag ik me af of de naam niet te populair is tegenwoordig. (Vreemd genoeg hebben al verschillende vrienden die naam laten vallen bij ons als ze zitten te raden naar de naam :o . Ofwel zien we eruit alsof het een naam is die zou passen voor ons zoontje ofwel is het tegenwoordig gewoon een heel populaire naam.) Zit Victor in zijn klasje/creche met nog andere Victors? Op zich vind ik het niet zo erg als een naam populair is, maar zou het wel jammer vinden als er teveel Victors zijn en hij in zijn dichte omgeving niet meer uniek kan zijn en achternaam initialen zou moeten gebruiken om zich te onderscheiden.
Onze victor wordt vandaag 7, in 2010 was de naam net nog niet zo populair.
Maar in die 7 jaar is er nog nooit een andere Victor zijn directe pad gekruisd. Van 2 dezelfde namen in de klas, dat weet je toch nooit. Weet je welke naam dubbel in zijn klas zit? Femke. Op plaats hoeveel staat die naam? Hadden die ouders vast nooit gedacht, en toch...

Een van Victors broers heet nu Arthur. Ook erg populair, maar ik heb me er niet door laten tegen houden.
De andere broer heet florian: Arthur en Victor staan in de top 10 in België, florian komt niet voor in de top 100. En toch; mijn moeder is 40 jaar juf lagere school: ze heeft nooit een Arthur en Victor in de klas gehad, en wel 2 florians (wist ik voordien niet) :o :lol:

Ik vind dit eigenlijk een tip die niet alleen geldt in de naamkeuze, maar voor het hele moederschap: laat je niet opjutten door je omgeving/internet/society maar doe lekker je eigen ding!
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Re: Jongensnaam gezocht

Bericht door Sarahke82 » 6 oktober 2017, 8:33

Ik heb een vriendin die haar zoontje Lars had genoemd. Ze dacht dat dat nog 'origineel' was.
Jammer genoeg was het de 3de Lars in de crèche :D En dan nog samen in de groep!
Wij kozen voor Gust en dat begin je nu ook meer te horen.
Als dat de naam is die jij mooi vindt moet je daar niet naar kijken.
Ik zou persoonlijk nooit Lucas kiezen. Die is hyperpopulair en hoor je overal. :lol: (maar eigen keuze uiteraard)
Afbeelding

cimmeque
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 mei 2015, 11:49

Re: Jongensnaam gezocht

Bericht door cimmeque » 6 oktober 2017, 8:56

Misschien nog dit: de doorslaggevende reden voor victor’s naamkeuze was de betekenis, deze stond ook in het groot op zijn geboortekaartje: betekent “overwinnaar”: wat hij na 20 teruggeplaatste embryo’s ook wel was.

Op dat vlak washet wel eventjes gek met de twins omdat die nog grotere overwinnaars zijn eigenlijk en daar de betekenis er niet meer toe deed, maar ach, voor ons klopten de namen en dat is wat telt.
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Jongensnaam gezocht

Bericht door snoopy86 » 6 oktober 2017, 9:55

Hier ging onze zoon Lucas noemen,stond al 4 jaar vast.
Tot de gyneacoloog zei dat het een jongen was,we keken naar elkaar en direct van nee ge Lucas meer.
Was dan zo superpopulair.
Nu zit er een 2de nand bij hem in school en vind het al spijtig.
Nu hebben we al een jongens- en meisjesnaam,maar ja,ons kennende kan hij nog steeds veranderen.
De jongensnaam hoor je bijna niet,de meisjesnaam wel,we zien wel,nog 6 maand tijd.

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Re: Jongensnaam gezocht

Bericht door Sarahke82 » 6 oktober 2017, 11:02

snoopy86 schreef:
6 oktober 2017, 9:55
Hier ging onze zoon Lucas noemen,stond al 4 jaar vast.
Tot de gyneacoloog zei dat het een jongen was,we keken naar elkaar en direct van nee ge Lucas meer.
Was dan zo superpopulair.
Nu zit er een 2de nand bij hem in school en vind het al spijtig.
Nu hebben we al een jongens- en meisjesnaam,maar ja,ons kennende kan hij nog steeds veranderen.
De jongensnaam hoor je bijna niet,de meisjesnaam wel,we zien wel,nog 6 maand tijd.
Ik ben wel heel benieuwd!
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten