Uitgerekend mei - juni 2017

Plaats reactie
pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door pluimke » 18 december 2016, 19:15

Fijn om te lezen dat iedereen hier goed nieuws krijgt. Ik doe er graag nog wat bij. Ikzelf had 10 dagen geleden een echo, op 15 weken. Normaal duurt zo een echo maar een paar minuten, maar dit keer heeft de dokter al heel uitgebreid gekeken of alles er goed uitzag, en dat was ook zo. Een ganse opluchting. Ik liep ook op wolkjes toen ik buitenkwam. Ik dacht toen dat ik nu wel gerust ging zijn tot de 20-weken echo, maar intussen maak ik me weeral een beetje zorgen. Ik vrees dat dat de ganse zwangerschap wel zal duren... De placenta ligt vooraan, dus het zal nog even duren eer ik de baby kan voelen.

De dokter heeft op het einde ook even geprobeerd het geslacht te zien, maar dat was niet helemaal duidelijk. Dus dat blijft nog even een verrassing. Van de PGS test weten we enkel dat het embryo normaal is, niet welk geslacht het heeft.

Is jullie man ook zo in de weer voor jullie? Vrijdagavond waren we samen een website aan het bekijken met zwangerschapsinfo. Het ging over eten. Mijn man wil dat ik zeker genoeg eet. Er werd aangeraden om gezonde snacks te eten tussendoor, zoals een cracker met hummus. Toen ik zei dat ik daar wel zin in had, is mijn man direct rechtgevlogen, is beginnen kikkererwten sorteren en in de week zetten, en de volgende ochtend heeft hij een ganse doos hummus klaargemaakt (die intussen al bijna leeg is).

groetjes,
pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

Chattie
Berichten: 6
Lid geworden op: 5 juni 2016, 20:07

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Chattie » 19 december 2016, 8:18

Dag allemaal! Mag ik me bij jullie groepje voegen?
Ik ben momenteel 12 weken zwanger van mijn tweede kindje en uitgerekend voor 29/06/2017.
Omwille van een eerder miskraam op 8 weken en een verstoorde cyclus zit ik deze keer aan de Utrogestan.
Hebben jullie ervaring met afbouwen? De gynae zei dat dit maar tot 12 weken genomen moet worden. Ik nam dit eerst 3x per dag en sinds exact 12 weken ben ik beginnen afbouwen naar 2x per dag. Dit ben ik nu een week aan het doen en dan moet ik volledig stoppen. Ik voel me er echter zo onzeker over en zit er redelijk rond te stressen. Had ik niet beter tot en met 12 weken de volledige dosis genomen? Ineens zijn mijn zwangerschapssympromen ook zo goed als verdwenen, maar dat is misschien omdat ik de 12 weken grens bereikt heb. Hebben jullie hier ervaring mee? Alvast bedankt en groetjes. Chattie

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Leniemienie » 19 december 2016, 12:22

@chattie, welkom en proficiat trouwens! Ik heb bij de 1e zwangerschap 3x/dag utrogestan genomen tot 10 weken en dan afgebouwd, enkele dagen 2x/dag dan enkele dagen 1x/dag en dan nog eens om de 2 dagen eentje zodat ik op 12 weken volledig gestopt was. Nu dat was eerder om mezelf gerust te stellen want van de gyn mocht ik gewoon na 8 weken ineens stoppen. Het moet idd maar tot 12 weken genomen worden, het wordt soms later in de zwangerschap ook genomen om andere reden. Dus probeer er wat vertrouwen in te hebben en bouw op een paar dagen af.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door pluimke » 22 december 2016, 19:45

Hallo,

Welkom en proficiat aan Chattie!
Ikzelf heb utrogestan genomen tot 16 weken. Tot 10 weken nam ik er 6 per dag, rond 10 weken heb ik dat langzaam afgebouwd naar 3 per dag. Vorige week, toen ik 16 weken was, ben ik dan langzaam naar 2 naar 1 naar 0 per dag gegaan. Zoals iemand anders schreef, zou ik ook eens naar de dokter bellen als je niet zeker bent.

Gisteren was er hier wat paniek, omdat ik nogal een sterke druk voelde, en ook iets dat wel op contracties leek. Ik voelde me al een paar dagen niet lekker, en ik had een paar heel drukke weken achter de rug op het werk. Deze morgen voor alle zekerheid toch maar naar de dokter geweest. Met de baby was alles in orde, en de baarmoederhals zat nog dicht. De lengte van de baarmoederhals heeft hij niet gemeten. Ik moet wel voor alle veiligheid Chronadalat nemen tot ik in Belgie bij de dokter ga, ook omdat ik binnenkort moet vliegen. Ik ben zelf heel ongerust, want dit leek wat op hoe mijn eerste bevalling begonnen is, maar dit keer dan veel vroeger in de zwangerschap. Precies om dit scenario hier te vermijden, wou ik al vanaf 20 weken in Belgie zijn, en nu is het nog vroeger begonnen.

Ik heb nu 2 weken verlof, en begin januari ga ik naar Belgie, tenzij ik beslis om toch eerder te vertrekken. Ik heb dus wel het geluk dat ik thuis kan blijven en rusten. Anderzijds heb ik echt wel afleiding nodig om me niet suf te piekeren.

Om met een luchtiger noot te eindigen: we weten nu wel het geslacht van de baby. Het wordt wellicht weer een meisje.

groetjes
pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Muse » 29 december 2016, 20:04

Hallo Pluimke,

Ik ben bij dr De Catte geweest in verband met een hartafwijking van ons dochtertje en hij is echt Top! En idd heel veel ziekenhuizen sturen naar hem door, dus ik denk dat je niet beter kan zitten hier in België.

Heel veel succes nog!!

UnaVida
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 juli 2016, 9:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door UnaVida » 6 januari 2017, 14:10

Ik heb de indruk dat dit deeltje van het forum een beetje stil ligt :-). De groep mei-juni 2017 zijn precies niet zo actief als de anderen groepjes :-).

Hier loopt de zwangerschap intussen op het gemakje verder. Zondag ben ik al 18 weken. Al ondervind ik toch nog steeds wel behoorlijk wat hinder van allerlei kwaaltjes. Ik ben nog steeds doodop. Die zogezegde energieboost van het 2e trimester is totaal aan mij aan het voorbij gaan. De misselijkheid is nooit echt verdwenen na de 12w. Het overgeven is nog maar zéér sporadisch maar de misselijkheid blijft. Ook de zure oprispingen zijn een constante. Enkel het eerste half uur vd dag geen last van, nadien non stop, zelfs als ik mijn bed in kruip waardoor inslapen niet altijd even vlot lukt. Ik ga hier 1 vd dagen eens voor horen bij mijn gynaecoloog want het begint toch wat te wegen.

Ik heb in mijn directe omgeving (privé en werk) wel een aantal andere zwangere dames die allemaal tussen de periode april en juli zijn uitgerekend. Zij die voor mij bevallen of ongeveer met mij zijn uitgerekend, hebben hun kindje allemaal al rond week 17-18 gevoeld. Zelfs degene die zwanger zijn van hun eerste. Ik voel nog niets, zelfs geen licht kriebeltje. Ik maak me daar toch wat zorgen over. Maar bij een eerste zal dat wel normaal zijn zeker dat je nog niets voelt nu ... Al baart het me echt wel wat zorgen. Binnen 3 weken heb ik mijn 20 weken echo. Dat lijkt nog eindeloos lang te duren :). Ik heb toch wel wat stress en hoop dat alles ok is met ons klein ventje.

Hopelijk loopt alles vlot voor de overige dames hier. Wie heeft er al een 20w echo gehad ? Hopelijk allemaal goed nieuws !

kimley
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 oktober 2016, 14:28

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door kimley » 9 januari 2017, 11:21

Hallo allemaal
Het is hier idd wat windstil geweest. Waarschijnlijk door de feestdagen.
Ikzelf zit nu op week 22, ik voel ook nog niets. Allez het is te zeggen, ik dacht dat ik ze voelde, zo precies kleine bubbeltjes in mijn buik of soms een spiersamentrekking. Maar vorige week bij vroedvrouw geweest, hartje geluisterd, en toen zij ze hoorde bewegen voelde ik niets :(
Ach ja, bij ons lag de placenta de vorige echo ook vooraan, dus zal het daar wel aan liggen vermoedelijk. Mijn man zegt als hij zijn hand op mijn buik legt dat hij wel gewriemel voelt. Maar dat kunnen dus ook mijn darmen zijn :D We zien wel. Waarschijnlijk zal ik het wel voelen zodra ze haar eerste deftige schop doet.
Deze vrijdag opnieuw echo. Kan niet wachten om mijn meisje terug te zien. Hopelijk nog steeds alles in orde.
Heb wel te horen gekregen dat mijn schildklier in de gaten moet gehouden worden. Ik nam daar al hormonen voor maar nu moest ik nog een half pilletje bij nemen. Proberen deze week ook nog bloed te laten trekken om te kijken of het nog in orde is.
Spannend toch altijd hoor. Zwanger zijn is echt niet goed voor mijn zenuwstelsel...
Pilstop juli 2014, zwanger met chlomid juli 2015, mk aug 2015 (7weken)
zwanger met chlomid + pregnyl februari 2016, mk maart 2016 (8weken)
sept 2016 afspraak Jette opstarten inseminatie, blijkbaar al natuurlijk zwanger
uitgerekend mei 2017... :lol:

pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door pluimke » 10 januari 2017, 19:08

Hallo,

Eerste en vooral een gelukkig nieuwjaar aan iedereen. Hopelijk brengt 2017 ons dat mirakeltje waar we al zo lang van dromen!

Muse, bedankt voor je bericht. Hopelijk is alles in orde gekomen met jouw dochtertje?

Unavida, die energieboost heb ik ook nog niet. Voel me wel al een pak beter dan in het eerste trimester, maar wel nog steeds erg lusteloos. Ik heb ook gelezen dat het tot rond 20 weken kan duren eer je de baby voelt. Ik voelde de baby dit keer later dan de eerste keer, omdat zoals bij kimley, de placenta ook bij mij vooraan ligt. In het begin was ik ook niet zeker of het mijn darmen waren of de baby. Tot ik een maand geleden meedeed met een kerstconcert. Tijdens het optreden van een schattig kinderkoor, begon de baby ineens te dansen. En later, toen tijdens een optreden van een Afrikaans koor de ganse zaal (ook vooral Afrikanen) uit de bol ging, voelde ik haar weer.

Maar als je erg ongerust bent, waarom ga je dan niet even bij de dokter? Dat heb ik vorige week ook gedaan. Ik was bang dat ze me een aansteller gingen vinden, maar ze namen me heel serieus en de dokter zei dat ik steeds mocht bellen als ik terug ongerust werd. De dokter legde toen ook uit dat als de baby met het hoofdje naar beneden ligt, en met de beentjes tegen je rug klopt, je dat ook niet voelt. Misschien is dat bij jou ook het geval?

Kimley, hopelijk een goeie echo vrijdag en goed nieuws van je bloedafname!

Intussen ben ik al twee weken in België. Het voelt nu al als een eeuwigheid, maar dat nemen we er bij. Mijn man is vorige week 5 dagen hier geweest, tijdens zijn verlof. In maart komt hij wellicht weer een paar dagen.

Zoals hierboven gezegd, was ik vorige week even in paniek. Tijdens het familiebezoek op nieuwjaar kreeg ik al harde buiken, omdat ik me enorm opjoeg in mijn tante, die maar bleef doordrammen over haar dochter, die onlangs bevallen is van een tweeling (na 1 IVF-poging). Geen enkel woord over hoe gelukkig ze waren met die kinderen, enkel gezaag over hoeveel werk het was, de bevalling, het ziekenhuisbed dat niet comfortabel was etc. Ik ben natuurlijk wel blij voor hun, en ik kan me voorstellen dat een tweeling heel vermoeiend is, maar ik heb zelf een traumatische bevalling gehad en heb mijn baby moeten begraven zonder haar ooit te mogen vasthouden. Wij zouden zo tekenen om in mijn nicht haar plaats te zijn. Ik kan heel erg meeleven met mama's die het moeilijk hebben, maar voor mensen die uitpakken met andermans problemen, heb ik totaal geen begrip. Toen ze weg waren, kreeg ik dan nog onder mijn voeten van mijn zus, omdat ik mijn tante niet gevraagd had om op te houden. Toen de harde buiken de volgende dag voortduurden, heb ik het ziekenhuis gebeld. Ik had de baby ook al even niet meer gevoeld. Ik mocht direct langsgaan, en wauw, wat vond ik die vroedvrouw en dokter daar begripvol. Ze leefden mee met mijn voorgeschiedenis, en hebben direct gecheckt dat alles in orde was. Ik had er zelfs nog geen dossier, want mijn eerste afspraak is pas volgende week. De medicatie die me in het buitenland voorgeschreven was, hebben ze wel veranderd. Ik voel me een pak geruster hier in België. Ik moet enkel proberen mijn familie wat te vermijden :wink: . Ik heb mijn nicht nog niet bezocht, want ik weet dat mijn tante daar dan weer gaat opdraven. Mijn man stelde voor dat ik wacht tot ik zelf bevallen ben. Egoïstisch, ik weet het, maar de laatste jaren ben ik heel selectief geworden in babybezoekjes.

De 20-weken echo is voor volgende week. Ook hier spannend afwachten. Ik hoop zo dat alles in orde is.

groetjes,
pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Leniemienie » 10 januari 2017, 23:09

Ik ben nu 21 weken en voel de baby nu al sinds 3 weken en de afgelopen 2 weken zijn het duidelijk stampen (week 19) mijn man kan dit sinds vorige week ook voelen. Ondertussen voel ik de baby meermaals per dag, dus het kan heel snel gaan. Nu het is wel mijn tweede kindje en dan voel je het naar het schijnt sneller.
Ondanks de duidelijke bewegingen ben ik toch bezorgd want ik heb sinds dit weekend ook veel last van harde buiken. Gisteren was het ok als ik zat of lag maar het minste dat ik van mijn bureau rechtkwam, al was het maar om een koffie te halen, dan had ik harde buiken. Vandaag was het iets beter maar s avonds had ik er toch ook weer last van.
@pluimke, wat hebben ze in het ziekenhuis dan gedaan? Enkel echo of ook aan de monitor?
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door pluimke » 11 januari 2017, 17:23

Hallo Leniemienie,

Ze hebben enkel een echo gedaan, waarbij ze ook de baarmoederhals gemeten hebben. Hopelijk verdwijnen je harde buiken snel!

pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

Liesje88
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 juni 2016, 18:35

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Liesje88 » 12 januari 2017, 17:41

Dag dames. Ik kom hier ook even meelezen! Ik ben nu bijna 17 weken zwanger van onze eerste kindjes. Na 3 verse ivf pogingen en 6 terugplaatsingen zijn we dolgelukkig. Ik ben alleen continu ongerust. Heb sinds 2 weken harde buiken, niet pijnlijk, maar ik word hier echt bang van. Ik heb ook vaak het gevoel dat niet mijn hele baarmoeder opspant, maar enkel het onderste deel. Herkennen jullie dit?
6 x IUI negatief
ICSI 1: miskraam 5w
ICSI 2: negatief 3 cryo's negatief
ICSI 3: 2 blastocysten teruggeplaatst - 6 cryo's - wachten op Bloedname

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Leniemienie » 13 januari 2017, 0:18

Liesje88,dat is exact waar ik ook last van heb. Ik heb morgen afspraak nu de gyn, dus ik zal dan wel horen of het normaal is of dat inzet toch rustiger aan wil doen
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door pluimke » 13 januari 2017, 11:28

Hallo,

Dubbeldikke proficiat aan Liesje88! Hebben ze een blaasonsteking bij jullie al nagekeken? Toen ik een paar weken geleden met een vroedvrouw belde, vertelde die me dat dat ook druk en harde buiken kan veroorzaken.
Leniemienie, succes met je afspraak morgen!

groetjes,
pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

Liesje88
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 juni 2016, 18:35

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Liesje88 » 13 januari 2017, 22:44

Heb vorige week een staaltje urine binnen gedaan en was geen blaasontsteking. Laat maar weten wat je gynaecoloog zegt! Ben benieuwd. Ik mag donderdag gaan.
6 x IUI negatief
ICSI 1: miskraam 5w
ICSI 2: negatief 3 cryo's negatief
ICSI 3: 2 blastocysten teruggeplaatst - 6 cryo's - wachten op Bloedname

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Leniemienie » 14 januari 2017, 14:51

Mijn baarmoederhals zat nog potdicht, de gyn lachte zelfs dat het gerust wat korter mocht zijn want dat de baby nu een héle lange weg moet afleggen. Dus ik moest me geen zorgen maken, die spanning/pijn is waarschijnlijk omdat mijn buikspieren het zwaaar te verduren krijgen want mijn buik is de afgelopen 2 weken fel gegroeid.
Voor de rest alles ok met de baby, mijn man wou het geslacht nog niet weten dus dat is nog steeds een verrassing. :D
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 56 gasten