Uitgerekend mei - juni 2017

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Sloebertje » 2 juni 2017, 22:20

Leniemienie, welkom thuis!
Ik was zo blij te lezen dat je een goede bevalling gehad hebt!

Pluimke, ik duim ook voor jou voor een natuurlijke bevalling! Op een week tijd kan veel gebeuren. Kunnen ze je inleiden of mag dat niet na een keizersnede? Ik tel vol ongeduld mee af. Ik hoop dat alles goed verloopt en dat je niet te veel wordt teruggeslingerd in die vreselijke herinneringen.
Maar ook als het een keizersnede wordt, het zal er sowieso anders aan toe gaan.
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door pluimke » 5 juni 2017, 20:52

Bedankt, Leniemienie en Sloebertje! Hopelijk ben je het thuis al wat gewoon, Leniemienie.

Inleiden doen ze liever niet wegens de keizersnede, tenzij ze het mechanisch of met heel weinig medicatie kunnen doen. Intussen heb ik al veel rondgewandeld, op handen en knieen en in kleermakerszit gezeten, en twee keer een ganse ananas opgegeten. Dat haalt precies allemaal niet veel uit, maar de ananas heeft me wel gesmaakt :-) En van al die suiker in dat fruit werd de baby heel actief!

Mijn man vertrok normaal morgen voor 5 dagen naar de VS, maar dat heeft hij gelukkig kunnen afzeggen. Hij is momenteel erg zenuwachtig (teveel rondgeneusd op het internet). Morgen moet ik terug aan de monitor.

groetjes,
pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

TheSkyIsTheLimit
Berichten: 71
Lid geworden op: 3 mei 2016, 0:44

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door TheSkyIsTheLimit » 6 juni 2017, 15:42

Hellow dames!

Ben hier al een hele tijd niet meer actief geweest! Af en toe heb ik wel nog jullie update gelezen hoor!

Proficiat Leniemienie met de geboorte van jullie dochtertje! Geniet ervan!

Pluimke, hopelijk snel een teken van de natuur dat de bevalling eraan komt! Allesinds heel veel succes en ik duim voor jou op een hele goeie bevalling en een prachtige gezonde dochter!!!

Hier is het ook afwachten. 31/5 was mijn uitgerekende datum, maar mevrouw heeft er duidelijk geen zin in ;-). 't Zal goed zijn in mama's buik zeker? Ondertussen al 3x een monitor gehad, maar geen teken van enige contracties en mevrouw doet da daar nog steeds heel goed. Enkel 's avonds wat last van harde buiken, maar daar stopt het. Dus morgenavond binnen voor een inleiding. 't Is het eerste dus ik ben toch wel behoorlijk zenuwachtig! En ook in twijfel of ik al dan niet een epidurale wil... Wegens mijn overgewicht bestaat de kans dat de epi niet goed werkt, dus heb ook niet echt zin om er 1 te vragen als ie dan niet of maar half werkt he. Waarschijnlijk zal het zichzelf wel allemaal uitwijzen zeker? En ik hoop ook dat het uiteindelijk geen keizersnede wordt, want ook weer door mijn overgewicht vreest de gynae voor een niet zo vlotte bevalling en doordat mijn lichaam nog niet klaar is voor de bevalling isde kans blijkbaar groter dat ze uiteindelijk gaan moeten overgaan tot keizersnede....

Ik hou jullie op de hoogte!
ICSI1: TP cryo natuurlijke cyclus, dochter juni '17

pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door pluimke » 6 juni 2017, 20:04

Bedankt theskyisthelimit!

Ik ben vandaag ook nog op controle geweest. Alles zag er nog goed uit op de monitor, en morgenavond moet ik ook binnengaan om ingeleid te worden met een ballonkatheder. Na 12 uur wordt er dan gekeken of er ontsluiting is, en dan kan ik ofwel gewoon proberen te bevallen, ofwel wordt het een keizersnede. Ik heb er nu wel vrede mee, zo heb ik toch een kans om natuurlijk te bevallen.

Het komt nu ineens wel dichtbij. Oorspronkelijk stond er ingepland dat ik vandaag en donderdag nog aan de monitor moest, nu gaat het ineens wat vlugger (mijn eigen arts was er niet bij de laatste controle).

Ik zal zeker aan jou denken theskyisthelimit! Heel veel succes!!!

pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

TheSkyIsTheLimit
Berichten: 71
Lid geworden op: 3 mei 2016, 0:44

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door TheSkyIsTheLimit » 7 juni 2017, 10:43

Hey Pluimke, thx! Zal ook aan jou denken hoor! Alvast heel veel succes en hopelijk kan het voor jou idd op deze manier toch natuurlijk!

Toitoi! En ik hoor het wel hoe het afgelopen is!!!
ICSI1: TP cryo natuurlijke cyclus, dochter juni '17

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Sloebertje » 7 juni 2017, 13:28

Pluimke, mijn gedachten zullen bij jou zijn deze avond! Ik duim mee voor een vlotte bevalling en een gezonde wolk van een baby. x
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Leniemienie » 7 juni 2017, 14:12

@pluimke, theskyisthelimit, allebei veel succes gewenst! Ik duim voor een vlotte bevalling voor jullie beiden

Intussen geraak ik het wat gewoon thuis met zo'n klein babytje, alleen zijn de nachten superzwaar, ze wordt steeds wakker van zodra ik haar 's nachts in haar bedje leg, ook al is het een cosleeper en ligt ze vlak langs mij. Dus ik heb al rechtop zittnd proberen te slapen en vaak valt ze dan tegen 6 u eindelijk in haar eigen bedje in slaap. Op advies van de vroedvrouw deze nacht de beer met baarmoedergeluiden opgezet en ze heeft van 1u tot 4u30 geslapen, zálig! Hoe je soms toch gelukkig kan zijn met enkele uurtjes slaap :D
Mijn oudste dochter is trouwens superlief voor de baby, totaal niet jaloers ofzo. Echt superschattig, die 2 tesamen.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door pluimke » 9 juni 2017, 22:39

Hallo
Ik ben gisteravond bevallen van een schattig dochtertje. Het was heel emotioneel. Uiteindelijk is de bevalling uitgedraaid op een keizersnede. Later Meer
Hopelijk alles goed verlopen bij theskyisthelimit en veel success aan unavida indien je nog niet bevallen bent!
Pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door pluimke » 9 juni 2017, 22:40

Hallo
Ik ben gisteravond bevallen van een schattig dochtertje. Het was heel emotioneel. Uiteindelijk is de bevalling uitgedraaid op een keizersnede. Later Meer
Hopelijk alles goed verlopen bij theskyisthelimit en veel success aan unavida indien je nog niet bevallen bent!
Pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Leniemienie » 10 juni 2017, 0:00

@pluimke, spijtig dat het is uitgedraaid op een keizersnede. Een dikke proficiat met je dochtertje! Geniet er maar van om dat klein babytje eindelijk in je armen te houden!
1 tip: laat je man als het kan die eerste dagen bij jou slapen in het ziekenhuis zodat hij je de baby kan aangeven zolang je niet zelf vlot in en uit het bed kan.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

TheSkyIsTheLimit
Berichten: 71
Lid geworden op: 3 mei 2016, 0:44

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door TheSkyIsTheLimit » 10 juni 2017, 4:59

Proficiat Pluimke!!! Geniet ervan! Jammer van de keizersnede, maar het voornaamste dat alles goed verlopen is!

Hier ook donderdagavond bevallen van een pracht van een dochter :-). Gelukkig via de gewone weg en lang leve de epidurale want door die inleiding kwamen de weeën een beetje te heftig waardoor ik na 4u volledig kapot was...

Als ik naar dochterlief kijk, dan kan ik het nog steeds niet geloven! Zo'n wondertje!

Genieten genieten!
ICSI1: TP cryo natuurlijke cyclus, dochter juni '17

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Sloebertje » 10 juni 2017, 16:37

Proficiat Pluimke, met jullie dochtertje! Jammer dat het toch een keizersnede geworden is. Hopelijk herstel je vlot. Ik kan me voorstellen dat het zeer emotioneel was, gezien jullie geschiedenis. Geniet met volle teugen van dit schattige wezentje! Ik hoop dat jullie snel het ziekenhuis kunnen verlaten.

Theskyisthelimit, ook voor jou proficiat met je dochtertje! Hier heeft het ook lang geduurd voor ik het echt kon geloven. Het overvalt me soms nog en mijn meisje is ondertussen 16 maanden! :-)
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Leniemienie » 11 juni 2017, 12:06

@theskyisthelimit, proficiat met je dochtertje. Ik ben blij dat bij jou wel alles goed verlopen is. En die epidurale is idd zalig :D
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Leniemienie » 16 juni 2017, 22:37

En hoe is het intussen met de kersverse moeders?
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door pluimke » 17 juni 2017, 0:01

Heel druk! Maar onbeschrijflijk gelukkig met onze lieve meid!

De borstvoeding loopt helemaal niet vlot. Ik heb al een paar operaties gehad aan mijn borsten, daardoor zou het kunnen dat het niet gaat lukken, maar we geven de moed voorlopig niet op. Vanaf de 2de nacht hebben ze al kunstvoeding moeten bijgeven in het ziekenhuis. Ik kolf af en leg haar heel vaak aan, maar ik heb de indruk dat ze niet echt drinkt en wat ik afkolf is ook heel weinig, Dinsdag had ik veel stuwing, maar omdat we in de namiddag naar huis mochten en de persoon die me kwam ophalen, drie uur te laat was, heb ik een ganse tijd niet kunnen kolven. Dat heeft er zeker geen deugd aan gedaan.
Ik heb een vroedvrouw die ook lactatiedeskundige is, en zij stelde voor om met een sondebuisje extra voeding bij te geven bij de borstvoeding. Dat is een gans geknoei, en nu werkt de sonde niet meer en vinden we niet direct een van dezelfde dikte. Morgen nog eens naar de apotheek. Intussen verder bijvoeding geven met een flesje.

Intussen drink ik veel thee met o.a. fenegriek. Advies is altijd welkom.

Het herstel van de keizersnede gaat vlot, en vandaag heb ik 2 keer een beetje kunnen slapen overdag, wat een heel groot verschil maakt. Vannacht heeft ons meisje ook bijna heel de nacht geslapen, zelfs door de borstvoeding heen werd ze niet echt wakker. Het is een heel rustig kindje.

Ik ben wel heel blij dat ik uit het ziekenhuis ben, ook al mis ik de begeleiding daar. Ik lag op een gemeenschappelijke kamer, dus mijn man kon niet overnachten. Mijn kamergenote was bijna gans de nacht op, dus ik ook. Nu is het veel rustiger. Ook al was verhuizen en met baby naar huis op dezelfde dag niet evident, ik ben blij dat mijn man en ik nu samen zijn en voor de baby kunnen zorgen. Waar ik tevoren logeerde, is de sfeer veel te negatief.

Hopelijk alles ok met de anderen
groetjes
pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten