3 kinderstoelen op de achterbank in de auto

Plaats reactie
Ine89
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 augustus 2016, 13:13

3 kinderstoelen op de achterbank in de auto

Bericht door Ine89 » 12 oktober 2016, 13:17

Hallo iedereen,

Ik heb een dochtertje van 17 maanden en ben nu in verwachting van een tweeling.
Ik begin me zorgen te maken hoe we ze alle 3 in de auto gaan kunnen vervoeren. Mijn dochter zit nu in een autostoel groep 1. Daar zouden nu nog eens 2 maxi-cosi's moeten bij komen. Maar dit allemaal op de achterbank lijkt mij niet mogelijk.

Heeft er iemand ervaring met 3 kinderstoelen op de achterbank? Zoja, welke modellen zouden wel naast elkaar kunnen passen? Zijn er autostoelen die smaller zijn dan die van het merk Maxi-cosi?

Groetjes,

Ine
Afbeelding

Afbeelding

cimmeque
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 mei 2015, 11:49

Re: 3 kinderstoelen op de achterbank in de auto

Bericht door cimmeque » 12 oktober 2016, 16:24

Terechte zorgen, wij hebben (hadden) identiek dezelfde zorg. Onze gezinsauto waar m'n man mee rijdt was sowieso al een auto met 3 volwaardige achterzetels, een Mercedes V-klasse. Mijn auto moest (moet) vervangen. We wilden graag -als we toch groter moesten gaan- de optie voor 7 zetels zodat we voor de oudste vaak iemand kunnen mee nemen: de tweeling heeft immers altijd elkaar. (Onze zoon is wel een stuk ouder als jullie oudste).
We zijn gaan kijken voor een VW Touran, een BMW 2-serie en een Ford S-max: afgelopen zaterdag de S-max gaan bestellen :D . De touran en s-max zijn gezinswagens pur sang: 3 evenwaardige stoelen op de 2de rij. De BMW had dat niet, en dan de 3de rij ook nog eens super bekrompen...
Doorslag voor ons voor de s-max gaf de nog ruime koffer: die tweelingwagen is al een hele plaatsinname op zich he :shock: .
Maar er zijn auto's zat op de markt met 3 evenwaardige achterbankstoelen hoor, tegenwoordig ook allemaal uitgerust met iso fix op alle stoelen .

Als je niet van plan bent de auto te vervangen, en je auto heeft nu maar 2 zetels vanachter met kleiner tussenstuk gaat het wel moeilijk worden vrees ik. Als je alleen met de kinderen weg gaat kan de oudste van voor (mijn oudste heeft nooit vanachter gezeten) maar met de hele familie weg gaan wordt wel heel erg krap!

Succes met de keuze!
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

cimmeque
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 mei 2015, 11:49

Re: 3 kinderstoelen op de achterbank in de auto

Bericht door cimmeque » 12 oktober 2016, 16:31

Oh ja: wij hebben al 4 familyfixen gekocht: 2 in iedere auto. Is niet goedkoop, maar je geraakt ze 2de hands zo kwijt aan heel hoge prijzen, dus een kleine uiteindelijke kost voor enorm veel luxe, want zo met 2 maxi cosi's... :shock: :shock:
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

Ine89
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 augustus 2016, 13:13

Re: 3 kinderstoelen op de achterbank in de auto

Bericht door Ine89 » 13 oktober 2016, 9:25

Bedankt voor je reactie.

We zijn normaal nog niet van plan om een andere auto te kopen, aangezien we deze vorig jaar pas aangeschaft hebben. Mijn auto ervoor was maar een kleintje met 2 deuren en het leek ons toen ook al handiger om wat groter te gaan met 1 kind.
Dus we zullen eerst wat proberen puzzelen. En ook eens naar de winkel gaan om te luisteren of ze geen smallere modellen van stoelen hebben. Normaal mogen we het daar wel eens uitproberen, dus laat ons hopen.
We hebben nog wel even te tijd om naar een oplossing te zoeken :)

Het gemak van familyfixen hebben we ook ondervonden bij de eerste :D Een goeie uitvinding :wink:
Of we er nog 2 bijkopen zal afhangen van het feit hoe we ze in de auto zullen moeten zetten.
Afbeelding

Afbeelding

cimmeque
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 mei 2015, 11:49

Re: 3 kinderstoelen op de achterbank in de auto

Bericht door cimmeque » 13 oktober 2016, 10:26

we zijn met de BMW 2 gaan rijden met de 2 maxi cosi's erin, zonder familyfixen, en zoontje in het midden, ZONDER stoel. Hij is 1m20, 20kg, en zat er toch wel wat "geplet" tussenin. Voor korte afstanden huis-school en huis-winkel çava nog wel, maar lange ritten is toch maar krap. Welke auto hebben jullie nu?
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

Ine89
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 augustus 2016, 13:13

Re: 3 kinderstoelen op de achterbank in de auto

Bericht door Ine89 » 13 oktober 2016, 10:52

Ik rijd nu met een audi a4 en mijn vriend met een mitsubishi l200.
In de audi kunnen we het mss nog oplossen met de oudste vooraan te zetten (als we niet samen weg moeten).
In mijn vriend zijn wagen kan dit eventueel ook, maar de airbag kan niet uitgezet worden daar. Maar ik dacht eenmaal ze voorwaarts meerijden dat dit geen probleem meer is.
Wat we ook al gelezen en gehoord hebben is, dat als er achteraan geen plaats is voor een derde stoel,een kind vanaf 3 jaar en vanaf een bepaalde lengte zonder stoel mag zitten tussen de andere.
Probleem bij ons, ons dochter zal nog net geen 2 jaar zijn. En ookal zou ze oud genoeg zijn, zo veilig vind ik dat toch ook niet als ze tussen 2 andere stoelen moet zitten.
Afbeelding

Afbeelding

cimmeque
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 mei 2015, 11:49

Re: 3 kinderstoelen op de achterbank in de auto

Bericht door cimmeque » 13 oktober 2016, 11:59

nee, dat lijkt me maar een akelig idee.
Je moest maar eens iets aan de hand hebben, dat vergeef je jezelf toch nooit?

Inderdaad, eenmaal ze voorwaarts zitten kan/moet de airbag terug aan.
Omdat mijn huidige Peugeot 308cc een minimale achterbank heeft, rijdt mijn zoon al zijn hele leven op de passagierszit mee. Gaat perfect, is zelfs nog heel leuk en makkelijk ook :D
En in geval van mijn auto zeker zo veilig: moesten we iets aan de hand hebben, zit hij veel veiliger op de passagierszit, dan achterin want daar is glas boven het hoofd, geen zij-airbags, geen deur om hem snel uit te halen, ...

Maar 't is als je als gezin weg gaat he, dat het probleem pas komt :roll:
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten