Progesteron

Plaats reactie
fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Progesteron

Bericht door fremo » 17 oktober 2016, 18:51

Hoi allemaal.

Ik ben 5 weekjes zwanger van een cryotje. Hcg waardes waren heel goed gestegen! Top nieuws! Maar toen belde ze terug om te zeggen dat mijn progesteron laag staat en goed moet worden opgevolgd. Ik neem al 6 utros op 1 dag. Eigenlijk mocht ik er maar 3.. maar ik werd niet zwanger met 3 pilletjes.. en toen probeerde ik er 6 bij mijn dochter. Endat ging kei goed! Nu weer 6 en ben direct terug zwanger!
Volgens leuven is er weinig aan te doen. Gewoon afwachten. Wat ik vond is dat als het te laag staat het vruchtje zowizo af komt. Ik zou zo graag willen dat ze iets bij geven want ik ben zo bang dat ik het verlies :( .

Iemand ervaring met lage waardes?
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

cimmeque
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 mei 2015, 11:49

Re: Progesteron

Bericht door cimmeque » 17 oktober 2016, 18:59

Wat was je waarde?
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Progesteron

Bericht door fremo » 17 oktober 2016, 19:10

Hebben ze eigenlijk nizt gezegd. En ik was zo van mijn melk dat ik het vergeten vragen was. Ze hadden mijn man gebeld. En ik heb direct hier het ziekenhuis gebeld. Hier zeiden ze dat het laag was maar wel een beetje gestegen. Endat zou het belangrijkste zijn.. :(
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Progesteron

Bericht door Amarillo » 17 oktober 2016, 21:10

Fremo: ik had ook steeds lage progesteronwaarden waar ik mij veel zorgen om maakte, maar Jette eigenlijk niet echt. Ze zeiden dat het normaal was omdat met ECD je geen eigen cyclus hebt en alles afhangt van de medicatie waardoor dit een vertekend beeld geeft. Het schommelde tussen 8 en 10 en begon pas te stijgen na 13 weken. Zolang het niet verder daalt, je rustig proberen houden want stress heeft hier ook negatieve invloed op. Ik weet, gemakkelijker gezegd dan gedaan! Ik heb mijn Utrogestan verhoogd van 3 naar 5 en mocht eventueel overschakelen op inspuitingen, maar omdat ze daar nog weinig ervaring mee hadden en ik gelezen had over negatieve effecten heb ik het niet durven doen. Probeer je op te trekken aan goed stijgende hcg waardes, heb ik toen ook proberen doen en zegt uiteindelijk al veel. Het is stresserend, veel moed!
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Progesteron

Bericht door fremo » 18 oktober 2016, 9:30

Ik heb vandaag terug gebeld. En idd exact wat jij zegt Amarillo! Degene die gistere gebeld had, had daar geen rekening mee gehouden. Nu heb ik weer het fabriek gevoel! Ipv eerst ons dossier eens te bekijken!
Ik moest me daar idd ook geen zorgen om maken. Ze staan zelfs iets hoger als toen ik zwanger was van onze dochter.
Dus heb ik wel alle kans!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Progesteron

Bericht door Leniemienie » 18 oktober 2016, 10:45

Als ik het me goed herinner, dan had ster ook altijd last van laag progesteron gehalte en zij heeft wel spuitjes hiervoor gehad. Ze is nog steeds actief op het forum dus je kan haar misschien eens een pb sturen.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Progesteron

Bericht door Amarillo » 18 oktober 2016, 11:09

Goed dat je hebt gebeld Fremo! Echt superjammer dat ze je niet de juiste info hebben gegeven. Bij mij hadden ze dit van begin gezegd dat ik mij geen zorgen moest maken, maar pas later de uitleg gekregen dus ik geloofde het ook pas nadat ik zag dat de zwangerschap goed liep. Ik had daarbij ook nog bloedverlies dus was niet echt geruststellend... Weet je hoeveel hij nu stond?
En nu maar rustig genieten van dat nieuwe wondertje dat er binnen 8 maand aankomt, stress is nergens goed voor! :D
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Progesteron

Bericht door fremo » 18 oktober 2016, 11:31

Hoe kwam het bloedverlies dan?
We hebben met Leuven al heel wat meegemaakt. Ze vergeten zoveel! Maarja jij hebt het ook moeilijk gehad hé!
Die eerste weken zijn ook echt verschrikkelijk hé! Symptomen komen en gaan. En ik denk echt te veel na! Ik kijk er echt naar uit om misselijk te worden!
Hoe gaat het met jou? En je buik? Die groeit hard nu zeker?

Ik herinner me ook zoiets Lenie! Maar de situatie bij ster was ook anders..
Ze willen ook niet dat ik iets bij neem. Ook gewoon omdat het vorige keer ook zo was.. dan wist ik het gewoon niet.
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Progesteron

Bericht door Amarillo » 18 oktober 2016, 13:31

Bloedverlies komt redelijk vaak voor bij ECD, maar geen idee wat daar de oorzaak van is. Dus moest dat bij jou misschien voorvallen, probeer niet in paniek te schieten... :wink:
Ik kan mij voorstellen dat je ernaar uit kijkt om misselijk te zijn maar geniet er nog maar van dat het niet zo is!
Hier gaat het goed! Buik is aan het groeien, maar babytje zit wel erg laag. Hopelijk kan ik zwangerschap toch ongeveer uitdoen... Benieuwd hoeveel weken ik ga halen. Elke week erbij nu is weer een overwinning! Hopelijk nog 3 maandjes he! :)
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Progesteron

Bericht door fremo » 18 oktober 2016, 14:19

Zou je rapper bevallen omdat de baby al laag zit? Dochter zat ook laag.. en die wou er ni uit :D .
Ik duim mee dat je het uit kan doen! En een vlotte natuurlijke bevalling!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Progesteron

Bericht door Amarillo » 18 oktober 2016, 17:42

Nee dat laag zitten wil op zich niet zo heel veel zeggen, maar dit in combinatie met mijn halve baarmoeder die normaal niet zoveel gewicht zal aankunnen... Maar ik hoop dat ik de termijn vlotjes uit mag doen! :wink:
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Progesteron

Bericht door fremo » 19 oktober 2016, 8:43

Maar de dokters geloofde er toch in, anders zouden ze toch nooit een risico nemen?
Wel spannend!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Progesteron

Bericht door Amarillo » 19 oktober 2016, 11:53

Ze kunnen het erg moeilijk voorspellen... Verwacht wordt dat ze te vroeg zal komen, maar ja hoeveel kan niemand zeggen. We gaan voor 2017! Dan mag ze komen! :wink:
Wanneer heb jij nu echo?
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Progesteron

Bericht door fremo » 19 oktober 2016, 14:46

Volgende week vrijdag. Hopelijk zien ze iets en vooral een kloppend hartje! Want ik voel mij zo niet zwanger.. ik kan het nog altijd niet vatten. Als het goed gaat hoeveel geluk hebben wij dan!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten