Uitgerekend juli-augustus 2017

Plaats reactie
IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 12 december 2017, 11:31

Dat is heel goed! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als ik ga werken in januari.
Hoeveel keer kolf je op je werk? Voed je nog 's ochtends voor je vertrekt?
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 13 december 2017, 6:56

Meestal drinkt lena rond 6u-6u30 (doet ze zo uit haar eigen), ik kolf vaak nog daarna (als ik geen tijd heb, niet altijd), en vertrek tegen 7u30-8u.
Ik ben zelfstandige en regel mijn kolven dus zelf, maar soms loopt het wat in het honderd omdat ik geen tijd gehad heb, soms geeft dat moeten kolven me ook wel stress (de grootste reden waarom ik eventueel zou stoppen) mijn dagen zijn ook heel wisselend in duur. Soms kolf ik 3 keer op het werk (zeker op lange werkdagen), soms maar 1 keer (maar dan heb ik meestal 's ochtends zeker al gekolfd en is mijn werkdag niet zo heel lang geweest). Soms zit er wel 5u tussen 2 kolfbeurten, maar soms lukt het me ook om na 3u al te kolven. Je ziet, ik ben eigenlijk geen goede referentie ;-)
Afbeelding

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 13 december 2017, 18:09

Hahaha, neen idd! :)
Maar je bent heel goed bezig hé, hoelang plan je nog bv te geven?
Zijn er mensen die langer dan 6 maanden geven en met welke reden? Er is nu zoveel om te doen dus ik vraag mij wel af wat ik het beste kan doen...
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 14 december 2017, 9:35

In maart gaan we ver op reis, dus dan zou borstvoeding wel handig zijn (geen gedoe met poeder meesleuren) dus tot dan sowieso. Daarna ga ik mogelijk stoppen met kolven overdag en zien hoe lang mijn productie het rekt. Maarja, dacht dan wel te zien hoe het liep. Niets hoeft hier, ik zie keer per keer. Nuja, het loopt echt vlot, dus waarom zou je dan stoppen, is makkelijk, altijd bij de hand en geen gesleur met poederkes. ook een ideale troost bij de hand.
Ik heb het wel altijd "vies" gevonden zo'n groter kind aan de borst, maar hoe langer hoe meer denk ik van, zo abnormaal is dat ook allemaal niet. Al denk ik nu wel dat ik ergens rond 1j wel te stoppen (maar weerom, vroeger dacht ik ook te stoppen als ik ging werken en kijk nu, ik ben al 3 maand verder)
UIteindelijk is exclusief bv tot 6maanden goed, maar de wereldgezondheidsorganisatie spreekt van best borstvoeding tot 2jaar en dan zo lang moeder en kind dat wensen...
Hier staan de voordelen per periode:
https://www.borstvoeding.com/artikelen/ ... geven.html
Afbeelding

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 15 december 2017, 12:27

Ik vond dat ook een beetje raar, maar nu denk ik er toch anders over en vraag ik mij af of we het niet wat langer dan 6 maanden zouden doen. Maar we zien hoe het gaat met werken en kolven eerst!
Waar ga je naar op reis als ik mag vragen? Vind je het niet spannend met een baby?
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 22 december 2017, 11:21

sorry voor de latere antwoorden, mijn gsm gooit mij altijd van het forum af als ik iets aan het typen ben, daar kan ik nooit op reageren.

Inderdaad, eerst zien wat het geeft om te kolven. Ik dacht ook van "na een maand ga ik dat al kots en kots beu zijn" maar kijk, ondertussen ben ik al de 6maand voorbij

Uiteraard mag je dat weten, wij gaan naar chili. Ik vind het inderdaad wel spannend. We zijn wel doorwinterde reizigers met de rugzak, maar met baby is uiteraard wel iets helemaal anders. We gaan wel iemand bezoeken die we daar kennen, dus zij gaat ons wel voor een deel helpen, dus dat is gelukkig wel al een hulp. Maar krijg wel al wat stress over de spullen die we allemaal voor de baby gaan moeten meenemen.
Afbeelding

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 22 december 2017, 18:08

Oh wauw! Ik ben een beetje jaloers! Het is altijd ons plan geweest om reizen niet op te geven als we een kindje hadden, maar het is inderdaad spannend. Laat eens weten hoe het is geweest he!
Wij hebben momenteel enkel een weekendje Ardennen gepland en zouden in de zomer naar de bergen willen, dan zal hij ongeveer 9 maanden zijn.
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 27 december 2017, 18:21

Hallo Panacea & Isabelle,

Zo knap dat jullie nog steeds borstvoeding geven! Dat is niet voor iedereen weggelegd. Persoonlijk was ik het kolven na 12 weken effectief kotsbeu. De fles is wat mij en Flo betreft een betere oplossing.

Hier loopt alles vlot. We hebben onze draai gevonden qua werk en huishouden, al loopt dat de ene keer wel beter dan de andere. Flo was een rustige baby tot 2-3 weken geleden. Sindsdien heeft ze precies tonnen energie gekregen; enkel nog maar willen staan, proberen te kruipen, zich overal tussen wriemelen,... en dat allemaal tijdens een heel arsenaal aan babygebrabbel en vooral -gegil. Ongelooflijk wat voor een volume ze kan produceren!
De groente- en fruitpap verlopen goed en vandaag heeft ze de eerste keer kip gegeten. Ik vermoed wel dat ze er weinig van geproefd heeft gezien de mix, maar kom. :)

Flo gaat (uiteindelijk toch) niet naar de crèche of onthaalmoeder. Ze komt wel veel in contact met andere kindjes van vrienden en is ook regelmatig ziek. Gelukkig nooit ernstig. De buikgriep die ze afgelopen week had, hebben we hierwel allemaal overgekregen. 't Was gezellig. :D

Ik ben trouwens sinds maandag opnieuw gestart met medicatie voor een nieuwe terugplaatsing. Hopelijk krijgt Flo dus in 2018 een broer of zus.

Chapeau trouwens dat jullie dat verre reizen zien zitten met een baby! De praktische kant schrikt mij wat af, al zou een tripje naar zonnige oorden eigenlijk zeer welkom zijn.

Hoe gaat het met jullie?
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 13 maart 2019, 10:19

Hallo allemaal!

Hoe gaat het met jullie? Lang geleden! Misschien dat iemand dit hier nog ziet :)

Onze dochter is uitgegroeid tot een heel vrolijk kindje. Ik kan ze helemaal niet meer missen. Natuurlijk met haar kuren. Onze reis vorig jaar is heel goed geweest, het houdt ons niet tegen om verder te reizen.
Nu verwachten we echter ook een zoontje in september. Opeens was ik (na alle miserie om onze Lena te krijgen) spontaan zwanger (geen anticonceptie meer genomen ook niet)
Hebben jullie al aan gezinsuitbreiding gedaan?

Groetjes
Afbeelding

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 13 maart 2019, 11:28

Oh wat leuk dat je dit topic nog eens activeert!
Bas is ondertussen 1,5 jaar en echt geweldig! Ik vind het wel nog steeds wat zoeken naar evenwicht, ook in onze relatie. We willen heel graag een tweede en nemen ook geen anticonceptie sinds de bevalling maar er heeft zich toch nog geen zwangerschap aangekondigd... ik vind het wel lastig, maar minder dan voor Bas er was. We hebben hem nu al, dus de onzekerheid is weg. We kunnen wel kinderen krijgen. Alleen heb ik niet zoveel zin om terug ICSI te moeten doen. En de vraag is dan ook, wanneer stap je terug naar het fertiliteitscentrum?
Ik ben ook nog maar 3 maanden gestopt met borstvoeding, een geweldig avontuur! Dat zal er ook wel voor gezorgd hebben dat we de eerste maanden niet zwanger konden worden.

Benieuwd hoe het met de anderen gaat!
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 13 maart 2019, 13:14

Sjiek dat je zo lang borstvoeding vol gehouden hebt. Ik heb ook nog tot nu borstvoeding gegeven. Wel nog heel minimaal, 1x/d ofzo. Nu helemaal stil gevallen. Hier is het soms ook wel nog zoeken in de relatie, beide ook ene drukke job dus tijd vinden voor elkaar is soms een uitdaging. Heb wel schrik wat dat met een 2de moet zijn.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten