Uitgerekend juli-augustus 2017

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Pitoeke » 13 september 2017, 19:34

Elle01 schreef:
2 september 2017, 12:57
Vraagje aan de mama's hier.. Hebben jullie het er ook zo moeilijk mee om je baby aan anderen (bezoek) te geven? Ik lijk het er steeds lastiger mee te hebben. Zeker naar mijn schoonouders toe. Ze houden Flo (naar mijn mening) te lang vast, gaan er te ruw mee om, laten hun grote hond tegen haar aan springen, zeggen zaken tegen haar die ik niet vind kunnen, .. Enfin, het zorgt bij mij voor frustraties maar momenteel durf ik mijn mond niet open te doen. Ik probeer eerder subtiel onze bezoekjes aan hen te beperken, maar ik wil Flo haar grootouders niet ontzeggen. Over 9 weken gaat ze trouwens 1 dag per week naar hen.. Maar ook algemeen bij ander bezoek krijg ik het sneller lastig als ze van arm naar arm gaat. Mijn vriend staat er minder bij stil en zegt er ook niet echt iets op..
Is dit voor jullie herkenbaar, of totaal niet? En zo ja, tips?
Ik breek even in voor Elle..

Mijn dochter is al meer dan een jaar oud en zelfs nu nog heb ik het daar soms moeilijk mee, vooral bij de schoonouders ( waar ik nochtans voor ik mama werd een super band met had).. en je bent lang niet de enige die zoiets voelt hoor :D Het betert wel met de tijd, de enige tip die ik kan geven is om af en toe op de tanden te bijten want meestal zijn de mensen gewoon enthousiast en fier om je kindje aandacht te geven. Iedereen is anders opgevoed met andere normen en waarden, vandaar de vele frustraties als ze in jouw ogen iets doen dat u niet aanstaat maar ook hier moeten we proberen kalm te blijven en te relativeren :D
Eens uw beklag doen tegen een vriendin nadien kan ook wel deugd doen, beter dat dan tegen uw vriend, want mannen zien vaak nooit een probleem (spreek uit ondervinding :lol: )
Veel succes e!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 14 september 2017, 11:32

Hoi! Hier ondertussen mama geworden van onze Bas!
Voorbije zondagnacht zijn we binnen gegaan voor een inleiding met preinductie.
Met een tablet gaan slapen en s ochtends om 6 uur nog een want de eerste had niet zoveel resultaat. De tweede aanvankelijk ook niet. Ik had volgens de vroedvrouw in opleiding nog maar 1 cm, daar was ik niet zo blij mee... maar toen de gyn controleerde was het toch 4 cm!
De baxter opgestart om 9 uur, bwerk, ik haat ze nog steeds maar allez :)
En ze hebben de baxter snel mogen dicht draaien want de weeen kwamen opeens zo snel en fel! Om 12.11 uur is onze zoon dan geboren, op de baarkruk! En zonder epidurale, hoewel ik heel hard mijzelf afvroeg waarom in Gods naam ik dat zonder wou doen :D ik heb veel gevloekt! Maar de vroedvrouwen, zowel van Sint-Lucas als van Geboren in Gent waren geweldig en bleven steeds zeggen: het zijn goeie weeen, we hebben ze nodig, het gaat goed vooruit... enz. En dat was duidelijk ook zo!
Dus ik ben heel blij met het verloop. Erna heb ik wel heel erg veel bloedverlies gehad en ben ik ook in shock gegaan. Maar dat is weer vanzelf goed gekomen. En nu moet ik wel nog goed aansterken. We gaan vandaag al naar huis maar simpele dingen zoals naar het toilet stappen, douchen, tanden poetsen... gaat allemaal moeizaam! En dan heb ik onze Bas zelf nog geen badje of pamper kunnen geven maar goed, we zijn heel veel samen en mijn man bedient mij op mijn wenken!
De borstvoeding ging in het begin moeizaam maar hij lijkt het te pakken te hebben en ik ook!
Ik ben zo verliefd!!
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Herisson
Berichten: 286
Lid geworden op: 5 oktober 2016, 15:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Herisson » 14 september 2017, 20:26

Gefeliciteerd Isabelle!!! Geniet van elk moment en wat dat lijf betreft: dat herstelt zich sneller dan je denkt!
Pilstop: 12/2014
Clomid + Pregnyl: 10 en 11/2015
ICSI 1: START 29/09/16 - PU 09/10/16 - TP 14/10/16 - BN 26/10/16 -> zwanger

Afbeelding

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 14 september 2017, 22:19

Proficiat Isabelle!!! Geniet zo hard van je mannetje
Afbeelding

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 15 september 2017, 17:27

Proficiat, Isabelle! Wat een mooie naam! Stond/staat ook in mijn toplijst voor een jongetje. :)

Jij bent dan wel een heel stuk overtijd gegaan hé?
Wat Herisson zegt, klopt! Over een paar weken ben je weer zo goed als de oude en ligt dat bevallingsverhaal weer een heel eind achter je. Geniet van je zoontje en veel succes met de eerste kraamweken - ik vond die persoonlijk 't zwaarst.

@Pitoeke: bedankt voor de feedback! Blij te weten dat er toch ietwat van beterschap in zicht is. :D Voorlopig zucht ik nog even verder, haha.
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 24 september 2017, 17:57

Bedankt allemaal! X

Ik voel mij ondertussen al iets beter, het scheelt een pak nu de vroedvrouw er twee draadjes heeft uitgehaald die mij heel erg stoorden. Gisteren zijn we voor de eerste keer buiten gekomen en met ons drietjes naar een feestje gegaan. Dat is goed verlopen, we waren voorzien op alles en Bas is geweldig, hij slaapt zo gemakkelijk! Hopelijk verandert dat niet :)
We genieten heel hard!
Elle, ik ben inderdaad goed over tijd gegaan, 41 weken en 5 dagen. Ik wou onze baby alle tijd geven om er spontaan uit te komen maar blijkbaar vond hij dat het nog wat langer mocht duren! Dus is het toch een inleiding geworden...
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 29 september 2017, 7:52

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met alle mama's (en baby's)?

Hier ben ik momenteel even Flo haar slaapjes aan het vervloeken. Ik probeer de laatste dagen ietwat van structuur te krijgen in haar dagen (flesjes, slaap,.), maar mevrouw is nogal eigenwijs. Als ik 45 minuten geduld heb, lukt het mij om haar 150 ml te laten drinken en er een pauze van 4u tussen te laten. Het eerste deel van de fles gaat heel vlot, maar dan begint ze te lachen en te spelen met de speen. Als ze de fles niet volledig op heeft, wil ze na 2,5u à 3u al terug een nieuwe, waarvan ze dan maar 90ml drinkt. Ze begint ook steevast vroeg aan haar nacht, om dan vanaf 5u klaarwakker te zijn. In de voormiddag slaapt ze nog eens anderhalf uur, en in de namiddag wordt ze moe en wisselt ze dutjes van 30-45min af met een uur wakker zijn. Dodelijk vermoeiend, en het enige dat helpt om haar rustig te houden en langer te laten slapen, is op stap gaan.. Ik put mezelf dus tegenwoordig uit met wandelen en shoppen. Hoewel dat ook niet zo onaangenaam is. ;-)

Verder doet Flo het wel prima. Ze grijpt nu heel gericht naar haar speelgoed en wil alles in haar mond steken. Het liefst ook alles tegelijk. :) De frustratie die volgt wanneer ze merkt dat haar mondje niet groot genoeg is of de speeltjes van de boog niet tot aan haar mond reiken, is goddelijk. Ik smelt ervan om te zien hoe ze vooruit gaat. Het enige waarin ze trager lijkt te zijn, is het optillen van haar hoofdje als ze op haar buik ligt. Dat leidt sowieso tot drama. :D

Begin november moet ik weer aan het werk en mijn hart bloedt (nu al) als ik er aan denk dat ik mijn tijd met haar moet opgeven en zoveel van haar ontwikkeling ga moeten missen. Ik overweeg daarom om 4/5e te gaan werken met tijdskrediet of ouderschapsverlof, maar moet dan op zoek naar een nieuwe onthaalmoeder. Momenteel is het zo geregeld dat Flo 1 dag per week naar mijn mama zal gaan, 1 dag naar mijn schoonmoeder en 3 dagen naar de onthaalmoeder. Bij die laatste MOET ze (zoals bij de meeste onthaalmoeders/créches) minstens 3d per week gaan, en de andere 2 grootouders zijn zo gebrand op hun kleindochterdag dat ik ze dat niet kan/durf afnemen.. Langs de andere kant zal Flo dan ook bijna elke dag van de week bij iemand anders zijn, wat denk ik ook niet ideaal is qua structuur en hechting..

Wat denken jullie?

Groetjes!
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 7 oktober 2017, 14:55

Hey Elle, bij ons is het zo geregeld dat Bas 3 dagen bij de onthaalmoeder gaat, 1 dag bij mij (ik werk dan ook 4/5de) en 1 dag afwisselend bij mijn ouders en schoonouders. Als die dan eens op weekend willen gaan dan is dat geen probleem!
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 7 oktober 2017, 14:56

Ah en belangrijk: ik hoorde dat moeders vaak spijt hebben dat ze te weinig bij hun kind waren en dat is toch jammer. Het is jouw kind, jij hebt de ‘eerste keus’ :)
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Herisson
Berichten: 286
Lid geworden op: 5 oktober 2016, 15:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Herisson » 14 oktober 2017, 11:50

Wat een herkenbaar verhaal Elle! Ook hier
- drinkt mevrouw liever om de 2u een halve fles
- doet ze heel weinig dutjes overdag (maar aangezien ze 's nachts 11u slaapt, vind ik dat minder erg)
- probeert ze alles in haar mond te steken
- en wordt ze HEEL boos als ik haar op haar buik leg om het hoofd opheffen te oefenen.

Zal dus wel een fase zijn ;-)

In tegenstelling tot jou moet ik op 24/10 alweer aan het werk. Veel te vroeg. Loesje moet dan 4 dagen naar de crèche en gaat 1 dag naar mijn mama. Mijn schoonouders helpen graag, maar ze wonen eigenlijk bijna voltijds is Spanje. We zijn trouwens net terug van daar en wat is Loes braaf geweest!!!! We hebben haar amper gehoord op het vliegtuig.
Pilstop: 12/2014
Clomid + Pregnyl: 10 en 11/2015
ICSI 1: START 29/09/16 - PU 09/10/16 - TP 14/10/16 - BN 26/10/16 -> zwanger

Afbeelding

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 21 oktober 2017, 14:40

@Herisson: Slaapt Loes écht 11u aan een stuk?! Hoe zalig is dat!
Ik mag hier ondertussen ook niet meer klagen over Flo haar nachten. Sinds een kleine week slaapt ze (eindelijk!) door van 22u tot 6u30. Daar kan ik mee leven. :)
Geniet van je laatste vrije dagen en veeeeeel moed gewenst met de heropstart op je werk. De mijne komt ook dichterbij. :cry:

@IsabelleV: hoe gaat het met jou? En de kleine Bas?
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 26 oktober 2017, 13:43

Met ons gaat het goed! Hij slaapt nog geen 11 uren aan een stuk (amai dat is flink van Loes!!) maar laat toch al eens 5 of 6 uren tussen twee voedingen s nachts!
Borstvoeding gaat ook goed en we hebben vandaag voor de eerste keer een flesje geprobeerd en dat vond hij helemaal geen probleem :)
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 22 november 2017, 22:48

Hoe gaat het met alle mamas en kindjes hier? Lang geleden. Ondertussen is er al een nieuw groepje juli-augustus, dus dat doet me wel beseffen hoe snel de tijd gaat :o
Diegene die terug gaan werken zijn, hoe stellen jullie het?

Hier ondertussen al langer terug aan het werk dan thuis geweest. :( Lena stelt het nog altijd goed. Continu verkouden sinds ze naar de creche gaat, maar gelukkig nog nooit echt ziek ziek geweest. We houden de borstvoeding wel nog steeds vol! Verder is het echt een brave baby. Ze gaat overal braaf mee naartoe, kijkt graag rond, ontdekt alles graag. Heeft deze week haar eerste rolletje langs 2 kanten gedaan. Ben echt nog verliefd om mijn meisje!

Hoe gaat het met jullie?
Afbeelding

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 23 november 2017, 10:23

Hey, amai, de tijd gaat inderdaad snel!
Hier hangt het schema van de injecties voor de ICSI nog steeds in de kast... :)
Het is zo wonderlijk, ik ben echt zo dankbaar. Ik vond het al bij al een mooi jaar.

Bas doet het heel goed, ik ben nog thuis tot januari, dan gaat hij naar de onthaalmoeder. Ik kijk er niet echt naar uit eigenlijk.
Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat doen met borstvoeding en afkolven terwijl je gaat werken. Ik wil dat nog twee maanden doen tijdens mijn werk, tot zijn 6 maanden dus. Ik kolf nu al regelmatig af zodat we een oefenflesje kunnen geven en de overschot steek ik in de diepvries. Zo hebben we al een kleine voorraad.
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 11 december 2017, 21:30

Fijn te horen dat Bas het goed stelt!
Hier ondertussen RSV achter de rug, gelukkig zonder al te erg. Leuke crechemicroobjes toch :roll:
Wat zou je graag willen weten over het afkolven? Ik heb ook een voorraadje, maar heb dat nog nauwelijks gebruikt omdat ik toch steeds toe kom met wat ik de dagen ervoor kolf. Ondertussen bijna 6 maand borstvoeding, had ik nooooiiit gedacht!
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten