Uitgerekend juli-augustus 2017

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Katka » 18 juli 2017, 13:17

Hier zit er altijd overdag maar 3u tussen elke kv. Volgens vroedvrouw is dat ok, hij drinkt elke keer tussen de 60 en de 90 ml. Stan heeft veel last van krampjes en lucht, dus beter kleine hoeveelheden zei ze...
Gisteren had hij een erg moeilijke dag, heel de dag zeuren, jammeren, weinig slapen. Vandaag is hij een pak rustiger! 's nachts laat hij gemiddeld 4u tussen de voedingen, wat voor ons te doen is. 5 u heeft hij nog nooit gedaan, maar heb liever dat hij om de 3 of 4u wakker wordt en geen last heeft, dan het gezeur van gisteren, doodop was ik na zo'n dag!

Voor de rest komt meneertje goed bij en wordt steeds wat alerter. Ben nog aan het zoeken naar de juiste fles, soms heb ik de indruk dat hij aan deze (event 0+ , 1 druppel) veel moeite moet doen om de nan complete comfort eruit te krijgen. Hier helpt de draagdoek ook tegen de krampen. Hij kan echt al krijsen van de pijn, slaan met armpjes/beentjes, in elkaar krampen enz. Een gevoelig ventje dus...
Afbeelding

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 20 juli 2017, 12:48

@Panacea: bedankt voor de tips! Ik ken LLL ook, maar heb hen nog niet gecontacteerd. De stuwing is voorlopig afgenomen en ik kolf 4 a 5x/dag tussen de 300-350ml. Daar kan ik nog mee leven. :-)
Het verdelen van bezoek lukt nog steeds niet. We zitten hier 'volgeboekt' tot volgende week donderdag. Over een kwartiertje komt er bvb familie, en vanavond verwachten we nog 5 personen. Ik heb wel al geleerd om ongegeneerd af te bellen als het mij niet uitkomt, Flo lastig is (groeispurt was een hel!) of wanneer ik te moe ben. Mijn vriend is ondertussen ook opnieuw aan het werk, en ik moet toch bekennen dat het een verschil is qua takenpakket. :D
Is de 'bezoekbom' bij jou ondertussen al gebarsten?

@Katka: We hebben er ook een fleszoektocht op zitten en ik kan de MAM-flessen (anti-kolieken) aanraden!

@IsabelleV: Ik gebruik de potjes van avent en de zakjes van Lansinohzakjes. De potjes raad ik af, het duurt veel te lang voordat ze ontdooit zijn.
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Katka » 23 juli 2017, 13:08

Wij zitten alweer in het ziekenhuis, Stan is opgenomen. Krampen werden heviger en huilbuien langer. Hevige uitslag in het gezicht geven vermoeden koemelkallergie. Na 2 dage nutramigen al veel beter qua uitslag, nu moet zijn spijsvertering nog beter gaan. Ze hebben ook een vermoeden van verborgen reflux. Het arme ventje heeft niet veel geluk gehad...
Afbeelding

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 26 juli 2017, 13:25

Hoe gaat het met jullie, Katka? Hopelijk ondertussen al terug uit het ziekenhuis?
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 28 juli 2017, 10:46

Bezoekbom blijft stabiel hier :-)
Moet zeggen dat alles hier eigenlijk heel goed mee valt. Op en top genieten van ons meisje, en ja soms is daar een moeilijker nachtje bij en ja, soms heeft ze een baaldagje en moet ik er een hele dag mee rondlopen maar al bij al denk ik wel dat ik geluk heb.
Volgende week gaan we een weekje op vakantie gaan met de auto (zodat we kunnen zien als het niet gaat) ben benieuwd hoe dat het gaat gaan, maar heb er alle vertrouwen in!
Ze groeit goed, nu 3,780kg al wat lijntjes gekruist op de curve en begint al te volgen met haar ogen, zo fijn!
Zit wel al over dr helft van mijn bevallingsverlof, oh wat gaat het vele te snel :( heb wel schrik van terug te gaan werken, hoe alles dan geregeld te krijgen, denk dat het tegen dan 100keer zwaarder wordt

Hoe gaat het nu met jou katka? Stan al terug uit de kliniek?
Hoe gaat het met de rest? Het is hier zo stil :D
Afbeelding

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Katka » 1 augustus 2017, 15:26

Wij zijn al een weekje terug thuis.
Uiteindelijk novarice gekregen en daar doet hij het redelijk goed op. Voor de reflux nog niets gedaan, maar dat starten ze wss vandaag op. Hij heeft enorme huildagen en geef veel (zuur) terug. Gisteren heeft hij een hele dag overdag gehuild. Vandaag is een goede dag en slaapt hij veel. 's nachts valt het ook nogal mee. Hij groeit goed en weegt an 4,200 kg!

Uiteindelijk de flessen van dr brown geprobeerd en met deze drinkt hij heel goed! Avent was ofwel te klein voor de dikke novarice pap, ofwel gulpte het eruit. Dus dr Brown voorlopig.

Hoe ist het met de rest?
Afbeelding

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 3 augustus 2017, 17:59

Hier gaat alles goed!
We 'bestrijden' de reflux op aanraden van de pediater door mijn afgekolfde moedermelk te verdikken met nutriton en we hebben quasi een ander baby'tje. Ze lacht, geeft véél minder melk terug en hoeft niet de hele tijd rechtop gehouden te worden in de draagdoek - waar ik godganse dagen mee rondliep.
Het enige nadeel is dat de nutriton ferm op haar darmen werkt en ze het probleem naar die richting verhuisd is. Vandaag hebben we ook een bezoekje gebracht aan de osteopaat om haar nekje wat los te maken aangezien ze nog last heeft van de zuignap-bevalling.

De nachten zijn erg wisselend. Ik vraag mij af hoe mensen dat combineren met werk of andere kinderen.
Flo laat nu ongeveer 4 a 5 uur tussen haar flesjes. Ze is veel vaker wakker tussendoor en is ook een pak alerter. De eerste lachjes zijn al gepasseerd. Ik vind het geweldig! :)
Verder zit ze perfect op de curve wat lengte en gewicht betreft. Eergisteren gaf 54cm en 4.440kg als resultaat.

Hoe gaat het met de rest? Het is hier inderdaad maar stilletjes!
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 3 augustus 2017, 19:17

36 weken and still going :)
We gaan zelfs dit weekend nog een weekendje weg met ons twee (Allez met drie :)). Ik ben al thuis dus kan alles op mijn eigen tempo doen maar zelfs dat tempo ligt soms te hoog... doseren is mijn sterkste niet!
De baby is al ingedaald maar zit nog niet vast in mijn bekken. Ik denk dat ik nog steeds geen harde buiken ervaren heb en ook nog geen hikjes. Maar daar maakt de vroedvrouw zich geen zorgen om. Volgende week vrijdag terug naar de gynaecoloog!
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Herisson
Berichten: 286
Lid geworden op: 5 oktober 2016, 15:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Herisson » 3 augustus 2017, 22:37

Dag dames,

Ook hier alles okee, enkel wat bv-problemen.
Loes slaapt liever dan ze eet. Gevolg: 1 maand oud en ze weegt amper 3,440kg (slechts 360gr meer dan bij de geboorte). Is dus een helse strijd met de weegschaal, want als ze vanaf nu geen 150gr per week bijkomt, moet ik haar bijvoeden met poedermelk :-( Zou toch echt wel graag 2 maanden bv halen.
Maar goed, voor de rest gaat het prima. Loes slaapt 's nachts minstens 6u door (langer mag niet, dus maak ik haar na 6u slapen wakker) en heeft geen kwaaltjes.
Vind het erg jammer dat ik niet vaak de tijd meer vind om hier een update te plaatsen, maar ik vermoed dat jullie dat wel zullen begrijpen...
Pilstop: 12/2014
Clomid + Pregnyl: 10 en 11/2015
ICSI 1: START 29/09/16 - PU 09/10/16 - TP 14/10/16 - BN 26/10/16 -> zwanger

Afbeelding

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 8 augustus 2017, 12:35

Een praktisch vraagje aan de borstvoeding-gevende-mama's, koop ik best al borstcompressen op voorhand? Kunnen jullie er aanraden? Ik zou graag voor wasbare gaan. Dat gaan we met de luiers ook doen.
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 8 augustus 2017, 13:54

@Herisson: Hopelijk ondertussen al wat goed nieuws qua bijkomen?

@IsabelleV: Ik heb tot nu toe zowel de compressen van HEMA als van Delhaize gebruikt en merk eigenlijk weinig verschil. Bij die van Delhaize heb je wel achteraan een kleefstrip zodat ze minder snel verschuiven in je BH. Het zijn wel geen wasbare..
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Sloebertje » 8 augustus 2017, 15:01

Even inspringen voor IsabelleV: https://kleinspook.be/borstvoedingspad
Ik heb er geen ervaring mee, wel met de luiers en die zijn geweldig! Vooral Petit Lulu vind ik een topmerk. Veel succes!
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 8 augustus 2017, 19:35

Klein Spook ken ik ondertussen al! En heb al een grote bestelling luiers gedaan. Maar vooral Bamboozle, Imse Vimse en Blumchen. Ik ben er heel benieuwd naar!

Bedankt voor de tips!
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 8 augustus 2017, 20:47

@herrisson: krijg je begeleiding met de borstvoeding? goede tips kunnen je soms goed op weg helpen. Hier ook de eerste weken een super slaperig kindje en dus ook moeten bijvoeden (eerst een paar flesjes kunstmelk op materniteit, daarna afgekolfde melk) maar na veel tips en steun toch goed vertrokken geraakt en nu al een dikke maand op borstveoding alleen. hopelijk win je de strijd met het gewicht. wel goed dat ze geen kwaaltjes heeft!

@isabelle: ik had 1 doos kruidvat komprssen gekocht, maar kreeg in het ziekenhuis ook nog een doos. Thuis gebruikt ik wisselend al eens wasbare en weggooi, al naargelang in welke winkel ik ben, koop ik van verschillende merken. de ene ziet er dan al wat fancier uit maar in se heb ik nog geen verschil ondervonden tussen de dure of goedkope
hier ook herbruikbare luiers, maar aks we weggaan nog wegwerp
Afbeelding

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 8 augustus 2017, 22:50

Leuk om te weten dat er nog mensen zijn die herbruikbare luiers gebruiken. Ik ken echt heel weinig mensen die er ervaring mee hebben!
Wij zijn ook van plan om bij uitstappen wegwerp te gebruiken, geen gedoe met transportzakken enzo...
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten