Uitgerekend juli-augustus 2017

Plaats reactie
IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 6 juli 2017, 9:56

Wauw, wat gaat het hier snel!! Proficiat Herisson en Katka!
Loes vind ik echt een prachtige naam, één van onze favorieten :)
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Herisson
Berichten: 286
Lid geworden op: 5 oktober 2016, 15:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Herisson » 6 juli 2017, 11:45

IsabelleV schreef:
6 juli 2017, 9:56
Loes vind ik echt een prachtige naam, één van onze favorieten :)
Dank je wel Isabelle. Ben nu al benieuwd naar welke naam het dan bij jou uiteindelijk gaat worden :-)
Pilstop: 12/2014
Clomid + Pregnyl: 10 en 11/2015
ICSI 1: START 29/09/16 - PU 09/10/16 - TP 14/10/16 - BN 26/10/16 -> zwanger

Afbeelding

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 8 juli 2017, 10:30

Proficiat Katka en Panacea! Beiden hele mooie namen. Hoe gaat het met de baby'tjes? Al een ritme gevonden thuis?

Katka, bij mij was alles onderaan ook erg opgezwollen. Ik kon zelfs niet zitten omdat het zo strak genaaid was en ook de doorligwonde mij parten speelde. Ik heb toen kleine icepacks gekregen en een vriendin gaf me de tip om maandverband even in de diepvries te leggen. Moet zeggen dat dat wel even voor verlichting zorgde.

Hier alles ok. Een heel klein beetje (erg) moe. :D En dat bezoek, dat blijft maar komen. Ongelooflijk!
Is dat bij jullie ook het geval? Jammer genoeg ontbreek ik de assertiviteit om mensen al dan niet subtiel buiten te zetten. Tips zijn altijd welkom!
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Katka » 11 juli 2017, 10:42

Hier beginnen we een goed ritme te vinden, dankzij flesvoeding... Ik gad niet genoeg melk en heb alles geprobeerd...

Vannacht zalige nacht! Hij heeft geslapen van 12 tot half 5 en van 5 tot kwart voor 8. Ik moest wel tussendoor opstaan om te kolven, maar voel me uitgerust. Hij heeft wel 1 keer per dag enkele uurtjes dat hij huilerig is (krampjes?).

Mijn man moest gisteren en vandaag een halve dag werken en was eerst angstig dat het me niet ging lukken alleen, maar eigenlijk gaat het best.

En kraamzorg, wat een zaligheid!!!

Ik ben benieuwd naar wie de volgende is om te bevallen...

Hier is mijn knip helaas wat opengescheurd en lichtjes ontstoken, vraagt ook wel wat zorg? (en weeral tijd, samen met het kolven én het zorgen voor de baby. Zo blijven we bezig zeker? )
Afbeelding

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 12 juli 2017, 15:41

@Katka, kolf je al haar voedingen af, of geen je ook kunstvoeding bij?

Onze vroedvrouw gaf gisteren de raad om Flo 's avonds voor (ons) slapengaan een flesje kunstvoeding te geven. Hierdoor zou ze beter en langer moeten slapen. Voorlopig proberen we de uren tussen haar voedingen te rekken en krijgt ze om de 4u 110ml via de fles. Ik kolf ondertussen nog alles af, maar aangezien dat effectief dubbel werk is en veel tijd vraagt, zou ik op termijn ook afbouwen. Al gaat nog een tijdje duren aangezien ik nu per kolfbeurt rond de 340ml zit voor beide borsten tezamen. Nooit gedacht dat ik daartoe in staat zou zijn. :D

@Herisson, hoe is je ervaring met de lactatiekundige?
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Katka » 13 juli 2017, 15:30

Ik geef nu volledig kunstvoeding, ik kolf enkel nog om af te bouwen, maar gebruik de melk niet. Ik heb ook echt niet veel melk, elke keer maar 60 ml, zelfs als er 6 uur tussen zit.
Stan slaapt 's nachts ongeveer in stukken van 4 u, overdag eet hij om de 3 á 4 u. Voorlopig is dat wel goed voor mij. Hij drinkt per keer ongeveer 60 tot 90 ml.

Ik denk dat dit wel normaal is, niet?
Afbeelding

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 14 juli 2017, 15:16

Op de duur weet ik het niet meer, iedereen zegt iets anders. :) Zo lang onze baby's maar goed bijkomen en gelukkig zijn!
Flo haar eerste kunstvoeding was trouwens een succes. Ze heeft deze nacht plots 5u aan één stuk geslapen!

Hoe gaat het voor de rest met iedereen? Het is hier zo verdacht stil..
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 14 juli 2017, 15:23

Ik kijk altijd vol spanning wanneer er een nieuwe post is, ik denk altijd: er is weer iemand bevallen, joehoeeee! :)

Maar hier alles rustig ik ben een van de laatste van ons groepje hé. Gisteren nog eens controle gehad, baby lag met z'n hoofdje naar beneden, weegt naar schatting 1900 g en beweegt heel goed! Voldoende vruchtwater en de placenta ligt ook heel goed.
We kabbelen hier rustig verder :)
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Herisson
Berichten: 286
Lid geworden op: 5 oktober 2016, 15:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Herisson » 14 juli 2017, 15:47

Elle01 schreef:
12 juli 2017, 15:41
@Herisson, hoe is je ervaring met de lactatiekundige?
Eerlijk gezegd is zij de allergrootste hulp geweest sinds ik ben bevallen. Had ik haar niet gehad, dan was het bv-verhaal al afgelopen. Loes vermagerde immers zienderogen en hoewel het nog steeds niet perfect verloopt, is er grote vooruitgang. Ik kolf 1x per dag en er stond dankzij de tips van de deskundige nog geen kunstvoeding op het menu.
Wel moet ik zeggen dat ik meer dan genoeg melk heb. Probleem ligt eerder bij Loesje:
- ze is na 10min eten moe (dat lossen we op door haar dus 1x per dag bij te voeden met afgekolfde moedermelk)
- ze wou niet drinken aan de rechterborst sinds ze geboren is. Lactatiedeskundige wees erop dat ze mss een nek-probleem had en stuurde ons naar de chiropractor. Twee van de vier geplande sessies later is het verschil al immens!

Veel succes aan alle andere bv-mama's hoor. Het is niet makkelijk, maar moedermelk ik nu eenmaal te goed voor onze kindjes om het geen kans te geven.
Pilstop: 12/2014
Clomid + Pregnyl: 10 en 11/2015
ICSI 1: START 29/09/16 - PU 09/10/16 - TP 14/10/16 - BN 26/10/16 -> zwanger

Afbeelding

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 15 juli 2017, 5:35

Nachtelijk voeding ideaal om berichtjes te beantwoorden :lol: hier staat Lena sinds 2,5 week enkel op borstvoeding. Trots op ons. In het begin was het dus ook gesukkel omdat ze heel de tijd in slaap viel en dus niet door dronk. Met haar laag gewicht konden we niets riskeren dus kreeg ze vanuit de kliniek al bijvoeding. In het begin enkele flesjes kunstmelk, maar vanaf dat ik thuis was, kon ik al voldoende kolven om ze enkel moedermelk te geven, maar sinds dus 2,5 week enkel de borst! Ze komt goed bij, dus inderdaad zoals herisson zegt, beste indicator dat het goed gaat! Hier drinkt Lena ook maar 10min ofzo, maar ze drinkt goed door en overdag vrij vaak waardoor ze wel goed bij komt. Goede begeleiding is inderdaad ook wel heel belangrijk. Ze weegt nu 3,240, meer dan een kilo erbij van haar laagste. Ze is al wat aan het inhalen op de gewichtcurve (van onder p1 naar boven p5) dus ik gelukkig! Heb wel al veel handige borstvoedingstips via Facebook van la leche league gehaald al vind ik ook soms dat ze wel wat te extreem zijn!

Amaai Elle 110ml! Lijkt me echt heel veel voor een kindje van die leeftijd, hier hanteert mijn vroedvrouw de formule 150ml x gewicht gedeeld door aantal voedingen per dag, maar als ze het goed doet waarom niet hé :-) en ook 340ml lijkt me gigantisch veel! Wel goed om mss eens een diepvries voorraad al op te bouwen. Heb je dan geen last van stuwing?

Verder is Lena van een heel slaperige baby geëvolueerd naar eentje die heel vinnig is en totaal niet veel wil slapen overdag en heel de tijd gedragen wil worden, typisch prematuurtjes vindt mijn vroedvrouw. Wenen doet ze dan gelukkig wel niet heel hard en van zodra ik ze op pak, is ze gelukkig. Lang leve de draagdoek! We hebben wel met de draagdoek al fijn uitstapjes kunnen maken, ook al een hele opkikker dat ik niet binnen hoef te zitten. Zo hebben we al een hele dag pari daiza overleefd en gaan we regelmatig een paar uurtjes ook op stap naar pop up bar/recepties/... zolang het maar niet in de koets is, want daar schreeuwt ze na 10min moord en brand :-)
Afbeelding

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 15 juli 2017, 14:31

@IsabelleV, het begint bij jou ook vooruit te gaan. Gek hoe snel een ander zijn zwangerschap vooruit gaat, terwijl je eigen zwangerschap zo traag vooruit gaat.

@Herisson: Wauw, je moet er maar op komen.. zo'n chiropractor. Zou er zelf nooit stil bij staan dat een baby al dergelijke pijn kan hebben. Goed dat het helpt!

@Panacea, super dat Lena het zo goed doet! En dat op een maand tijd zeg.. Die heeft al heel wat ingehaald. En straf dat je terug volledig op bv zit. Dat moet nogal een gemak zijn. :)

De vroedvrouw wil hier vooral de tijd tussen de voedingen rekken. Ondertussen is ze wel in verlof dus moeten we het zelf wat zien te redden. Flo drinkt zo onregelmatig qua hoeveelheden.. De ene keer 130ml, de andere keer 60ml. Er is weinig structuur in te krijgen. Denk dat ze een groeispurtje heeft sinds deze nacht. Ik heb ook wat te vroeg gejuicht met de kunstvoeding.. Deze nacht sliep ze maar 3u na haar kv-flesje. Die slaap is ze trouwens nu weer geweldig aan het inhalen. :roll:
Wat de stuwing betreft: 't is écht niet te doen. Afgelopen zondag had ik het begin van een borstontsteking omdat ik 's nachts 1x het kolven had overgeslagen. Plots een grieperig gevoel en 38.5 gr koorts. Nu probeer ik met moeite 4u tussen de voedingen te laten en kolf ik maar 200ml per keer af, om ze niet extra te stimuleren. Mijn diepvries steekt inderdaad al vol. Ik ben al 2x naar de winkel geweest om extra potjes en zakjes te kopen. :D
Buiten komen doet hier ook ongelooflijk deugd. Had verwacht dat dat moeilijker zou zijn met een baby, maar niets is minder waar. Flo slaapt nl. de hele tijd. :)
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 15 juli 2017, 19:11

Elle, in welke soort van potjes kan je dat invriezen vraag ik mij af? Moet je daar speciale potjes voor hebben?
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 15 juli 2017, 22:23

@Isabelle, je kan er speciale zakjes of potjes in de winkel voor kopen (van bv avent, medela of lansinoh), maar eigenlijk kan het ook in ijsblokjes doosjes. Ik heb er nu uit het kruidvat gehaald met deksel, ze moeten bpa vrij zijn. Voordeel van ijsblokjes is dat je makkelijker kan doseren als je moet ontdooien. Via la leche league (ook in een groep op fb) kan je echt heel veel info krijgen http://www.lalecheleague.nl/borstvoedin ... moedermelk
Nog zo'n aanrader is lanoline zalf (lansinoh of purelan) vanaf dag 1 beginnen smeren om geen tepel kloven te krijgen. Ik had al een tube meer naar het ziekenhuis en heb echt de eerste week zo'n heel tubeke opgebruikt, sindsdien geen last meer.

@elle, mij lijkt het echt dat je felle overproductie hebt, en zoals je zelf zegt, maakt dat kolven het alleen maar erger. Nu ben ik weer daar met die la leche league (ik zeg het, soms vind ik ze ook overdrijven op sommige punten) maar ze kunnen je echt helpen omdat je er ook naar mag bellen op elk moment voor zo'n problemen. Zorgverleners (dokter inclusief) kennen zo weinig van borstvoeding dat ze vaak foute adviezen geven (en ik kan het weten, ken er als arts ook niets van...) Als ik jou was, zou ik ze eens bellen want ik kan me inbeelden dat die stuwing en borstontsteking echt niet fijn zijn en aks je vroedvrouw dan nog op vakantie is ook... http://www.lalecheleague.be/lll-medewerkers.html
Waarom wil de vroedvrouw de tijd tussen de voedingen trouwens rekken?
Heb je ondertussen ook al een assertieve weg voor bezoek gevonden om ze buiten te kunnen zetten of valt het ondertussen beter mee? Hier heeft iedereen zich precies ingehouden tot nu :)
Afbeelding

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 16 juli 2017, 7:20

Bedankt voor de tips Panacea!
Ik ben trouwens allergisch voor lanoline, dus ik ben benieuwd hoe we dat gaan oplossen. Hopelijk is er een goed alternatief!
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 16 juli 2017, 8:40

Oesje, dat is minder handig! Er zal wel een alternatief zijn zeker!
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten