Uitgerekend juli-augustus 2017

Herisson
Berichten: 286
Lid geworden op: 5 oktober 2016, 15:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Herisson » 10 augustus 2017, 20:15

Panacea schreef:
8 augustus 2017, 20:47
@herrisson: krijg je begeleiding met de borstvoeding? goede tips kunnen je soms goed op weg helpen. Hier ook de eerste weken een super slaperig kindje en dus ook moeten bijvoeden (eerst een paar flesjes kunstmelk op materniteit, daarna afgekolfde melk) maar na veel tips en steun toch goed vertrokken geraakt en nu al een dikke maand op borstveoding alleen. hopelijk win je de strijd met het gewicht. wel goed dat ze geen kwaaltjes heeft!
Hey! Ik heb al van voor haar geboorte een lactatiedeskundige onder de arm genomen. Die geeft idd heel wat goede tips, maar eigenlijk volg ik nu vooral mijn eigen gevoel en dat werpt zijn vruchten af. Ik kolf 1 op de 2 voedingen af en weet op die manier de helft van de keren precies wat ze drinkt. Een succesverhaal: ze wordt eindelijk zwaarder en we dienden nog geen poedermelk te geven. Dat ze minder aan de borst ligt daardoor stoort mij echt niet. Een band hebben we sowieso. Daarvoor koos ik niet voor bv. Alle andere voordelen ervan waren in in mijn ogen veel belangrijker en die zijn er dus ook met afgekolfde melk :-) Nog 3,5 weken te gaan en mijn doel is bereikt.
Pilstop: 12/2014
Clomid + Pregnyl: 10 en 11/2015
ICSI 1: START 29/09/16 - PU 09/10/16 - TP 14/10/16 - BN 26/10/16 -> zwanger

Afbeelding

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 15 augustus 2017, 8:57

Hier ook (afgekolfde) borstvoeding puur omdat het voordelig is voor de baby. Ik kolf nu nog 3x per dag en ga vanaf donderdag (dan is Flo 3 weken) nog verder afbouwen met de bedoeling helemaal te stoppen. Mijn diepvriesvoorraad zal mij nog een paar weken vooruit helpen. Met live borstvoeding hebben Flo en ik geen goede ervaringen. Wij hebben zelfs een betere band sinds ik afkolf, puur omdat live borstvoeding voor stress zorgde en een strijd werd. Bij een tweede kindje begin ik er zelfs niet meer aan..

Over een tweede gesproken, hebben jullie daar al over nagedacht?
Ik was eigenlijk van plan om geen anticonceptie te gebruiken owv verminderde vruchtbaarheid door PCO, maar mijn gynae spreekt mij tegen. Het te weinig menstrueren kan later leiden tot baarmoederkanker omdat het baarmoederslijmvlies niet wordt afgebroken. Ik zou dus terug de pil moeten nemen totdat we actief zwanger willen worden, om dan opnieuw die hele mmm in gang te zetten. Ik ben ongelooflijk gelukkig met Flo, maar wil graag vrij snel een tweede - al panikeer ik nu lichtjes met het vooruitzicht dat traject opnieuw te doorstaan. :(
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 15 augustus 2017, 10:20

Ik wil absoluut geen medisch advies in de wind slaan, maar ik ben niet van plan ooit nog de pil te nemen. Bij ons was de kans op een natuurlijke zwangerschap dan ook belachelijk klein. Wij willen ook wel graag nog een tweede of derde, eerst deze hier afwachten natuurlijk :)
En dat mag van mij gerust snel zijn. Dus ik heb me al voorgenomen geen pil meer te nemen. Maar heb er nog niet over gesproken met mijn gyn. Zou het mogelijk zijn dat je pco mss anders/beter is na deze zwangerschap? Dat hoor je toch soms hè? Dat eens je al eens zwanger geweest bent, het voor een tweede keer beter lukt? Bij ons ligt het probleem vooral bij mijn man dus ik vrees dat deze theorie voor ons niet zal opgaan...
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 16 augustus 2017, 10:58

Dat kan inderdaad! Ik heb mijn gynae een mailtje gestuurd met allerlei vragen en wacht nu op antwoord. Hier ligt 'het probleem' zowel bij mijn vriend als bij mij waardoor de kans op een spontane zwangerschap ook heel klein is. MAAR langs de andere kant is er wel één en die willen we grijpen. 😊
Gisteren hebben we hier wel de knoop voor ons al doorgehakt. Ik ga niet meer aan de pil en in juni 2018 zou ik een nieuwe afspraak maken voor de terugplaatsing van de cryo. Allemaal nog toekomstmuziek, maar het feit dat we een plan hebben, zorgt voor rust. Gek eigenlijk, hoe fel en hoe snel dat fertiliteitsgedoe terug in mijn hoofd zit!

Hoe vlot de zwangerschap nog bij jou, Isabelle? Het begint ook serieus te korten!
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 16 augustus 2017, 11:15

Dat is gek maar niet onlogisch. Ik denk ook vaak aan de toekomst en hoe dat zal gaan bij ons. Maar jullie hebben een goed plan denk ik! En ik kan mij voorstellen dat het voor rust zorgt!

Hier alles nog steeds rustig, 38 weken vandaag! We kijken er heel hard naar uit! Soms zelfs met een beetje ongeduld :)
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Leniemienie » 17 augustus 2017, 22:28

Een zwangerschap kan dat idd verandern. Ik had (milde) pco, bevallen in juni 2015, borstvoeding gegeven tot maart 2016. Hierna had ik ineens een regelmatige cyclus van 29 a 30 dagen. Voor mijn zwangerschap was dit eerder 35 a 42 dagen. In augustus terug onderzoeken voor nieuwe opstart in fertiliteitstraject en toen bleek dat mijn eierstokken er normaal uitzagen, mijn hormoonwaarden waren op het randje (dus veel beter dan vroeger) en AMH waarden was ook normaler (4 ipv 12 wat voor mijn leeftijd nog altijd hoog is)
Mijn man zijn resultaten waren hetzelfde. Beetje later na die onderzoeken was ik natuurlijk zwanger. Ik had ook geen pil meer genomen maar we hadden wel condooms gebruikt tot april 2016. Daarna niet meer, we zeiden altijd al lachend:"je kan maar de Lotto winnen als je meespeelt" en nog geen 6 maanden later hebben we idd de spermalotto gewonnen. Dus het kan wel degelijk. Je kan maar proberen hé.... Wie niet waagt, niet wint :D
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 18 augustus 2017, 9:30

Dat is zo! Als je niet probeert... mooi verhaal van jullie!

Over iets anders, gisteren bij de vroedvrouw geweest en ik testte GBS positief :( wat wil zeggen, vroeger naar het ziekenhuis ipv zoveel mogelijk thuis de arbeid opvangen en de hele tijd aan een baxter met antibiotica... ik haat baxters en naalden en al die dingen. Daarom dat ik het ook zo lastig had met het hele ICSI traject. En nu weer... niet zo'n leuk nieuws voor mij natuurlijk. Niet onoverkomelijk maar een bevalling op zich leek mij al voldoende om te 'overkomen'.
Gelukkig is alles in orde met de baby, die zit nu goed vast in mijn bekken. De vroedvrouw raadde mij aan thee te drinken van frambozenblad en vrouwenmantel om mijn baarmoeder te helpen klaar te maken voor de bevalling. Hebben jullie dit al gedronken? Ik mocht het zelfs allemaal uit onze tuin halen en zelf maken!

Ah! En ik heb dus wél hardebuiken! Ik merkte het alleen niet! De vroedvrouw wees mij erop dat ik er op dat moment eentje had! Nu ik weet hoe het voelt herken ik het wel beter en ik heb er dus wel redelijk wat.
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 18 augustus 2017, 18:44

Oh, super! Bedankt voor de moed, Lieniemienie. Ik mag maar hopen dat wij hier iets in dezelfde aard mogen meemaken. Sowieso gaan we ook nog even het condoom gebruiken. Kwestie dat mijn lichaam toch de kans krijgt om te herstellen en we verder onze draai kunnen vinden met Flo. Tot nu toe gaat het in elk geval prima! :)

IsabelleV, ik testte ook positief op een multiresistente variant van GBS. Je krijgt inderdaad een baxter met medicatie van zodra de bevalling begint. Ik heb er in elk geval geen last van gehad. Ze hebben de baxter gestoken in de bovenkant van mijn onderarm en eigenlijk zat die daar prima. Ik wil maar zeggen, op de duur vergeet je dat die er zit. ;-) Valt héél goed mee!
Grappig, in jouw plaats zou ik overmorgen bevallen. Die laatste loodjes zijn qua aftellen het zwaarst.. Ik kan enkel maar aanraden om nog veel te slapen zodat je toch ietwat uitgerust bent voor 't grote moment.

Flo heeft vanmiddag haar eerste vaccinaties gekregen en ze heeft dat geweldig gedaan. Ze wordt ook al zo groot.. 57cm en 4.890 kg. Mijn kleine minibaby is weg!
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 28 augustus 2017, 17:05

Hoi allemaal,

Hier altijd meegelezen, maar niet de tijd gevonden om zelf te posten

@Herrisson: hoe gaat het nog met Loesje? Is ze nog goed bijgekomen? Geef je nog borstvoeding?

@Elle: jammer dat je zo'n slechte ervaring met de bv gehad hebt. Zou je bij een tweede ook niet een paar dagen geven zodat ze enkel het colostrium (de eerste melk) binnen heeft? Qua anticonceptie zit ik hier ook met een groot vraagteken. Heb ook erge PCO , want heb wrsch nog nooit in mijn leven spontaan een eisprong gehad en tijdens de 2,5j behandeling heb ik uiteindelijk pas bij het 9de embryo tp prijs gehad... Heb dus een serieus gevoel dat ik sowieso niet vruchtbaar ben. Maar ze zeggen altijd dat een zwangerschap dat eventueel kan veranderen, dus stiekem zou ik wel eens willen weten wat mijn cyclus nu doet. Nu geef ik nog borstvoeding en ligt mijn cyclus daardoor stil, maar ben ook serieus in twijfel of ik wel iets zou nemen. Mijn gyn heeft niets gezegd over de eventuele risicos van niets nemen, maar wat jouw gyn zegt, lijkt me wel logisch. Je krijgt dan altijd een opbouw van slijmvlies en geen afbraak, waardoor meer kans op kanker. Zet me wel weer aan het denken om op termijn misschien toch ook iets terug te nemen.... Zucht, is zo belachelijk hé, iets nemen als je toch niet zwanger kan worden. Hier zou ik toch graag min 2 jaar tussen hebben. Mijn man wil de beslissing voor een tweede pas nemen na zijn ervaringen met Lena nu. Wij hebben nog 5 blasto's die allemaal genetisch normaal zijn (getest met pgs) in de vriezer, dus stiekem hoop ik nooit meer een punctie nodig te hebben. (nuja, vermits we nu ook pas met het 9de embryo prijs hadden...)

@Isabelle: Het kort af voor jou! Zo spannend hé

Lena heeft een tweetal weken geleden ook haar eerste vaccintjes gehad. Ze was toch wat uit haar doen die dag (meer geslapen en als ze wakker was, heel heel zeurderig) Ze komt heel goed bij, maar blijft nog aan de kleine kant (toen was ze nog steeds maar 52,5cm) Gisteren was ze al 4,860kg, een klein dikkertje dus. Morgen op standaardcontrole bij de pediater (is bij ons aangeraden op 2,5 maand) Ben benieuwd hoe groot ze nu is. Qua ontwikkeling lijkt ze haar 3 weken wel ongeveer ingehaald te hebben, ze lacht mooi, volgt en heeft nu volop haar handen ontdekt. Ze begint bewuster te slaan naar haar speelgoedjes aan de boog.
Ondertussen geef ik nog steeds borstvoeding maar begint ze haar fles te weigeren (arggg, ze deed het weken goed!) Hopelijk krijgen we haar terug aan die fles want volgende week moet ik terug gaan werken :(
Mijn hart doet al zoveel pijn met de gedachte haar volgende week te moeten gaan afzetten, maar goed, dat hoort er bij zeker :(
Wij gaan dus nog genieten van ons laatste weekje met zijn tweetjes
Afbeelding

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 30 augustus 2017, 13:10

@Panacea; Leuk te horen dat jullie het goed stellen! Hoe is de controle bij de pediater geweest?
Geweldig hoe snel ze evolueren hé. Die ontdekkingen met de handen zien we hier ook, net zoals haar arsenaal geluidjes dat zich uitbreidt. Genieten genieten genieten!
Ik kijk er ook verschrikkelijk tegenop om Flo naar de onthaalmoeder te brengen, al start ze pas op 6 november. Werken ze bij jullie met wendagen? Onze onthaalmoeder doet dat in principe niet, maar ik ben toch van plan ze door te voeren. Al is het maar om mijn moederhart te sussen. :) Ik wens jullie in elk geval veel succes volgende week!

Ik heb trouwens nog geen antwoord gekregen van mijn gynaecoloog, maar vermoed dat hij mij sowieso opnieuw gaat aanraden om anticonceptie te gebruiken. Ik ben ondertussen wel al gestopt met de minipil, maar ben nog steeds niet ongesteld geworden - dankzij de borstvoeding (denk ik).. We zien wel! Als jullie effectief minstens twee jaar willen wachten, dan kan je inderdaad ook gewoon nog even de pil nemen. Doe vooral waar je je goed bij voelt. Moet je nog naar de gynaecoloog gaan? Anders kan je het daar eens vragen?

Wij hebben dit jaar ons huwelijk moeten uitstellen door Flo's komst en hebben nu een nieuwe datum geprikt: 30 juni 2018. Benieuwd of we deze halen! :D

@IsabelleV: Hoe gaat het daar? Ik heb een sterk vermoeden dat je al bevallen bent! :)
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 30 augustus 2017, 14:39

Haha :D toch niet... ik denk dat ik zal moeten verhuizen van groepje! Ik voel nog niet zoveel dus de kans is groot dat het september wordt.
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 31 augustus 2017, 9:36

hihi isabelle. Vandaag de laatste dag om nog in augustius te bevallen ;) Je mag hier nog blijven schrijven hoor 8)
Spannend dat wachten!

controle was ze helemaal goedgekeurd. 55cm voor 4,9kg dus een klein dikkertje. Maar wel MIJN klein dikkertje :wink:
Gisteren voor de eerste keer 4 uurtjes alleen met mijn mama gelaten (want die wou ook eens oefenen vermits ze er woensdags naartoe gaat gaan) Deed wel raar zo de eerste keer zonder kind. Ben dan maar naar de kapper gegaan en een nieuwe outfit voor mijn eerste werkdag gaan kopen, toch wat uitgekeken op die kleren van voor de zwangerschap. Mijn mama heeft er wel een flesje ingekregen, hoera! al 1 stress minder voor maandag, ze kan wel nog van de fles drinken.
Mijn creche heeft gezegd dat wendagen voor zo'n kleintje eigenlijk niet nuttig zijn, is eerder voor de mama dan. Ik mocht als ik dat perse wou wel, maar had daar dan eigenlijk ook geen zin in om ze nog een dag meer "kwijt" te zijn. Denk dat met Flo in november dat waarschijnlijk wel al nuttig is hé, dan is ze al groter.
Mijn gyn heeft de keuze gewoon wat aan mij overgelaten. Heeft daar eigenlijk niet op geantwoord op mijn vraag of ik de pil terug moet nemen. (met ook de mededeling dat het niet te voorspellen is of mijn cyclus kan terugkomen of niet)

Oe een nieuwe datum! Is ook wel iets om naar uit te kijken hé. Ik vond al die voorbereidingen ook wel leuk!
Afbeelding

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 2 september 2017, 10:04

Ja, het zal sowieso september zijn voor mij :)

Volgende week voor de eerste keer aan de monitor, voel mij nog heel goed in alle geval en de baby ook precies!
Maandag gaat de vroedvrouw mij voor de eerste keer strippen dus ik ben benieuwd wat dat teweeg zal brengen.

Ik had het vorig weekend wat moeilijk met het wachten, langs de ene kant kijk ik er heel erg naar uit maar langs de andere kant ga ik mijn zwangere buik ook wel missen en zou ik nu nog moeten genieten van de rust en de momenten met mijn man alleen. Maar toch gaat dat niet zo goed. Nu hebben we in alle geval weer een aantal plannen in onze agenda gezet en met de bezoekjes aan de vroedvrouw, monitor, kiné volgende week weet ik ook weer wat doen :)

Het is toch iets heel heftig hé... als ik dat zo hoor. Ik hoop dat alles vlot verloopt bij ons. Ik ga daar zo van uit maar langs de andere kant hoor ik heel veel andere verhalen.
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 2 september 2017, 12:57

Spannend! Ik herbeleef het wachten op mijn bevalling precies opnieuw. :D Panacea en ik zijn beiden in juni bevallen, dus blijf hier gerust ook maar verder babbelen. Ik duim mee dat het snel in gang schiet.
Probeer je niet te fixeren op andere bevallingsverhalen, die van jou gaat toch uniek zijn. Heb je al nagedacht over een epidurale, of ga je het moment zelf afwachten?

Ik vraag mij trouwens af hoe het met de rest gaat?

@Panacea: baby's zijn sowieso schattiger als ze een beetje overschot hebben! Flo zit perfect op gewicht maar heeft bolle kaakjes waardoor we hier ook al een paar keer de opmerking gekregen hebben dat het wel een 'goei stevige' is. Beter dat dan vel over been. ;-)
Aha, goed dat de opvang bij je mama probleemloos verlopen is. Dat zal zichzelf wel snel uitwijzen. De eerste dagen lijken mij het moeilijkst! Ga je (terug) voltijds werken?

Vraagje aan de mama's hier.. Hebben jullie het er ook zo moeilijk mee om je baby aan anderen (bezoek) te geven? Ik lijk het er steeds lastiger mee te hebben. Zeker naar mijn schoonouders toe. Ze houden Flo (naar mijn mening) te lang vast, gaan er te ruw mee om, laten hun grote hond tegen haar aan springen, zeggen zaken tegen haar die ik niet vind kunnen, .. Enfin, het zorgt bij mij voor frustraties maar momenteel durf ik mijn mond niet open te doen. Ik probeer eerder subtiel onze bezoekjes aan hen te beperken, maar ik wil Flo haar grootouders niet ontzeggen. Over 9 weken gaat ze trouwens 1 dag per week naar hen.. :( Maar ook algemeen bij ander bezoek krijg ik het sneller lastig als ze van arm naar arm gaat. Mijn vriend staat er minder bij stil en zegt er ook niet echt iets op..
Is dit voor jullie herkenbaar, of totaal niet? En zo ja, tips?
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

Herisson
Berichten: 286
Lid geworden op: 5 oktober 2016, 15:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Herisson » 13 september 2017, 0:38

@Isabelle: Nieuws?
Pilstop: 12/2014
Clomid + Pregnyl: 10 en 11/2015
ICSI 1: START 29/09/16 - PU 09/10/16 - TP 14/10/16 - BN 26/10/16 -> zwanger

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten