Utrogestan - wanneer en hoe afbouwen?

Plaats reactie
Chattie
Berichten: 6
Lid geworden op: 5 juni 2016, 20:07

Utrogestan - wanneer en hoe afbouwen?

Bericht door Chattie » 19 december 2016, 8:20

Dag allemaal!
Ik ben momenteel 12 weken zwanger van mijn tweede kindje.
Omwille van een eerder miskraam op 8 weken en een verstoorde cyclus zit ik deze keer aan de Utrogestan.
Hebben jullie ervaring met afbouwen? De gynae zei dat dit maar tot 12 weken genomen moet worden. Ik nam dit eerst 3x per dag en sinds exact 12 weken ben ik beginnen afbouwen naar 2x per dag. Dit ben ik nu de komende week aan het doen en dan moet ik volledig stoppen. Ik voel me er echter zo onzeker over en zit er redelijk rond te stressen. Had ik niet beter tot en met 12 weken de volledige dosis genomen? Ineens zijn mijn zwangerschapssympromen ook zo goed als verdwenen, maar dat is misschien omdat ik de 12 weken grens bereikt heb. Hebben jullie hier ervaring mee? Alvast bedankt en groetjes. Chattie

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Utrogestan - wanneer en hoe afbouwen?

Bericht door Pitoeke » 19 december 2016, 10:26

Dag Chattie,

Eerst en vooral proficiat met je zwangerschap! :P
Ik was ook bang om te stoppen met utro maar de gyn verzekerde me dat het echt geen kwaad kon omdat de placenta al lang de progesteronproductie zelf overgenomen had..
ben ook zoals u pas rond twaalf weken gaan afbouwen en denk pas na de 14e week helemaal gestopt.(voor eigen gemoedsrust dus ook iets langer dan die befaamde 12 weken) Als je zo onzeker bent bel dan ook eens naar de gyn dan kan zij u geruststellen of raad geven 8)
En wees blij dat je ergste symptomen verdwenen zijn :lol: :P is idd omdat hcg op een bepaald moment haar piek al heeft gehad en niet meer zo stijgt als in die eerste weken (alle volgens dokter Google e 8) )
Veel succes nogmet de zwangerschap!!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

Chattie
Berichten: 6
Lid geworden op: 5 juni 2016, 20:07

Re: Utrogestan - wanneer en hoe afbouwen?

Bericht door Chattie » 19 december 2016, 11:30

Dag Pitoeke. Dank u voor de snelle reactie. Hoe heb jij juist afgebouwd dan? Ik heb het vanaf de eisprong 3x per dag moeten nemen, vanaf 12w stipt ben ik naar 2x per dag gegaan en vanaf 13 weken stipt zou ik dan mogen stoppen (alhoewel ik denk dan nog een paar dagen naar 1x per dag te gaan en dan pas te stoppen). Volgende week woensdag heb ik opnieuw eeen echo, tis altijd aftellen geblazen :)

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Utrogestan - wanneer en hoe afbouwen?

Bericht door Pitoeke » 19 december 2016, 18:21

Hey,

Awel, net hetzelfde als jij wilt doen :lol: een week twee bollen en dan een week 1 bol en zo gestopt ipv zo abrupt, da leek mij naar mijn gevoel beter :D
Ik duim alvast mee voor weer een goede echo zo tussen de feesten door 8) :D dat het maar snel zo ver is he :D
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten