Uitgerekend september-oktober 2017

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door lieze81 » 6 augustus 2017, 9:40

Ruitje schreef:
4 augustus 2017, 11:58
Morgen al 31 weken! Zo snel dat het gaat. Begin zachtjesaan wat zenuwachtig te worden. Heb het gevoel dat er nog zoveel moet gebeuren.
Verder is wel alles goed. Op 18/08 terug naar de gynaecoloog voor controle. Tot nu toe was het altijd goed, 't is wel al een grote baby blijkbaar.
Hoe is het met jou Lieze?
Toevallig moet ik de 18e augustus ook terug op controle!
Ik denk dat ik hier redelijk mee ben.
geboortekaartjes besteld
enveloppen geschreven
postzegels gekocht
doopsuikers al deels in elkaar gestoken
babykamer geschilderd, deels van de meubels staan klaar, de rest staat nog in broer zijn kamer. Dat is een verhuis voor de laatste dagen.
kleertjes hebben we ook al in huis, liggen zelfs al beneden in de commode.

Voor de rest , ik krijg constant de vraag 'tis niet lang meer zeker? ' Jawel! Nog 9 weken! Heb dus echt wel een ronde buik, en die staat ook zo gespannen. Van mijn zoontje had ik dat precies zo niet. Daarnaast wat last van m'n bekken, wat vermoeide benen of krampen.
Maar het kan slechter denk ik dan.

IsabelleV, als je je nog goed voelt, dan heb je groot gelijk dat je er nog es tussenuit gaat! Naar waar gaat het weekendje? Amuseer jullie i.i.g!
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door IsabelleV » 6 augustus 2017, 10:34

Het is een weekendje Parijs geworden! Met veel luieren in de mooie parken, terrasjes doen en wandelen tussendoor. Doseren is de boodschap! :)
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Lizzy00
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 juni 2015, 15:18

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door Lizzy00 » 8 augustus 2017, 9:30

Hier al 34 weken en enkele dagen. Voel me best oké, maar ook last van onderrug/bekken, vooral als ik lang gelegen heb. Smorgens dus. En af en toe harde buiken. Denk dat hij/zij aan het indalen is. Maar nog niet helemaal, want zit nog vrij hoog. Wij moeten nu donderdag terug. Ik begin het toch stilaan spannend te vinden. Wij weten ook het geslacht niet, en begin toch stilaan nieuwsgierig te worden. Hoewel ik een groot vermoeden heb van een jongen. Maar maakt niets uit. Bij ons is nog zeker niet alles in orde :-s En begin zo wat nesteldrang te krijgen, dus zou toch graag binnen 2 weken alles in orde hebben. Doopsuiker is hier lastig, omdat we het geslacht niet weten. Iemand die we kennen heeft doopsuikerwinkel met alles erop en eraan en we hebben 2 verschillende kaartjes/kleuren enzovoort. Dat wou ik graag. Maar dat wil ook zeggen dat we de doosjes niet op voorhand hebben en dus ook niks op voorhand erin kunnen steken/erop kunnen plakken enzo. Dus éénmaal bevallen moet de meter en grootouders maar wat inspringen. Tas staat wel al klaar en babykamer is deels af. Hoe doen jullie dat met borstvoedingsbh's? Ik heb er eentje gekocht, die nog wat te groot is. Maar ze zeggen dat je borsten nog zoveel groeien eenmaal de borstvoeding goed op gang is, dus dan moet je er nog andere bijkopen? Maar is wel prijzig.
sept-okt 2015: ICSI 1: neg
dec 2015: ICSI 2: miskraam op 9w
mei 2016: ICSI 3: 2tp neg
aug 2016: ICSI 4 (Jette): 1tp neg
nov 2016: ICSI 5, freeze all,
1tp cyclus december => ZWANGER!! (nog 2 cryo's)

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door IsabelleV » 8 augustus 2017, 12:33

Hey Lizzy, ik heb ook al een borstvoedingsbeha gekocht, bij Boobs n Burps. Ik heb daar heel goed advies gekregen!
Ik ben begonnen met 1 maar heb er ondertussen al eentje bijgekocht. Ik denk dat twee wel het minimum is, eentje om te dragen, eentje in de was...
Ik denk dat die ongeveer 50 euro kosten daar.
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Lizzy00
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 juni 2015, 15:18

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door Lizzy00 » 13 augustus 2017, 8:58

Ja 50 euro vind ik dan al duur, als het eentje is die je maar een week kan aandoen en dan al te klein is. :-s Daarom vind ik dat moeilijk.
Donderdag terug op controle geweest. Baby weegt 2,650kg en doet het goed. Nu 35 weken. De gyn maakte weer een aantal 3d echo's, maar ze gaat daar nogal snel door. Het resultaat is dat ik hier meer gekke echo's heb liggen, dan mooie. Ik maak me al zorgen. Dit keer had ie een afgeplatte neus en een flapoor dat precies niet op de juiste plaats zat. Ik vind die 3d echo's echt niet geruststellend. Moet ik me voorbereiden op een lelijke baby? ;-)
sept-okt 2015: ICSI 1: neg
dec 2015: ICSI 2: miskraam op 9w
mei 2016: ICSI 3: 2tp neg
aug 2016: ICSI 4 (Jette): 1tp neg
nov 2016: ICSI 5, freeze all,
1tp cyclus december => ZWANGER!! (nog 2 cryo's)

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door lieze81 » 25 augustus 2017, 8:12

Isabelle nog niet bevallen? :D

Het begint stilletjes aan in te korten voor iedereen é.

Hier morgen 34 weken. lijkt nog zo lang , en ook zo kort..

Wij hadden vorige vrijdag echo, ons meisje woog toen 2kg100, en voor de rest zag alles er nog goed uit. Het ziet er niet naar uit dat ze veel vroeger zal komen. Als ze haar broer opvolgt wordt ik op 41 weken ingeleid. :mrgreen:

vandaag en morgen, en dan nog 2 weekjes werken en dan geef ik het op. Waarschijnlijk zelfs voor een jaartje , aangezien mijn werk (winkel ) sluit en we dus ons CV4 krijgen. :(
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door IsabelleV » 25 augustus 2017, 12:15

Neen, nog niet! Ik vind het wel super spannend! Het begint echt te naderen nu. Maar volgens de gyn nog geen vooruitzichten op een bevalling heel binnenkort. Ik heb ook nog geen weeën gehad, wel harde buiken. Ik bereid mij dus voor op over tijd gaan :)
Het kan natuurlijk wel opeens heel snel gaan. Dus afwachten hè!
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Lizzy00
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 juni 2015, 15:18

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door Lizzy00 » 25 augustus 2017, 19:44

Spannend!!!

Hier morgen 37 weken, begint ook af te korten. Ik had altijd voor ogen dat ik vroeger ging bevallen, gezien de geschiedenis, familie, enzovoort. Maar weet het niet goed, heb ook nog van niks last buiten de gewone kwaaltjes en die megadikke buik. Alleen gisteren ineens veel meer slijm down under. Maar echt zo met klodders als ik afveegde. Slijmprop? Ik weet het niet, moet maandag terug, zal eens vragen. Vandaag geen last meer van gehad.

IsabelleV wat doe jij zo de hele dag? Ik ben al even thuis (onderwijs) en begin me wat te vervelen. Alles is opgeruimd, alles staat klaar. Wat kan ik nog doen.
sept-okt 2015: ICSI 1: neg
dec 2015: ICSI 2: miskraam op 9w
mei 2016: ICSI 3: 2tp neg
aug 2016: ICSI 4 (Jette): 1tp neg
nov 2016: ICSI 5, freeze all,
1tp cyclus december => ZWANGER!! (nog 2 cryo's)

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door IsabelleV » 26 augustus 2017, 0:12

Ik ben ook al een goeie maand thuis ondertussen. Maar ik kan nog redelijk veel doen. Ik ga zwemmen, fietsen, wandelen, naar de zwangerschapsyoga,... maar nu de dag nadert merk ik dat onze agenda redelijk leeg is en ik krijg daar een beetje de zenuwen van :) ik heb geen zin om te beginnen aftellen.
Ik maak wel wat extra eten voor ik de diepvries zodat we tijdens de kraamperiode daar niet moeten naar kijken maar verder probeer ik dus nog een aantal leuke, lichte activiteiten te plannen. Alles gaat sowieso al veel trager en ik moet vaker even rusten dus zo gaan de dagen ook voorbij hè :)
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Lizzy00
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 juni 2015, 15:18

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door Lizzy00 » 1 september 2017, 9:34

Nog steeds niet bevallen IsabelleV? :-)

Hier mag het ook gaan komen hoor. Ik ben deze week al 2x aan de monitor geweest. Zoals ik al zei, dacht ik vorige week mijn slijmprop verloren te hebben. De dagen erna verloor ik regelmatig wat vocht. Maandag moest ik bij de gyn zijn, maar alles zag er goed uit. Ze dacht gewoon wat urine of afscheiding. Maar de dagen erna werd het meer en kon ik het woensdag zelfs opvangen in een potje. Daarmee toch terug naar het ziekenhuis, omdat ik dacht vruchtwater te verliezen. Testje gedaan, maar toch weer niks. Conclusie is dat het nog een deel van de slijmprop is die heel vloeibaar geworden is, of toch een scheurtje bovenaan de vruchtzak, waardoor ik soms heel kleine beetjes vruchtwater verlies. Mijn vocht in het potje werd niet echt getest, had er nochtans echt veel moeite voor gedaan. Ze testen gewoon even inwendig en op die moment verloor ik dus niks, dus ook geen vruchtwater. Maar ben wel wat ongeruster nu en hoop dat dit toch een teken is dat het geen 2 weken meer duurt.
sept-okt 2015: ICSI 1: neg
dec 2015: ICSI 2: miskraam op 9w
mei 2016: ICSI 3: 2tp neg
aug 2016: ICSI 4 (Jette): 1tp neg
nov 2016: ICSI 5, freeze all,
1tp cyclus december => ZWANGER!! (nog 2 cryo's)

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door IsabelleV » 2 september 2017, 9:55

Amai, maar kan wel hé, dat het heel vloeibaar wordt. Ik vroeg dat gisteren ook aan de vroedvrouw en ze zei me net hetzelfde. Ik heb positief getest op de GBS en dus zou ik onmiddellijk naar het ziekenhuis moeten als mijn water zou breken. Ik vroeg me dan ook af of ik het wel zou merken mocht ik gewoon een klein scheurtje hebben en ze zei van wel. Een goeie test zou zijn om eens op je hand te blazen (zoals ze een liesbreuk testen). Wanneer je dan vocht verliest is het wss toch vruchtwater. Maar anders kan het heel goed zijn dat je gewoon heel vloeibare afscheiding hebt. Ik heb dat ook wel meer nu. Maar het verschil met vruchtwater is dat je vruchtwater wel constant verliest.

Neen, hier nog geen veranderingen! Voor wanneer was jij uitgerekend?
Ik ga dinsdag pas aan de monitor en maandag gaat de vroedvrouw mij eens 'strippen'.
Benieuwd wat dat zal geven!
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Lizzy00
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 juni 2015, 15:18

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door Lizzy00 » 3 september 2017, 8:52

Pff ja zal waarschijnlijk dan wel afscheiding zijn, want het is niet altijd. Eerder als ik lang geleden heb en rechtsta. Een beetje zoals je soms bij hevige maandstonden hebt, maar dan is het bloed natuurlijk. Maar vind het wel een enge gedachte om zo nog 2 weken rond te lopen. Ik hoop dus dat het vroeger komt, stel dat het dan toch vruchtwater is, dat ik er niet te lang mee rondloop. Hier uitgerekend voor 16 september.

Alles nog goed daar? Geen tekenen?
sept-okt 2015: ICSI 1: neg
dec 2015: ICSI 2: miskraam op 9w
mei 2016: ICSI 3: 2tp neg
aug 2016: ICSI 4 (Jette): 1tp neg
nov 2016: ICSI 5, freeze all,
1tp cyclus december => ZWANGER!! (nog 2 cryo's)

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door IsabelleV » 3 september 2017, 11:29

Dan is het zeker geen vruchtwater want dat was ook iets wat de vroedvrouw zei, van dat lang neer liggen en dan rechtstaan. Ik zou me geen zorgen maken, het is gewoon wat afscheiding.
Hier nog steeds alles Ok :)
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door IsabelleV » 14 september 2017, 11:33

Hoi! Hier ondertussen mama geworden van onze Bas!
Voorbije zondagnacht zijn we binnen gegaan voor een inleiding met preinductie.
Met een tablet gaan slapen en s ochtends om 6 uur nog een want de eerste had niet zoveel resultaat. De tweede aanvankelijk ook niet. Ik had volgens de vroedvrouw in opleiding nog maar 1 cm, daar was ik niet zo blij mee... maar toen de gyn controleerde was het toch 4 cm!
De baxter opgestart om 9 uur, bwerk, ik haat ze nog steeds maar allez :)
En ze hebben de baxter snel mogen dicht draaien want de weeen kwamen opeens zo snel en fel! Om 12.11 uur is onze zoon dan geboren, op de baarkruk! En zonder epidurale, hoewel ik heel hard mijzelf afvroeg waarom in Gods naam ik dat zonder wou doen :D ik heb veel gevloekt! Maar de vroedvrouwen, zowel van Sint-Lucas als van Geboren in Gent waren geweldig en bleven steeds zeggen: het zijn goeie weeen, we hebben ze nodig, het gaat goed vooruit... enz. En dat was duidelijk ook zo!
Dus ik ben heel blij met het verloop. Erna heb ik wel heel erg veel bloedverlies gehad en ben ik ook in shock gegaan. Maar dat is weer vanzelf goed gekomen. En nu moet ik wel nog goed aansterken. We gaan vandaag al naar huis maar simpele dingen zoals naar het toilet stappen, douchen, tanden poetsen... gaat allemaal moeizaam! En dan heb ik onze Bas zelf nog geen badje of pamper kunnen geven maar goed, we zijn heel veel samen en mijn man bedient mij op mijn wenken!
De borstvoeding ging in het begin moeizaam maar hij lijkt het te pakken te hebben en ik ook!
Ik ben zo verliefd!!

Hoe gaat het met jullie? Nog geboortes?
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door lieze81 » 14 september 2017, 22:14

oh Isabelle, dikke proficiat met jullie kleine man!
Ik dacht er gisteren nog aan, maar had dan toch niks getypt.
Blij te lezen dat de bevalling al bij al nog goed verlopen is, jammer dat het daarna wat fout liep.
Maar rust jij maar goed uit, zodat je rap weer de 'oude' bent.

dat eerste pilletje deed mij ook niet veel, dat 2e wel... maar tegen dan zat mijne epi er al in.. die begon te werken. Was seriewerk wegens teveel bevallingen op hetzelfde moment. Bij de geboorte van ons eerste.
Ik heb dus wel wat schrik voor deze keer.

ik ben afgelopen maandag op controle geweest en alles zat nog muurvast. Ons meisje woog 2kg700, was nog niet ingedaald en zag er goed uit.
Morgen laatste werkdag, en dan kunnen we wat genieten van de rust (uhum, rust met een 1.5 jarige in huis :wink: )
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten