Uitgerekend september-oktober 2017

Plaats reactie
lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door lieze81 » 18 maart 2017, 17:10

christel1989 schreef:Pff zou ook wel elke keer een middagdutje willen doen op het werk, maar gaat helaas ook niet. Hoop dat dat snel verbeterd. Zit nu bijna op 10 weken, pff dat wachten duurt zo lang he.
Is dat trouwens iets zo'n doppler? Ik denk dat ik daar dan de hele tijd mee bezig ga zijn. De 27e gelukkig weer een echo.
ik vind het een geruststelling. Bij zoontje ook 'veel' gebruikt. Wel niet dagelijks. Maar zolang je de baby niet voelt, vind ik het gewoon een zekerheid.

die weken tussen de echo's zijn hatelijk é. Die blijven maar duren...
ik heb pas de 31e de 12 weken echo, op 13 weken dan :wink:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door weetje81 » 19 maart 2017, 13:08

Christel, ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat ik 1x per week die doppler gebruik. Ik heb een vast momentje, op zondagavond. Mijn oudste plusdochter luistert dan ook eens mee. :)
Dus vnv is het weer zover he :D
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door IsabelleV » 19 maart 2017, 18:41

Geniet ervan, Weetje!
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door weetje81 » 20 maart 2017, 13:54

Merci! Deed weer deugd om te luisteren. Ik vond het direct. En moet nu ook minder hard duwen op die doppler. Ik droomde dit weekend dat het een jongen is :-) . Woensdag naar de gynaecoloog, dan weten we het mss hé.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door lieze81 » 24 maart 2017, 15:20

Daarnet op net geen 12 weken (morgen pas) ook nog es de doppler bovengehaald.
Ik denk iets gehoord te hebben!
Kan me precies nog herinneren dat je in het begin geen duidelijke hartslag hoort, maar precies 'harde windvlagen met een ritme' in je buik... als ik juist ben dan heb ik dat gehoord... pfff.. mijne vent heeft gelijk. Had beter nog een weekje gewacht tot na de echo.. :oops:


Leuk weetje, dat het bij jou wel al duidelijk is! Een paar dagjes/weekjes kan toch veel verschil maken é!
zal woensdag spannend worden :-)
hoever ben je dan precies?
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Lizzy00
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 juni 2015, 15:18

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door Lizzy00 » 24 maart 2017, 19:06

Hoi,
Ik ben hier ook al veel te lang niet meer komen lezen. Ik wens iedereen veel sterkte die een tegenslag te verwerken heeft. Ik weet hoe lastig het is! Probeer van dag tot dag te leven en te geloven dat het ooit zal lukken!

Ik ben ondertussen 15 weken en alles gaat goed. Geen kwaaltjes meer, alleen vaak hoofdpijn. Maar we klagen niet. Ik heb ook een dopler en heb een paar goede tips!!! Dit geeft toch een geruststelling tussen de echo's door, zeker na zo'n moeilijke weg. Ik hoorde al een hartje op 10 weken en doe het nu wekelijks op zondag samen met mijn man, leuk zo'n momentje en we vinden nu altijd heel snel het hartje. Je moet zorgen dat je een redelijk volle blaas hebt. Probeer eerst je eigen hartslag links of rechts aan je eierstokken te horen, dan weet je alvast hoe dat klinkt om je niet te vergissen. Je moet het er ook echt wel goed ophouden, desnoods zachtjes duwen. En je moet het echt heel laag houden! Daar bedoel ik mee op je schaambeen tussen je schaamhaar. :P Dan even wachten, en met millimeters opschuiven naar links of rechts en daar weer even horen. De eerste keer duurde het een kwartier en hoorde ik toen plots een hele snelle hartslag (en ik was die van mij al een paar keer tegengekomen en die was veeeel trager). Ohja en vrij veel gel gebruiken. Nu vorige week kon ik het ook al horen vlak boven schaambeen, dus na een tijdje hoef je niet meer zo laag te houden. Maar zeker tot 13 weken zat ik echt in mijn schaamhaar. ;-)
sept-okt 2015: ICSI 1: neg
dec 2015: ICSI 2: miskraam op 9w
mei 2016: ICSI 3: 2tp neg
aug 2016: ICSI 4 (Jette): 1tp neg
nov 2016: ICSI 5, freeze all,
1tp cyclus december => ZWANGER!! (nog 2 cryo's)

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door lieze81 » 24 maart 2017, 21:33

hey Lizzy,

Merci voor de tip van de volle blaas, zal het zo nog es proberen. De rest wist ik nog. Mijn wederhelft vindt het dus belachelijk dat ik zo laag zit te zoeken, volgens hem zit diene kleine tussen mijn borsten of zo :mrgreen: Mannen... :roll:

ik begin gewoon wat te panikeren omdat ik zl al hoorde op 11 weken, en nu nog niks... maar goed, we proberen nog niet teveel te stressen, en nog een weekje (dan echo) geduld te hebben. Voor de rest voel ik me nog zwanger (nog steeds vieze smaak in de mond, niks van eten smaakt, paar x overgegeven, moe, pijnlijk been , pijnlijke tepels, enz)
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door weetje81 » 26 maart 2017, 18:17

Woensdag hadden we controle bij de gynaecoloog. We hoopten dat we het geslacht gingen weten, maar meneertje of mevrouwtje zat in kleermakerszit... Echo was goed. Vandaag ben ik 17 weken. Straks nog eens hartje luisteren naar zondagse gewoonte. Volgende vrijdag mag ik gaan voor een pretecho, want de volgende controle is op 26/4, 5 weken tussen deze keer. Hopelijk weten we dan het geslacht, vrijdag. We hebben de cadeautjes voor peter en meter te vragen ook besteld en ik zou het graag vragen op Pasen. Meter wordt mijn moeder en peter mijn vriends broer. Op Pasen ben ik 20 weken.
Voor de rest gaat alles goed. Gewoon wat moe, maar daar kan ik mee leven ;-)
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

christel1989
Berichten: 69
Lid geworden op: 9 februari 2017, 9:28

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door christel1989 » 27 maart 2017, 21:29

Vandaag weer echo gehad en alles zag er heel goed uit! Het ene dagje achterstand is weer ingehaald en loop nu precies goed met 10 weken. Nu op naar de 12 weken echo, spannend!!
Afbeelding

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door lieze81 » 31 maart 2017, 19:17

wij hadden vandaag de 12 weken echo .
Nekplooimeting zag er goed uit! :D
volgende week nog bellen naar de huisarts voor de uitslag van de combinatietest, maar de gyn verwacht geen problemen.
Weer een paar kilo stress van mijn schouders gevallen...

binnen 3 weken nieuwe echo, hopelijk zien we dan het geslacht. *nieuwsgierig*

morgen zijn we al 13 weken ver.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door weetje81 » 1 april 2017, 10:37

Hallo!

Gisteren hadden we een pretecho met geslachtsbepaling. Aangezien we het vorige week bij de gynaecoloog niet konden zien, heb ik een afspraak gemaakt omdat ik anders nog eens 5 weken moest wachten ;)
Het is een meisje! En ik droomde dat het een jongen was :lol:
We zijn heel blij hoor, maar had me er een beetje op gesteld dat het een jongen ging zijn, omdat ik erover gedroomd had en ik in eerste instantie wel een meisje wou. Het blijft normaal gezien bij dit. Na ons meisje komt er geen kindje meer, omdat mijn vriend al 2 dochters heeft. Ja, nu blijft hij in de minderheid. Maar hij vindt dit totaal niet erg, hij kwam met een big smile buiten. We hebben het ook al aan de naaste familie en beste vriendin verteld. :wink:
Toen we gisteren die echo hadden, voelde de vroedvrouw dat ik een harde buik kreeg. Het duurde maar een paar seconden maar ze zei wel dat het te vroeg was en ik het in de gaten moet houden. Ik ben nu 17+6. Maar ik weet niet of ik wel weet hoe dat aanvoelt...

Woensdag op donderdag werd ik wakker van krampen, eerst richting mijn maag en dan zakte het precies naar beneden. Ik panikeerde weer lichtjes, maar omdat mijn vriend dikwijls zegt dat ik zo rap panikeer, heb ik hem laten slapen. Ben zelf een goed uur wakker geweest en dan toch terug in slaap gevallen. De vroedvrouw zei dat als ik dat nog eens heb, dat ik dan best direct binnen ga en geen risisco's neem. Als ik pijn voel, is het niet normaal, zegt ze. Dus ik ben nu wel zeer alert.
Gisteren zag alles er ok uit. Nu hopen dat ik dat niet meer heb en kzal mij wss wat rustiger moeten houden. Ik ben al thuis van het begin van mijn zwangerschap omdat ik in een crèche werk en dat bij ons zo in het reglement staat. Dus het enige wat ik nog doe, zijn huishoudelijke taken. Ik zal dan maar niet meer met stofzuiger naar boven lopen en zware emmers dragen ;-)
Toch maar op zeker spelen.
Volgende week komt de vroedvrouw nog eens langs en dan is het nog 3 weken tot ik mijn 20-weken echo heb op 21 weken ;-)
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Ruitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 januari 2017, 20:28

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door Ruitje » 1 april 2017, 14:41

lieze81 schreef:
31 maart 2017, 19:17
wij hadden vandaag de 12 weken echo .
Nekplooimeting zag er goed uit! :D
volgende week nog bellen naar de huisarts voor de uitslag van de combinatietest, maar de gyn verwacht geen problemen.
Weer een paar kilo stress van mijn schouders gevallen...

binnen 3 weken nieuwe echo, hopelijk zien we dan het geslacht. *nieuwsgierig*

morgen zijn we al 13 weken ver.
Wij zijn ook uitgerekend op 7 oktober :)
Maandag ook de 12-weken echo gehad en alles was goed. Nu wachten we nog even op de uitslag van de NIPT-test en dan gaan we het wereldkundig maken (dichte familie, collega''s en vrienden weten het wel al). 8)

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door IsabelleV » 1 april 2017, 17:55

Ik vraag mij soms ook af of ik al een harde buik heb gehad... ik zou ook niet weten hoe dat voelt. Maar ik heb soms wel 'last' die moeilijk te beschrijven is. Zeker als ik al een drukke dag achter de rug heb. Vaak in het weekend eigenlijk... want voor mijn job zit ik vooral.

Maar verder alles Ok, ik voel de baby nu ook al een weekje bijna elke dag. Heel fijn!
Dinsdag nog eens naar de vroedvrouw.
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door weetje81 » 2 april 2017, 11:17

@ Isabelle: awel ja, ik weet ook niet goed hoe dat voelt. De vroedvrouw die de pretecho deed, zei dat het maar heel kort was. Ik voelde er niks van. Nu ben ik natuurlijk op mijn hoede. Beetje ongerust zelfs. Al zou dat niet abnormaal zijn als ik die nu heb, het mag alleen geen pijn doen. Soms heb ik wel een ms gevoel in mijn bovenbenen. Op den duur voel je vanalles he, of net niet...pfff
Woensdag zie ik mijn vroedvrouw terug, dan zal ik er met haar eens over praten.
Vandaag 18 weken! Ik had nooit gedacht dat ik zo ver zou geraken.. Gisteren de eerste body's gehaald en zo bekend gemaakt dat we een meisje krijgen.
Geschenkjes voor meter/peter zijn ook al klaar, nu enkel nog het juiste moment afwachten. Ik ging dit doen met Pasen, maar mijn vriend zou het al vroeger vragen. En ik die dan geen geduld zou hebben ;-)
Allemaal zo spannend nu. We gaan ook allicht beginnen aan de babykamer.
Over 3 weken weer naar gynaecoloog voor de 20-weken-echo. Mijn plusdochters gaan dan mee. Ze zijn allebei blij dat ze een zusje krijgen. Vooral de oudste, heeft het ook al op haar instragram gezet :D
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Pebbels
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 oktober 2014, 12:07

Re: Uitgerekend september-oktober 2017

Bericht door Pebbels » 7 april 2017, 16:25

Hallo Weetje81 en IsabelleV,

Voor mij voelt een harde buik aan alsof alle spieren in je buik samentrekken. Je buik zelf (voorlopig nog enkel het deel onder je navel) wordt dan ook echt heel hard. Je kan je buik op dat moment niet induwen. Bij mij duurde dit steeds maar een 10 à 20-tal seconden.
Ik had er bij mijn vorige zwangerschap pas de laatste maanden af en toe last van. Vooral als ik lang rondgewandeld had. bvb tijdens het shoppen.
Pijn deed het niet echt, ik voelde enkel die spanning.
Hopelijk heb je hier wat aan :)

Ik zou er toch niet te hard op beginnen letten, anders ga je gek worden. Gewoon over het algemeen alles wat rustiger doen. Bvb waar je misschien vroeger de trap op en af liep, deze nu rustig opwandelen. Als je voelt dat je lichamelijk vermoeid bent, hier dan ook echt naar luisteren en je neerzetten en ff rusten.

Ik ben ondertussen ook met ongeduld aan het wachten op de 20 weken Echo. Het is zo leuk om dat kleintje nog eens te zien, nog 2.5 weken wachten :D

Dit weekend heb ik voor het eerst de kleine gevoeld, wel enkel als ik 's avonds heel rustig in bed lig. Maar dat zal wel meer en meer worden de komende weken. Ik kijk daar echt naar uit. Want dat vind ik een van de fijnste dingen aan zwanger zijn. Op het einde zie je dan zo echt je buik bewegen. Heel grappig als je net in een vergadering zit met de baas :lol:

Groetjes aan iedereen!
28/03/2015 3e IUI: Positief, 17/12/2015: Prachtige dochter!

20/08/2016: Begonnen voor een Brusje,
24/12/2016: 4e IUI: Zwanger, uitgerekend voor 15/09/2017.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten