Uitgerekend november/december 2017

Plaats reactie
clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Uitgerekend november/december 2017

Bericht door clau » 1 maart 2017, 13:00

Hallo iedereen,

Het is misschien leuk om samen af te tellen naar onze november baby'tjes. Ervaringen delen, misschien wat zorgen van ons afschrijven enz.

Ikzelf zou uitgerekend zijn voor 9 november. Datum kan natuurlijk nog veranderen na de eerste echo :)

Grts
Laatst gewijzigd door clau op 18 mei 2017, 19:44, 2 keer totaal gewijzigd.
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Andromeda
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2016, 7:21

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door Andromeda » 1 maart 2017, 20:03

Hey Clau,

Je zal de eerste zijn voor november zeker? :-)
Proficiat met je zwangerschap.
Ik zag onder het IVF stukje dat je eerste echo op 20/3 is, spannend zeg.
Hoe voel je je?

Zelf zal ik waarschijnlijk nog net binnen oktober vallen, maar we zullen zien he. 1ste echo op 13/3 (dan zou ik 7 weken en 2 dagen moeten zijn).
Het dringt hier nog helemaal niet door. Hoe voelt dat bij jou?

Groetjes
Andromeda

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door clau » 1 maart 2017, 20:42

Hey andromeda

Zo lijkt het wel ja haha, maar er zullen er hopelijk nog vele volgen :)
Jij ook van harte gefeliciteerd :)
Heel leuk en onwerkelijk weer, maar vooral ook erg spannend. Durven nog niet teveel te hopen dat deze zwangerschap wel doorzet.
Na de eerste echo zal het misschien wat meer gaan doordringen.

20ste is idd de eerste echo, zou dan ook 7 weekjes moeten zijn.
Tot nu toe heb ik enkel wat "last" van mijn onderrug en ben ik best moe. Borsten voelen ook anders en soms wel zeurderige pijntjes thv lies en onderbuik.

Merk jij al iets?
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Andromeda
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2016, 7:21

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door Andromeda » 2 maart 2017, 18:34

Dag Clau,

Ik duim echt mee voor je :-)

Hier voel k me veel "zwangerder" dan van bij mijn zoon. Ik heb last van mijn borsten, rug, bandenpijn, obstipatie en zie lijkbleek van de misselijkheid (ja het is al zover...). Vandaag echter ook bloedverlies dus ik vrees te vroeg gejuicht te hebben. Sinds vanmiddag ook buikkrampen :-/ Morgen toch even langs bij CRG. Als het fout gaat wil ik het liever zo snel mogelijk weten. Vorige keer heeft me dat een 3-tal dagen de tijd gegeven om te wennen aan het idee en was het effectieve miskraam dragelijk. De keer ervoor was het zonder waarschuwing dat alles ineens los liet. Na een uur was alles gepasseerd maar dat is nog steeds moeilijk te plaatsen.
K weet niet goed wat denken. Geen enkele zwangerschap is al zonder bloedingen geweest, maar 1 is toch een gezonde zoon geworden. Dus wie weet... Morgen zullen we wel zien...
Hopelijk gaat het bij alle anderen wel goed. Veel succes iedereen!

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door clau » 3 maart 2017, 7:24

Is het bloedverlies ondertussen gestopt?
ik duim super hard dat alles gewoon in orde is!
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Andromeda
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2016, 7:21

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door Andromeda » 3 maart 2017, 7:58

Hey Clau,

Het bloedverlies is nu wel gestopt.
Gisterenavond ben ik echter serieus beginnen bloeden en kwamen daar ook 2 redelijk grote stukken weefsel mee. K vrees ervoor dus. Al moet ik zeggen dat het deze keer weer anders is dan de vorige twee keren. Veel pijn in mijn zij, enorm duizelig, misselijk en zwak. Ik heb me er nog nooit zo fysiek slecht van gevoeld.
Misschien is er iets anders aan de hand?
Binnen een uur naar het CRG.

Hoe voel jij je je vandaag? Nemen de kwaaltjes nog toe? :-)

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door clau » 3 maart 2017, 14:06

Oei oei... Misschien buitenbaarmoederlijk?
Ondertussen zul je wel meer weten he, hopelijk toch alles in orde.

Ik voel me nog steeds prima. Mag al de 13de echo bij de vroedvrouw verbonden aan de praktijk van mijn gyné en dan de week erachter nog op fertiliteit de echo. Aftellen dus.
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Andromeda
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2016, 7:21

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door Andromeda » 4 maart 2017, 12:17

Hey Clau,

Wat fijn dat je de 13e al op echo kan. Hopelijk zie en hoor je dan al iets. Super dat je zwangerschap goed gaat, geniet ervan :-)

Hier was het gisteren wat dubbel nieuws.
Op de echo zat ons vruchtje er wel nog.
De vruchtzak had echter een zeer rare vorm. Niet rond/ ovaal maar met uitstekende hoeken en punten. Bovenaan de vruchtzak was ook duidelijk een bloeding te zien. Het vruchtje zag er echter wel goed uit en we zagen het flikkeren. Ons kleintje leeft dus nog maar het is erg onduidelijk of het zal blijven duren. Volgende vrijdag opnieuw echo. Mijn bloedwaarden staan wel nog steeds erg goed. Op 5 weken 6 dagen hcg van 38450 (wat blijkbaar hoog is op dit moment van de zwangerschap).
Het is hier dus afwachten en het dag per dag bekijken.
Ik probeer zo weinig mogelijk te heffen wat mijn zoontje dus niet kan begrijpen...

Semi goed nieuws dus, t is echt afwachten...

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door clau » 5 maart 2017, 13:13

Hm onzekere dagen dus voor jullie.
Is er een verklaring voor die rare vorm? Misschien door de bloeding ofzo?
Hoop zo dat uiteindelijk alles goed komt. Een stevig flikkerende hartje wilt toch al zeggen dat het een sterk babietje is he. Dit moet gewoon goed komen.

Ik ben heel onzeker. Gisteren avond had ik toch wel last van lage buikpijn, dan schiet er door me heen dat het mis gaat lopen enz. Kan dit niet nog eens aan. Hopelijk vliegt de week om dan kunnen we eens kijken
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Andromeda
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2016, 7:21

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door Andromeda » 5 maart 2017, 17:09

Hey Clau,

Ik hoop dat jou buikpijn bandenpijn is of misschien last van de darmen. Als je al eens eentje hebt afgegeven ben je je heel bewust van alles wat je voelt. Dus ik duim dat het niets ernstig is. Geen bloedverlies of zo hoop k?

Hier is het na de vorige post opnieuw spannend geweest.
Rond 14u30 terug bloeding gehad met stolsels en erge buikkrampen. Terug bn laten doen. Echo willen ze pas 10/3 doen... Bn is wel terug goed dus ik kom er zo stilaan zot van.
Nu stel ik me wel de vraag of de bloedingen niet voor problemen gaat zorgen. Ik ben namelijk rhesus negatief en mijn man rhesus positief. Ik heb wat schrik dat het kindje rhesus positief gaat zijn. Ik weet niet of de bloedsomloop van het kindje nu al in contact kan komen met mij. Ik heb er wel schrik voor want bij mijn zoon ben ik tijdens de zwangerschap wel met zijn bloed in contact gekomen en heb ik anti D stoffen aangemaakt. Misschien ben ik alles aan het overdenken, maar ik ben helemaal niet meer gerust in de zwangerschap op dit moment. Tijd brengt raad.

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door clau » 5 maart 2017, 20:05

Ik zou toch echt terug een echo eisen, al is het maar een beetje voor je gemoedsrust. Maar ze zullen het wel niet doen omdat dit weer nieuwe bloedingen kan veroorzaken zeker.
Wanneer kun je dat weten van de rhesusfactor? Dan moet je normaal toch direct spuiten krikgen of niet?
Kaarsje heeft hier de hele dag gebrand.

Buikpijn was wss idd darm gerelateerd (beetje mede door het eten in een bepaalde winkelketen denk ik)
De schrik blijft erin. Bijna 4 je geleden mk gehad en dan in oktober die bbz (hartje van het kindje klopte stevig toen ik geopereerd ben, dat is zo moeilijk te verwerken).
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door clau » 7 maart 2017, 17:22

Nog nieuws andromeda? Hopelijk alles in orde
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Andromeda
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2016, 7:21

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door Andromeda » 7 maart 2017, 20:53

Sorry dat ik nog niet gereageerd heb, het zijn hier drukke tijden. Mijn zoontje gaat sinds 2 dagen naar school en dat is een hele aanpassing.
Hier gaat het denk ik terug de goede kant op. Zondag en maandag nog licht bloedverlies en vandaag niets meer (woohoo!!). Wel ben ik vandaag begonnen met overgeven, dus dat worden nog n paar leuke weken. Maar het maakt me niet uit. Dat heeft ne mens er zeker voor over :-D

Jij hebt het ook al zwaar gehad zeg. Klinkt erg heftig die bbz. Wat vreselijk om te weten dat je kindje leeft maar je eigenlijk niet kan kiezen om het verder te laten leven. Lijkt me vreselijk om goed te beseffen wat er moet gebeuren maar er geen impact op te hebben. Kan me goed voorstellen dat het een enorme onzekerheid meebrengt met deze zwangerschap. Super dat je dan al maandag een echo kan krijgen. Hopelijk stelt je dat ook wat gerust.

Hoe voel jij je ondertussen. Al veel zwangerschapssymptomen? Hopelijk alleen de leuke en geruststellende zodat je volop kan genieten van je zwangerschap!

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door Sterrie » 8 maart 2017, 16:38

Hey clau en andromeda,

Ik zou me graag bij jullie aftel-clubje voegen :) Ik heb vandaag een tweede boedname gehad en het hcg was goed gestegen dus ik ben 5 weken zwanger! Ik kan het nog altijd niet goed geloven eigenlijk... Maar dus wel heel blij dat we begin november een babietje mogen verwachten!

Hoe zit het met jullie kwaaltjes? Ik heb voorlopig eigenlijk weinig last... Licht gevoelige borsten, soms een beetje maagzuur, in de namiddag een beetje moe, en wat vaker plassen... Maar dat wisselt zelfs van dag tot dag. Dus voorlopig zeker niet te klagen!

Andromeda, hoe is het met jou ondertussen? Geen bloedverlies meer hopelijk?

Als ik het goed heb, is jouw volgende echo deze vrijdag Andromeda en bij jou volgende week maandag clau? Leuke vooruitzichten dus, ik duim voor superecho's! Ik mag volgende week woensdag al voor een eerste echo gaan, dat die week maar snel voorbij gaat 8)
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door clau » 8 maart 2017, 20:29

Andromeda gelukkig maar. Zo een bloeding is altijd eng he. Ben benieuwd voor je echo vrijdag.
Hoe gaat het met je zoontje op school? Is voor de ouders soms even moeilijker dan voor die kleintjes zelf he ;)
Ik heb het heel moeilijk gehad, het besef dat je een "levend kindje" moet laten wegnemen is met niks te omschrijven. Verdriet, machteloosheid, boosheid.... ik ben wel direct uit mezelf met een psychologe gaan praten. Begeleiding vanuit het ziekenhuis was er niet. Nazorg laat op dat gebied echt te wensen over.

Sterrie welkom! Hier is het wat makkelijker spreken over de zwangerschap hè. Vind het toch altijd confronterend naar de andere dames, ik hoop dat er trouwens nog vele gaan volgen naar ons clubje ;)
Super een goede stijging, dus nu aftellen naar de echo... spannend :)

Hier ook nog dezelfde "kwaaltjes", moe en idd de gevoelige borsten. Het vaker plassen is hier vooral snachts, normaal nooit z'n nu dus 1 tot 2keer :) dat is alweer een oefening voor als de kleine er is 8)
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten