Uitgerekend november/december 2017

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door Mei » 14 februari 2018, 14:40

Je mag de baby’s niet vergelijken. Romy vorige week op 12w 6kg730 en 59,5cm. Ze lachen soms met haar dat ze een Michelinke is.. ook ni leuk hoor. Die lijnen en grafieken moet ge u ni al te veel van aan trekken. Komt allemaal goed. Wilt niks zeggen over hoe groot of klein ze later zullen zijn. Kijk naar mij. Ik was 53cm bij mijn geboorte en nu.. 1m57... ;)
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door Sterrie » 26 februari 2018, 15:10

Hoe gaat het met jullie en de baby'tjes?

Ik ben vandaag terug beginnen werken! Met een dubbel gevoel: wel leuk om mijn eigen dagritme terug op te pakken en weer te werken, maar ik mis Seth toch ook hoor! Gelukkig is hij vandaag gewoon bij de papa, en die stuurt regelmatig eens een update en een fotootje :wink: Morgen naar de grootouders en dan woensdag pas de eerste hele dag crèche. Vorige week is hij al 2x gaan wennen en dat ging goed, het zijn hele lieve verzorgsters (zowel voor de baby als voor de mama haha).

Morgen wordt Seth al 4 maanden en hij doet het heel goed, het is (meestal) een vrolijk ventje :) De laatste dagen deed hij wel wat moeilijk, wat vaker wenen, minder goed eten. Hij is wat verkouden, dus het zou daaraan kunnen liggen of misschien toch wat last van een sprongske, wat deze weken ergens zou zijn?

x Sterrie
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door clau » 3 maart 2018, 11:36

Ik ben er ook nog eens haha

Sterrie ze zitten nu in een sprong die tot 4 weken kan duren. "Oei ik groei" is een leuke app waar je alles kunt volgen. Er is ook een boek van.
Fijn dat je een goed gevoel hebt bij de verzorgers in de opvang.

Hier doet Isabelle het super goed. Gisteren begonnen met wat groentjes. Ze vond het wel lekker.
Volgende week naar k&g dan weten we weer wat de weegschaal zegt.
Verder zijn we naar een kinder kiné aan het gaan, osteopaat heeft niet het gewenste resultaat gehad.

Hoe is het met de andere kindjes.
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

MaliBloem
Berichten: 58
Lid geworden op: 3 februari 2017, 23:05

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door MaliBloem » 3 maart 2018, 22:04

Hoi hoi ,


Hier alles goed Tibo doet het heel goed. Donderdag bij k&g geweest en hij zit goed op schema hij is wat groter dan het gemiddelde :oops: Eten doet hij goed alleen sinds een aantal welen geeft hij vaak terug en laat veel boertjes , hij heeft wel geen pijn enkel veel melk dat terug komt. Wat hij ook doet is meteen na zijn fles wenen tot zijn boertje.

Slapen gaat goed s nacht echt niet te klagen hij slaapt tot 7.30 en nu zelfs niet meer ingebakerd gewoon in zijn slaapzak :). Alleen overdag is hij vaak wakker en doet maar korte slaapjes dus ben ik veel met hem bezig.


Leuk te horen dat het ook met Seth en Isabelle goed gaat. En de andere baby’s ?


Groetjes

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door Gioia86 » 4 maart 2018, 12:39

Hey lieve dames,

Wij sinds gisterenavond terug in België, zijn een weekje naar Sicilië geweest... zijn roots gaan opzoeken, op vliegtuig (was met tussenvlucht in Rome en vandaar ander vliegtuig op) superflink. Gedronken en geslapen...👍🏼
Terplaatse uiteraard heel verwend...maar buiten wat anders gekleurde stoelgang heeft hij van niets last gehad...😉

Voor vertrek waren we wel nog is bij kinderarts geweest voor algemene controle...
Daar was alles ok... hij woog toen (13weken) net geen 5kg en 54,5cm... ze was er tevreden mee... hij volgt zijn eigen curve.

Fijn om lezen dat de andere kindjes het goed doen, Luciano is echt al veel veranderd, lacht veel en weent minder... soms uiteraard nog is moeilijk momentje... drinkt nog altijd borstvoeding en in de avond is Nutrilon...zo slaapt hij toch enkele uurtjes vast...

Ik ben thuis tot hij 5maanden is en dan gaat hij mee met mij naar de Crèche...
24/7 all the way...zullen zowel voor als nadelen zijn, maar dat zien we dan weer wel.
Nog een prettige Zondag
😘
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door clau » 14 april 2018, 10:06

Wat is het hier stil dames...
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door Sterrie » 24 april 2018, 11:18

Inderdaad clau, iedereen druk bezig met de baby's denk ik :wink: Maar ik ben ook wel benieuwd naar updates!

Met ons gaat alles goed, Seth wordt vrijdag al een halfjaar, het gaat zo snel! Hij is een alert ventje dat graag lacht :D En hij groeit ook goed! Volgende week nog eens naar K&G, dus ben benieuwd wat hij dan zal wegen en meten. Kan sinds enkele weken ook omrollen en wil tegenwoordig ook liever zitten dan liggen, ook al kan hij dat nog niet alleen. Dit weekend dus ook zijn eetstoel geïnstalleerd! Ook in de crèche gaat het de laatste tijd wel goed en dat zal alleen maar beteren als hij meer en meer echt zal kunnen spelen denk ik.

Eten en slapen is een ander verhaal... Ik ben sinds een paar weken elke dag wat groentenpap aan het proberen, maar hij moet er niks van weten. Ofwel doet hij zijn mond gewoon niet open en als ik er wel eens een hap in krijg dan wil hij zijn mond niet toedoen of begint hij te braken :? Ik denk dus dat hij vooral een probleem heeft met de lepel en de textuur, en niet zozeer met de nieuwe smaak, want hij proeft niet echt. Ochja, de volhouder wint uiteindelijk zeker? :) En de nachten zijn ook vermoeiend. Hij heeft nog nooit een nacht doorgeslapen zonder wakker te worden en de laatste weken moeten we er meestal zo'n 5-6 keer uit elke nacht. Soms een erge nacht waarop we er 10-15 keer uitmoeten, heel soms eens geluk als we maar 2 keer uit bed moeten. Hij begint dan te jammeren/huilen in zijn slaap (zijn ogen zijn toe) en met zijn hoofd te schudden. Als we dan tutje en knuffel geven, slaapt hij meestal weer verder, dus ik denk niet dat het honger is, hij is gewoon heel onrustig, als sinds zijn geboorte. Al vanalles geprobeerd, maar niks lijkt te helpen. Maar tips dus zeker welkom :wink:

Hoe is het met jullie kindjes en hun slapen/eten/spelen/lachen?
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

babyBummy
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 juli 2015, 10:24

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door babyBummy » 24 april 2018, 11:33

Ik ga ervan uit dat geen nieuws, goed nieuws is... :D
Hier gaat alles prima! Casper is momenteel wel wat ziekjes :( Dus volop aerosol... Maar het gaat al beter dan afgelopen week. Hij is intussen 4 maand oud en door het ziek zijn hebben we de afspraak voor zijn inentingen met K&G moeten annuleren. Pas als hij er volledig bovenop is kan dit doorgaan. Op de crèche doet hij het uitstekend, tis zo'n brave en kan goed spelen. Sinds enkele weken slaapt hij niet meer door. Voordien sliep hij van 22u30 tot 7 uur, maar de laatste weken heeft hij weer een nachtvoeding nodig. Misschien door het ziek zijn, mentaal sprongetje of tandjes? Geen idee, het is alleen enorm vermoeiend.

Zijn groentepap gaat goed, daar zijn we nu bijna 2 weken mee bezig! Alleen van zijn fles laat hij wel veel staan de laatste tijd. En tussendoor heeft hij geen honger... misschien maar een kleine eter?
Hij zit ook graag recht, liggen is voor kleine baby's :D hij kan maar al te goed zijn willeke tonen. En ook rollen begint te komen. Het gaat allemaal zo snel! Wij zeggen weleens dat em FOMO heeft, hij wilt overal bij zijn en kijkt de hele tijd rond. Kruipen kan hij niet, (veeeeel te jong) maar hij zou het maar al te graag kunnen, dus duwt hij zich af tot hij is waar hij wilt zijn. Met rare lichaamskronkels als gevolg. :D

@Sterrie: heb je al eens geprobeerd hem in te bakeren? Misschien dat dat kan helpen? Ik heb mijn zwangerschapskussen in het bedje van Casper gelegd. (aan zijn voeten in een U vorm) daar ligt hij dan in.
Start KID: 02/2015 8 pogingen- 3 MK
IVF 1: 01/2017, Cryo 04/2017 -> Zwanger! (23/12/2017)

MaliBloem
Berichten: 58
Lid geworden op: 3 februari 2017, 23:05

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door MaliBloem » 24 april 2018, 21:55

Hoi hoi ,

Leuk te lezen dat het goed gaat me de andere kindjes. Tibo is vrijdag 5 maand en alles gaat goed. Groeit als kool en weegt al bijna 9 kg. Hij is wel al 2 maal kort opeen ziek geweest hebben toen ook aerosol gebruik maar dat was een hele ramp. Nu is het terug beter met hem en hopelijk blijft hè zo.

In de crèche doet hij het goed. Omrollen van zijn buik op rug doet hij sinds enkele dagen. We zijn ook met groentenpapjes bezig, soms lukt het en soms ook niet.

Slapen doet hij wel goed vooral s nachts, alleen overdag wil hij niet echt slapen in de crèche ook kiet daar slaapt hij meestal in zijn wipper.


Zeveren jullie baby’s ook zo fel want Tibo kan der wel dat van ik doe hem een slabber aan en die is meestal half de dag kletsnat.

Groetjes


Mali

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door Sterrie » 26 april 2018, 10:58

Leuk om te horen dat het zo goed gaat met jullie allemaal! Buiten de gewoonlijke 'kwaaltjes' als ziek zijn, slechte slaapjes, minder eten,... :D

Babybummy, die FOMO ken ik hier ook! Hij doet niets liever dan bij de grote mensen aan tafel of in de zetel zitten en rondwandelen om alles te zien haha. Tegenwoordig zelfs achterover leunen om nog snel iets te bekijken waar we al voorbij zijn :D Wat betreft het slapen en inbakeren: dat hebben we de eerste maanden gedaan en hielp wel een beetje voor zijn onrust. Ondertussen al enkele weken mee gestopt, omdat hij begon om te rollen en regelmatig op zijn buik in bed lag. En dan leek het ons toch beter om zijn armpjes weer vrij te laten. We hebben twee redelijk goeie nachten gehad, hopelijk het begin van goede nachrust :wink: Ik denk dat het slechter slapen en drinken wel door het sprongetje kan komen hoor ik herinner me dat Seth dat rond vier maanden ook had. Dus zal wel weer beteren!

Amai Malibloem, Tibo is een flinke kerel, ik denk dat Seth nog niet eens 8 kilo weegt :) Hij is sowieso al sinds de geboorte een kleintje, maar heeft ondertussen wel al wat ingehaald. En die dutjes overdag, dat heeft bij ons ook een tijdje geduurd, zeker in de crèche, maar ondertussen gaat dat meestal wel goed. Leg je hem in zijn bedje overdag voor dutjes? Dat was bij ons de eerste dagen wat moeilijk, maar ondertusen is hij dat gewend en slaapt wel wat langer overdag. Vroeger vaak maar een halfuurtje en nu meestal toch 1-2u. In de crèche slaapt hij nu ook in een bedje in de 'slaapzaal' en dat gaat ook veel beter dan in het park vroeger. Seth zevert ook soms, maar niet zoveel als jij beschrijft :) Dus misschien tandjes aan het krijgen?
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door Gioia86 » 14 mei 2018, 21:31

Hey lieve dames,

Wat leuk nog is nieuwtjes te lezen :D

Hier sinds 24 april aan het werk,gelukkig niet fulltime want het is wennen....
Ik werk in een crèche, moet weer wennen aan de drukte en lawaai, maar vooral ons klein kereltje moet heel hard wennen, hij krijst vaak en slaapt er amper😔 ik grijp soms is in(sta in andere groep) het is een baby die veel lichaamscontact wil, en ook goed moet boeren want anders snel last van zuur en melk die tertugkomt...niet makkelijk mijn mamahartje 💔

Hij drinkt nog steeds BV 💪🏼 Dwz kolven opt werk in pauze (helaas staan borsten vaak op springen 😱 maat lukt het niet altijd goed om te kolven daar)
Als ik moet werken krijgt hij daar dan ook is nutrilon Ha.

Pinksterweekend start ik met groentepap... ben is benieuwd...

Hij slaapt in de avond meestal 2tal uurtjes int park en dan tussen 22u30-23u laatste voeding, nadien slaapt hij in zijn co sleeper door tot rond 06/07u soms wordt hij wakker rond 5u en neem ik hem bij mij in bed en slaapt hij direct verder...
dan drinkt hij terug rond 06u45-7u15 en kolf ik ook direct... nadien slaapt hij nog uurtje of soms langer terug verder in zijn bedje...helaas als ik moet werken, kan hij dat niet...

Eerste Moederdag, met mooi hand afdrukje dat hij maakte bij mijn collega’s! Maar Was ook moeilijk dagje er blijft toch wel een gemis... 💫

Volgende week woensdag naar k&g ben is benieuwd het is nog altijd een kleintje... draagt nog 56 en in sommige merken 62.

Groetjes aan iedereen
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door clau » 28 juli 2018, 14:19

Hallo dames.

Hoe is het hier met de kleintjes?

Isabelle doet het goed, ze kruipt, trekt zich op om vervolgens om te vallen 😅 Heeft 2 tandjes en is echt een hele vrolijke dame. Ze lacht de hele dag.
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

MaliBloem
Berichten: 58
Lid geworden op: 3 februari 2017, 23:05

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door MaliBloem » 8 augustus 2018, 21:49

Hoi hoi ,


Weeral een hele tijd geleden met Tibo gaat alles super. Hij groeit goed en eten doet hij ook super. Er zit nu 1 tandje door zo schattig. Hij wil wel kruipen ma heeft nog niet goed door hoe het moet 😊. Zal wel komen hè.

We hebben wel meer dan 3 maand wat gesukkeld met luchtwegen en constant koorts. Maar dat is nu opgelost heeft 2 maand niet naar de crèche kunnen gaan. Maar nu gaat hij terug en doet het goed.

Vraag maken jullie je kleintjes wakker voor de laatste fles


Groetjes


Mali

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door Sterrie » 9 augustus 2018, 9:11

Hey ladies,

Inderdaad weeral even geleden!
Hier gaat alles goed met Seth :) Gisteren nog eens naar K&G geweest en hij weegt ondertussen 8,9 kilo en is 71 cm, helemaal goed dus. Heeft nog steeds geen tanden en ook nog maar weinig haar :D Het is echt een vrolijk en actief ventje, veel lachen, dus heel leuk! Hij sluipt ook al heel het huis rond, maar echt kruipen doet hij voorlopig nog niet.

Malibloem, Seth krijgt al een aantal maanden geen late fles meer. Momenteel drinkt hij rond 19u30 zijn laatste flesje en dan 's morgen rond 7u-7u30 opnieuw een flesje. Ik ben wel benieuwd hoe jullie kindjes ondertussen slapen en eten, leuk om eens te kunnen vergelijken. Hieronder Seth zijn schema (zoals het meestal is, natuurlijk zijn er ook dagen die er nogal anders uitzien :) ):

6u30-7u: wakker (als we geluk hebben is het eens pas half8)
7u-7u30: flesje 240 water + 8 schepjes
Rond 9u30: dutje van ongeveer 1,5u
11u-11u30: groentenpap
Rond 13u30: dutje van ongeveer 1,5u
15u-15u30: fruitpap
18u-18u30: boterhammeke en/of beetje mee van wat wij eten
19u30: flesje 240ml
20u: slapen (wordt meestal wel nog een 2-3 keer even wakker dat we tutje moeten gaan geven)

Ben benieuwd hoe het bij jullie zit!
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

babyBummy
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 juli 2015, 10:24

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door babyBummy » 9 augustus 2018, 10:50

Dag Sterrie & Malibloem

Leuk om nog eens een update te lezen en nog leuker dat alles goed verloopt.
De tijd is omgevlogen, het gaat nu in een rechte lijn naar die eerste verjaardag. :shock:
Ook onze Casper doet het heel goed, bijna 8 maand ondertussen! Naar K&G moeten we volgende maand weer.
Ondertussen leert hij echt enorm veel. Het is een echt bazeke en als hem iets niet lukt, is em gefrustreerd.
Hij kan "kruipen" al is het meer sluipen, maar hij geraakt waar hij wil zijn. Ook onze kasten zijn niet meer veilig en alles wat hij kan eten valt hij aan. Het eerste tandje is onderweg, maar laat nog even op zich wachten. Het stipje staat er al.
Slapen door de dag doet hij nauwelijks, we mogen blij zijn met een uurtje per dag. & Hij gaat supergraag zwemmen. In September vertrekken we op vakantie, voor het eerst onder ons drietjes. Ik ben enorm benieuwd. Volgende week doen we alvast een testje door een midweek naar Zeeland te gaan.

Zijn schema is als volgt:

+- 7 uur: opstaan (klaarwakker) - door het warme weer moest ik soms om 6 uur weer even zijn tut gaan geven, maar dan sliep hij wel terug verder
+- 8 uur: Fles 240ml + 8 schepjes
Spelen tot aan de groentenpap
11u-11u30: groentenpap (met stilaan wat brokjes)
proberen te slapen/ rusten en spelen
15u-15u30 fruitpap
18u sneetje brood/ koekje om met ons mee te eten
19u laatste fles en slapen 240ml + 8 schepjes
Start KID: 02/2015 8 pogingen- 3 MK
IVF 1: 01/2017, Cryo 04/2017 -> Zwanger! (23/12/2017)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten