Bedsharing

Plaats reactie
Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Bedsharing

Bericht door Guofan » 6 maart 2017, 19:38

Hoi
Onze dochter is nu 4 weken oud en slaapt al sinds dag 1 bij mij op het bed.
Gunstig is dit niet, daar ik me nooit op mijn gemak voel en er ook bekrompen bijlig. Mijn dons ligt tot op mijn heupen, dan een laken over mijn schouders en voor de rest lig in in mijn nakie. Ik geef borstvoeding, dus laat ik 's nachts mijn tepels wat luchten (sorry voor de beschrijving, maar na al het zuigen doen mijn tepels pijn! Lanoline helpt me een beetje)
In het ziekenhuis deden ze daar niet raar over, ook de LLL gaf dit als oplossing aan, maar nu vraag ik me af hoe lang dit zal duren?

Overdag slaapt zij eigenlijk niet echt. Enkel als ik mij ernaast leg en zelf in slaap val als ze aan de borst hang word ik wakker en zie ik dat ze ook ligt te knorren.
Sta ik op, dan is ze wakker na 5 minuten.
Onze matras hebben we in de living gelegd, daar haar wieg in de living staat (we hebben geen verwarming in onze kamer) en sinds ze nu bij ons ligt kan ik de matras niet in op het bed leggen anders kan ze eruit vallen.
We hebben al meerdere nachten geprobeerd om ze te verplaatsen in haar wieg (net naast de matras) maar als we dan de angelcare nog maar hebben aangezet komt mevrouw wakker en tiert het huis samen.
Dan mag ik herstarten met de borstvoeding en laten we ze liggen.
Wie doet het ook zo? Hoe lang duurt dit vooraleer we ze kunnen in haar eigen wieg leggen?

Kind en Gezin raadde ons aan om eens naar een osteopaat te gaan daar ze niet slaapt overdag. Ik weet niet of dit iets zal verhelpen? Ma bon, we hebben een afspraak gemaakt.
De bv loopt prima, ze is weer 320 gr bijgekomen in een week, dus daar zal het niet aan liggen.
Ook wil ze geen tuttje. Kind en Gezin raadde nu eentje aan in natuurrubber...we zullen zien. Ik heb er al massa's gekocht maar ze wil geen eentje aanvaarden.

Vele mensen zeggen dat we een slaapritueel moeten invoeren, maar ze is nog maar 4 weken oud.
Wat moeten we dan doen? Haar klaarwakker in haar wieg leggen en haar laten wenen tot we er zelf onnozel van worden? Gaat toch ook niet.
Dat is toch hetgeen velen aanraden. Bad geven, liedje aan en wegleggen.
Ik heb ook niet de indruk dat ze al beseft dat er muziek speelt. In haar relax speelt er ook muziek, maar na 15 minuten begint ze daarin ook te wenen.
Ze heeft enorme mamahonger! Op zich wel cute, maar wel lastig voor mezelf. Ik voel me een levend zuigobject :)
Mijn man draagt ze nu in een ergobaby en nu is ze stil. Lang kan je dit toch ook niet gebruiken op een dag?

Alle tips zijn welkom, maar ik ben vooral op zoek naar mensen die ook aan bedsharing doen.
Oh ja in Kind en Gezin zeiden ze al dat ze hoogsensitief is? Pardon, ze is nog maar 4 weken?
Waarom al die stempel? Ze weent bijna nooit, kijkt rond maar wil enkel bij mama zijn (ad borst)
Afbeelding

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bedsharing

Bericht door lieze81 » 7 maart 2017, 9:25

Hier geen ervaring mee, dus ik kan je niet echt helpen.

maar ik weet wel dat er een Facebook groep is over Co sleeping. Kan nu wel niet op de naam komen, maar misschien es googelen?
Hoop dat je er iets aan hebt...
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

muur
Berichten: 181
Lid geworden op: 7 januari 2014, 19:09

Re: Bedsharing

Bericht door muur » 7 maart 2017, 10:22

Hey Guofan,

Eerst & vooral proficiat met je dochtertje! Wat goed dat je reeds hulp zocht bij LLL, ik heb zelf ook heel veel aan hen gehad. Wij hebben hier ook een dochter met enorme mamahonger. Ze woonde zowat op mij. En ook zij heeft enorm lang bij ons geslapen. Ze was net geen 1.5j toen ze zelf aangaf dat ze liever in haar bedje sliep. Slaapzakje aan en bovenop het dekbed en ik eronder. Wou ze drinken, dan verschoof ik het deken wat.

Wat ik heel veel gedaan heb, is nestjes gemaakt. Zodra ze voelde dat ze teveel ruimte naast haar, boven haar en onder haar had ging de sirene aan. Dus het hoofdje zo dicht mogelijk tegen een hoofdeinde en het borstvoedingskussen in een u rond haar. Dit hielp wel voor overdag. En draagdoek/draagzak was ook een enorme hulp, zo kon ik toch nog iets doen in het huishouden. Tot op de dag van vandaag kook ik soms nog met haar in de draagzak (ondertussen is ze 2j en zit ze al op m'n rug). Zolang je baby de M-houding in de draagzak/-doek heeft, kun je ze best een lange tijd dragen. De ergobaby is hier zeker een goede draagzak voor!

We hebben ook een uitgebreid assortiment aan tutjes gehad. We zijn begonnen met de prematuurtutjes van suavinex. Die wou ze lange tijd wel, maar ineens niet meer. Dan wou ze lange tijd helemaal niks meer, enkel de tepel. Sinds het laatste half jaar neemt ze terug een tutje.

Ik zou vooral mijn gevoel volgen. Jij kent je kindje het beste en intuitief voel je wel aan wat moet gebeuren voor haar. Veel succes nog!
1/3/15 welkom O & A*

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Bedsharing

Bericht door Pitoeke » 7 maart 2017, 12:26

hey,

En heb je je dochtertje al eens proberen inbakeren?
Ons dochtertje sliep ook in het begin nauwelijks overdag tot ik ze overdag ook inbakerde(met inbakerzakje), toen sliep ze toch iets of wat. En wij deden inderdaad ook het borstvoedingskussen overdag rond haar want mag enkel met toezicht, omdat ze zo graag geborgen ligt.. s nachts lag ze op zo een kussen met twee rolletjes met velcro in haar bedje, ook voor dat geborgen gevoel.. Ze is ook nooit fan geweest van in de wieg te liggen zonder iets..

veel succes he!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten