Vraag over pampers

Plaats reactie
Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Vraag over pampers

Bericht door Guofan » 19 maart 2017, 11:53

Hoi
momenteel gebruiken wij de gewone pampers maat 1 voor onze 5 weken jonge meid.
Graag had ik met tijd iets eco vriendelijker gewerkt en vroeg me af welke alternatieven er zijn.
Wij hebben indertijd een sessie gevolgd over wasbare luiers, maar das al zo lang geleden dat ik niet meer weet welke er werden aangeraden. Zijn hier mensen die daarmee werken? Welke gebruiken jullie, wat zijn de ervaringen, hoeveel heb je er gekocht, met of zonder van die overbroekjes, all in ones, ...alle info is welkom. Welke bijkomende producten heb je nog gekocht? (netje, doekjes, ...?)

Ik zag ook op internet eco vriendelijke pampers 'bamo luiers'. Zijn er die dit gebruiken? Ik zie wel dat ze redelijk duur zijn. De materialen zijn eco vriendelijk, maar wat gebeurd er eens ze in de vuilnis liggen?
Afbeelding

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Vraag over pampers

Bericht door Sloebertje » 19 maart 2017, 12:37

Dag Guofan,

Fiona gebruikt overdag wasbare luiers, 's nachts een bamboowegwerpluier. We zijn heel tevreden van dit systeem. Het geeft zo een goed gevoel dat we weinig afval hebben.

Ik denk dat we in totaal 800 euro kwijt zijn. We zijn van plan de luiers door te verkopen, want je kan ze voor anderhalf a twee kinderen gebruiken.

Ik heb een workshop gevolgd bij klein spook en heb daar ook al de luiers gekocht.
We hebben imse vimse, flips en petit lulu. Van de laatste ben ik het meest tevreden. Ze lekken het minst maar zijn wel dik.
We hebben vier luiers / inleggers per overbroekje.
Verder hebben we twee doosjes met cheeky wipes (voor boven en beneden) en twee zakken van imse vimse om vuile luiers in te steken. We hebben ook een zakje voor natte cheeky wipes, maar ik denk dat dit er standaard bij zit. Soms doen we lavendelolie bij de wipes, soms niet.

Ik ga eens tellen hoeveel we er hebben en laat je iets weten. Het gevaar bestaat er wel in om er (teveel) bij te willen kopen, de printjes zijn vaak geweldig :)

Klein spook kan je volgen op facebook en zo ook nog tips krijgen / ideeën opdoen. Ik ben ook lid van de groep wasbare luiers.

Groetjes en veel succes!
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten