draagdoek ervaring gezocht

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

draagdoek ervaring gezocht

Bericht door lieze81 » 26 maart 2017, 20:44

Zoonlief, nu 1j was geen fan van de draagzak. Ik heb de ergo baby, dus wel ergonomisch maar hij schreeuwde de longen uit zijn lijf. Pas toen hij een maand of 5 werd was het ok, voor een mini wandeling.
Nu nr 2 onderweg is, en zl maar 19 mnd zal zijn tegen de geboorte zou ik de zak een nieuwe kans willen geven.
Maar wil ik ook es een doek proberen met de mini.

Welke doek hadden jullie? Tevreden van of niet?
wat zijn de voordelen? of nadelen van diegene die jullie hadden?

Heb je ook doeken die je op voorhand kan knopen? Want vooral dat knopen ontzie ik en is de reden dat ik voor een draagzak koos.

*benieuwd naar jullie ervaringen*
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: draagdoek ervaring gezocht

Bericht door Phoebe » 26 maart 2017, 21:30

Heb je hem al op je rug gedragen Lieze? Zelfde verhaal met Gust, vindt buikdragen ook enkel goed voor eventjes en krijste ook als ik hem erin stak als hij nog heel klein was, maar rugdragen vindt hij heel leuk...

MayaM
Berichten: 358
Lid geworden op: 5 januari 2016, 19:23

Re: draagdoek ervaring gezocht

Bericht door MayaM » 27 maart 2017, 9:10

Ik heb deze week de Tricot Slen van Babylonia aangeschaft op advies van de vroedvrouw.

Een draagdoek die je op voorhand knoopt. Redelijk eenvoudig als je het een paar keer gedaan hebt.
Ik ben fan want hij zit hier zalig in en is meteen rustig.
Deze doek zou goed voor de beentjes zijn en ze zitten lekker dicht bij jou, op de buik.
Hij beweegt ook goed voor de mama en je kan vrijwel alles doen.

Deze kostte op bol.com een 60 euro...
Traject 1: start sept 2014; Maart 2017: Zoontje geboren!

IUI 1 (Jan-feb 2018): Negatief
IUI 2 (feb-mrt 2018): Negatief
IUI 3 (april 2018): Negatief
Mei 2018 - .... : verplichte pauze

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: draagdoek ervaring gezocht

Bericht door lieze81 » 27 maart 2017, 10:05

Phoebe schreef:
26 maart 2017, 21:30
Heb je hem al op je rug gedragen Lieze? Zelfde verhaal met Gust, vindt buikdragen ook enkel goed voor eventjes en krijste ook als ik hem erin stak als hij nog heel klein was, maar rugdragen vindt hij heel leuk...
ja, ook al geprobeerd. Dat was goed voor 10 min :shock: :wink:

Ik geef het op wat Elias betreft, maar wil het wel een nieuwe kans geven met de mini..
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

muur
Berichten: 181
Lid geworden op: 7 januari 2014, 19:09

Re: draagdoek ervaring gezocht

Bericht door muur » 27 maart 2017, 10:14

Je zou een draagconsult kunnen doen. Daar kan je verschillende zaken uittesten: doeken, ringslings, zakken,... Ik weet niet van waar je bent maar bij doekjes en broekjes in Leuven kun je dat doen. Het vroedvrouwenteam Ammavita uit Aalst geeft ook regelmatig info-avonden. Er is ook een fb-groep: draagpraat. Vooral Nederlandse mama's, maar er zitten ook belgische tussen. Kan je ook heel veel info vinden over verschillende knopen, modellen,...
1/3/15 welkom O & A*

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: draagdoek ervaring gezocht

Bericht door lieze81 » 27 maart 2017, 20:28

muur schreef:
27 maart 2017, 10:14
Je zou een draagconsult kunnen doen. Daar kan je verschillende zaken uittesten: doeken, ringslings, zakken,... Ik weet niet van waar je bent maar bij doekjes en broekjes in Leuven kun je dat doen. Het vroedvrouwenteam Ammavita uit Aalst geeft ook regelmatig info-avonden. Er is ook een fb-groep: draagpraat. Vooral Nederlandse mama's, maar er zitten ook belgische tussen. Kan je ook heel veel info vinden over verschillende knopen, modellen,...

bedankt voor de tip, maar Leuven en Aalst is iets te ver voor mij :wink:

op draagpraat heb ik mij aangemeld, maar ben nog niet aanvaard.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: draagdoek ervaring gezocht

Bericht door Leniemienie » 27 maart 2017, 21:52

Lieze81, vanwaar ben je?
Want in Limburg kan je bij blabloom langsgaan voor advies over draagdoeken. Die hebben echt allerlei doeken en draagzakken.

Ik heb zelf de tricot slen veel gebruikt als ze klein was. Het knopen leer je snel, enig nadeel is dat het nogal een grote doek is, dus dat knopen dat doe je niet alleen op verplaatsing, of toch niet bij slecht weer want dan slepen de punten over de grond. Maar ik kon er lang mee rondlopen, mijn man kon dezelfde doek gebruiken en als ik het voor hem knoopte was, vond hij het best OK. Dochter vond het geweldig, heeft zo vele dutjes gedaan :-)
Ik heb daarnaast ook tricotti geprobeerd, dat zijn zo van die 2 banden, dus je moet dat niet knopen maar je moet wel de juiste maat hebben. Ik vond het leuk dat ik het snel kon aandoen maar ik kon er niet zolang mee rondlopen als met de tricot slen want op den duur begon het te trekken in mijn nek.

Vanaf 3 a 4 maanden is mijn man voor te wandelen overgeschakeld naar manduca (draagzak). een man wil immers graag iets snel en simpel. Ik vond de manduca vooral leuk als ze wat groter was ( 6 maanden ofzo) en geweldig eens je ze op de rug kon dragen. Ik heb er op vakantie verschillende wandeltochten mee gedaan en droeg haar liever dan de rugzak :D

Mijn zus heeft nu een geweven doek en heeft me dat aangeraden omdat dit in de zomer wat lichter, dus minder warm is dan een tricotslen. Daarnaast heeft ze van zodra haar kindje goed kon zitten en startte met lopen een ringsling gebruikt. Als ze korte afstanden moest doen en haar kindje had ineens geen zin meer om te stappen, dan zwierde ze die rap op haar heup. Zij is daar ook super tevreden van.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: draagdoek ervaring gezocht

Bericht door lieze81 » 28 maart 2017, 20:34

Leniemienie schreef:
27 maart 2017, 21:52
Lieze81, vanwaar ben je?
ik ben van West-Vlaanderen.

Ik heb een ergo baby zak, vond die zelf redelijk makkelijk, maar zoonlief was geen fan.
Ik hoop dat nr 2 wel fan zal zijn. Vooral omdat het handig zou zijn , want zl 1 zal nog maar 19 mnd zijn als nr 2 wordt geboren.

dan kan er 1tje in de doek/zak en 1tje in de buggy, als zl niet meer wilt stappen :roll:

Ik lees al jullie tips es door, vooral eer ik iets aanschaf. heb nog tijd tot eind september :wink:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Fiekemarieke
Berichten: 502
Lid geworden op: 27 januari 2016, 21:16

Re: draagdoek ervaring gezocht

Bericht door Fiekemarieke » 13 april 2017, 9:21

De draagzakken van Tula zijn ook super. Het poepje hangt wat naar beneden en de beentjes zijn wat opgetrokken, dit is ergonomisch de beste houding. Er bestaan ook doorgroei-modellen, die je kan gebruiken vanaf de geboorte. Het gewicht rust met een band op je heupen (beetje het principe van een trekrugzak), dus zeker wanneer je kindje wat groter wordt, is dit beter voor je rug, dan wanneer al het gewicht op je schouders hangt !
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: draagdoek ervaring gezocht

Bericht door tengeltje » 13 april 2017, 10:29

Hier ook van w-Vl. En grote fan van draagdoeken.
Beide kids tot een goed jaar enkel in een draagdoek 'vervoerd',ik heb een hekel aan buggy's.

Heb 2 tricot slen's.
Zo goed als altijd buikgedragen,enkel als ik buiten bv moest sproeien,en de kleine meemoest,was het op de rug.
Beide kids vonden draagdoeken zalig,bv dagje pretpark zaten ze zo goed als de hele dag in een draagdoek,je hoort ze niet,kijken rond,vallen in slaap,komen weer wakker,....

Zelf vond ik het ook fantastisch,je kleintje zo lekker dicht tegen je aan.

Hier gewoon via het internet zelf geprobeerd te knopen,lukte prima,en ook van kleins af aan tot ouder altijd op dezelfde manier gedragen.

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: draagdoek ervaring gezocht

Bericht door Muse » 17 maart 2018, 23:08

Wij hadden als ze piepklein was de tricot slen, vind heel goed en later een maetai of hoe schrijf je dat. Ik had die ergens op maat laten maken en dat ding ging ook wel goed, kon je zowel op de heup als rug als buik gebruiken.

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: draagdoek ervaring gezocht

Bericht door Yvonne1983 » 18 maart 2018, 10:54

Ik ben ook lid van draagpraat op fb, maar heb alleen een ccs dus geen doek, de dames willen je altijd helpen om adhv een foto te zeggen of je kindje goed zit. Een tip bij een gwone vraag doe er een foto (bijvoorbeeld van buik/echo/ander kindje) bij je vraag dan krijg je meer reacties. Ik ben van Antwerpen maar ben ook naar blabloom geweest dat is een hele fijne winkel en per mail al wat vragen vooraf kunnen stellen met een snelle reactie. Mijn zoontje was dysmatuur dus ik durfde in het begin niet te dragen nu ik pril zwanger ben van nummer twee ga ik een draagconsult vragen zodat ik geruster durf te dragen.

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: draagdoek ervaring gezocht

Bericht door BluePixie » 11 april 2018, 14:47

Hoi,

Ook van West-Vlaanderen hier :) De eerste vooral in een tricot slen draagdoek gedragen (rekbaar, en dus op voorhand te knopen), ging heel vlotjes maar ik vind het wel vrij warm. Nadeel van een rekbare draagdoek is ook wel dat ik vind dat een beetje meerekt, hoe strak je ook knoopt. Zo hield ik altijd wel een hand onder zijn poep omdat ik vond dat er toch wel wat beweging inzat tijdens het wandelen. Wat later beginnen dragen met een tula draagzak (gewone versie past vanaf broekmaat 74 zonder insert), en daar wel heel tevreden van (ook op de rug).

Voor de tweede uk heb ik net mijn eerste geweven draagdoek aangeschaft. Ik ben er verliefd op en kan niet wachten om ermee te dragen :) Het is een little frog azure cubes. Ik heb lang getwijfeld welke ik zou nemen, maar na veel advies op de groep draagpraat heb ik dus besloten om deze te kopen. Hij is meteen lekker zacht, 100% katoen en knoopt gemakkelijk. De prijs valt ook goed mee (als je bedenkt dat er op draagpraat draagdoeken van 400 euro passeren). Voordeel van een geweven doek is dat je dus dat meerekken niet hebt en het steviger zit.

Knopen vind ik echt wel meevallen aan de hand van filmpjes op het internet. Na een paar keer oefenen had ik de knopen voor de rekbare doek wel in de vingers, dus met een geweven doek zal dat ook wel weer lukken :) Ik wil wel nog een ringsling aanschaffen voor korte, snelle tripjes (zoals grote broer ophalen op school). Een ringsling is daar superhandig voor, die heb je heel snel om en je kindje zit er ook heel snel in.
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

sacrecat05
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 augustus 2018, 9:44

Re: draagdoek ervaring gezocht

Bericht door sacrecat05 » 16 augustus 2018, 9:55

Leniemienie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Lieze81, vanwaar ben je?
Want in Limburg kan je bij blabloom langsgaan voor advies over draagdoeken. Die hebben echt allerlei doeken en draagzakken.

Ik heb zelf de tricot slen veel gebruikt als ze klein was. Het knopen leer je snel, enig nadeel is dat het nogal een grote doek is, dus dat knopen dat doe je niet alleen op verplaatsing, of toch niet bij slecht weer want dan slepen de punten over de grond. Maar ik kon er lang mee rondlopen, mijn man kon dezelfde doek gebruiken en als ik het voor hem knoopte was, vond hij het best OK. Dochter vond het geweldig, heeft zo vele dutjes gedaan :-)
Ik heb daarnaast ook tricotti geprobeerd, dat zijn zo van die 2 banden, dus je moet dat niet knopen maar je moet wel de juiste maat hebben. Ik vond het leuk dat ik het snel kon aandoen maar ik kon er niet zolang mee rondlopen als met de tricot slen want op den duur begon het te trekken in mijn nek.

Vanaf 3 a 4 maanden is mijn man voor te wandelen overgeschakeld naar manduca (draagzak). een man wil immers graag iets snel en simpel. Ik vond de manduca vooral leuk als ze wat groter was [url=http://www.rachat-de-credit-simulation.com/]Dossier de crédit[/url] ( 6 maanden ofzo) en geweldig eens je ze op de rug kon dragen. Ik heb er op vakantie verschillende wandeltochten mee gedaan en droeg haar liever dan de rugzak :D

Mijn zus heeft nu een geweven doek en heeft me dat aangeraden omdat dit in de zomer wat lichter, dus minder warm is dan een tricotslen. Daarnaast heeft ze van zodra haar kindje goed kon zitten en startte met lopen een ringsling gebruikt. Als ze korte afstanden moest doen en haar kindje had ineens geen zin meer om te stappen, dan zwierde ze die rap op haar heup. Zij is daar ook super tevreden van.
Ja, maar het probleem is dat eenvoudige dingen soms kortstondig zijn en dat is het probleem.

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: draagdoek ervaring gezocht

Bericht door Tiske » 17 augustus 2018, 10:18

Ik had bij mijn zoontje de babylonia tricotslen en heb deze gebruikt toen hij pas 2 weken oud was tot 1,5jaar. Hij genoot er elk moment van (en ik ook natuurlijk).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten