Hier ben ik nog eens

Plaats reactie
Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Hier ben ik nog eens

Bericht door Guofan » 27 maart 2017, 11:04

Hallo allemaal
Op 6 febr ben ik bevallen van een golden baby nl ons dochter Julie. Na een lange weg van enkele jaren en 7 ICSI pogingen (België) zijn we eindelijk gezegend met een baby!
Ik had onmiddellijk gezegd dat ik borstvoeding wou geven en had op voorhand al tal van boeken gelezen over het wel een wee ervan, maar wat we nu hebben daar had ik nog niks over gelezen. Ook onze vroedvrouw heeft er nog niks van verteld.
Sinds dag 1 hangt ons dochtertje dus al constant ad borst. De eerste dagen in het ziekenhuis moest ze zelfs bij mij slapen (op aanraden van het personeel daar) omdat ik zooo moe was omdat zij steeds aan het wenen was toen ze in haar bedje lag. Ik moest ze steeds uitnemen, ad borst hangen en als ze sliep probeerde ik haar terug te leggen maar ze kwam steeds wakker! Dus herbeginnen met het ritueel.
Na 3 dagen mochten we naar huis en hebben we onze matras van ons bed gehaald en in de woonkamer naast haar wiegje gelegd. Op die manier kon ik het ritueel van in het ziekenhuis verder zetten. In het begin was ik bang dat ik op haar zou rollen, maar ik rolde mezelf in mijn donsdeken tot aan het middel, bovenlijf bloot en zij naast mij in haar eigen slaapzak. Ik slaap op mijn zij, ene hand onder mijn kussen en het andere naast haar zodat ze niet omrolt tijdens de bv. Als ze slaapt en ik wordt wakker of ben nog wakker verleggen we ze in haar wieg (dan is het vingers kruisen dat ze verder blijft slapen anders mag ik opnieuw beginnen). We leggen een tshirt van mij in de wieg, een warm waterkruik zodat alles warmpjes blijft…
Na veel opzoeken heb ik dus ook gevonden dat onze baby aan comfort nursing doet. Onze vroedvrouw zei me dat ik een speen moest gebruiken en dat ze mij niet als speen mocht gebruiken. Gemakkelijker gezegd dan gedaan. Na 4 weken dus massaal verschillende spenen gaan kopen en nu neemt ze er eentje Mam maar enkel voor een min of 5. Mevr hangt liever aan de borst.
Nu lees ik dat dit regelmatig voorkomt en dat de baby ook comfort zoekt, warmte, troost en veiligheid en niet enkel voeding.
Op zich geen probleem, ik ben het nu al redelijk gewoon geworden en probeer ook dat ze eens in de wandelwagen gaat (tijdens wandeling) of dat ze in een draagzak bij mij hangt (we sporten zelfs samen nu!)
Op die manier beweeg ik ook wat en hebben mijn borsten wat rust!
Ook wou onze kinderartse een PH metrie doen omdat ze vond dat ons kind heel veel aandacht nodig heeft en ‘lastig’ is. (omdat ik haar zei dat ze continue ad borst wil hangen en anders snel weent). Wij hebben dit niet willen doen daar ze geen kenmerken vertoond en ik niet wil dat er onnodig een sonde in haar neus wordt geduwd.
Ja ze heeft soms de hik, ja ze geeft soms wat melk over (niet zuur), maar ze heeft geen andere kenmerken. Ook zij onze gynea dat ieder kind reflux heeft en dat dit met ouder worden verdwijnt. Al die medicijnen waren overbodig volgens hem.
Nu had ik graag 3 maand excl bv gegeven en nadien afgebouwd en overgestapt of flesvoeding. Ofwel dat ik kan blijven kolven, maar daar twijfel ik nog over want ik vind dit redelijk omslachtig en pijnlijk. Ik kolf nu soms af omdat de vroedvrouw ons zei dat we regelmatig eens een flesje moeten geven. Nu drinkt ze soms 60 cc op in 3 minuten! Ook een Mam flesje met speen 1. Andere flesjes moet ze niet hebben!
Ik vroeg me dus af
1. Hoe bouw je af? Een bv voeding vervangen door een flesvoeding. En dit na 3 dagen opbouwen tot 2 bv vervangen door flesvoeding…
Dan vraag ik me af hoe ik nu kan weten hoeveel voedingen ze heeft daar ze héél veel aan de borst hangt en niet enkel om te drinken.
Wat als ze dan na het flesje nog wat wil zuigen ad borst? Want op die manier kan ik dan beter bv blijven geven. (dubbel werk). Ook manlief verlangt om ook eens van dienst te kunnen zijn. (nu weent ze steeds bij hem en bij anderen…) Anderen hebben geen borsten…
2. Zijn de kansen groter op wiegendood als ik stop met bv geven? Ik heb daar echt schrik voor
3. Wat als je eens een glaasje alcohol wil drinken? (wij gaan eind mei op vakantie en dan is het ook mijn verjaardag en had ik graag na meer dan een jaar droog staan eens iets genuttigd )
4. Wanneer stopt een baby met comfort nursing? Doet ze dit uit zichzelf en zo ja aan welke leeftijd? (mocht ik weten dat ze dit na 3 mnd doet, dan zou ik misschien toch iets langer bv geven). Dan heb ik eens wat meer mijn handen vrij…
5. Is het normaal dat ze nu aan 7 weken nog niet echt lacht of met iets speelt? Ik probeer steeds van alles om een reactie uit te lokken maar ze kijkt naar een bepaald punt (plafond) of kijkt rond zich heen. Soms kijkt ze me aan, maar lachen…goh neen
Ze komt goed aan, is op tijd geboren (1 dag overtijd), we zijn al naar een osteopaat geweest omdat die vermoedde dat ze last had van haar nek en hoofdpijn had omdat ze met een zuignap eruit werd gehaald (knip ook doordat haar hart daalde tijdens de contracties, dus ze moest eruit!)
Graag ervaringen van andere dames die bv geven en waarvan hun kleintje ook constant ad borst hangt…enorm uitputtend hé?
Alvast bedankt voor de reacties…
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten