Uitgerekend januari-februari 2018

Plaats reactie
Ctje14
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 december 2016, 14:18

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Ctje14 » 6 december 2017, 14:03

Hallo allemaal,
Hey begint idd heel spannend te worden nu het zo dichtbij komt. Kan het nie geloven dat we al zover zitten.
Gisteren echo gehad en alles inorde met ons ventje. Nu 1,900kg. Baarmoederhals is wel al wat ingekort dus de kans voor vroeger te bevallen komt weer wat dichter. Maar mijn placenta is wel al omhoog geschoven dus de kans zit er weer wat meer in dat ik toch gewoon aan kunnen bevallen. Nu nog zeker 3 weken zeker rustig houden.
Alles goed met derest?
2014 gestopt pil
Dec 2015 start IUI 4 mislukte pogingen
Jan 2016 start IVF 1ste poging mislukt
Nov 2016 cryo, zwanger, miskraam
Feb 2017 2de poging mislukt, geen cryo
Mei 2017 3de poging, 2tp: ZWANGER
Zoontje ❤ geboren 10 januari 2018

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Isabella*** » 6 december 2017, 15:57

Hoi,
Het begint idd serieus te korten he!
Lighthouse,ik herken wat je schrijft,ook al een tijd terug vermoeider,de misselijkheid -in combinatie met maagzuur- is ook teruggekomen en heb vaak pijnlijk harde buiken.
Kzal het moeten rustiger beginnen aandoen. Kbegin wel enorm uit te kijken naar de geboorte,ben zo benieuwd naar hem!
Ctje,je bent een week later uitgerekend dan ik dus nu bijna 33 weken? Op 32 weken woog ons ventje 1,7 en mijn gyn zei dat hij iets onder het gemiddelde lag,maar als ik vergelijk met jouw ventje lijkt het me toch niet zo weinig? Kheb ni zo veel vertrouwen meer,'t is precies ook of ze elke echo iets negatiefs moet kunnen zeggen..
Bij de geboorte zou hij 3,2kg wegen terwijl onze eerste bijna 3,8 woog...tja we zullen zien he,khoop alleen dat hij voldoende voeding kan opnemen,je bent toch direct ongerust he.
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door doorzetter » 6 december 2017, 20:30

Herkenbaar allemaal, vooral het maagzuur :evil:

Hier nu 32 weken en een paar dagen en nog altijd verbouwstress.
In theorie zijn we eigenlijk dakloos, vorige donderdag moesten we uit ons appartement maar huis was/is nog niet bewoonbaar. Dus ik logeer met xander bij mijn tante. Mijn vriend heeft samen een paar dagen op hotel geslapen samen met den hond en mijn 3 katten zijn naar een kattenhotel. T was dat of asiel.

Mijn vriend slaapt nu wel in t huis en zonder kind had ik er ook wel al geslapen maar met een 2.5 jarige is dat nog niet te doen.
Door al die stress gaat xander ook niet zindelijk geraken voor januari dus waarschijnlijk gaat hij pas na t krokusverlof naar t school.

Er is dus ook nog niets in orde, geen slaapkamer, kleertjes zijn er maar moeten nog gewassen worden, maandag ga ik met een vriendin de suikerbonendoosjes in elkaar steken en vullen. Geboortekaartjes moet ik ook nog gaan bestellen maar daarvoor moet ik eerst nog een peter en een meter vragen :roll:

Ik troost me met de gedachte zolang hij liefde, voeding, kleding en een bed heeft, het wel in orde komt :)
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Ctje14
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 december 2016, 14:18

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Ctje14 » 7 december 2017, 8:59

Hey doorzetter, zou er me nie te veel druk om maken. Ik ben idd 33 weken en tegen mij zei ze dat hij ook wat minder bijgekomen is of de vorige keer. Maar alles gaat goed en ze zei er ook direct bij dat alles inorde is. Wij zouden nu op een curve van 3,400 zitten als ik de 40 weken haal. De ene baby is nu eenmaal nie de andere. Zolang alles inorde is en ze blijven groeien zou ik me nie te snel zorgen maken.
Gelukkig hebben jullie een voorlopige oplossing gevonden voor jullie bouw.
Hopelijk kunnen jullie toch vlug in jullie huisje wonen. Veel succes en goede moed verder. Kvin jou wel sterk ik zou nie weten wa ik zou moeten doen in jou situatie.

Ook herkenbaar hoor weer wat sneller moe ook al die ik bijna niets :roll: enorm veel last van pijnlijk maagzuur. Ik heb al liters melk gedronken tijdens men zwangerschap... en nu heb ik nog eens het speen erbij pfff... wist nie dat het zo pijnlijk en vervelend kon zijn... maar voor derest mag ik nie klagen. Misselijk ben ik nooit geweest en tot nu toe ook niet.
2014 gestopt pil
Dec 2015 start IUI 4 mislukte pogingen
Jan 2016 start IVF 1ste poging mislukt
Nov 2016 cryo, zwanger, miskraam
Feb 2017 2de poging mislukt, geen cryo
Mei 2017 3de poging, 2tp: ZWANGER
Zoontje ❤ geboren 10 januari 2018

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door doorzetter » 11 december 2017, 12:59

Hier terug geraakt van de gyn. Kon 
zoontje nog gaan halen in de creche want hij is ziek.
Maar alles was goed. Weegt al 2.270 kg en 46cm groot. Iets boven t gemiddelde   :P
Hij is ligt nu dwars, met zijn hoofd links en voeten rechts.
Was zelf niets bijgekomen, dts de tussenstand is 5.5 kg op 33 weken.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Isabella*** » 20 december 2017, 9:00

Dag allemaal !

Hoe gaat het ondertussen met jullie? Ook al serieus de weken aan het aftellen zeker? :wink: Het zal nu extra snel gaan met de drukke feestdagen die eraan komen, dus ik probeer snel nog de laatste dingen in orde te brengen voor ziekenhuis en straks naar de winkels om alles af te vinken wat ik nog in huis moet halen voor de kleine spruit. Want dit weekend zal het koppen lopen worden met de feestdrukte!

Vorige week ook gesprek met de vroedvrouw gehad, is nu standaard in ons ziekenhuis op 35 weken, en nu wordt het wel erg concreet :wink: Het is een gesprek over hoe je de bevalling wil en nog wat praktische tips wat je wel en niet moet meebrengen naar ziekenhuis. Ik heb opnieuw gevraagd voor poliklinisch en zonder epidurale deze keer ( omdat ze de eerste keer niet gewerkt heeft dus waarom ze laten steken...) Ik hoop natuurlijk dat alles goed verloopt want dat kan je nooit voorspellen, maar als alles goed gaat ben ik 6uur na de bevalling thuis :o Vroedvrouw aan huis is ook geregeld. De kleine was nog niet ingedaald dus ik moet nog niet direct beginnen stressen :mrgreen:

Ik wens jullie een heel gezellige kerst met een bol buikje en een spetterend oudejaar !!! En laat dan de babyberichtjes hier op het forum maar komen hé :wink:
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door doorzetter » 20 december 2017, 13:58

Hier gaat het wat te rap naar mijn goesting. Wonen juist sinds zondag in ons nieuwe huisje. Is nog steeds niet helemaal af maar de laminaat in gang en trap ligt? Is het goed genoeg af. Is het nog wat afwerking.

Kz staat gepland op 39 weken, heb gisteren beeb zijn kledij uit de dozen gehaald en laat ons zeggen dat hij geen kleren te kort gaat hebben :wink:
Slaapkamer staar half ineen. Vrijdag ga ik suikerbonendoosjes maken vullen met vriendinnen, is al 2 keer afgelast geweest door ziekte.
Peter en meter is eindelijk gevraagd, geboortekaartjes moeten we nog wel gaan bestellen.

Vorige week xander een bronchit en oorontsteking, hij is er nog altijd niet vanaf. En nu heb ik het ook goed zitten, hoesten, hoesten en nog is hoesten.... :cry:
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Ctje14
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 december 2016, 14:18

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Ctje14 » 21 december 2017, 14:45

Hoi allemaal,

Hey begint idd serieus in te korten. Wat ik heel spannend vind. Het is men eerste dus weet totaal niet wat me te wachten staat.
Dinsdag 35 weken controle gehad op de harttoontjes. Mijn bloeddruk stond ietwat aan de hogere kant dus moet ik morgen eens terug voor monitor en opnieuw bloeddruk meten.

Wat ik wel heb de laatste dagen is dat ik regelmatig precies wa vocht verlies. Iemand die dit ook heeft? Ben altijd bang dat het vruchtwater zou kunnen zijn. Al zeiden ze dinsdag dat het wel zou blijven druppelen. Zoiezo zal ik het morgen nog eens aankaarten.

Thoh doorzetter je zoontje heeft echt geen chance e deze winter. Pff zoveel ziek zijn. Hopelijk snel beter allebei.

Voor iedereen ook fijne feestdagen en benieuwd naar de kersverse boelekes. :D
2014 gestopt pil
Dec 2015 start IUI 4 mislukte pogingen
Jan 2016 start IVF 1ste poging mislukt
Nov 2016 cryo, zwanger, miskraam
Feb 2017 2de poging mislukt, geen cryo
Mei 2017 3de poging, 2tp: ZWANGER
Zoontje ❤ geboren 10 januari 2018

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Isabella*** » 23 december 2017, 13:39

Doorzetter, hopelijk is er daar snel beterschap en kan je toch nog genieten van de feestdagen.

Ctje, hoe was de controle?
Over dat vochtverlies ( dat normaal is tijdens de zwangerschap), vind het ook moeilijk om uit te maken of het nu vruchtwater is of niet. Bij de eerste ben ik na lang aandringen van mijn man binnengegaan met roze vochtverlies, maar echt miniem en ook niet constant hoor! Dus dacht dat het niets was, maar op materniteit bleek het wel vruchtwater te zijn. Ik had wel ook al serieuze voorweeën op dat moment én ik was al bijna een week overtijd. Dus ik denk dat jij je niet ongerust hoeft te maken hoor. Het kan ook wat urineverlies zijn.
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Ctje14
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 december 2016, 14:18

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Ctje14 » 24 december 2017, 16:06

De controle was heel goed. Baby in topvorm en bloeddruk was perfect. Dus hoef me daar geen zorgen meer over te maken.
Ik heb het ook nog eens gevraagd en die zeiden ook dat het wss wel urine zal zijn omdat niet alles meer goed sluit. Moest het vruchtwater zijn zou ik allang in arbeid moeten gegaan zijn. Dus ben wel gerustgesteld. Maar dank je wel hoor je antwoord. Nu is het nogmaals bevestigd :D
2014 gestopt pil
Dec 2015 start IUI 4 mislukte pogingen
Jan 2016 start IVF 1ste poging mislukt
Nov 2016 cryo, zwanger, miskraam
Feb 2017 2de poging mislukt, geen cryo
Mei 2017 3de poging, 2tp: ZWANGER
Zoontje ❤ geboren 10 januari 2018

lighthouse
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 oktober 2016, 9:14

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door lighthouse » 26 december 2017, 12:33

Zalig Kerstfeest allemaal :) !
Hopelijk hebben jullie kunnen genieten van de feestdagen.
Hier alles over het algemeen in orde, mijn buik wordt steeds groter, mensen denken vaak dat ik elk moment moet bevallen of vragen soms of er een tweeling onderweg is :? :roll:
Afgelopen vrijdag controle gehad bij de vroedvrouw, hartje klopte goed en kindje was goed beweeglijk :) met hoofdje naar beneden en al deels ingedaald, dus normaal blijft ze zo liggen tot aan de bevalling!
Ik vind het wel spannend om te bedenken wanneer de geboorte nu zou komen, of ik mijn uitgerekende datum zal halen/overschrijden of dat we ons toch beter voorbereiden op een bevalling enkele weekjes vroeger. Best het zekere voor het onzekere nemen zeker, en deze Kerstdagen nog zoveel mogelijk in orde proberen brengen :wink:

Ctje, heel goed nieuws dat alles OK bleek en dat het nog geen vruchtwater was!
Doorzetter, hopelijk voelen jij en zoonlief zich snel terug beter en krijgen jullie deze weken alles nog wat meer op orde. Voornaamste is dat jullie in jullie nieuwe huis wonen en dat het toch meer dan bewoonbaar lijkt :)

Ik kijk al uit naar de baby-aankondigen die er bijna zullen aankomen!!
Afbeelding

JessieXDogs
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 december 2016, 22:25

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door JessieXDogs » 29 december 2017, 19:12

Hier ook al serieus aan het aftellen. Nog een dikke 6 weken en dan kunnen we eindelijk kennismaken met ons eerste zoontje. Sinds mijn 28 weken weet ik dat ik ook zwangerschapsdiabetes heb en het begint soms toch wel zwaar door te wegen hoor. Zo weinig mogelijk suikers, dus geen koeken, chocolade, softdrinks. Vier keer per dag prikken om te kijken of mijn suiker goed staat en tussendoor zoveel mogelijk bewegen na het eten. Plezant is anders. En dan nu ook zeker met die feestdagen. Ben ondertussen dan ook al een dikke vier kilo afgevallen. Algoed dat de baby toch goed groeit ondanks alles. Maar ja alles voor de baby zekers 😀. Maar zal toch blij zijn dat hij er eindelijk is
Pilstop: feb/15
Middelheim: Azoöspermie bij man, geopereerd, zaadcellen gevonden, start dec/16, cyclus gecanceld, onrijpe eicellen
Jette : intake jan/2017, PCOS
ICSI april/16 : PU 28/04, 1 cyro, TU 26/05, BN 07/06 zwanger
Vince 06/02/18

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door doorzetter » 30 december 2017, 0:40

Prettige feesten ook van ons gewenst.

Hier maandag 36 weken. Woensdag op controle bij gyn. Normaam heb ik 23 januari op 39 weken mijn geplande keizersnede maar mijn bekkeninstabiliteit is u zo erg geworden dat het van amper kunnen stappen naar gewoon niet kunnen stappen gaat.
Gisteren is mijn vriend mij moeten komen redden op de trap omdat ik niet meer naar boven geraakte, daarstraks kon ik gewoon niet stappen. Mijn rechterbekken kan dan geen gewicht dragen., ga er gewoon door.

Daarmee dat ik woensdag ga vragen of ik geen keizersnede op 38 weken kan krijgen, die dikke 2 weken lijkt me al heel moeilijk te overbruggen, en dan nog een peuter die hier rondloopt.
Op 33 weken woog hij al bijna 2.4 kg, dus kwa gewicht zal dat wel in orde zijn.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Ctje14
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 december 2016, 14:18

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Ctje14 » 31 december 2017, 16:41

Hallo allemaal,
Vrijdag terug op controle geweest. Alles inorde. Woog wel nog maar 2,400kg dus voor bijna 37 weken te zijn ligt hij wat onder het gemiddelde maar ze heeft me wel gerustgesteld dat het geen kwaad kan. Het ene kindje komt nu eenmaal sneller aan dan het ander. Zolang alles inorde is kan het geen kwaad.

Ben echt benieuwd wanneer hij gaat komen. Voor zelfde geld halen we toch de 40 weken. Spannend...

Ik wens iedereen een spetterend eindejaar. En laat de berichtjes van de kersverse bubbeltjes dan maar komen.
Groetjes
2014 gestopt pil
Dec 2015 start IUI 4 mislukte pogingen
Jan 2016 start IVF 1ste poging mislukt
Nov 2016 cryo, zwanger, miskraam
Feb 2017 2de poging mislukt, geen cryo
Mei 2017 3de poging, 2tp: ZWANGER
Zoontje ❤ geboren 10 januari 2018

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door doorzetter » 3 januari 2018, 20:44

Super dat alles goed was. Heb je al voortekenen van een nakende bevalling.

Hier vanvond ook naar gyn geweest, opv
36 w en 2dgn.
Alles was in orde met beeb. 2.8kg en 47cm. Wel nog altijd een dwarsligger en hij wou zijn gezicht niet laten zien voor een foto. En nu was mijn vriend er is ne keer bij.

Keizersnede is wel een week vervroegd op 38 weken. Ben vorige week door mijn rechterbekken gegaan en kan nu dus amper nog stappen en voor mijn zoontje zorgen. Gaan nog een lange 12 dgn worden.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten