Uitgerekend januari-februari 2018

Ctje14
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 december 2016, 14:18

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Ctje14 » 30 januari 2018, 16:15

Borstvoeding verloopt behoorlijk goed. Al heeft hij het moeilijk om goed aan te happen. Dus is wel pijnlijk iedere keer. Maar hij is 290gr in een week bijgekomen dus hij krijgt zeker wel voldoende binnen.

Ja ik weet wel dat het zo beter is en ik het nie heb meegemaakt. Want ging nog traumatischer zijn dan dat het nu al is. Maar toch heb ik ergens da gemis en vooral het eerste contact met je baby heb ik ook niet gehad doordat hij direct geholpen moest worden.

Maar ik geniet nu dubbel en dik van onze knuffel momentjes. En heel gelukkig dat uiteindelijk alles goed is afgelopen.

Wij hebben nog altijd een tweede kinderwens maar door die bevalling zal er daar toch heel wa tijd tussen zitten denk ik moesten we er voor gaan. Eerst nu genieten van ons zoontje en we zien wel wat de toekomst brengt.
2014 gestopt pil
Dec 2015 start IUI 4 mislukte pogingen
Jan 2016 start IVF 1ste poging mislukt
Nov 2016 cryo, zwanger, miskraam
Feb 2017 2de poging mislukt, geen cryo
Mei 2017 3de poging, 2tp: ZWANGER
Zoontje ❤ geboren 10 januari 2018

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Setta » 9 februari 2018, 16:43

Ik heb ook fijn nieuws te melden. Op 29 januari brak mijn water spontaan (de dag voordien had ik zulk krampen en harde buiken plus wat bruinverlies waardoor ik naar de materniteit ben gegaan. Toen waren het niets zeggende voorweeën...).
In allerijl naar het ziekenhuis: slechts een vingertopje ontsluiting, maar wel meteen in arbeid doordat de vliezen gebroken waren. Ganse namiddag lichte krampen en veel harde buiken die steeds pijnlijker werden, maar ontsluiting bleef uit. 's Avonds nog paar keer onderzocht(pijnlijk als alles nog hoog zit!): ontsluiting bleef hangen op een kleine 3 centimeter en dat vonden ze op de materniteit vreemd(had al op de bal gezeten, opwekkers gekregen...niks hielp, maar had wel om de 4 minuten hevige weeën). Tegen half 1 's nachts besloot een vroedvrouw iets te proberen(bleek achteraf het breken van achtergebleven vliezen te zijn...zat echt tegen het plafond van de pijn toen ze dat deed, niet normaal!). Meteen epidurale daarna gekregen en na een klein uurtje kreeg ik een soort van druk beneden wat later mijn ingedaald zoontje bleek te zijn. Tegen half 4 de verlossende woorden "het zal natuurlijk gaan mevrouw, toch geen keizersneden nodig volgens de dokter" te horen gekregen...oef!(dokter had me al gezegd dat de kleine echt moest ingedaald zijn, anders werd het gevaarlijk, ik had al te lang arbeid). Half uurtje geperst en om 9u30 kwam Meanow ter wereld: gezond en wel. Wat last van kraamtranen momenteel, maar wij stellen het beiden zeer goed :D
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

StephanieH
Berichten: 281
Lid geworden op: 8 februari 2016, 19:15

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door StephanieH » 9 februari 2018, 21:24

Gefeliciteerd Setta!
Het is je zo hard gegund, je hebt er zolang voor moeten wachten. Geniet ervan!

Iedereen hier gefeliciteerd en geniet ervan, het gaat veel te snel!
En de dames die nog moeten bevallen, veel succes!
01/08/'14 : pilstop
20/10/'15 : 1ste consultatie crg : enkel mogelijk via icsi
ICSI 1 : 22/06 tp top embryo -> 04/07 positief, 2 cryo's
17/03/17 : ons wonder M. geboren

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Ster_ » 9 februari 2018, 22:13

Dikke proficiat Setta! Mooie speciale originele naam! En die kraamtranen die horen erbij ;-) Geniet van je mannetje x
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Setta » 12 februari 2018, 14:37

Thanks ladies!
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Ellietje » 13 februari 2018, 13:42

Proficiat Setta!
Hoe spreek je jouw zoontje zijn naam eigenlijk uit? Zoals het Engelse meadow of exact zoals het geschreven staat? Of nog anders? :)
Hopelijk zijn de eerste twee weken met je kleine mannetje al goed verlopen.
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Isabella*** » 15 februari 2018, 7:22

Proficiat Setta! Geniet van je kleine ventje :wink:
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

JessieXDogs
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 december 2016, 22:25

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door JessieXDogs » 16 februari 2018, 11:05

Proficiat Setta met de geboorte van je zoontje.

Onze Vince is geboren op 6 februari en klein weekje te vroeg. De bevalling is heel vlot verlopen. Wij zijn ‘s morgens om 8 u binnen gegaan in de kliniek en iets over twee is hij geboren, een flinke jongen van 4,112 kg en 53 cm. Zelfs geen tijd gehad om epudirale nog te krijgen omdat alles zo vlot ging. Ben zelf nog naar de kliniek gereden met blijkbaar al 7 cm ontsluiting. Nu een weekje al thuis met Vince en hij doet het supergoed. Een hele rustige baby.

Onze kleintjes kunnen weer groot worden. Veel succes iedereen
Pilstop: feb/15
Middelheim: Azoöspermie bij man, geopereerd, zaadcellen gevonden, start dec/16, cyclus gecanceld, onrijpe eicellen
Jette : intake jan/2017, PCOS
ICSI april/16 : PU 28/04, 1 cyro, TU 26/05, BN 07/06 zwanger
Vince 06/02/18

Ctje14
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 december 2016, 14:18

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Ctje14 » 19 februari 2018, 23:36

Proficiat Setta en JessyXdogs!!!

Hoe gaat het met jullie en jullie wondertjes? Hier gaat het behoorlijk goed.
Senn komt goed bij en is een flinke jongen. Hij heeft enkel wat problemen om te slapen. Hij vraagt constant voeding. Op een duur was ik enkel bezig met voeden.
Maar blijkbaar is dit dus omdat hij de slaap niet kan vatten. Ze denken aan een trauma die hij opgelopen heeft bij de bevalling. Morgen hebben we een afspraak bij een chiropractor. Hopelijk kan die onze kleine man helpen want is echt zielig als je nie weet dat je kan doen.

Heel benieuwd hoe jullie het allemaal stellen...

Groetjes
2014 gestopt pil
Dec 2015 start IUI 4 mislukte pogingen
Jan 2016 start IVF 1ste poging mislukt
Nov 2016 cryo, zwanger, miskraam
Feb 2017 2de poging mislukt, geen cryo
Mei 2017 3de poging, 2tp: ZWANGER
Zoontje ❤ geboren 10 januari 2018

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Isabella*** » 21 februari 2018, 17:14

JessyXdogs, proficiat ! Waw en respect, met 7cm nog zelf rijden...toen hing ik al tegen het plafond :wink: Lijkt me idd een hele vlotte bevalling geweest !

Ctje, ocharme dat is niet zo leuk en heel vermoeiend voor baby en mama,lijkt me troost zoeken door te clusteren? Wat zei de chiropractor? Mijn oudste deed dat ook de eerste 3 maanden, maar dat was door de krampjes.

Onze Dries wordt vrijdag al 5 weken, het vliegt toch zeg! Hij doet het heel goed op zijn curve, heeft wel wat last van lucht in de darmen,maar het is nog doenbaar de krampjes en de huiluurtjes. Hij drinkt om de 3 à 4 uur en 's nachts durft hij van in het begin al 5 of 6uur aan een stuk doorslapen.

Hoe gaat het met de rest?
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Setta » 4 maart 2018, 19:32

Ellietje schreef:
13 februari 2018, 13:42
Proficiat Setta!
Hoe spreek je jouw zoontje zijn naam eigenlijk uit? Zoals het Engelse meadow of exact zoals het geschreven staat? Of nog anders? :)
Hopelijk zijn de eerste twee weken met je kleine mannetje al goed verlopen.
Voorlopig gaat alles hier heel vlot, dank je :) Meanow eet heel goed (en vooral: heel veel). Zit nu al aan een dikke 150 CC flesvoeding en dikwijls vraagt hij al voor zijn 3 uur om zijn naar een nieuwe voeding. Nu is het wat zoeken naar wat ik kan doen om hem wat meer te verzadigen, want heb sterk de indruk dat zijn Nan HA niet straf genoeg is. Op den duur gaat hij te snel naar eten vragen en dat is dan denk ik ook niet echt gezond. Hij is goed bijgekomen, is heel alert, een actief mannetje :wink:

Ah ja, de uitspraak is inderdaad zoals het Engelse/Amerikaanse Meadow. Jammer genoeg leggen mensen de link niet met die naam waardoor hij vaak als Mienow zal worden aangesproken.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door doorzetter » 10 maart 2018, 10:25

Super dat hij het zo goed doet. Hij eet inderdaad al grotr8 flessen. Finn is 2 weken ouder en drinkt 5 flesjes van 120, s nachts wilt hij niet drinken. Er bestaat ook melk verzadiging, die vult meer. Heb ik mijn oudste ook gegeven en hij was daarmee meer voldaan.

Hier gaat het de laatste weken heel moeilijk. Zijn reflux is ineens veel erger geworden. Gaviscon gekregen en nan ar. De gaviscon werkte niet, sinds woensdag zantac . Heb de indruk dat de pijnaanvallen minder zijn maar hij weent nog heel veel. Eigenlijk constant als hij wakker is.
En dan nog Xander die zijn aa dacht wilt. Geraak gewoon bv niet in bad. Heb daarjuist mijn haar gewassen aan de pompsteen in de keuken en zelfs die 5 min waren me niet gegund.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Ctje14
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 december 2016, 14:18

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Ctje14 » 12 maart 2018, 8:56

Setta ik ken da mijne kan soms ook tot 200 cc eten. Is wel moedermelk. Maar ben sinds laatste week nu aan het combineren. Ik kolf nu nog af en daar doe ik wat verdikking bij omdat hij anders blijft vragen. En daarmee is hij wel sneller verzadigd. Kunstvoeding vult al wat beter.

Isabella, we zijn nu al 3 keer naar de chiropractor geweest en deze week nog de laatste keer.
Heb wel de indruk dat het toch beetje helpt. Lukt al veel wa beter om de slaap te vatten.

Doorzetter oh moet echt lastig zijn zowel voor moeder als zoon. Je wil hem helpen en kan nie veel doen. En dan aandacht verdelen. Hopelijk vind je snel wat hem kan helpen. Ik ken een vriendin en haar zoontje is nu 4 maanden en ook enorm veel last van reflux en die is ondertussen ook naar een chiropractor geweest en ze ziet toch ook verbetering.

Is nu mijn laatste volledige week met men zoontje thuis. Volgende week begin ik terug te werken. Zal echt weer wennen worden. Ga hem wel enorm missen maar aan de andere kant ga ik ook wel blij zijn terug onder de mensen komen. Na bijna 9 maanden thuis te zijn.
2014 gestopt pil
Dec 2015 start IUI 4 mislukte pogingen
Jan 2016 start IVF 1ste poging mislukt
Nov 2016 cryo, zwanger, miskraam
Feb 2017 2de poging mislukt, geen cryo
Mei 2017 3de poging, 2tp: ZWANGER
Zoontje ❤ geboren 10 januari 2018

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Isabella*** » 26 april 2018, 19:48

Hey iedereen,
Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik hoop dat iedereen van het groepje ondertussen bevallen is? :D
Hoe gaat het met jullie en de kleintjes? En de nachtrust en de voedingen?
Onze Dries is al bijna 3,5maand,djeezes de tijd vliegt! Hij is heel nieuwsgierig naar de omgeving en probeert zijn speeltjes al te pakken enne...ja hij is een beetje verwend want als hij mama of papa niet in het vizier heeft begint hij als een klein kwaad brulaapje te krijsen :mrgreen:
Snachts slaapt hij al sinds zijn 2 maand voorbeeldig de nacht af,hij drinkt goed,maar heeft redelijk wat huiluurtjes overdag en hij doet ook bijna geen dutjes. Heeft last met zijn kakje,die sinds twee weken een stuk gevormder is en niet meer lopend zoals int begin. En heeft moeite met duwen tventje,dus af en toe een suppo en dan is hij voor even verlost. We zijn ons ook aan de eerste tandjes te verwachten aan de hoeveelheid kwijl te zien :wink: grote broer begon er ook mee op 3 maanden. Die is trouwens heel flink en gaat nu graag naar school.
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Eliza
Berichten: 252
Lid geworden op: 4 mei 2012, 18:04

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Eliza » 27 mei 2018, 6:47

Hey,

Ocharme Issabella voor de huiluurtjes. Ze groeien daaruit zeker?

Ons bolleke is ondertussen net geen 6 maanden oud. O zo'n rustige baby. Maar daar komt nu stilletjes aan verandering in. Hij kan zich soms fameus frustreren als een speeltje niet wil doen wat hij ervan verwacht. Soms denk ik dat hij die speeltjes in zijn geheel in zijn mond wil krijgen, en als da nie lukt , o lalal!
Qua groei doet hij het goed en volgt hij mooi de curves van k&g. Ik moet wel 2 a 3 keren opstaan 's nachts voor voedingen, overdag slaapt hij toch regelmatig en eet hij heel regelmatig. Ik geef nog enkel bv en ga wel over een paar dagen starten met vaste voeding. Op het einde van de maand gaan we op controle. Alle prematuurtjes die voor 32 weken geboren zijn, hebben ontwikkeling controle op 4 maanden gecorrigeerd. Ik denk wel dat het goed zit.

Hoe gaat het verder met jullie?

Eliza

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten