Uitgerekend januari-februari 2018

Plaats reactie
lighthouse
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 oktober 2016, 9:14

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door lighthouse » 14 juni 2017, 13:58

Dag allemaal,

Ik mag me ook (heel voorzichtig) aansluiten bij dit groepje.
Na PCOS-diagnose in december 2016 en 4 cycli Clomid, is het ons gelukt om 'natuurlijk' zwanger te worden (nog zonder IUI)! Ik heb reeds twee bloedafnames gehad en die waren positief (een week geleden HCG bijna 3000).
Uitgerekende datum (als ik op basis van eerste dag laatste menstruatie reken) is 3 februari 2018...
Over een weekje eerste echo... Spannend!

Ik voel eigenlijk vrij weinig kwaaltjes, een klein beetje gevoeligere borsten (maar valt echt mee) en wat vermoeider dan normaal. Daarnaast word ik 's nachts minstens één keer wakker om te gaan plassen. Het is al twee keer gebeurd dat ik ook wakker werd van een stekende pijn in mijn onderbuik (ik denk ter hoogte van mijn baarmoeder), dat maakt me wel erg ongerust... Hebben jullie ook soms zo'n stekende pijn, zou het de baarmoeder kunnen zijn die groeit, of moet ik me ongerust maken?

Kan niet wachten tot de eerste echo volgende week en zal pas dan kunnen geloven dat het (hopelijk) 'goed' loopt, denk ik! Wil dat kloppende hartje zien!

Proficiat allemaal...
Afbeelding

Eliza
Berichten: 252
Lid geworden op: 4 mei 2012, 18:04

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Eliza » 15 juni 2017, 3:56

Hey doorzetter,

Wat het aerosollen betreft zie: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2164869

Wij hebben soms aerosol voorgeschreven gekregen, maar zelden feitelijk toegepast, omwille van al dat gedoe. We wisten ook dat aerosollen niet echt efficient is. Uiteindelijk is de huisarts afgekomen met een puffer met een voorzetkamer. Volgens haar kan dit pas vanaf 1 jaar.

Je puft eenmaal in die voorzetkamer en dan moet je zien dat je kindje 10 keer geademd heeft. Niet meer of niet minder. Het is ook efficienter dan aerosollen!

Die verschillen in uitgerekende datum snap ik ook niet goed.

Vandaag echo dag. :D

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door doorzetter » 15 juni 2017, 7:40

Ik ga vandaag terug naar de kinderarts. Volgens mij is het geen valse kroep meer.
Hij is om 6.30u opgestaan met 39.2 koorts. Hij wilt sinds gisteren amper iets eten en zijn hoest is geen blaffende hoest meer, maar een vastzittende hoest.
Pff, slechtste timing allemaal, k zou moeten rusten maar zo komt er niet veel van in huis.

Aeresol doen we niet meer want dat is niet te doen. Daarjuist was het zelfs een gevecht voor de nerofen binnen te krijgen. Maar daar had hij geen keus in. De koorts moet omlaag.

Dat is al opgelist. In het begin had ze gezegt dat ze ook voor 29 janari was uitgerekend maar dat zal een vergissing geweest zijn.

Veel succes met de echo.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Soph » 15 juni 2017, 8:13

Hey Lighthouse, proficiat en welkom!

Ik word meestal ook vroeger wakker met krampen in mijn baarmoeder en lies. Voor de rest ook geen klachten. Het gaat vooral met ups en downs.
Soms gevoelige borsten en soms niet meer.
Dat maakt je natuurlijk wel wat onzeker e.

Eliza, spannend. Is het jouw eerste echo?

Ik word opnieuw al wat zenuwachtig vr bn maandag.
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Setta » 15 juni 2017, 13:45

Dames, hebben jullie hier een mening over? Vandaag 6 weken zwanger. Vorige week op 5 weken 2 dagen bleek ik een HCG van meer dan 14000 te hebben, oestrogeen boven de 600...progesteron daalt telkens(kwam van 55 op 4w, nu nog 'maar' op 42). Vinden jullie dit ook zorgwekkend of blaas ik het op? Heb zo lang moeten proberen om zwanger te geraken en ben nu echt zo benauwd om het te verliezen of een leeg vruchtzakje te zien :|
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door doorzetter » 15 juni 2017, 14:27

Progesteron fluctureerd
Ik had 28 de eerst keer, daarna gedaald naar 18. Dus ik ook al in paniek. Maar in jette zeiden ze dat zolang het boven de 8 of 10 is, dat het goed is.

Op 6 weken was het terug gestegen naar 22, hoeveel het op 7 weken was weet ik niet, ben ik vergeten te vragen.

Lighthouse; dikke proficiat
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Eliza
Berichten: 252
Lid geworden op: 4 mei 2012, 18:04

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Eliza » 16 juni 2017, 6:55

Hey,

Resultaten echo : alles normaal. :D Embryo is 1,45 cm lang en heeft een normale hartslag. We hebben iets zien flikkeren.
Het grootste gevaar momenteel voor mijn zwangerschap is mijn zoontje, omdat ik niet immuum ben tegen CMV, volgens gyn.

't is een opluchting. Dit is - als alles goed loopt - mijn laatste zwangerschap in mijn leven en ik wil ervan genieten. Ik ben zo blij dat ik hoogstwaarschijnlijk die mmm niet meer in hoef!

Ik mag mijn progesteron afbouwen tot de normale dosissen. :D Oef.

Alleen goed nieuws eigenlijk. Sorry voor dit egoistisch bericht....

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door doorzetter » 16 juni 2017, 8:27

Super nieuws!! Is toch weer een geruststelling.
Jammer dat je niet imluun bent voor cmv, t is ook moeilijk om contact te vermijden he. Je kan moeilijk je zoontje niet meer oppakken enzo.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Soph » 16 juni 2017, 8:29

Super Eliza!! Fijn om te horen dat alles goed is!! Wat een geruststelling zeg.

Hier beginnen de zenuwen al terug voor 3e bn maandag. Nog steeds heeeel erg weinig symptomen, dat maakt we wel erg bang. :|
We hebben gisteren de creche gecontacteerd, misschien toch wat voorbarig, maar ik wou er op tijd bij zijn. En jawel, ik heb het laatste plekje ingenomen...net op tijd dus! Hopelijk verloopt nu alles goed dat we dat plekje niet terug moeten afzeggen...
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Isabella*** » 16 juni 2017, 10:18

Eliza,proficiat met je goeie echo!

Ik ben ook niet immuun voor cmv,misschien is de kans groot dat onze zoontjes het gewoon (nog)niet hebben? Anders zouden we wschl toch al besmet geweest zijn? Alle ik denk misschien te positief he...in ieder geval vaker de handen wassen en opletten met andere kindjes. Ik ben ook niet immuun voor toxoplasmose hoewel ik al 8 jaar 4 katten heb en dagelijks de bakken verschoon...maar het zijn wel binnenhuiskatten die hoogstens eens tot op het terras gaan. Ze hebben dus wschl ook geen toxo.
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

lighthouse
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 oktober 2016, 9:14

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door lighthouse » 16 juni 2017, 10:21

Fijn nieuws Eliza, en dat is geen egoïstisch bericht, je mag toch eens gewoon blij zijn zeker na zo'n traject :)

Soph, klinkt echt heel herkenbaar wat je schrijft. Ik heb ook heel weinig symptomen, wat me op zich ook best wel ongerust maakt, en wij zijn ook al op zoek naar kinderdagverblijf omdat we in de stad wonen en er dus snel bij moeten zijn. We zijn zelfs al twee crèches gaan bezoeken, dat voelde echt heel vreemd! Ik merk dat ik niet goed durf geloven dat het allemaal goed zal gaan en dat ik daarom nog moeilijk kan wennen aan het idee van zwanger zijn. We gaan onze dichte familie dit weekend wel al inlichten (zij weten ook van ons fertiliteitstraject), misschien wordt het dan wat 'echter'?
Ik kijk in elk geval met spanning uit naar de eerste echo volgende week. Hopelijk goed nieuws.
Ik duim in elk geval voor een goede bloedname voor jou, Soph!

Wat toxo en CMV betreft: ik ook niet immuun, maar nog geen eigen kindjes/niet heel veel contact met andere kleine kindjes, dus hopelijk kan besmetting op die manier vermeden worden.

Groetjes
Afbeelding

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door snoopy86 » 16 juni 2017, 18:38

Oh eliza,je bent zwanger van een 2de kindje,super
Na al die jaren denk ik soms nog eens terug aan jou en je moeilijke weg die je afgelegd hebt

Aan alle andere dames ook dikke proficiat

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Isabella*** » 17 juni 2017, 12:31

Meiden over die symptomen:

Maak jullie echt niet ongerust! Een paar weken geleden had ik ook nog van bijna niks last en was ik erg ongerust,nu hang ik over de pot mèt medicatie! Geniet ervan zolang het nog niet komt ! En de kans bestaat ook jullie gewoon niet veel last zullen ondervinden,en dat wil echt niks over het verloop van je zwangerschap zeggen,dan heb je gewoon geluk :wink:
Belangrijkst zijn goeie bloedresultaten en dan nadien goeie echo's!

Doorzetter, hopelijk is je zoontje al wat beter?
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Soph » 17 juni 2017, 18:19

I know, Isabella***, waarschijnlijk maken we ons druk om niets. Maar het is sterker dan mezelf.
Soms als ik druk bezig ben, denk ik plots: ohnee ik voel niets meer (geen buikkrampen of pijnlijke borsten meer) en dan begin ik te piekeren. Maar als ik nadien stilval in de zetel bijvoorbeeld voel ik het dan weer wel en lijkt het even een opluchting. :lol:

Ik heb al 2e keer goede bloedwaarden gehad...ik probeer positief te denken, de 3e zal dan ook wel goed zijn zeker :wink:
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Uitgerekend januari-februari 2018

Bericht door Setta » 17 juni 2017, 18:54

Dames, hebben jullie soms ook het gevoel beneden zoals na een punctie? Soort van opgezette baarmoeder, vooral na bewegen? Heb daar serieus last van vandaag...
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten