Zindelijkheid

Plaats reactie
Nieckje28
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 juli 2017, 16:25

Zindelijkheid

Bericht door Nieckje28 » 2 juli 2017, 16:34

Hallo

Ik hoop dat iemand een tip heeft..

Mijn zoontje is 3 jaar, reeds een jaar met zindelijkheid bezig. November in peuterklas gestart.. kaka in broek dus juf vroeg om terug pamper aan te doen. Nu mag hij in sept overgaan op voorwaarde dat hij zindelijk is.
Snachts is hij droog, pipi kan hij lang ophouden maar gaat meestal niet zeggen dat hij pipi moet doen of niet zelf op potje... voor kaka verstopt hij hem en zegt erna dat hij kaka gedaan heeft... dus hij kan het maar enige probleem is dat hij niets zegt als hij moet gaan en ook niet zelf op potje gaat..
nu verwacht de juf dat hij dit binnen 2 maand wel kan.. ook al heeft zij zelf gevraagd o hem terug pamper aan te doen..

Alles geprobeerd, stickers, belonen,... niets werkt om het hem te leren zeggen!!!
Zelf zijn ongelukje laten opkuisen??

Ik weet Niet meer wat doen..

Iemand ervaring mee??
Nu proberen ikzelf niets te zeggen dat hij op othe miet maar zelfs dan komt hij geen pipi doen en kaka daarnet op grond...

Help??!!

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: Zindelijkheid

Bericht door tengeltje » 10 juli 2017, 17:41

dochter lief had hier altijd een probleem dat ze haar slipje,/broek niet afkreeg.

ik heb haar een tijdje in haar blote poep laten rondlopen en toen vond ze dat heel leuk dat ze enkel moest zitten en alles in het potje lag.

heeft hij al pipi/kaka in het potje gedaan?

want bv onze oudste,ook een zoontje,snapte gewoon niet dat alles in het potje hoorde(had ook geen ouder voorbeeld).
toen heeft mijn man eens pipi gedaan in het potje,terwijl zoontje stond te kijken,en enkele seconden later deed hij ook pipi op dezelfde manier in hetzelfde potje en hij was vertrokken(als vrouw lukt dat wat moeilijker natuurlijk :lol: )

zelf laten opruimen ed zou ik nooit doen.
je kan zoiets niet pushen.hoe meer je pusht,hoe meer problemen.
een potje moet iets leuks zijn,net als pipi doen,het mag niet iets zijn waar hij stress van gaat krijgen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten