Begeleiding door vroedvrouw : zwangerschap, arbeid en/of bevalling

Plaats reactie
Fiekemarieke
Berichten: 502
Lid geworden op: 27 januari 2016, 21:16

Begeleiding door vroedvrouw : zwangerschap, arbeid en/of bevalling

Bericht door Fiekemarieke » 11 juli 2017, 20:31

Zijn er hier nog dames die van plan zijn zich te laten opvolgen door een vroedvrouwenteam en eventueel thuis te bevallen ?

Wij hebben al een eerste gesprek gehad en dat heeft al mijn twijfel doen verdwijnen. Indien alles goed verloopt, gaan we thuis starten eens de bevalling begint en afhankelijk van hoe ik het aanvoel en hoe alles verloopt blijven we thuis of gaan we naar het ziekenhuis. In dat laatste geval gaat de vroedvrouw mee en doet ze de bevalling daar.
ben heel blij dat we de beslissing genomen hebben en vooral al alle opties eigenlijk nog openstaan.

Benieuwd naar jullie reacties !
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

lighthouse
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 oktober 2016, 9:14

Re: Begeleiding door vroedvrouw : zwangerschap, arbeid en/of bevalling

Bericht door lighthouse » 16 juli 2017, 22:08

Dag Fiekemarieke,
Ja, ik laat mij ook opvolgen door een vroedvrouwenteam en ben van plan om de arbeid thuis te doen en dan te bevallen in het ziekenhuis. Een thuisbevalling, zeker voor een eerste kindje, daar voel ik me niet echt comfortabel bij denk ik. Ik denk dat het vooral kwestie is om te zoeken waar jij je het beste bij voelt. En ik heb ook een heel goed gevoel bij de begeleiding door vroedvrouwen op basis van een eerste consultatie, zeker omdat het zwanger worden met medische hulp moest gebeuren - daarom vind ik het fijn om tijdens de zwangerschap wat weg te kunnen gaan van dat 'over-gemedicaliseerde'.
Veel succes ermee :)
Afbeelding

Fiekemarieke
Berichten: 502
Lid geworden op: 27 januari 2016, 21:16

Re: Begeleiding door vroedvrouw : zwangerschap, arbeid en/of bevalling

Bericht door Fiekemarieke » 27 juli 2017, 18:19

Hey Lighthouse,

Ik snap helemaal wat je bedoelt, met dat weg willen van het overgemedicaliseerde. Ben dinsdag nog eens terug geweest en we hebben er toch weer een uurtje binnen gezeten. Wat een verschil bij de gynaecoloog, waar je na 10 minuutjes weer buiten bent !
Het was een leuk gesprek alweer, we hebben het hartje nog eens gehoord en ahv mijn buik lijkt alles op schema.
Binnen 3 weken nog eens een echo en dan eind augustus terug naar de vroedvrouw. Ik vind die extra momenten ook gewoon leuk, dan wordt de tijd tussen 2 gynafspraken wat gebroken.
We hebben het vooral gehad nu over de gbs-screening en over het kinkhoestvaccin. De screening ga ik naar het Nederlands model niet laten uitvoeren (ik wil geen preventieve antibiotica krijgen) maar het kinkhoestvaccin ben ik nog niet helemaal uit. Heb dit voor mijn werk al eens gehad dus ik geef sowieso al een deel antistoffen door aan de baby. Nog eens vaccineren zou een boost geven. Dus hier moet ik nog eens over nadenken.

Hoe is het bij jou ondertussen ?
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten