uitgerekend maart 2018

Plaats reactie
vlinnder
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 juni 2017, 14:48

uitgerekend maart 2018

Bericht door vlinnder » 18 juli 2017, 15:46

Er was nog geen topic, dus ik open er eentje :-)
Heel pril nog allemaal, 6 weekjes momenteel, maar zielsgelukkig...
We hebben al een kindje van 9 mnd, maar omwille van laag AMH hebben we er geen gras laten over groeien en zijn we vrij snel terug gestart voor een broertje of zusje. En, ik had het nooit durven hopen, van de eerste keer prijs! Echt zot, voor ons eerste boeleke hebben we jaren moeite moeten doen en nu bij de eerste nieuwe poging positief! MIjn hcg-waarden zijn een pak hoger dan de vorige keer, dus het is nog wel spannend afwachten om te weten of het er 1 of 2 zijn. Vorige keer hadden we ook 2 embryo's laten terugplaatsen en heeft er maar eentje het gehaald, dus ik was redelijk gerust dat het deze keer niet anders zou zijn... Maar nu de 7 weken-echo nadert ben ik toch heel erg benieuwd... Ze zijn meer dan welkom al zal het, als het er 2 zijn, toch wel even zweten worden, met nog zo'n klein bubbeltje thuis...
Ik herinner me precies niet meer zo veel van mijn vorige zwangerschap (ook al is die nog niet zo lang geleden), ik weet niet meer hoe ik me toen voelde (buiten dolgelukkig en bezorgd...), dus kan niet vergelijken... Ben wel ook terug vrij bezorgd, het is nog zo pril en je hoort/leest zo vaak dat er op de echo geen kloppend hartje te zien is... Ga blij zijn als dat voorbij is... en dan de volgende hindernis, de nekplooi-meting & NIPT, want ben niet meer van de jongste wat weer een verhoogd risico heeft...
Hopelijk kan ik lang in deze topic blijven meeschrijven/lezen en komen me er snel toekomstige mama's vergezellen!!!

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Hopeful82 » 18 juli 2017, 20:16

Ik ben ook pril zwanger, 5 wk ongeveer nu... Ben hele tijd niet op forum geweest wegens geen MMM, maar nu spontaan zwanger van ons 4e kindje :shock: We hebben een zoontje van bijna 4 en twee zoontjes van 2.5, allen via IVF. En sinds november spiraaltje eruit (laat de natuur zijn gang gaan) en nu dus spontaan zwanger :mrgreen: Donderdag HCG van 411, vandaag 2200 dus lijkt er voorlopig goed uit te zien :D
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door snoopy86 » 19 juli 2017, 0:22

Oh super hopefull,dikke proficiat

vlinnder
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 juni 2017, 14:48

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door vlinnder » 19 juli 2017, 10:17

Ooh, proficiat Hopeful! En zo fijn dat het natuurlijk is :-) De wonderen zijn de wereld toch echt niet uit!
En 4 wat een gezellige bende wordt dat :-D Vroeger droomde ik altijd van 4 kids, maar door de jaren heen heb ik dat toch wat (moeten) bijsturen...
Ben al blij met onze 1ste gouden baby en heel benieuwd nu naar nr 2 (en misschien 3), al ben ik vandaag precies weer overtuigd dat het er maar 1tje zal zijn....
De misselijkheid is wel terug gestart helaas en niet enkel 's ochtends maar een hele dag door...

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Hopeful82 » 19 juli 2017, 12:23

Haha ja en ik die vroeger nog niet eens wist of ik überhaupt kinderen wilde, en later zei "misschien 2 en daarna zien we wel verder" 😊 Gelukkig tot nu toe geen klachten, vorige 2 zwangerschappen ook quasi geen kwaaltjes gehad dus hopelijk nu ook niet!

Ja natuurlijk zwanger, daar ben ik echt zo blij mee, vond het zo moeilijk om te accepteren dat het niet natuurlijk lukte en dat men ook niet wist waarom niet... De eerste paar dagen waren we echt in shock, ook beetje in paniek, ondanks dat we wisten dat het kon gebeuren uiteraard :mrgreen: Nu begint het een beetje te bezinken en kunnen we er echt mee lachen! Ik ben gewoon al zo blij om te weten dat het natuurlijk kan :D
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

vlinnder
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 juni 2017, 14:48

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door vlinnder » 20 juli 2017, 13:21

Geniet er maar ten volle van! En ik wens je een even vlotte zwangerschap toe als de vorige keren ;-)
Ik heb denk ik jouw portie misselijkheid, duizeligheid & hoofdpijn erbij gekregen :-s
Maar ik klaag niet... ik zou niet durven!
Ben wel echt aan het aftellen naar mijn 1ste echo!!!!

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door tengeltje » 20 juli 2017, 14:30

ik voeg me ook even voorzichtig toe.....

nu bijna 7 weken....10 de zwangerschap(we hebben al 2 kindjes),dus hier al heel wat vaker foutgelopen dan goed geëindigd,laatste 2 zs-en zijn gestrand op 12 weken en 16 weken.

hier telkens opnieuw voorzichtig blij,met in je achter- en voorhoofd de vraag wanneer het nu weer fout zal lopen...

hoe oud ben je dan Vlinnder?

hier 33,en ik wil eigenlijk geen echo meer voor ik +/- 12 weken ben.
want bv de testen zijn hier al altijd goed geweest en zonder reden loopt het dan telkens opnieuw fout.
dus hier geen nood meer aan kloppende hartjes en goeie nekplooimetingen en bloedtesten.

vlinnder
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 juni 2017, 14:48

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door vlinnder » 20 juli 2017, 16:59

Proficiat Tengeltje :-)
Dat is heavy zeg, 10 zwangerschappen... Duizend duimpjes voor jou dat deze blijft hoor! En is er een reden waarom het zo vaak fout gaat? Ben je wel telkens natuurlijk zwanger geraakt, of niet?

Ik ben net 38 geworden en heb een lage eicelreserve :-s Dus hoe langer ik wacht, hoe minder reserve...
In de beginfase van de onderzoeken gaven ze ons amper kans op een kindje, gelukkig is het (na een paar lange jaren) toch anders uitgedraaid... Mijn behandelingen die aansloegen waren er met volledige onderdrukking en dan lang stimuleren, dikwijls meer als een maand hormonen spuiten en dan had ik max 4 follikels... En dan bij de terugplaatsing waren het er altijd maar maximum 2 die het gehaald hadden, nooit geen cryo's...
Ik wilde heel graag een tweede, maar ik zag zooooooo op tegen die lange behandelingen, dus ben enorm opgelucht en blij dat het nu onmiddellijk is gelukt.
Goed, we zijn er nog niet hé, helemaal nog niet, maar toch al de goede richting gevonden ;-)

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door tengeltje » 24 juli 2017, 16:10

ik snap je gevoel van ertegen op zien helemaal,al is het dan in een andere context.(hier ben ik bv bij elke zwangerschap opnieuw enorm ziek,doodmoe,de hele dag door misselijk,val bv de eerste maanden altijd kilo's af omdat ik amper kan eten,veel hoofdpijn(hormonaal,dus weinig aan te doen),.....,dus ook hier zie ik bv telkens opnieuw op tegen weer opnieuw beginnen,niet wetende wanneer het nu weer zal foutlopen).

we zijn er natuurlijk nog niet,maar we zijn wel gestart!
en met een beetje geluk,houden we beiden in maart ergens een beebje in onze armen(zou dat niet mooi zijn :mrgreen: )

ik raak hier wel telkens natuurlijk zwanger en een reden voor de miskramen vinden ze niet.
de laatste keer heb ik er ook niets meer van laten onderzoeken,had het weer zo gehad met dokter hier,spoed daar,bloed prikken,.....en de uiteindelijk uitslag zou voor mij toch geen verschil maken.(alle vorige keren kwam niets naar boven als reden,dus de kans dat er nu wel iets uitkwam was sowieso al heel,heel klein).
hoeveel gaan ze schelen?en heb je al een jongen of een meisje?(en een wens voor een jongen of een meisje?)

Elise2008
Berichten: 224
Lid geworden op: 20 april 2015, 15:13

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Elise2008 » 24 juli 2017, 20:00

Ik kom mij ook voorzichtig aansluiten. Ik ben nu 5 weken zwanger en uitgerekend voor 25 maart.

Ik kan het nog altijd niet goed geloven en zal het maar beseffen als ik de eerste echo heb in augustus. Zo veel symptomen heb ik nog niet, het is anders dan bij mijn eerste zwangerschap. Vandaar misschien het ongeloof...
IUI 1 op 5/05/2015 - negatief
IUI 2 op 8/06/2015 - positieve test op 23 juni
Uitgerekend op 28 februari 2016 - Bevallen op 26/02/2016 van een zoontje

Opstart brusje
IUI 1 op 2/07/2017 - positieve test op 16 juli

vlinnder
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 juni 2017, 14:48

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door vlinnder » 25 juli 2017, 10:07

tengeltje: amai, ja, 't zou een geweldige maand maart worden als dat lukt :-) Mijn eerste kindje is een jongen, hij is nu 9 mnd, dus zal iets van een 16 à 17 maand schelen met het tweede kindje zeker... Ik heb geen enkele voorkeur, als de baby maar in orde is... Ben alleszins toch weer goed misselijk met momenten...Is een goed teken, maar niet leuk.

Elise: dikke proficiat :-) altijd spannend hé wachten op die 1ste echo! Ik vind het ook helemaal anders dan de 1ste keer... ik ben wel even misselijk (helaas) en had de weken naar de tp vaak rugpijn en buikkrampen, dan kon ik me van de 1ste keer niet meer herinneren. Nu ja, mensen zeggen dat elke zwangerschap anders is, dus we zullen afwachten hoe het evolueert...

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door tengeltje » 26 juli 2017, 19:59

proficiat Elise!Geniet ervan als je nog niet veel klachten hebt!kan vlug veranderen ook,en zoniet,des te veel genieten!

Vlinder,ze zullen ook niet veel schelen dan,leuk!
ja,de misselijkheid,ik ken er alles van.
ze zeggen altijd dat geen enkele zwangerschap dezelfde is,maar ik ben hier al toch elke keer misselijk en enorm ziek geweest,dus het hoeft niet altijd 'niet hetzelfde' te zijn.

hopelijk blijven we misselijk,is toch meestal wel een teken dat we nog steeds zwanger zijn.....

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Hopeful82 » 1 augustus 2017, 13:20

Zojuist eerste echo gehad op bijna 7 weken... Initieel kon ze niets vinden ("ik zie geen vruchtzak, dit is geen beeld van 7 wk"), maar mijn blaas zat heel vol. Toen ik naar de wc geweest was, zag ze uiteindelijk toch een mooie vruchtzak helemaal bovenin verstopt, dat er perfect volgens verwachte ZWS duur uit zag :mrgreen:
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

Nimmie
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 april 2017, 12:39

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Nimmie » 1 augustus 2017, 22:48

Hallo dames!!

Ook ik ben in blijde verwachting en uitgerekend voor begin maart..eindelijk na 3jaar,7 iui's waarvan 1 miskraam,1 pick up met verse terugplaatsing die negatief was en de 2e terugplaatsing van een cryo die geheel onverwachts positief was :D
De eerste en tweede echo met een bang hartje afgewacht maar nu blijven we positief! Volgende week vrijdag opnieuw een echo.
Ik had in het begin ook geen kwaaltjes tot we op vakantie gingen en sindsdien... :lol: Misselijk,het zuur,steken,vermoeid,... Ahja,ik neem het er met plezier bij!!! :D
Dikke proficiat aan iedereen hier :wink:

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Hopeful82 » 5 augustus 2017, 14:28

Welkom allemaal :-)

Hier besef ik inmiddels hoe gezegend ik ben geweest met mijn vorige 2 zwangerschappen, niks misselijkheid, niks vermoeidheid, dat is nu wel anders. Tis gelukkig (nog) niet zo dat ik boven de pot hang, maar heb toch serieus meer last van mijn maag (gaande van het zuur, blok op de maag, geen eetlust, mottig, knagend hongergevoel) en ben enorm moe. Zal er ook wel iets mee te maken hebben dat ik hier 3 kleine kinderen al heb rondlopen, die er niet echt een boodschap aan hebben dat mama moe is :mrgreen: Nu heb ik een weekje vakantie gehad, maar volgende week moet ik weer beginnen, hoop dat dat wat lukt... Maar voor de rest gaat het wel heel goed en prijs ik mezelf nog elke dag gelukkig dat ik een spontane ZWS mag mee maken, dus ik zeur niet (ok, een klein beetje) :D
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten