uitgerekend maart 2018

Plaats reactie
vlinnder
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 juni 2017, 14:48

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door vlinnder » 31 oktober 2017, 9:43

Nimmie, ik ben uitgerekend voor 15 maart... In de buurt dus inderdaad :-)
Ik voelde de baby nu al pak sneller dan de eerste keer, al van een week of 17! Maar nog maar lichtjes, het wordt nu alleen maar leuker als je ook binnen een paar weken je buik echt ziet bewegen!
Pfff, mijn gynae heeft afspraak verzet, zo maar eventjes 2 weken verder, dan ben ik ineens al bijna 25 weken, is dat niet wat laat voor een 20w echo... Ik heb gevraagd of het echt niet vroeger kan... is nog zoooooo lang wachten anders :-/

Voor de rest alles prima hier, beetje moe omwille van een paar slechte nachten van de oudste uk, maar voor de rest ça va wel...

met jullie ook alles ok?

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Hopeful82 » 3 november 2017, 15:44

Hier alles goed, fantastisch aan het genieten van het 2e trimester! Voel de kleine goed bewegen, en veel, heb genoeg energie! Manlief is al 5 dagen weg voor een werk, komt morgen terug, zal blij zijn! A.s. dinsdag weer echo, spannend :)
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

Nimmie
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 april 2017, 12:39

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Nimmie » 3 november 2017, 21:41

Oei Vlinnder ik snap de frustratie :shock: Absoluut ni leuk om nog langer te moeten wachten. Hopelijk mag je toch nog wat vroeger komen!

Hier alles oke! Vandaag op controle geweest. Kleintje zit op schema maar helaas geen goede foto kunnen nemen aangezien het met het hoofdje naar beneden lag :roll: Volgende week bellen voor de suikertest.
Fijn weekend!

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Hopeful82 » 8 november 2017, 11:18

Gisteren 20 wk echo gehad (op 21 wk), alles was goed! Verder weinig nieuws, tis gezellig druk in mijn buik en verder weinig kwaaltjes, dus genieten hier :D
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

Nimmie
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 april 2017, 12:39

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Nimmie » 23 november 2017, 21:58

Hoi hoi iedereen!

Hoe gaat het hier zo? Inmiddels de 25w gepasseerd en ook al de suikertest gehad. Deze was helaas niet zo goed waardoor ik nóg eens naar het ziekenhuis moet voor een uitgebreide test :roll: Morgenvroeg op controle. Hopelijk ligt ons kleintje in een goede positie zodat we eindelijk nog eens een deftige foto krijgen.
Alvast een fijn weekend!

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Hopeful82 » 24 november 2017, 10:40

Eindelijk nog eens leven in de brouwerij, tis hier zo rustig...
Hier alles goed, ruim 23 wk nu en alles gaat goed voorlopig :-)
Buik begint nu 's nachts wel serieus in de weg te zitten, dus goed slapen is er (nu al) niet meer bij, had gehoopt dat dat iets langer zou duren ;-)
Begin ook overdag te merken dat ik het iets rustiger aan ga moeten doen, snel last van mijn rug/billen, iets wat ik bij de vorige zwangerschappen eigenlijk nooit gehad heb, maar ja, ben nu ook weer 3 jaar ouder en heb er inmiddels 3 rondlopen...
Over 2 wk volgende echo en dan ook suikertest, heb ik altijd wel wat schrik voor, nochtans nooit problemen mee gehad. Verder een superlatief kindje, dat mij dag en nacht niet gerust laat, dus ook dat zorgt er voor dat als ik 's nachts wakker ben, ik niet makkelijk meer in slaap geraak.
Maar we nemen het er allemaal met liefde bij, tis de laatste keer, dus ik geniet er extra van!
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

vlinnder
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 juni 2017, 14:48

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door vlinnder » 24 november 2017, 16:23

Hey allemaal!
Ik ben uiteindelijk vroeger kunnen gaan vr 20 w echo, gelukkig maar :-) En alles oké :-)
Heb ook deze week mijn suikertest gedaan en die was ook ok.

Vandaag voel ik me maar wat mottig, het voelt als buikgriep, krampen in buik en maag, mottig, suf, ... Als ik googel kom ik uit op mogelijke symptomen van zwangerschapsvergiftiging, gebeld met zh, maar daar (na een lijstje vragen) zeiden ze naar de ha te gaan, alleen denk ik dan, wat ga die daaraan doen, dus ik wacht nog wat af.
De krampen komen en gaan... vervelend wel, maar omdat alle bloedresultaten deze week nog oké waren vermoed ik dat het wel niets ernstig zal zijn, maar helemaal gerust ben ik nog niet... ik wacht nog een paar uur en als ik dan nog twijfel rij ik denk ik naar spoed...

Of wat zouden jullie doen?

Eliza
Berichten: 252
Lid geworden op: 4 mei 2012, 18:04

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Eliza » 24 november 2017, 17:28

Hey,

Zelf zou ik naar de huisarts gaan. Die controleert je bloeddruk en of je eiwitten hebt in je urine. Dan weet je onmiddelijk of je doorverwezen dient te worden naar ziekenhuis voor zwangerschapsvergiftiging.

Eerste lijn (huisarts/vroedvrouw) zal bij de minste twijvel doorverwijzen naar tweede lijns (gyneacoloog). Het is zelfs zo dat het vaak voor niets zal zijn. Je krijgt dan ook een verwijsbrief met de reden van doorverwizing.
Zelf heb je dan de verantwoordelijkheid niet meer om zaken de beoordelen. Je laat het dan aan de artsen.

Groetjes,

Eliza

Nimmie
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 april 2017, 12:39

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Nimmie » 26 november 2017, 0:25

Oei vlinnder :( Hoe is het je nog vergaan? Hopelijk niks ernstigs...

Het slapen lukt me nog zeer goed 's nachts,in tegenstelling tot jou Hopeful :? Geen pretje denk ik dan maar inderdaad,blijven genieten is de boodschap. Ik heb enkel last van harde buiken maar dit is normaal zei de gyne en ik moet me zeker geen zorgen maken.

Controle vrijdag was allemaal goed. Ook weer een mooie duidelijke foto gekregen :D Mijn waarden van de suikers lag niet abnormaal hoog zei de gyne. Waarschijnlijk komt er niets uit uit de 2e test maar toch voor de zekerheid effe laten checken zei hij. Ik kreeg ook ineens een gesprek met de vroedvrouw toen en die heeft me wat schrik aangejaagd :| Was even helemaal van mijn melk toen ik richting het werk reed. Maar soit,heb het allemaal wat kunnen relativeren en probeer nog effe te genieten van de zwangerschap zelf :wink:

Fijne zondag!

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Hopeful82 » 2 december 2017, 12:53

Hier gaat het momenteel niet zo lekker, vooral mentaal. Afgelopen week op 24 wk bloedname gedaan, en mijn suikertest was niet goed, en ik heb zeer waarschijnlijk de afgelopen 2-3 wk ergens een nieuwe CMV infectie doorgemaakt (was nog negatief). Komende week heb ik de uitgebreide suikertest, en over 1.5 week moet ik hertesten voor CMV. Een hoop onzekerheid momenteel dus :(
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door snoopy86 » 4 december 2017, 10:21

Oh Hopefull toch,dikke knuffel.
Hopelijk is het beiden negatief.

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Hopeful82 » 7 december 2017, 7:16

Voorlopig is CMV IgM nog altijd positief en IgG twijfelachtig, dus volgende week nieuwe controle van CMV. Gisteren geweest voor mijn uitgebreide suikertest, want de eerste was positief, en ook de uitgebreide was positief dus nu moet ik maandag ook nog naar de endocrinoloog :( Ik heb het echt even gehad momenteel :roll:
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

vlinnder
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 juni 2017, 14:48

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door vlinnder » 8 december 2017, 15:01

Ooh hopeful, niet zo tof, dat is zo een lange vervelende onzekere tijd...
Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

Hier was het (gelukkig) een buikvirusje en niets met de baby, die had er totaal geen last van ;-)
Ben uiteindelijk wel naar spoed gereden gewoon omdat een huisarts geen echo kan maken en dat vond ik nu toch wel het belangrijkste, dat er met de baby niets aan de hand was..

Ondertussen tikt de tijd verder en kijk ik reikhalzend uit naar maart, ben het zwanger zijn helemaal beu, ook al heb ik relatief weinig kwaaltjes... Mijn buik is eens echt wel aanwezig en ik vind dat dat enerzijds keileuk & ben er trots op, maar anderzijds is dit wel vervelend tegelijkertijd... En ik ben veeeeeel te emotioneel, moet bij elk stom filmpje op facebook een traantje wegpinken, boehoe...

Enfin, ik wens jullie alvast een prachtig einde van 2017 toe en een megafantastisch nieuw jaar!

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door snoopy86 » 19 december 2017, 13:28

Hopefull hoe is het daar?

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: uitgerekend maart 2018

Bericht door Hopeful82 » 19 december 2017, 15:12

Ca va, ik heb me er een beetje bij neer gelegd, heeft ook wat tijd gehad om te verwerken.

CMV lijkt wel echt positief te worden, trapjes, maar de waardes van de antistoffen lopen wel op met de tijd... 2 wk terug echo en er waren toen geen tekens van een acute CMV infectie van de kleine, dus hopen dat dat zo blijft en de kleine het niet krijgt.

Heb afgelopen week mijn volledige dieet moeten noteren, om de dag 4x/dag mijn suikers moeten meten, morgen moet ik op controle bij de diabetes verpleegkundige. Mijn waardes zien er allemaal zeer goed uit met mijn dieet, ik kan zelfs hier en daar een beetje zondigen, dus vermoed dat het enkel bij dieetaanpassing zal blijven.
Verder rond en (toch redelijk) gezond, begin al te waggelen, ben pas 27 wk, dus dat belooft nog ;) Wordt nu wel wat zwaarder fysiek, zo met 3 kleuters in huis, maar het gaat nog aardig, mag niet klagen :)

Hoe is het met jou, en de rest, uitgerekend voor maart?
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten