Universitair ziekenhuis beter?

Plaats reactie
Ellen80
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 augustus 2017, 12:55

Universitair ziekenhuis beter?

Bericht door Ellen80 » 21 augustus 2017, 13:01

Hallo allemaal,

Ik ben 6 weken zwanger na het nemen van Pregnyl en Clomid.
Heel tevreden over mijn gynaecoloog in het OLV in Asse, die me gerustgesteld heeft dat ik daar in goede handen ben, maar toch heb ik het gevoel beter af te zijn in een universitair ziekenhuis.
De materniteit is heel goed in Asse, maar ben je in het geval van complicaties niet beter af in een universitair ziekenhuis?
Onlangs een verhaal gehoord van iemand die in Asse bevallen is, maar op het moment van de bevalling kon de gynaecoloog er niet tijdig geraken en een andere gynaecoloog was niet aanwezig, dus alles is gebeurd zonder gynaecoloog. Gelukkig zonder complicaties, maar wat als er in dat geval zich een complicatie voordoet, vraag ik me dan af..
Wat zijn jullie ervaringen, meningen?

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Universitair ziekenhuis beter?

Bericht door mich75 » 22 augustus 2017, 7:50

Ik heb er voor gekozen om naar een ziekenhuis te gaan waar er een afdeling neonatologie was, dit was in Luik. Ik had dit met onze huisarts besproken en zij vertelde dat als er in onze streek iets mis is met een babytje dat het ook naar daar werd gebracht. Dus dan ben ik liever al op de goede plek als er iets mis zou zijn en ze kennen dan ook het verloop van de zwangerschap.
Als er niets wijst op een moeilijke of risicovolle zwangerschap/bevalling maakt het niet zoveel uit denk ik waar je gaat. Maar als je je beter voelt bij een universitair ziekenhuis moet je dat doen en Jette is niet zo ver van Asse dus dat is wel haalbaar denk ik.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Universitair ziekenhuis beter?

Bericht door Elle01 » 24 augustus 2017, 8:07

Hallo Ellen80,

Ik ben ook uit de buurt van Asse-Brussel-Halle en zat met hetzelfde probleem. Ik zou oorspronkelijk in Halle bevallen, maar ben uiteindelijk toch naar een privé-gynaecoloog gegaan die verbonden is aan Brussel en erop toeziet dat hij ook effectief zelf de bevallingen doet. Over elk ziekenhuis is wat te zeggen, maar uit ervaring weet ik wel dat de neonatale in Jette erg goed is. De ZH uit de buurt sturen inderdaad sowieso door naar daar als er iets mis zou gaan.
Enfin, ik zou in jouw plaats mijn gevoel volgen zonder ongerust te zijn. Je hoort van elk ziekenhuis zowel goede als slechte zaken..

Geniet nog van je zwangerschap!
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten