Uitgerekend mei / juni 2018

Plaats reactie
SSSmokey
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 maart 2016, 20:46

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door SSSmokey » 10 december 2017, 16:53

@bluepixie gefeliciteerd met je bericht en opnieuw een zoontje!

@weblijveneringeloven, hoe is het gegaan met de familie. Lijkt me geweldig als je ze op een speciale manier het nieuws kan vertellen.
lange lange lange geschiedenis. Icsi 9 en eindelijk zwanger!! Aanhouder wint...

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door BluePixie » 12 december 2017, 11:06

@Sssmokey en Hope: ja, we vinden het eigenlijk wel tof dat het opnieuw een jongetje is. Ik had eigenlijk geen voorkeur, maar toen ik het resultaat zag was ik toch heel blij. Mijn man had een kleine voorkeur voor een jongetje (bij de eerste wilde hij nochtans een meisje). Ik hoop vooral op heel veel lieve kleine jongensknuffels :wink: Het valt mij wel op dat jongetjes vaak wat meer aan hun mama 'plakken' en dat vind ik helemaal niet erg :D

@Hope: jij hebt binnenkort nekplooimeting dacht ik? Veel succes!
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 12 december 2017, 12:29

@BluePixie: Dat heb ik idd ook al gehoord dat jongetjes vaak wat meer aan mama hangen en meisjes vaak wat meer aan papa. Hier ook geen voorkeur. Soms denk ik "Oh, een zoontje zou wel leuk zijn" om de dag nadien hetzelfde te denken over een dochtertje. :twisted: Zolang het maar gezond is.
En ja, hier is het vrijdag tijd voor de nekplooimeting. Ik ben de dagen echt aan het aftellen om ons kleintje nog eens te zien en hopelijk goed nieuws te krijgen dat alles ok is.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door BluePixie » 12 december 2017, 15:57

@Hope: absoluut mee eens! Of het nu een meisje of een jongetje is, doet er eigenlijk echt niet toe hé! Zolang je het maar gezond in je armen kan sluiten. Geniet maar van de echo vrijdag. Komt helemaal in orde! Ik ben ook alweer aan het aftellen naar 6 januari :)
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 14 december 2017, 18:54

Door een nieuwe bloeding onverwacht een dagje vroeger mogen gaan voor echo en alles is gelukkig dik ok!
Nekplooimeting, hersentjes, hartje, maagje, blaasje, enz. waren allemaal zoals het zou moeten zijn. Grote opluchting dus. Bloedafname voor de NIPT-test is ook gebeurd, dus nu is het een 10-tal dagen wachten op het resultaat.
De gynaecoloog heeft zich trouwens aan een gokje gewaagd voor het geslacht. Hij is er 70% zeker van dat het een meisje wordt. Binnenkort zullen we weten of hij gelijk had. :mrgreen:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

llonguev
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 maart 2017, 21:33

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door llonguev » 15 december 2017, 9:21

Oh Hope, goed dat alles Ok is.

Ik dacht ook uitslag te krijgen binnen een 10-tal dagen van de NIPT.. Nu zijn we al meer dan 2 weken verder. Gisteren eens naar het ziekenhuis gebeld. Het kan tot 3 weken duren blijkbaar vooraleer de resultaten gekend zijn en dan moet de brief nog opgestuurd worden...

We blijfen hier dus in spanning wachten. Het geslacht maakt mij niet uit, maar ik zou toch graag hebben dat de rest OK is. Nu kan ik nog altijd niet met volle teugen genieten. Het blijft toch allemaal veel geduld hebben (en laat dat nu net niet beste eigenschap zijn :lol: )
02/2016 - start mmm
08/2016 - ICSI 1 - 1 verse tp, neg, geen cryo's
12/2016 - ICSI 2 - 1 verste tp, neg, 1 cryo tp, neg
04/2017 - ICSI 3 - 2 verste tp, neg, geen cryo's
08/2017 - ICSI 4 - 2 verse tp --> zwanger (nog 2 cryo's over)

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 15 december 2017, 9:32

@Ilonguev: Dat het gezond is is idd het allerbelangrijkste. En hebben ze bij jullie ook de nekplooimeting gedaan? Want de vroedvrouw zei tegen ons dat als dat ok is je al voor 70% gerust kan zijn dat de NIPT ok zal zijn.
Indien nekplooi niet ok is, laten ze je bij ons zelfs geen NIPT doen maar sturen ze je door voor een vruchtwaterpunctie omdat dit nog meer duidelijkheid geeft.

Maar dat wachten blijft inderdaad moeilijk he. Ik vermoed met de feestdagen er tussen dat het bij ons dan ook eerder 3 weken zullen zijn. Hopelijk kunnen we over 3 tot 7 weken onze baby's voor de eerste keer voelen bewegen in onze buik. Volgens mij is het ook een enorme geruststelling eens je hen zelf kan voelen.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ihme
Berichten: 47
Lid geworden op: 4 juli 2013, 14:24

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door ihme » 18 december 2017, 10:56

Vrijdag hebben we de 12 weken echo gehad en alles lijkt normaal :D
we hebben de nipt-test ook laten doen en ons labo geeft ook aan 2 weken te wachten en daarna via de dokter of gyn de resultaten te verkrijgen. Dus hier ook waarschijnlijk pas na de feestdagen wat meer zekerheid.
Wordt geslacht altijd bepaald bij nipt-test? kheb er eigenlijk niet naar gevraagd.
We spreken tegen onze jongens wel altijd over zusje. Ze zijn nog maar 2j3mnd en als we in begin vertelden dat er een broertje in moeke haar buik zit begonnen ze te panikeren en elkaar te zoeken. Gisteren kwam er 1tje mijn buik aaien en een kusje geven aan zusje.
Je zou inderdaad verwachten dat als de 12 weken voorbij zijn we meer ontspannen. Maar ik denk dat we pas rust gaan vinden als we het kindje dagelijks voelen, of het in onze armen ligt.
prettige feestdagen aan alle zwangeren en hopelijk goed nieuws op jullie testen
2015 tweeling via ivf spain
2017 spontane zwangerschap

SSSmokey
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 maart 2016, 20:46

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door SSSmokey » 22 december 2017, 17:06

Maandag bij de gyn geweest voor controle. Dat was met 16,5 weken en blijkbaar passen ze nu al niet meer op t scherm voor een normale echo. Er is een echo gedaan waarbij alles in schijfjes verdeeld wordt en er zo gekeken wordt naar alle ingewanden en de hersenen etc.
Alles nog altijd in orde, maar 1 van de 2 blijft nu toch wel meer achter in groei, dus over 3 weken terug ipv 4. Ook zal ik nog eerder moeten stoppen met werken, nu al bij 5 maanden.
Ik heb nu een weekje vakantie, dus dat houdt in nog maar 3 weken werken. Heel gek idee en ook echt nog geen behoefte aan simpel thuis zitten. Maar goed, alles voor die kleine hummeltjes.
Trouwens....wij verwachten nu een jongen en een meisje!
lange lange lange geschiedenis. Icsi 9 en eindelijk zwanger!! Aanhouder wint...

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 22 december 2017, 17:25

@ Smokey: Wat goed de echo in orde was, maar ik kan me wel voorstellen dat je wat ongerust bent dat een van de twee in groei wat achter is. Wel goed dat ze je dan wat sneller opvolgen om alles in de gaten te houden. Hopelijk krijgt het toch nog een groeispurt of blijkt het gewoon een kleiner kindje te zijn.
Trouwens ook wel leuk dat je een jongen en een meisje verwacht! Van elks eentje. :wink:

Hier vandaag onverwacht telefoon gekregen van het ziekenhuis omdat de resultaten van de nipt blijkbaar al binnen waren (pas 8 dagen geleden bloedafname gehad en moest naar het labo van UZ Gent gestuurd worden). Maar alles is dus in orde met onze kleine pruts en de gynae had gelijk vorige week, want het is bevestigd dat wij een meisje krijgen. Wel leuk dat ik het geslacht ook al kan zeggen wanneer mijn ouders dit weekend te horen dat ze grootouder worden. Prettige feesten allemaal!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

weblijveneringeloven
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 augustus 2017, 8:45

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door weblijveneringeloven » 24 december 2017, 10:11

Wij zijn een weekje naar de zon geweest (na expliciet met gyne te hebben afgestemd of dit wel OK was ;-)) en toen we gisteren avond thuis kwamen, wachtte er ons een brief van het ziekenhuis. Alle NIP testen OK en we krijgen een zoontje! Ik heb een eerste afspraak gemaakt met een vroedvrouw voor verdere opvolging begin januari en ik hoop bij de huisarts langs te kunnen gaan deze week (voor griepvaccin en een dubble check, want gerust ben ik toch nog niet...)

@hope: proficiat met jullie meisje!

@Sssmokey: proficiat met het meisje én de jongen, laat je maar goed opvolgen en hopelijk groeit baby 2 snel aan !

Prettige feesten iedereen!!!
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

SSSmokey
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 maart 2016, 20:46

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door SSSmokey » 26 december 2017, 13:19

Proficiat met alle goede uitslagen. En erg leuk dat jullie al direct het geslacht erbij hebben mogen vernemen. Maar de gezondheid blijft toch eigenlijk het belangrijkste nieuws, ook al kan dat soms wat op de achtergrond lijken te raken.
Voor nu iedereen fijne feestdagen en veel plezier met de familie en alle toekomstplannen!
lange lange lange geschiedenis. Icsi 9 en eindelijk zwanger!! Aanhouder wint...

weblijveneringeloven
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 augustus 2017, 8:45

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door weblijveneringeloven » 5 januari 2018, 22:32

hey ladies,

hoe gaat het ondertussen bij jullie? Beginnend buikje? Nieuws wijd verspreid?

hier alles ok. donderdag eerste afspraak met de vroedvrouw (dan 17weken). vorige week bij de huisarts langs gegaan - was weer nodloos aan het stressen - en nog steeds een kloppend hartje! :D

in de solden al enkele zwangerschapskleren gekocht aan -50% - heb ze nog niet echt nodig, maar dan liggen ze al klaar in de kast. in het kerstverlof hebben we een kamer leeg gemaakt en die kan nu gaan gechilderd worden.

veel groetjes en dat 2018 "ons" jaar mag worden :wink:
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 7 januari 2018, 14:27

Hoi hoi!

Hier alles ok. Iedereen is intussen op de hoogte en mijn buik begint inderdaad goed te groeien de laatste 4 weken. :D

@ weblijveneringeloven: Dat stressen is herkenbaar hoor, ik ben ook zo. Volgende afspraak bij de gynae is normaal gezien 18 januari. Zal dan 5 weken zijn sinds laatste echo. En dan begint ineens toch die twijfel te knagen: alles zal toch nog goed zijn? Wat als het toch nog mis gaat, ga ik dat dan merken? Enz. :oops:
Gelukkig is er bij ons in het ziekenhuis een erg lieve vroedvrouw die ons al gezegd had dat we tussendoor gerust eens bij haar mogen gaan voor een korte echo ter geruststelling. Dus vorige week gebeld en maandag mogen we gaan, zal dan bijna 17 weken zijn.

Voor de rest hier nog geen solden gedaan, maar dat staat wel op de planning om volgende week eens te doen. Met de kamer zijn we nog niet echt begonnen, maar we zijn wel op het gemak aan het zoeken naar een naam. Ik ben ondertussen ook begonnen aan de doopsuiker, want die zou ik graag zelf maken. :roll: Ik hoop dat het lukt, want wat een werk kruipt daar in.

Hier nog niemand haar kleintje gevoeld? Ik iig nog niet, maar ik vermoed dat dat wel nog een paar weken zou kunnen duren.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 7 januari 2018, 17:00

Trouwens nog een vraagje: Overdag heb ik nergens last van, maar de voorbije week word ik 's nachts heel vaak wakker van pijn in mijn heup (slaap op mijn zij). Ik draai me dan om op mijn andere zij, tot ik weer wakker word van de pijn, draai opnieuw, enz. Iemand die dit ook heeft en weet eventueel zou kunnen helpen? Ga het sowieso morgen met de vroedvrouw ook opnemen. :wink:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten