Uitgerekend mei / juni 2018

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 23 mei 2018, 18:01

Oh spannend BluePixie! Van hetgeen ik van de vroedvrouw heb gehoord wil het vooral zeggen dat je al wat opening hebt waardoor de slijmprop weg kan. En dan is het inderdaad erg individueel hoe lang het nog duurt.
Maar in jouw plaats zou ik ook in spanning zitten hoor. Zeker als de bevalling de vorige keer zo kort erop in gang is geschoten. Spannend!

Hier vandaag precies 36 weken. Morgen de laatste prenatale les, zaterdag gaan we naar de fotograaf voor een bollebuikenshoot en maandag dan bij de vroedvrouw. Ik begin het nu toch ook best wel spannend te vinden.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door BluePixie » 25 mei 2018, 6:17

Hoi dames,

De zenuwen bleken terecht! Ik ben gisteren om 5u55 mama geworden van een tweede zoontje: Len. Hij weegt 2,890 kg en meet 47cm. Hij is ietsje te vroeg (36w5d), maar stelt het heel goed. De bevalling is heel snel gegaan, en ben zoals ik wilde onder water kunnen bevallen.

Mijn vliezen zijn thuis gebroken om 1u30, om 2u15 waren we in het ziekenhuis met nog vrij lichte weeën en rond 4u is het dan heel hevig geworden. Uiteindelijk 3x moeten persen en hij was er al. De gynaecoloog was maar net op tijd, de laatste 5 minuten ;)

Het is zo hard wennen om terug zo’n kleintje vast te houden! Maar ik ben al zo verliefd :) mijn oudste zoon doet het ook supergoed met zijn nieuwe broertje, zoentjes en aaitjes geven *smelt*...

Zo, tijd voor de volgende borstvoedingssessie :) succes iedereen! X
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

weblijveneringeloven
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 augustus 2017, 8:45

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door weblijveneringeloven » 25 mei 2018, 7:26

Dikke dikke proficiat!!!!!
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 25 mei 2018, 9:49

Oh superdikke proficiat BluePixie! Je zenuwen bleken dus inderdaad terecht. :mrgreen: Ik ben blij dat alles zo vlot is verlopen en dat grote broer het zo goed doet. Mooie naam ook trouwens.
Geniet maar van jullie 2 zoontjes!

De spits is er af. Benieuwd wie de volgende zal zijn... :wink:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

SSSmokey
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 maart 2016, 20:46

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door SSSmokey » 25 mei 2018, 17:31

@bluepixie: wat een geweldig nieuws!! Gefeliciteerd met Len.
Inderdaad hele kleine wezentjes zo in het begin, maar ze groeien dan ook wel weer heel snel.
En een voortreffelijke bevalling gehad, daar kan je alleen maar om wensen.
Geniet van je nieuwe kleine!

Heel lang heb ik niet gekeken op het forum, dit omdat mijn situatie een tijd lang heel moeilijk was.
Met ruim 27 weken, kreeg ik 's nachts een bloeding. Op zich nog niet zo erg, maar moest toch even voor controle langs in het ziekenhuis. Daar aangekomen werd ik, volgens procedure, aan de monitor gelegd en bleek dat ik elke 5 minuten contracties had. Ik heb altijd al wel een redelijk hoge pijngrens gehad, dus ik denk dat ik ze daarom nog niet zo had gevoeld als weeën. Van zodra ik zag wanneer er blijkbaar 1 was, probeerde ik te voelen wat het was en toen merkte ik ze pas op. Maar goed, natuurlijk per direct opgenomen in het ziekenhuis en aan de remmers.
Na een dag aan de remmers, bleek het resultaat nog niet naar wens en werden er nog andere zaken opgestart die ook remmende effecten zouden hebben. Deze combi zorgde ervoor dat de contracties 'slechts' elke 15 minuten kwamen.
Aangezien de situatie niet veranderde en de baarmoederhals nog mooi gesloten en lang genoeg was, werd er toch besloten te proberen stoppen met de remmers. Dit heeft 1.5 uur geduurd en toen verergerde de situatie duidelijk. 2e Kuur remmers werd gestart, met het idee dit een paar dagen langer te doen om dan opnieuw een stoppoging te doen.
Maar de volgende stoppoging is nooit meer gekomen, aangezien ik steeds om de zoveel dagen een nieuwe bloeding kreeg.
Ik mocht helemaal niks, behalve (gelukkig) even snel naar de wc, verder enkel zo plat mogelijk op bed blijven liggen. Op de rug liggen ging niet, door het gewicht van de 2 kids. Zij drukten dan grote aderen dicht, waardoor ik dan bijna flauw viel. Op de rechterzij liggen kon ik maar kort volhouden, want daar was een spier vertrappeld door mijn lieve kleine meid en deed me dus erg snel pijn. Enkel de linkerzij bleef over... dus nog minder bewegingsvrijheid.
Uiteindelijk is met 32 weken en 4 dagen de bevalling echt gestart: mega grote bloeding die niet meer wilde stoppen en na een half uur ook het water gebroken. Door een stuitligging en tweeling wist ik al dat het een keizersnee ging worden, maar nu dus toch een keizersnee met spoed. Van het moment van de bloeding, tot de daadwerkelijke geboorte duurde 1.5 uur. In die tijd moest mijn man ook nog naar het ziekenhuis zien te komen etc.
Gelukkig is alles goed gekomen en zijn op 10 april kerngezond onze Daan en Fayen geboren.
Met erg mooie gewichten voor een tweeling en zo vroeg: 2.165 en 1.905. Uiteraard moesten zij enkele weken op de neonatologie-afdeling verblijven. Gelukkig had het ziekenhuis de mogelijkheid tot een speciale kamer voor mij, zodat ik toch deze tijd ook in het ziekenhuis kon blijven. Aangezien ze elke 3 uur moesten eten, ze kregen borstvoeding vanaf de 34 weken en daarvoor al zo veel mogelijk kangaroeën en tepelen, en ik toch zo'n 1.5 uur onderweg zou zijn heen en weer van huis, had naar huis gaan geen zin voor mij. Tijdens de eerste 3 weken van hun leven waren er nog wel enkele onzekerheden, wegens alarmen van het hart en/of de longen, vooral bij Daan, maar gelukkig is hij er overheen gegroeid en alle testen bleken uiteindelijk ook in orde.
Uiteindelijk ben ik met platte rust en daarna met de kids meer dan 2 maanden in het ziekenhuis verbleven. Het was heel raar om naar huis te gaan.

We zijn nu sinds 2 weken thuis en het genieten (zorgeloos en met ons 4-en) begint ook nu pas.
Maar oh wat zijn wij trots op onze 2 super sterke kids!
lange lange lange geschiedenis. Icsi 9 en eindelijk zwanger!! Aanhouder wint...

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 29 mei 2018, 13:16

Wow Smokey wat een verhaal! :shock: Het moeten emotioneel echt zware weken geweest zijn voor jullie. Eerst dat bloedverlies, in het ziekenhuis moeten blijven en uiteindelijk zo vroege bevallen. Dan de onzekerheid rond de gezondheid van Daan en Fayen... Maar super dat ze het intussen alle twee goed en dat het echte vechtertjes zijn. En nu jullie ritme zoeken thuis :wink:
Mooie namen ook trouwens. De naam van je dochtertje ligt heel dicht tegen de naam die wij gekozen hebben. :mrgreen:

Hier gisteren op controle geweest bij de vroedvrouw. Alles ziet er nog erg goed uit. Ze ligt met haar hoofdje al mooi laag, er is nog voldoende vruchtwater en ze is nog erg beweeglijk. Baarmoederhals is al wat ingekort, maar nog steeds 2 cm lang. Ook al een vingertopje opening aan de buitenkant van mijn baarmoederhals, maar de binnenkant is nog volledig gesloten. Volgende week opnieuw naar de gynae, maar zal bij een vervanger zijn want mijn gynae heeft dan verlof. Tenzij het tussen nu en de volgende afspraak in gang schiet natuurlijk. :D
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

weblijveneringeloven
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 augustus 2017, 8:45

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door weblijveneringeloven » 30 mei 2018, 12:44

hey smokey, jij bent gewoon al lange tijd fiere mama!!! dikke proficiat, en hopelijk kan je na die woelige periode (iddwat een verhaal) een beetje of je effen komen en ervan genieten. hopelijk laat die tweeling dat ook toe ;-).

wij zijn gisteren naar de gynea geweest. 2950 g en 49 cm wordt onze baby voorlopig geschat. Hoofdje zat al naar beneden, maar nog geen indaling vast te stellen. Volgende maandag weer afspraak bij de vroedvrouw. Nog 5 daagjes werken en dan 5 maanden thuis 8) .

groetjes aan iedereen
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

SSSmokey
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 maart 2016, 20:46

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door SSSmokey » 30 mei 2018, 14:46

@hope, wauw dat gaat zeker niet lang meer duren voor je. Dat zal ook spannend zijn zo af te wachten!! Erg benieuwd naar jullie naam hahaha.

@weblijveneringeloven, idd hele fiere mama. Als ik zie wat zij allemaal al voor elkaar hebben gekregen en hoe lief ze er bij zijn. Ze zijn nu vb met dit warme weer wel iets onrustiger, maar huilen echt enkel als ze honger hebben. Maar dan is het ook wel dat ze direct, nu, a la minute eten willen krijgen hahaha. En ja, dat is toch wel eens lastig met 2 tegelijk.
Geniet van je laatste daagjes werken en daarna heerlijk van je tijd thuis!
lange lange lange geschiedenis. Icsi 9 en eindelijk zwanger!! Aanhouder wint...

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door BluePixie » 31 mei 2018, 9:04

@smokey: wat een heftig verhaal. Moet wel schrikken geweest zijn he, en al die onzekerheid als ze te vroeg zijn. Maar wat hebben ze het goed gedaan! Ik ben zoblij om te horen dat jullie ondertussen met jullie viertjes kunnen genieten. Een hele dikke proficiat!!!

@hope: het begin is er! Spannend :) heel veel succes he, je gaat dat goed doen!

@weblijveneringeloven: geniet van de eerste dagenvan je zwangerschapsverlof! En ook voor jou heel veel succes he!

Wij zijn ondertussen 4 dagen thuis. Het is best pittig om een baby en een peutertje in huis te hebbfn, maarwat is het leuk! Vic is superlief voor zijn kleine broer. Het is hier wel nog wat zoeken, want Len is thuis nog eens 100gr afgevallen en zit ondertussen op 10% gewichtsverlies. Voorlopig is hij niet meer bijgekomen, de vroedvrouw komt hem straks nog eens wegen. Duimen dat er wat bij is, anders gaan we vanmiddag naar de kinderarts in het ziekenhuis. Hij drinkt goed en ik heb voldoende melk, we vermoeden dus dat hij te veel energie steekt in zich warm houden, typisch voor prematuurtjes wel. Dus ook met deze warme temperaturen draagt hij een mutsje, heeft hij warme kleertjes aan en een dik deken op zich. Hij mag voorlopig niet in bad, hij mag niet buiten, we verwarmen zijn wieg en bedje voor met een kruik en we skinnen veel. Ik ga toch blij zijn als we nog een week of twee verder zijn, want ik maak me toch constant zorgen... zo’n klein ventje <3
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 7 juni 2018, 12:08

Gisteren exact 38 weken en opnieuw controle gehad. De baby weegt intussen al 3,3 kg en qua opening is alles hetzelfde gebleven als vorige week. De bevalling zal dus nog niet voor de eerste dagen zijn.
Na de controle nog 2 keer 30 minuten aan de monitor moeten liggen, want ons dametje was zo hard aan het bewegen dat haar hartslag aan de hoge kant was (op een gegeven moment zelfs 190!). Maar uiteindelijk bleek alles wel ok en mochten we gewoon terug naar huis.
De volgende geplande controle is 18 juni.

@ BluePixie en Smokey: Hoe gaat het intussen nog met jullie kleintjes?

@ Weblijveneringeloven: Hoe was de afspraak bij de vroedvrouw? Niet te veel last van het warme weer? Geniet van je zwangerschapsverlof!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

weblijveneringeloven
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 augustus 2017, 8:45

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door weblijveneringeloven » 8 juni 2018, 9:52

Bij de vroedvrouw alles OK :-).
Dinsdag afsprak bij de gynea, we zijn dan bijna 39 weken. Bevalling komt dichterbij en geeft me toch best stress!!!Jullie ook???

De eerste dag thuis was wel wat vreemd, wist met mezelf geen blijf... vanalles nog willen doen in huishouden/tuin, maar dat gaat gewoon niet of op een slakkentempo... Ondertussen ben ik het al wel wat gewoon hoor. Beetje huishouden / beetje rusten en wat relaxen.

Ben al 17 kilo bijgekomen :-( (nutella is rijk geworden aan mij). nu ja, vroedvrouw en gynea zeggen dat dit "normaal" is, maar toch. Je zou dat nochtans niet echt zeggen vind ik. men billen zijn wel wat verdikt, maar voor de rest zit alles aan de buik. Mensen vragen me of ik wel zeker ben dat er maar 1 inzit ;-)... :mrgreen:
De trap op gaan is zeer vermoeiend. hopelijk gaan de kilo's er snel weer af.
Hoeveel zijn jullie bijgekomen?

De warmte en het goede weer kan ik best aan. enige vervelende is dat ik steunkousen moet dragen (spataders en water in benen) en dat het dat nog wat warmer maakt! Sinds een 10 tal dagen heb ik ook wel echt last van water in de benen, dat is ambetant. Maar tja - de laatste loodjes ... Krijg iedere avond alvast een beenmassage ;-)
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

mariecurie
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 augustus 2017, 17:40

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door mariecurie » 11 juni 2018, 13:11

Dag dames,

Ik "ken" een aantal van jullie nog van het ICSI-forum (juli-aug 2017).

@BluePixie en SSSmokey: dikke proficiat, van harte gefeliciteerd !!!
@weblijveneringeloven en Hope88: tik-tak, tik-tak. Het komt wel erg dichtbij nu. Succes :) Ik wens jullie beiden een vlotte en mooie bevalling toe en wolkjes van baby's.

Ik ben zelf sinds 2 mei moeder geworden van een dochter. Ik ben op 39wk5d thuis bevallen. Zowel de zwangerschap als de bevalling zijn probleemloos verlopen. Aangezien mijn man en ikzelf een week na de geboorte van onze dochter al tot de conclusie zijn gekomen dat een 2de kindje zeer welkom zou zijn, zit ik terug op het forum en werd ik toch even nieuwsgierig naar hoe het jullie was vergaan. Zéér blij te lezen dat het jullie allemaal goed gaat, hoewel het blijkbaar niet altijd gemakkelijk is gegaan. Als ik jouw verhaal lees SSSmokey, ben ik daar heel erg blij om dat het bij mij allemaal zo vlot verloopt en verlopen is, maar chapeau dat het allemaal gelukt is!
7/17: ICSI 1.1
2/5/18: geboorte dochter

11/18: ICSI 2.1 vroegtijdig stopgezet - geen PU
1/19: ICSI 2.2 geen dag 5 embryo's/geen TP
2/19: ICSI 2.3 vroegtijdig stopgezet - geen PU
3/19: ICSI 2.4 lang schema decapeptyl 3.75mg, PU 3/05, TP 8/05
17/5 ZWANGER

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 17 juni 2018, 15:03

@ mariecurie: Proficiat met je dochtertje! Moet zeggen dat ik het best wel stoer vind dat je thuis bent bevallen. Zeker voor ons eerste ben ik blij met de extra begeleiding in het ziekenhuis. En geweldig dat jullie al zo snel beslist hebben om voor een brusje te gaan. Ben eens benieuwd wanneer je groen licht krijgt om opnieuw te starten.

Hier is het intussen ook best wel spannend. Vandaag 39 weken + 4 en al 3 opeenvolgende dagen (sinds vrijdag) een stukje van mijn slijmprop verloren. Denk daardoor al 3 dagen dat de bevalling ieder moment kan beginnen, maar tot nu toe nog niets. Normaal gezien morgen opnieuw controle bij de gynae. Benieuwd wat hij zal weten te zeggen. Begin nu toch best wel wat zenuwachtig te worden. :mrgreen:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

weblijveneringeloven
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 augustus 2017, 8:45

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door weblijveneringeloven » 17 juni 2018, 15:28

Mijn water is vannacht gebroken, maar heb nog geen contracties. Net naar ziekenhuis gegaan voor monitoring. Alles ok met de baby. We moeten hierblijven :roll: . Na 18u gebroken vliezen beginnen ze blijkbaar met antibiotica. Morgen zullen ze ws inleiden.... spannend!!!
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 17 juni 2018, 15:36

Oh dat is ook wel spannend! Ja, voor jou zal het sowieso niet lang meer duren dan. Had inderdaad ook gehoord dat ze graag hebben dat de bevalling begint ten laatste 24u nadat je water breekt ikv infectiegevaar. Ben al benieuwd om te horen hoe het verder loopt weblijveneringeloven. Alvast veel succes en een wolk van een kleintje toegewenst!

Hihi, het lijkt nog spannend te worden hier de komende dagen.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten