Uitgerekend mei / juni 2018

Plaats reactie
SSSmokey
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 maart 2016, 20:46

Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door SSSmokey » 16 oktober 2017, 15:58

Lange tijd geleden heb ik veel meegelezen en meegeschreven in het onderdeel ICSI.
Mijn weg heeft 9 ICSI's geduurd, zonder cryo's, en was daardoor lichamelijk ook erg zwaar. Laten we het mentale gedeelte maar even buiten beschouwing houden :wink: .

Veel namen van toen zie ik staan bij andere onderwerpen hier en die zijn dus gelukkig zwanger geraakt:
PROFICIAT, super nieuws!!

Eindelijk mag ik ook zeggen dat ik zwanger ben, nu 7.5 weken.
Nog altijd super spannend, maar oh zo overduidelijk zwanger: de gehele dag zo misselijk dat ik zo slap ben dat ik niet kan gaan werken. En dan heb ik nog wel een zittend beroep! Daarnaast ook constant hoofdpijn en heel wazig.
Maar hé, je zal me niet horen klagen, want ik ben zwanger!
Vorige week kreeg ik de bevestiging dat ik me gelukkig niet aanstel en het heel normaal is dat ik me zo voel, aangezien er bij de eerste echo 2 babies te zien waren en ook al 2 hartjes te horen!
We krijgen een tweeling! Helemaal over the moon!

Uiteraard 7.5 weken is nog erg pril, maar vanaf de start heb ik altijd geloofd: als het eenmaal zit, dan zit het en dan zit het goed! Nu daarin blijven geloven.
Zelfs al gewinkeld voor zwangerschapskleding, want mijn gewone broeken passen niet meer. Haha zelfs mijn moeder schrok van de buik die ik al heb. En dat terwijl ik afval vanwege de misselijkheid. Tja, dat zal vast snel keren....

Ik hoop hier binnenkort meer leuke verhalen te lezen en contact te krijgen met mensen in hetzelfde schuitje.
lange lange lange geschiedenis. Icsi 9 en eindelijk zwanger!! Aanhouder wint...

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door BluePixie » 22 oktober 2017, 17:08

Hoi Sssmokey,
Wat super om te lezen dat het na 9 icsi’s eindelijk gelukt is voor je. Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! En dan
Nog een tweeling! Proficiat!!!

Ik mag me hier ook aansluiten :) nog een beetje vroeg, dus hopelijk blijft alles goed gaan! Nu 6w en volgende woe eerste echo. Spannend! Uitgerekend voor 17 juni, mar gezien mijn zoontje 3w te vroeg was, verwacht de gyn dat het voor begin juni zal zijn.

Ik ben ook supermisselijk en oh zo moe! Ook veel last van lage rugpijn. Maar als alles verloopt zoals vorige keer ben ik na het eerste trimester van die kwaaltjes...
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

ihme
Berichten: 47
Lid geworden op: 4 juli 2013, 14:24

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door ihme » 23 oktober 2017, 8:48

Hier vorige week ook goed nieuws gekregen.
in 2015 ben ik bevallen van een tweeling via ecd en nu spontane zwangerschap.
Maar ik moet toegeven dat ik nog meer schrik heb als de vorige keer. Toen werd ik via ivf Spain op de voet gevolgd met allerlei medicijnen en bloedonderzoeken en nu niets.
Nu moet ik wachten tot 17 november voor echo, normaal zal ik uitgerekend zijn voor 23/06.
Intern panikeer ik over alles wat ik voel of zoals vanmorgen wat ik niet voel, gewoon omdat ik niet meer weet wat normaal is en wat niet.
Vorige week bloedtest laten doen en denk eraan dit volgende week nog eens te doen uit gemoedsrust. Gewoon om te weten of de waarden wel stijgen. Lijkt dit er wat over?

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door BluePixie » 23 oktober 2017, 17:44

@ihme: wat goed dat je deze keer spontaan zwanger geworden bent! Proficiat! Ik zou me waarschijnlijk ook wel onzeker voelen. Dus een tweede bloedtest, waarom niet he als jij je er beter door voelt!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 23 oktober 2017, 20:11

Ook ik ga me hier officieel toevoegen. Anderhalve week geleden ook een positieve bloedafname gehad en dus zwanger van onze eerste ukkepuk. Ik ben vandaag ongeveer 5 weken 5 dagen zwanger, dus als ik het zelf uitreken denk ik bevalling ergens rond 19 juni.
Voorlopig geen kwaaltjes behalve vermoeidheid, maar dat heb ik sowieso al van de utro. Vandaag eerste echo gehad (vooral om te kijken of ons kleintje goed zit) en alles was ok: het is er 1tje, zit mooi op schema qua grootte en is ingenesteld bovenin mijn baarmoeder, dus we zijn al zeker dat het niet buitenbaarmoederlijk is. Jammer genoeg was het nog te vroeg om iets van hartactiviteit te zien, maar we hebben wel al een eerste foto'tje meegekregen. Zalig! Ik moet nu wel mijn utro verdubbelen omdat ik voorbije nacht wat bruinverlies had. Jak, wat een kliederboel is dat toch, maar alles voor ons kleintje he.
6 november mogen we gaan voor de tweede echo en dan zou we het hartje moeten zien/horen. Normaal gezien is dat ook de laatste keer dat we bij Dr. Decleer moeten gaan. Nadien is het bij de eigen gynae.

@ ihme: Proficiat! Geweldig dat het deze keer spontaan lukte! Die bezorgdheid herken ik hoor. Doordat ik zelf (nog) niet echt kwaaltjes heb (en doordat het in het verleden al eens mis liep) vroeg ik me ook regelmatig af of alles wel goed gaat. Als jij je er beter bij voelt zou ik gewoon bij de huisarts nog eens een bloedafname laten doen. Kan geen kwaad voor je beebje en als jij je er geruster door voelt kan het je kleintje alleen maar ten goede komen.

@ BluePixie en Smokey: Ook voor jullie een dikke proficiat!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door BluePixie » 24 oktober 2017, 22:21

@hope: wat leuk dat je zo’n goeie eerste echo achter de rug hebt! Echt genieten he. De utro is inderdaad een kliederboel, maar we hebben het ervoor over he..

Aarghh! Ik ben nog geen 7 weken ver en ik pas niet meer in mijn jeansbroeken! Hoe zot is dat?! Vorige week kon ik ze nog gewoon aan... en dat terwijl ik zo weinig kan eten. Nog even verborgen houden wordt zo wel erg moeilijk!
Laatst gewijzigd door BluePixie op 25 oktober 2017, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

lies27
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 september 2014, 13:45

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door lies27 » 25 oktober 2017, 10:48

Hallo allemaal,


ik wil me ook graag aansluiten, vandaag 5 weken en 2 dagen zwanger na de 2e IUI-d. Volgens mijn berekeningen zou ik uitgerekend zijn rond 25 juni.
We hebben er 7 jaar over gedaan om zwanger te worden, er ontstonden nooit embryo's bij onze IVF/ICSI-pogingen, en de dokters wisten niet hoe dat kwam. eind 2016 bij een poging met eiceldonor opnieuw geen embryo's, waardoor eindelijk de oorzaak van ons probleem gevonden werd. Vandaar de overstap naar IUI-d. en met succes :D
Het is natuurlijk nog heel pril, maar we moeten ergens beginnen en iedereen gaat uiteindelijk de eerste weken met een bang hartje door nietwaar?
Ik mag pas 6 november voor de eerste echo gaan, ik zou dan net 7 weken zwanger zijn en dus zouden we het hartje al moeten zien kloppen dan... Spannend!
Ik heb voorlopig weinig kwaaltjes, af en toe wat last van hoofdpijn, vrij moe en af en toe last van mijn maag. Voorlopig valt het dus allemaal heel goed mee.

SSSmokey, proficiat! super dat je na zo'n lange moeilijke weg eindelijk zwanger bent! Je hebt gelijk, we moeten er van genieten, piekeren brengt toch niks op dus we kunnen beter positief denken :D

Blue Pixie, proficiat!

Ihme, proficiat! Goh ik dacht dat ook te doen, ben gisteren naar de huisarts gegaan voor info over wat ik nog mag gebruiken van medicatie en zo (ik heb allergie en heb daar nu veel meer last van dan gewoonlijk) en ik dacht ook eerst zou ik vragen om nog eens bloed te prikken, maar toen ik daar zat durfde ik het niet vragen :p Ik ga er gewoon vanuit dat als ik geen bloed verlies, alles ok is. Als je je bloed nog eens laat trekken ben je misschien 2 dagen gerustgesteld, maar daarna ben je terug even ongerust, niet? Als je het echt wil denk ik wel dat je gewoon naar je huisarts kan gaan en bloed laten prikken hoor, die zal de situatie toch wel begrijpen?

Hope88, ook voor jou proficiat! Leuk dat je al zo snel een echo gekregen hebt! Ik ben er een beetje jaloers op om eerlijk te zijn :oops: Maar ach ja, nog anderhalve week en ik krijg ook al de eerste echo, dat zal er wel snel zijn :) Ik zie dat jij je 2e echo op dezelfde dag hebt dan ik de eerste, 6 november, spannend he!
30j, na 7 jaar behandelingen (IUI - ICSI - ICSI met eiceldonor - IUI-D) eindelijk zwanger na 2e IUI-D oktober 2017 :D

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 25 oktober 2017, 20:32

Welkom Lies en proficiat! Wauw, jullie hebben ook al een lange weg afgelegd als ik het zo lees.
Leuk om samen te kunnen aftellen naar 6 november. Ik ben zelf ook erg blij dat ik al een eerste echo heb gehad, want het stelt me wel gerust. Maar zo vroeg is er echt nog niet veel te zien hoor. Enkel een zwart vlekje. Ik denk dat de volgende echo op dat vlak toch niets iets spannender zal zijn. Mijn man heeft voor de volgende echo ook verlof genomen zodat hij er zeker kan bij zijn.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door BluePixie » 26 oktober 2017, 9:15

Echo gisteren was super! Mooi een hartje zien kloppen... Ik was vergeten dat het er al zo snel als een echt mensje uitziet :) Binnen 4 weken de belangrijkste echo: nekplooimeting en nipttest... Nog eens goed uitgerekend en ik ben vandaag exact 7 weken zwanger, en uitgerekend voor 16/06/2018.

Succes allemaal! x
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

SSSmokey
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 maart 2016, 20:46

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door SSSmokey » 26 oktober 2017, 15:57

Wauw wat leuk om jullie allemaal hier te kunnen verwelkomen!
Groot gelijk hoor, lekker bloed laten nakijken en als het je beter aanvoelt doe je dat een week later weer! Beter geen stress.
Had even een aantal dagen niet hier gekeken, want voel me hier echt vrij belabberd (veel hoofdpijn, niet recht kunnen kijken en zo misselijk dat ik nauwelijks eet). Vandaag ietsje beter, dus hoop dat de lijn vanaf nu omhoog gaat en ik iets meer kan gaan genieten van zwanger zijn. Nu precies 8 weken en 6 dagen.
Dinsdag ook laatste echo in HET circuit gehad.
Nu dus een afspraak zien te krijgen bij een nieuwe dokter/gyne. In de afgelopen jaren zijn we verhuisd, dus de gebruikelijke personen zijn er niet meer.

Iedereen proficiat en geniet er al zoveel mogelijk van, zeker als je nog geen klachten hebt en dan hoop ik voor je dat het zo blijft hahaha.
lange lange lange geschiedenis. Icsi 9 en eindelijk zwanger!! Aanhouder wint...

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 26 oktober 2017, 21:08

@ bluepixie: proficiat met de mooie echo en super dat je het hartje hebt zien kloppen!

Hier was er vandaag toch wat paniek. Toen ik deze namiddag van het werk kwam heb ik redelijk wat helderrood bloedverlies gehad. Meteen naar Gent gebeld, maar mijn medicatie staat al op max. Nu moet ik vooral veel rusten vandaag en morgen en ze gingen aan dr Decleer vragen of hij mij graag op controle zag. Het bloedverlies is al wat beter, maar de ongerustheid blijft toch nog wat hangen. Hopelijk is alles ok met ons kleintje...
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 27 oktober 2017, 8:39

Net telefoon gekregen en om 13u30 moet ik op controle gaan. Deze nacht nog een klein beetje bloed verloren, maar vandaag voorlopig nog niets. Dat probeer ik toch als een positief teken te zien.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

SSSmokey
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 maart 2016, 20:46

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door SSSmokey » 27 oktober 2017, 15:50

Ai Ai Ai dat zal zeker paniek zijn!
Hoe is de controle gegaan?
lange lange lange geschiedenis. Icsi 9 en eindelijk zwanger!! Aanhouder wint...

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door Hope88 » 27 oktober 2017, 18:12

Ons kleintje zit er nog mooi, maar er is een bloeduitstorting te zien aan de vruchtzak. Dus tot de volgende controle op 6 november moet ik plat liggen. Sinds ik terug ben van de controle ook weer wat bloedverlies. Ik hoop dat alles goed komt door plat liggen :?
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Uitgerekend mei / juni 2018

Bericht door BluePixie » 27 oktober 2017, 18:22

Wow Hope, dat is heftig! Moet wel stressen zijn zeg, ik zou er ook wel hard mee inzitten. Inderdaad je heel rustig houden dus! Het moment om wat series te kujken of boeken te lezen. Veel courage, ik dui voor je dat alles goed komt!!! X
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten