Zwanger ondanks slechte eicelkwaliteitc

Plaats reactie
ihme
Berichten: 47
Lid geworden op: 4 juli 2013, 14:24

Zwanger ondanks slechte eicelkwaliteitc

Bericht door ihme » 26 oktober 2017, 9:16

Hallo allemaal,
In het snel verteld ben ik in mijn premeno en heb ik een slechte eicelkwaliteit.
In 2015 ben ik via ecd bevallen van een tweeling.
Nu dacht ik vorige week dat mijn menopauze begonnen was maar blijk ik volgens de huisarts zwanger te zijn. Zo maar...
Nu moet ik nog iets meer dan 3 weken wachten op echo. Dus spannend.
Maar ik vraag me af, hoe een slechte eicel toch een embryo kon worden. En of dit een echte of schijnzwangerschap is, en als ik zwanger ben is er dan kans dat het kind gehandicapt is omv de slechte eicel?
Zijn er met ervaring van zwangerschap met slechte eicelkwaliteit? Hier vind ik weinig info over.
2015 tweeling via ivf spain
2017 spontane zwangerschap

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Zwanger ondanks slechte eicelkwaliteitc

Bericht door Sloebertje » 26 oktober 2017, 12:08

Dag Ihme,

Eerst en vooral een dikke proficiat! Ik kan me voorstellen dat het even schrikken was, na het afleggen van jullie traject?
Ik zou me geen zorgen maken. Ik ken wel wat mensen die slechte eicellen hadden en toch perfect gezonde kindjes op de wereld gezet hebben. Het hoeft maar één goed celletje te zijn hé. Het is waarschijnlijk moeilijk om het te vatten en te geloven. Maar je bent zwanger! :D
Hopelijk kan je de kopende weken wat genieten en gaan de drie weken snel voorbij!

Groetjes,
Sloebertje
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 24 gasten