Uitgerekend juli-augustus 2018

Plaats reactie
Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Gaby » 5 maart 2018, 22:44

Ah bah , inderdaad geen leuk nieuws!
Hopelijk kunnen ze iets doen aan die infectie en kan je eventueel medicatie nemen... ze kennen je voorgeschiedenis dus zullen wel extra voorzichtig zijn neem ik aan..
Kan me voorstellen dat je toch altijd met die schrik blijft zitten... goeie moed!

Hier aftellen naar volgende week, 20w echo :)
IVF 1 - Zwanger!

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Billy78 » 6 maart 2018, 8:52

Weetje, ik denk toch dat het toen van die zwakke baarmoederhals komt...dus gene paniek nu met die infectie ! Hopelijk bellen je ze snel.

Amai, ik dacht vroeger altijd dat zwanger zijn leuk was...NOT ! Gisteren had ik zoveel last van lage steken (net opkomende weeën). Ik heb dan ook gans het weekend met paardeneten zitten sleuren, emmers water gehaald om de drinkbakken bij te vullen (wegens de pomp bevroren),.... dat ik al helemaal begon te panikeren dat ik me geforceerd had.
Dus vannacht vreselijke nachtmerrie gehad, weeral over vroegtijdig moeten bevallen :-(.

Gelukkig durf ik toch ook al uit te kijken naar het kiezen van buggy's, kinderkamers, geboortekaartjes,... Niet dat ik ze nu al ga kopen, want dat riskeer ik nog niet, maar gewoon al het plezier ervan :-).
Hebben jullie al babyspulletjes ? Of wanneer starten jullie hiermee ?

Mmmm...ik kijk ook al zo uit naar de 20w echo (al moet ik wel nog een maand wachten :-s) !!
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Gaby » 6 maart 2018, 13:46

Hej Billy,
Goed luisteren naar je lichaam hè.
Als je last hebt na een drukke dag best dag erna kalmer aan doen.
Maar je hebt dus een paard?? Leuk!!!!

Babyspullen zijn hier terug uitgehaald, kleertjes en luiertjes voor de eerste maanden liggen klaar in de kast met verzorgingskussen :) tweedehands ben ik alvast spulletjes aan het bijkopen (draagdoek etc), en af en toe gaan we eens naar een beurs van de bond.
Een tip: het tweede trimester is het beste, Enjoy it while it lasts! Alle geloop en gedoe kan je best al wel regelen (lijst gaan leggen en van die dingen). Daar heb je echt geen zin meer in als je 8m zwanger bent.
Niks is te vroeg imo, bij mij helpt het babyhamsteren om alles positief te blijven zien en erin te geloven dat het goed gaat komen!
Een kamertje enzo inrichten is leuk maar niet dringend, ons eerste kindje is pas ergens na een 8tal maand naar eigen kamertje gegaan. Dus niet over stressen, enkel doen als je het echt leuk vindt ;)
Goed om nu al over na te denken is uiteraard crèche, of je wasbare luiers wil gaan gebruiken, en als je een draagdoekfan bent, welke je graag zou willen (verschillende winkels geven infosessies, daar wil je ook niet meer heen binnen 4maand ;)). En dan ja, ideetjes voor kaartje en doopsuiker sprokkelen en een NAAM. Al die dingen houden mij wel goed bezig
Hahaha
IVF 1 - Zwanger!

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Billy78 » 6 maart 2018, 14:02

Ja, ik vind het ook wel leuk al die dingen :-). We zullen er eens werk van maken na de 20w echo, dan kunt ge toch wel al redelijk zeker zijn dat alles goed komt (hoop ik dan maar !).

Maar die naam...mijn man is een nederlander en echt, die komt met de meest idiote namen af !
Voorlopig matcht er geen enkele naam tussen zijn lijstje en die van mij (en ik had een grote lijst). Enfin, ik heb nog tijd om hem aan mijn keuze te doen wennen :-) !!!
Vorig jaar had hij voor ons zoontje* de naam Falco gekozen (hij is fan van Falco :? ). Echt serieus, op elke manege is er wel ne pony die falco heet !!! Ik ga mijne zoon niet naar ne pony noemen hoor ! Uiteindelijk was het dan niet meer nodig en is hij naamloos begraven.

Jaja, de paarden...ik heb er ene, maar hij staat nog met 2 andere merries op de wei. Helaas wel al op leeftijd dus rijden lukt niet meer. Maar is wel heel ontspannend om op de wei bezig te zijn en dan komen ze alle 3 rond mij hangen :-).
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Gaby » 6 maart 2018, 14:59

Hehehe
Op dat vlak is mijn man simpeler. Ik maak een lijst en hij schrapt namen ;) dus op het einde
Blijven er dan nog een paar over die ik zwz goed
Vind. Gooi al die namen samen in 1 lijst en schrappen maar? Hou er dan nog een tiental over en zie welke er binnen een maand nog over is?
En als je in België woont geef het kind dan een Belgische naam ;) niet zoiets als Joep of Henk ofzo Hehehehe
IVF 1 - Zwanger!

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Billy78 » 6 maart 2018, 15:31

Hij kwam af met Angèle !!!
Das zooooo oubollig :-) !

Maar zo heb ik dat met onze trouw ook gedaan: 5 bruidstaarten afgedrukt die ik mooi vond en dan mocht hij kiezen. Heeft hij toch het idee gehad dat hij mocht kiezen (uit mijn keuzes weliswaar) :-).
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Yvonne1983 » 6 maart 2018, 15:49

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 1 oktober 2020, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Billy78 » 6 maart 2018, 15:57

Sven was ook nog een keuze van hem (naar zijne favoriete schaatser Sven Kramer) :-).
Falco was omwille van de zanger Falco :-).
Lachen zenne !!
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Nini81
Berichten: 111
Lid geworden op: 4 december 2017, 19:01

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Nini81 » 7 maart 2018, 9:17

Hey Weetje, hebben ze je al gebeld? Ze weten het nu in ieder geval he, dus ze kunnen kijken wat de beste behandeling is. Maar ik kan me voorstellen dat je niet op je gemak bent nu! Sterkte!

Billly: mijn vriend is Italiaan, woont hier sinds 10 jaar in België. Geloof me vrij, een naam vinden, dat gaat voor ons ook niet simpel zijn :D We zijn aan andere klanken gewoon en als er dan een naam is die we allebei ok vinden, spreken we die anders uit. Ik wil toch op zijn minst een naam die we hetzelfde uitspreken!! (en hij wilt per se een italiaanse naam, ufff...) Ik heb me voorgenomen om te wachten tot de consultatie volgende week, als ik het geslacht weet. Want er over 2 namen uitraken denk ik dat niet te doen gaat zijn :) :) :)

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door weetje81 » 7 maart 2018, 13:36

Hey,

Ze hebben me maandag teruggebeld en ik moest direct starten met antibiotica. Het is de e-coli bacterie. Voor 'gewone' zwangere vrouwen zouden ze geen behandeling opstarten, maar met het feit dat ik die cerclage heb, doen ze het wel. Zodat het niet zou gaan woekeren. En wss ook met mijn voorgeschiedenis.
Gisteren voor de eerste keer via mijn doppler het hartje duidelijk gehoord. Het beste geluid ooit he. Voelde mij direct veel beter.
Kan je op een termijn van 14w al een harde buik hebben? Maar 't was zo meer aan de rechterkant en dat voelde ik zo al. Als ik eraan voelde, was het redelijk hard. Ik heb gisteren nochtans niets meer gedaan dan op een gewone dag. En ik lag toen al een paar uur in de zetel.
Zal het morgen sowieso nog eens vragen aan de gyn, dan weer babydate!

En ja, namen kiezen, das ook zoiets. Van Sari* waren we het direct eens. Nu weer een meisje en we hadden nog een naam, maar die hoor je nu meer en meer. Dus eigenlijk niet echt een optie. We willen een naam die je niet veel hoort.
We hebben gelukkig nog tijd.

Babykleertjes enzo heb ik nog niet gekocht. Ik denk met alles te wachten tot 21-24 weken.
Ik heb wel al eens gekeken op de site van Dreambaby en je kunt daar een kladversie van je geboortelijst maken. Dus ik denk dat ik daar wel snel mee start.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Billy78 » 7 maart 2018, 16:51

Ik hoop dat de antibiotica direct aanslaat en zijn werk doet !
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door weetje81 » 12 maart 2018, 11:12

Hier ben ik weer. Pff amai, zoals ze zeggen, geen enkele zwangerschap is dezelfde, awel bij mij klopt het wel.
Vorig jaar bij de zwangerschap van Sari* had ik vanaf 12w nergens last van, tenzij eens een opgeblazen gevoel.
Amai, nu heb ik last van mijn bekken, denk ik. Want de verloskundige zegt dat ze dat niet kunnen weten of het mijn bekken is. Ik heb elke dag last van pijn in mijn rechterbil, mijn staartbeentje ook regelmatig en dan beide bovenbenen, maar ook niet elke dag. Mijn achterste ook, volgens mijn vroedvrouw kan het zijn dat de baarmoeder drukt op mijn darmen die op hun beurt drukken op mijn anus. Zaterdagnacht steekjes of iets van pijn, doet niet echt zeer, in mijn vagina. Kben opgestaan, Dafalgan genomen en mijn kersenpitjes opgewarmd. Pff en ik ben nog maar 15+3. Dat belooft voor de rest van de zwangerschap.
En tis nu niet dat ik zoveel doe hoor, gisteren de was geplooid en eentje opgehangen en stof af gedaan. Daarna zijn we naar een dierenspeciaalzaak geweest en begon ik buikpijn te krijgen en mijn benen ook weer. Toen we in de auto zaten, ging het weer beter. 's Avonds in de zetel gelegen en kon bijna niet zitten. Kersenpitjes ertegen en toch maar een Dafalgan genomen zodat ik kon slapen.
Morgen komt de vroedvrouw, ik ga toch eens vragen of ik evt naar kine of zo kan.
En de gyn blijft maar zeggen dat ik alles mag doen. Toch doe ik het rustig aan, bv mijn moeder strijkt voor mij en mijn vriend poetst. Ik zie het nog voor me dat gyn zal zeggen dat ik de rest van de zwangerschap bedrust moet houden.
Als het moet, dan moet het he, alles voor dit regenboogje.

Hoe is het met jullie?
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Gaby » 12 maart 2018, 15:15

oh bah, dat lijkt mij heel vervelend om te hebben!!!! Kunnen ze daar niks aan doen?

Hier 20 weken echo gehad en alles was ok met de baby, was flink aan het bewegen dus echo duurde redelijk lang (joepie!). Volgende mijlpaal om naar af te tellen: 24 weken!
IVF 1 - Zwanger!

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Billy78 » 14 maart 2018, 10:27

En, is de pijn al wat beter ?

Heeft er iemand trouwens al schopjes gevoeld ? Gaby, jij die al 20w ver zijt ??
Pfffff... ik kan niet wachten om het eerste schopje (bewust) te voelen !!
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Nini81
Berichten: 111
Lid geworden op: 4 december 2017, 19:01

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Nini81 » 14 maart 2018, 11:32

Proficiat met de echo Gaby! weetje, hopelijk voel je je al beter?!

Ik heb morgen afspraak gynae (geen echo). Ga dan ook het geslacht weten.. spannend! Ik voel nog niets (16 weken) maar weet sowieso al dat dat bij mij laat gaan zijn, owv voorliggende placenta :( vind ik wel heeeeeeel jammer!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 30 gasten