Uitgerekend juli-augustus 2018

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Gaby » 17 maart 2018, 10:32

Nini hoe was je controle? Alles ok?

Schopjes zijn hier al sinds week 14 ;) maar is tweede baby dus dan is dat normaal. Bij eerste voelde ik het op 15w. Maar die eerste bewegingen zijn echt zeeeeer subtiel en hangt af van je placenta inderdaad. Voelt ook helemaal niet als schopjes eigenlijk.
Nu 20 weken en beginnen hardere schoppen te worden, is dan echt heel duidelijk (mijn man heeft gisteren voor het eerst ook kunnen voelen). Dat stelt toch wel echt gerust!
Bloedverlies is ook eindelijk helemaal weg weg, want daar werd ik helemaal gek van.
In het algemeen is deze zwangerschap veel zwaarder dan vorige (complicaties, last, etc) dus dat is wel een tegenvaller (we zijn superslim uiteraard maar had wel op een toffere zwangerschap gerekend, er is nog niet zoveel genieten geweest..)

Hoe gaat het met jullie allemaal?
IVF 1 - Zwanger!

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Gaby » 17 maart 2018, 10:33

Superblij dus ipv superslim haha
IVF 1 - Zwanger!

Nini81
Berichten: 111
Lid geworden op: 4 december 2017, 19:01

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Nini81 » 17 maart 2018, 18:10

Oh zo blij dat je bloedverlies gedaan is! Vanaf nu geen complicaties meer hoop ik!

Onze controle is goed gegaan . Hartje klopte nog ondanks mijn vrees, niet te veel bijgekomen volgens gynae en we zijn te weten gekomen dat we een zoontje krijgen ❤️ Zo grappig.. ik ben vrij snel beginnen zeggen 'volgens mij is het een jongen'. Bij mijn vriendinnen was dat ook zo.. een soort van 'voorgevoel'. En jullie, hadden jullie dat ook?
Oh shopjes voelen.. ik kijk daar zo naar uit! Moet een speciale ervaring zijn :)
Ook benieuwd hoe het met iedereen is. Precies minder juli/augustus babies dan september/oktober :)

Fijn weekend allemaal!

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Billy78 » 19 maart 2018, 8:50

Een jongen :-) !
Proficiat !!!

Hier ondertussen ook het eerste schopje gevoeld. Ik had vorige week woensdag nog gezegd dat ik maar niks voel, en ineens donderdag tijdens het lunchen voelde ik klopjes. Mijn man jaloers, maar die zal dus toch nog even moeten wachten om ze ook te voelen :-).
en net nu ik dit typ voel ik ook weer schopjes...zo magisch :-) !
Wow, op 14w !!! das echt wel heel rap ! Ik ben nu 19w.
En idd, het is echt geruststellend, want dat betekent toch dat je weet dat je baby'tje volgens schema aan het groeien is !

Morgenavond is het herdenkingsviering in Leuven. Langs een kant wil ik er totaal niet naartoe want ik weet dat ik weer ga huilen en dat het heel triestig gaat zijn, maar langs de andere kant wil ik er echt graag naartoe omdat dit ons ventje terug een beetje leven geeft. Ook gaan alle vroedvrouwen en gynae's er zijn die bij de bevalling aanwezig waren en ik ben hen echt wel dankbaar dat ze alles zo sereen gedaan hebben.

Enfin, misschien als dit achter de rug is, dat ik dan een beetje meer kan genieten van deze zwangerschap...
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door weetje81 » 20 maart 2018, 12:12

Proficiat, een jongen!

Billy, ik begrijp je als je twijfelt om te gaan naar die herdenking. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Ik verlang ook tot ik schopjes voel...nog niks tot nu toe, 2e zwangerschap (4e eigenlijk, maar 2 miskramen en 1 vroeggeboorte van Sari*, toen voelde ik het de eerste keer rond 18w.) Ik ben nu 16+4. Geen idee of ik een voorliggende placenta heb, morgen op controle, ik vraag het dan eens.
Ik dacht iets gevoeld te hebben rond 13w, maar dat zal wel heel vroeg geweest zijn, wss mijn darmen dan :lol:
Bekkenpijn is minder tot niks meer, gelukkig. De vroedvrouw zegt dat ik evt naar een osteopaat kan gaan. Ik wacht nog af, krijg ik teveel last, dan bel ik voor een afspraak.

Dit weekend zijn we gaan shoppen. Ik kan niet meer in mijn gewone broeken. Dus een zwangerschapsbroek gekocht, ik heb er nog 2 liggen. Kmoet nu wel zeggen dat die de hele tijd af zakt :roll:
En die zat zo goed toen ik die paste in de winkel. Pfff...mss dat die met tijd wel weer goed zal zitten, ik hoop het, want vind het een mooie :wink:
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Billy78 » 21 maart 2018, 8:42

De herdenking viel heel goed mee gisteren.
Was echt ongelooflijk, meer dan 160 kindjes die het verloskwartier niet levend hebben verlaten. De zaal zat stampvol met allemaal ouders die hetzelfde hadden meegemaakt...was echt wel droevig.
Maar een groot deel ervan was terug zwanger en effe met enkele mensen gebabbeld en de meesten hadden toch terug hoop :-) !

Oei Weetje, ga jij nu pas een zwangerschapsbroek aandoen ? Die van mij heb ik ondertussen al maanden aan :-). Misschien ook gewoon omdat mijne buik zowieso te dik is :-D !

xxx
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door weetje81 » 24 maart 2018, 14:39

Ik draag al een tijdje zwangerschapsbroeken, heb er nog 2 liggen van mijn tante die ik mocht gebruiken. Eentje waar je buik in zit, maar das eigenlijk meer een zomerbroek en dan nog eentje waar de band onder de buik zit, maar die doe ik niet graag aan. Met die nieuwe broek draag ik nu een riem, allez, als ik wegga, anders zakt die broek af.

Controle woensdag was goed. Ze weegt nu 174g. Volgens gyn heb ik een voorliggende placenta, maar hij zegt dat ik over een week of 4 haar toch zou moeten voelen. We zullen zien.
Donderdagavond had ik zo een gefladder in mijn onderbuik. Mss dat het dat wel was.
Volgende controle is op 4/4 en de 20-wekenecho staat ook al gepland op 24/4. Zal dan 21+4 zijn.
Nogal een geluk dat mijn moeder mee kan, naar zo'n echo wil ik niet alleen gaan. Mijn vriend is boekhouder en kan in april geen verlof nemen. Blijkbaar kon ik ook geen afspraak 's avonds maken.

Billy: blij dat die herdenking goed gegaan is. Ik kreeg deze week een uitnodiging van AZ St Jan in Brugge, ook voor zo'n herdenking. Het vervelendste is nu dat dat op een dinsdagavond is, 24/4 (een dag na Sari's* geboorte), omdat ik nog 2 pluskids heb. Ze zijn wel wat ouder (14 en 11), ze blijven regelmatig alleen thuis, maar dan meestal in de nm ofzo.
Ik twijfel dus ook of ik zou gaan. Ik wil wel langs de ene kant, maar aan de andere kant...dus ja, ik heb nog tijd tot 17/4, dan moeten we het laten weten.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Gaby » 25 maart 2018, 10:42

Zwangerschapsbroeken: check! Ik draag ze sinds de positieve test hahahaha
Je hebt ze toch nodig, dus niet wachten met kopen. Meest comfortabele Broeken ooit ;)
Tip: band over buik geeft meeste ondersteuning,heb je na een tijd zeker nodig.
T-shirts enzo moet je niet perse kopen, je kan ook extra lange t-shirts kopen in maatje groter, werkt ook (en veel goedkoper).
Kleedjes zijn altijd Keitof, zeker met onze uitgerekende datum! Je kan er best veel toffe vinden die ook goed zijn om nadien bv in te geven.

@weetje, kan je geen babysit vragen of vragen of ze die acond bij vriendjes mogen gaan slapen? Ik denk dat het voor verwerking best wel goed is om naar zo een herdenking te gaan. Uiteindelijk zijn dat daar wel de mensen die echt snappen en weten hoe het voelt, andere mensen kunnen dat nooit 100 procent begrijpen denk ik... veel goeie moed!!!
IVF 1 - Zwanger!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door weetje81 » 25 maart 2018, 11:52

Idd, zwangerschapsbroeken zitten zoooo goed :lol:
Maar ik wil niet teveel in 1 keer kopen, aangezien het met Sari* misgegaan is.

Ik ga mss toch eens vragen aan mijn schoonmoeder of ze die avond kan komen babysitten. Bij vriendjes slapen is geen optie, toch niet tijdens de week, en al zeker niet bij hun mama, op schoolavonden. Ze zouden nooit op school geraken.

Gisterenavond krampen gehad, maar zullen mijn darmen geweest zijn, het borrelde :wink:
Maar toch altijd zo moeilijk om te onderscheiden...Ik moet zo echt nadenken en erbij stilstaan wat ik nu eigenlijk voel en waar. Toen ik het zei aan mijn vriend, zag ik de paniek in zijn ogen en moet eerlijk zijn, ik was ook een beetje ongerust, tot ik het hoorde borrelen.
Mss van de pesto die ik gegeten heb...
Als ik ergens pijn heb of zo en dan ongerust ben, zeg ik het soms niet, omdat hij direct in paniek schiet. Hij zegt nochtans dat ik dat wel mag zeggen. En ergens heb ik ook zoiets, anders zit ik er alleen mee. Donderdagavond ook zo pijn gehad in de liesstreek, vooral als ik ging liggen. Raar he, wat je allemaal kan voelen. Ik denk dat het bandenpijn geweest zal zijn.
Ik durf zo ook nooit eens bellen naar verloskundige om dat te vragen, ik denk dan altijd dat ze zullen zeggen 'ze is daar weer' of dat het zo echt niks is...
Ik heb nochtans altijd gezegd, net voor ik weer zwanger was, dat ik ging bellen voor het minste.
Met mijn achtergrond weet ik wel dat ze me zullen begrijpen, maar toch...
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Billy78 » 26 maart 2018, 9:05

Kunnen de kinderen niet mee ?
Bij ons waren er redelijk wat mensen die hun kinderen bij hadden (of nog andere familie).

ik ook gisteren, mega veel pijn. Ik kon niet meer rechtstaan van de zeer...
En ik had ze dan al enkele dagen niet meer voelen sjotten, dus toch wel effe paniek.
Maar vanochtend gelukkig weer een klein klopje gevoeld.
En idd, ik durf dan ook niet te bellen omdat te vragen :-).
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door weetje81 » 27 maart 2018, 16:03

Billy: die herdenking is van 19.30u tot 22u...en op een schoolavond...en tis een halfuur rijden. Denk zelfs niet dat ze mee willen. Ze kunnen soms nog raar uit de hoek komen...
Hoe ver ben jij nu? Ik voel nog niks. Soms denk ik iets te voelen maar ik weet het niet zeker.
En volgens gyn ligt placenta langs voor, tegen de buik.

Ben aan het wachten op de vroedvrouw. Das altijd leuk he, kan ik het hartje nog eens goed horen. Alhoewel dat ik regelmatig zelf luister met de Angel Sound.

Gisteren gebeld voor uitslag van het kweekje van vorige woensdag. Weer (of nog) een infectie. Dus weer AB. Sinds ik zwanger ben, de derde keer al, maar de eerste keer was met die cerclage. Dan 2 keer met een infectie...pff...ik vraag me af hoe dat toch komt, dezelfde bacterie, e-coli.
Volgende week weer op controle.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door weetje81 » 2 april 2018, 19:44

Pff...april is onze horrormaand. 2 jaar geleden op 13 april een missed abortion gehad, vorig jaar 23 april werd onze dochter te vroeg (21w) geboren. Hopelijk komen we deze maand door zonder problemen.
Ik probeer er niet teveel bij stil te staan... Dat vergeten we uiteraard niet. Mijn vriend gaat er op 13/4 wsl niet aan denken, wel 23/4. Hoop ik :| Hij kan niet anders, we hebben een tattoo met haar naam en geboorte-/sterfdatum.

Dat we maar rap mei zijn. Al staat er veel gepland in april. Gelukkig maar.


Hoe ist met jullie nog?
Doen jullie een 3D echo? En rond wanneer? Ik weet niet of ik er ene laat doen, en anders wsl rond 30w ofzo
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Gaby » 3 april 2018, 15:01

Ja amai kan ik geloven, niet fijn, uiteraard denk je daar aan ... Hopelijk gaat alles gewoon goed deze keer!!!!
Fingers crossed! Hoeveel weken ben je nu?
Hoe ist met de beestjes (e coli)? Ben je er al vanaf geraakt?

Hier al een mini 3D gehad, gyn heeft dat efjes gedaan bij de 20w echo, maar niet uitgebreid, enkel gezichtje.
Ik ben aan het aftellen naar de 24 weken (volgende week) en nadien zal het elke week feest zijn! Toch nog altijd wat complicaties :s Ook iets met mijn darmen nu dus niet fijn, hopelijk gaat dat snel over, lijkt op een buikgriepje.
Maar ondertussen mogen we eindelijk gewoon verloskwartier bellen met vragen (ipv spoed, wat <20 weken standaard is) en dat is wel tof, daar zijn ze tenminste wat vriendelijk aan de telefoon en helpen ze je.

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Billy78 » 4 april 2018, 8:57

Hoi hoi,

ja, de horrormaand die ken ik...voor ons dus nog een maandje wachten.
Maar op 4 mei zijn we op reis (met de schoonfamilie :-s) dus ik ga gelukkig niet te veel tijd hebben om eraan te denken.
Wel wil ik nog voor we op vakantie vertrekken even langs het graf gaan om toch nog eens dag te zeggen.

Gisteren 21w echo gehad met nog de pre-eclampsie test en cervix meting en alles was nog steeds in orde.
Ik moet nu helaas wel tot 8 juni wachten voor de volgende afspraak :-(. Ongerust of niet, hij ziet er het nut niet van in. En eerlijk gezegd wou ik ook niet pushen. Ik denk dat de prof dan beter tijd kan vrijmaken voor de ernstige gevallen (zoals ikzelf vorig jaar).
Dus de boodschap is: vanaf nu GENIETEN :-) !

Haja, gisteren weer een 3D echo gehad (allez, ik denk dat toch), maar het was precies een monstertje :-). ze bewoog veel te veel en eigenlijk was het gezichtje nog te klein. Gelukkig heeft zo'n 3D toestel ook een photoshop knopje waardoor ze niet meer helemaal op een draak leek :-D !
Afwachten dus tot in juni voor een beter exemplaar !

Hebben jullie al nagedacht over dingen zoals suikerbonen ? Ik sta te popelen om van't weekend eens naar de Ava te gaan en te kijken wat er allemaal is.
En een babykamer, en buggy, de volledig babylijst,... ik kan niet wachten om te starten !!!
Lijkt me zo leuk :-).
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Nini81
Berichten: 111
Lid geworden op: 4 december 2017, 19:01

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Nini81 » 4 april 2018, 9:12

Hey Weetje, hoe erg!!
Natuurlijk blijft zoiets in je hoofd hangen .. ik hoop dat april dit jaar vlot verloopt en snel over is!
(En mei dan voor jou Billy).
Mijn vorige bbz was vorig jaar mei.. randje kantje, was al veel bloed aan het verliezen blijkbaar, wist ook niet dat ik zwanger was toen. Dus mei heeft mijn leven ook serieus veranderd. Ineens enkel IVF mogelijk etc.
Bref.
Ik heb volgende week donderdag de 20 weken echo. Kijk er zo naar uit, zelf vorig jaar 2 vrouwen gekend die in deze periode hun kindje zijn kwijtgeraakt / hebben moeten stopzetten. T is toch een belangrijke echo he.. jullie hebben die al achter de rug veronderstel ik?
Het begint bij mij te kriebelen voor geboortekaartjes :) al hebben we nog geen naam, hah. Maar ik zou ook al niet weten waar die te bestellen / laten drukken :)

Fijne dag dames!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten