Uitgerekend juli-augustus 2018

Plaats reactie
SOHN
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 april 2017, 9:46

Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door SOHN » 8 november 2017, 20:28

Hey iedereen,

Toch eventjes getwijfeld om het al op te starten aangezien het nog zeer zeer pril is maargoed. Ik zal het toch maar doen.
Zondag mocht ik op dag 15 na mijn IUI een urinetest doen, die was zeer positief. Maandag bloedafname gehad en ik had een duidelijke HCG van 595. Niet te geloven. Vandaag ben ik 4 weken en 5 dagen. ls alles goed loopt kunnen we rond 14 juli ons eerste kindje in de armen sluiten. Echt nog heel onwezenlijk allemaal.

Ik heb echter nog heel veel schrik dat er iets gaat mislopen. Ik loop constant te zoeken naar symptomen, maar het is nog zo vroeg he! Ik moet wel al veel meer naar het toilet gaan dan anders en ik heb het gevoel dat mijn borsten wat gespannen zijn, maar daar stopt het dan ook. Ik hoop bijna op misselijkheid, omdat dat toch wat duidelijker is. Ik heb dinsdagavond een vroege echo (ben dan 5 weken en 4 dagen) om te zien of het al op de juiste plaats zit. Ik hoop het alleszins want ik heb toch ook wel grote schrik van een bbz aangezien mijn HCG al direct vrij boven gemiddeld zat.

Ik maak me ook zoveel zorgen en slaap slecht omdat ik constant zit te vrezen dat het toch nog kan mislopen. Niet zo gezond allemaal. Ik twijfel om nog eens langs te gaan bij mijn huisarts om bloed te laten trekken, maar mijn vriend zegt dat ik me dan alleen maar meer zorgen zal maken tot dinsdag als mijn hcg niet naar behoren gestegen is. Anderzijds, als het wel goed gestegen is ben ik net geruster he...
Ik zal blij zijn als het dinsdagavond is.

Hopelijk sluiten hier binnenkort nog enkele dames aan en kunnen we allemaal samen uitkijken naar de eerste zomer met een kleine spruit!

Liefs
Sohn
Sept 2016 - pilstop
April 2017- PCOS
Aug- Okt 2017: IUI 2 met menopur positief - zoontje juli '18
Nov 2019 - pilstop 2
Mei 2020 - Heropstart IUI UZ Gent, IUI 1 neg, IUI 2 en 3 afgebroken door overreactie
Okt/Nov 2020 - Overstap naar IVF

charlie2015
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 maart 2017, 20:50

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door charlie2015 » 9 november 2017, 8:26

Hoi Sohn!

Ik kom me hier aansluiten :D

Wij zijn in september gestart met IVF. Op 17 oktober was de pick-up, daaruit zijn 5 embryo'tjes gevloeid. Er is er eentje terug gezet, maar jammer genoeg waren er geen die goed genoeg waren voor de cryo.
Op woensdag 25 oktober was de eerste bloedname, maar we wisten eigenlijk al sinds een paar dagen ervoor dat de poging geslaagd is omdat we niet konden wachten en een paar zwangerschaptests waren gaan halen :P
Gisteren was de tweede bloedname en daaruit bleek dat mijn HCG waarde mooi gestegen is...ik ben dus zo zwanger als kan zijn!
En ja, het is allemaal pril, maar we blijven positief.
Onze uitgerekende datum is dus 10 juli 2018 :mrgreen:

Hopelijk mag je na de eerste echo op je twee oortjes slapen. Hou me op de hoogte, ik zal voor je duimen!
*********************************************************************
2013: 6 IUI pogingen zonder succes
2014: 1e IVF - PU 9 - TP 1 - Cryo 0 - zwanger - jan 2015: meisje
2017: 2e IVF - PU 5 - TP 1 - Cryo 0 - zwanger - wordt verwacht juli 2018

SOHN
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 april 2017, 9:46

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door SOHN » 9 november 2017, 17:53

Hey Charlie!
Jij ook proficiat!
We moeten idd positief blijven he!

Ik was toch wat op mn ongemak dus ik heb vandaag toch nog eens bloed laten nemen door de huisarts. HCG is mooi gestegen naar 1470 (van 595 woe), dus is heel goed he! Geeft me toch al wat meer rust om het weekend door te komen tot de echo van dinsdagochtend.

Nu kan ik daar op het gemak naartoe leven! Sinds vanmiddag heb ik ook zo een licht gevoel van misselijkheid in mijn maag en ik ben ook enorm moe (al denk ik dat dat eerder van weinig slapen is door me zo zorgen te maken). Maarja, dat neem ik er graag bij allemaal. Zolang het allemaal maar goed eindigt!

Nog veel succes ook! We houden elkaar zeker op de hoogte! Wanneer heb jij een eerste echo?
Sept 2016 - pilstop
April 2017- PCOS
Aug- Okt 2017: IUI 2 met menopur positief - zoontje juli '18
Nov 2019 - pilstop 2
Mei 2020 - Heropstart IUI UZ Gent, IUI 1 neg, IUI 2 en 3 afgebroken door overreactie
Okt/Nov 2020 - Overstap naar IVF

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Hope88 » 10 november 2017, 17:59

Ff inbreken in dit topic. Eerst en vooral proficiat aan jullie allebei.
@ SOHN: Met die HCG waarden zou ik me niet te veel zorgen maken over een BBZ, want dan staat je hcg net lager dan normaal. 2 mensen gekend met bbz en bij beiden een zeer laag hcg. :wink:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

SOHN
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 april 2017, 9:46

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door SOHN » 11 november 2017, 9:30

Bedankt Hope 88! Ook voor je ervaring met bbz en hcg te delen. Internet zegt zoveel tegenstrijdige dingen. Eigenlijk mag ik dat allemaal nt lezen voor mijn eigen goed ;).

Donderdag was ik heel misselijk en duizelig en gisteren en vandaag niet meer. Maar blijkbaar is het in het begin vrij normaal dat dat met zijn dagen is. Zal blij zijn als het dinsdagavond is. :)

Jij ook proficiat met je zwangerschap Hope88! Voor mei/juni dan bij jou?
Sept 2016 - pilstop
April 2017- PCOS
Aug- Okt 2017: IUI 2 met menopur positief - zoontje juli '18
Nov 2019 - pilstop 2
Mei 2020 - Heropstart IUI UZ Gent, IUI 1 neg, IUI 2 en 3 afgebroken door overreactie
Okt/Nov 2020 - Overstap naar IVF

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Hope88 » 11 november 2017, 16:46

Graag gedaan hoor SOHN. Hier ook niet veel klachten, behalve vermoeidheid, dus ik begrijp dat je je daar soms wat zorgen in maakt. Bij mij is dit gebeterd eens ik het hartje heb gehoord. Wij zijn voorlopig uitgerekend voor 20 juni. Het is toch allemaal serieus spannend he!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

SOHN
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 april 2017, 9:46

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door SOHN » 14 november 2017, 20:12

Ik heb vandaag echo gehad. 5 weken en 3 dagen ver. Alles zag er goed uit. Een mini vruchtje van 2 mm in de vruchtzak gezien. De dokter zei dat hij al een beetje het hartje zag kloppen. Maar dat kon ik zelf nt goed zien... was iets knipperend op de echo volgens hem ;). Traantjes van geluk! Officieel uitgerekend voor 14 juli.

Nu moet ik terug bij mijn eigen gynaecoloog binnen 2 a 3 weken. Morgen eens een afspraak vastleggen.

Nog nieuws bij jullie Hope en Charlie? Hopelijk sluiten er hier binnenkort nog wat zomekindjes aan :)
Liefs
Sohn
Sept 2016 - pilstop
April 2017- PCOS
Aug- Okt 2017: IUI 2 met menopur positief - zoontje juli '18
Nov 2019 - pilstop 2
Mei 2020 - Heropstart IUI UZ Gent, IUI 1 neg, IUI 2 en 3 afgebroken door overreactie
Okt/Nov 2020 - Overstap naar IVF

SOHN
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 april 2017, 9:46

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door SOHN » 28 november 2017, 14:49

Gisteren echo gehad op 7 weken 3 dagen.

Hartje horen kloppen en een goed uitziend vruchtje van 1cm groot. :D Nu heel lang wachten tot de 12 weken echo en de nipt op 5januari. Maargoed. Positief blijven en hopen dat alles goed uitdraait! Vanavond derde crèche gaan bezoeken en dan definitief beslissen en vastleggen.

Zijn er ondertss nog (voorzichtig) toekomstige mama's in juli 2018?
Sept 2016 - pilstop
April 2017- PCOS
Aug- Okt 2017: IUI 2 met menopur positief - zoontje juli '18
Nov 2019 - pilstop 2
Mei 2020 - Heropstart IUI UZ Gent, IUI 1 neg, IUI 2 en 3 afgebroken door overreactie
Okt/Nov 2020 - Overstap naar IVF

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Gaby » 29 november 2017, 9:50

Hej,
ik sluit aan maar met een hééééél klein hartje.
Positieve test vorige week, maar al een week bloedverlies. Dus we hebben niet zoveel hoop. Maar ik moet toch mijn utrogestan blijven nemen van de arts, want 'you never know'.
Ik hou jullie op de hoogte!

Gefeliciteerd alvast met de babies!!!! Duimen dat het goed gaat.
IVF 1 - Zwanger!

Timtam
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 maart 2017, 22:21

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Timtam » 29 november 2017, 18:02

Hi iedereen,

Met veel plezier sluit ik mij bij jullie groepje aan. Ik ben morgen 8 weken zwanger en uitgerekend op 12 juli. Vorige week donderdag 1e echo gehad op 7 weken om te kijken of het niet terug een bbz was. Hartje ook gehoord, wow wat een fantastisch moment is dat!!! Kwas wel een beetje ongerust, want er waren 2 mini'tjes teruggeplaatst en geen idee waar nummer 2 naartoe is. Ik heb nooit bloedverlies gehad, maar blijkbaar kan dit ook gewoon "verdwijnen".
Ik heb nog steeds heel veel buikpijn. Enkele weken geleden in het ziekenhuis gelegen met een overstimulatie en mijn eierstokken waren zo groot dat ze kantelden en was enorm pijnlijk. Mijn eierstokken zitten nog steeds vol vocht en als ik naar het toilet moet, daarna toch wel altijd half uurtje pijn in de onderbuik. Maar dat hebben we er wel voor over hé :).
Ochtendmisselijkheid heb ik niet. Wat mss stom klinkt maar soms verontrust mij dat een beetje, omdat ik mij niet echt zwanger voel daardoor :). Over 2 weken terug echo, ik kon echt geen 5 weken wachten tot de volgende echo :). Voor mijn eerste echo heb ik ook 3 keer bloed laten nemen uit ongerustheid. Uiteindelijk ook mee gestopt, want op den duur maak je jezelf gek hé ;).
Ik kan nog steeds niet geloven dat het eindelijk gelukt is. Soms ben ik super gelukkig en dan word ik weer bang en durf ik niet te blij zijn, omdat het mss nog mis kan gaan. Hebben jullie dit gevoel ook?

Heel veel succes allemaal!!!

Groetjes
Stop pil 7/15
IVF1 5/17 1 blasto teruggeplaats (geen cryo's)
06/17 Bbz :(
IVF2 8/17 1 embryo geplaats (geen cryo's)
IVF3 10/17 2 blasto's geplaatst + 2 cryo's. Zwanger :D
02/19 cryo geplaatst
06/19 Spontaan zwanger-> bbz :(
12/19 IVF4 2 embryo's

SOHN
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 april 2017, 9:46

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door SOHN » 29 november 2017, 22:27

Hey

Gaby: ik las in het ivf forum dat je vandaag echo hebt gehad? Ik hoop dat alles toch ok is o dznks de bloeding? Moet je echt een vreselijk onzeker gevoel geven!!! Pfff :(. Ik duim voor jou!!

Timtam: welkom!! Door mijn eigen gynae ben ik op 13 juli uitgerekend dus we schelen een dagje! Spannend he!
Amai ja zo raar dat dat tweede embryotje verdwenen is. Wist ook niet dat dat kon! Maar alle, toch goed dat er eentje is blijven plakken he!!
Die buikpijn door overstimulatie klinkt niet mals. Hopelijk is het snel voorbij!
Ik ben enorm misselijk als mijn maag bijna leeg is. Dus ik mag eigenlijk geen honger krijgen, moet er dus vaak aan denken om tussendoor een rijstkoekje of een stukje fruit te eten of water te drinken zodat ik zeker geen honger krijg. Verder voel ik ook niet veel. Mijn borsten zijn wel enorm gegroeid. Ik kan al bijna niet meer in mijn bh's. Nuja, ik had wel een kleine B dus je ziet dat direct als ze groeien he.

Amai zo leuk dat je binnen 2 weken mag terug gaan. Ik durfde dat gelijk niet vragen omdat ik dacht dat ze ging denken dat ik overdrijf dus is pas voor 5 jan.
Ik kan wel vrij snel een afspraak krijgen dus als ik me ongerust maak kan ik wel in tussentijd nog eens langsgaan.

Ik ken het gevoel dat je beschrijft volledig. Soms ook supergelukkig en soms zit ik de huilen in mijn zetel omdat ik bang ben dat het nog fout gaat aflopen...
Binnen 4 weken is de ergste en onzekerste periode voorbij he. De dag voor kerstavond gaan we het aan onze ouders zeggen. Kerstavond/dag aan de broers/zussen en dan op oudejaar aan onze beste vrienden en na 5 januari mag het wereldkundig worden. Ik kijk daar al naar uit... Ik heb het zo moeilijk met liegen en excuses zoeken. Veel mensen wisten jammergenoeg dat we rond 6 nov de uitslag zouden weten dus hebben we tegen iedereen gezegd dat het negatief was, maar ik ben intussen gestopt bij mijn sportclub (contactsport) wegens een zogezegde schouderblessure en ik drink uiteraard geen druppel alcohol meer enz. Veel vrienden vragen nu ook naar de verdere stappen in ons fertiliteitstraject, ik drink bij onze etentjes bij onze ouders zogezegd geen alcohol omdat ik "geen negatief effect wil op de fertiliteitsmedicatie" enzovoort. Ik voel me er zo slecht bij om te liegen en zou het soms gewoon van de daken willen schreeuwen, maarja ik wil anderzijds ook zekerder zijn... Op mijn werk heb ik het al tegen mijn baas en enkele dichte collega's moeten zeggen omdat ik 50% van mijn tijd in een labo werk en dus nu niet meer in het labo mag staan. Voorlopig heb ik dus 8 weken veel "schrijfwerk" voor de collega's die het nog niet weten. Heel moeilijk allemaal. Maargoed. Nog maar een paar weken en het mag geweten zijn. Heb jij het al tegen veel mensen gezegd?

Nog veel succes en hopelijk mag ook bij jou alles goed bijven verlopen!!

grtjs
Sept 2016 - pilstop
April 2017- PCOS
Aug- Okt 2017: IUI 2 met menopur positief - zoontje juli '18
Nov 2019 - pilstop 2
Mei 2020 - Heropstart IUI UZ Gent, IUI 1 neg, IUI 2 en 3 afgebroken door overreactie
Okt/Nov 2020 - Overstap naar IVF

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Gaby » 30 november 2017, 12:18

Hej!

ik ga het gewoon 'jinxen' maar wij zijn zwanger seg. Vanaf nu gewoon aftellen (of optellen)!!!
HCG gestegen, echo was ok (niet veel te zien dus ja we weten nog niet zoveel). Volgende week opnieuw echo. Bye bye fertiliteit voor mij, heb al mijn afspraken afgezegd en we gaan alleen nog maar bij de gyn. Die was superlief en begripvol, wat een verschil met fertiliteit!!!! Zolang ik bloedingen heb moet ik wel het wat kalm aan doen.
En heb mijn doos met zwangerschapskleren terug bovengehaald hah! Tweede kindje, dus ik pas al niet meer in mijn broeken seg.

Bij ons weet bijna iedereen het (ik heb vorig weekend tegen iedereen zitten verkondigen dat ik een mk had - slim ... maar bon ik zat er echt door en kwam het huis niet uit). Ik werk ook van thuis nu dus collega's weten het ook.
nu hopen dat die echo volgende week goed is he, dat ze al iets meer kunnen zien en mogelijks een hartslag. Het zou kunnen blijkbaar al, maar het kan ook dat zich dat pas later ontwikkelt, hangt van het embryootje af.

OP NAAR EEN ZOMERBABY dames!!!!!
IVF 1 - Zwanger!

SOHN
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 april 2017, 9:46

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door SOHN » 1 december 2017, 10:09

Hey Gaby!

Super nieuws!! Heel blij voor jou! Wel jammer dat er zo weinig opvolging is van je fertiliteitskliniek! Waar ga jij? Ik moest gewoon bloedafname doen 15 d na inseminatie en dan was het ok en hebben ze echo vastgelegd op 5 w 4 d (dan zag je vruchtzakje met ienieminie vruchtje erin. Ben op eigen houtje tussendoor wel ng eens bloed laten nemen door huisdokter omdat ik toch die hcg stijging wou zien. Na die eerste goede echo ben ik verwezen naar mijn eigen gynae. Dus het was ook beperkt. Maar ze hadden wel gezegd dat ik bij bloeding direct moest bellen en afspraak maken voor echo.

Mijn gynae zegt dat je het hartje kan horen kloppen vanaf 6 w 5 d en afgelopen maandag (7w 3 d) kon je het bij ons idd zien kloppen en ook horen. Dus ik weet nt hoe ver je bent volgende week? Mss kan je het dan wel al zien ma nt horen. Ik duim voor jou dat alles goed blijft lopen! Je idd best rustig houden he nu!

grtjs!
Sept 2016 - pilstop
April 2017- PCOS
Aug- Okt 2017: IUI 2 met menopur positief - zoontje juli '18
Nov 2019 - pilstop 2
Mei 2020 - Heropstart IUI UZ Gent, IUI 1 neg, IUI 2 en 3 afgebroken door overreactie
Okt/Nov 2020 - Overstap naar IVF

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Boutayna » 24 december 2017, 18:31

Hallo iedereen!

Ik ben nu 4 weekjes en 2 daagjes :-) :-) :-) Eergisteren kreeg ik het resultaat van mijn bloedafname. Was een dag vol emotionele ontlading :mrgreen: Ik heb pas 16 januari mijn eerste echo. Ik moet nu utro blijven nemen en ik neem ook foliumzuur. Ik heb zo schrik dat er geen kloppend hartje zal zijn maar zo'n dingen heb je nu eenmaal niet in de hand. Hoe gaan jullie met deze wachtweken om? :-)

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Boutayna » 24 december 2017, 19:28

Ik heb soms zo precies steken in mijn baarmoeder,zo menstruatie achtig.nog iemand die dat heeft? :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten