Onrustige slaper 's nacht - tips

Plaats reactie
Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Onrustige slaper 's nacht - tips

Bericht door Sterrie » 10 november 2017, 16:08

Dag iedereen,

Ik ben twee weken geleden bevallen van een superschattig zoontje. Hij doet het heel goed en is overdag een rustige, lieve baby. De nachten zijn wel zwaar, omdat hij moeilijk in slaap valt in zijn bedje (co-sleeper naast mij) en ik hoop dat de mama's onder jullie misschien wat tips hebben om hem rustiger te doen inslapen? Ik besef wel dat hij dag-nacht ritme nog moet leren en dat het nu eenmaal nog een klein baby'tje is, maar vind het gewoon ook zo jammer voor hem dat hij zo onrustig is.

Ik geef borstvoeding en de laatste voeding van de dag is meestal tussen 22u en 23u. Daarna gaan we naar bed en rond 3u krijgt hij meestal zijn nachtvoeding, dus ik laat max 5u tussen zijn voedingen omdat hij nog zo klein is. Na de (nacht)voeding wordt hij slaperig (bij mij), maar zodra ik hem in zijn bedje leg, begint hij te jammeren, te kreunen en met zijn armen te zwaaien. Dit duurt dan een hele tijd, en eenmaal hij dan toch inslaapt wordt hij tussendoor ook wel nog eens kreunend wakker. Ik weet dan niet goed wat er aan de hand is: krampen, nog honger,... Komt er nog bij dat hij al op zijn buik kan draaien, maar uiteraard niet terug. Dus ben ik echt ongerust dat hij zou stoppen met ademen en draai hem dan terug op zijn rugje. We hebben daarom zo'n rugligkussen gekocht, maar of hij daar graag op ligt weet ik niet. Waarschijnlijk ligt hij liever op zijn zij of buik... Ook vind hij donker precies niet leuk, want als hij toch een beetje rustig wordt en ik doe het nachtlampje uit, wordt hij opnieuw onrustig.

Al geprobeerd: inbakeren (met Ergopouch-slaapzak), armpjes vrij, tutje geven (die hij vaak laat vallen en dan weer begint te jammeren), nog lang vasthouden tot hij dieper slaapt en dan in bedje leggen, meteen in bedje leggen na de voeding, lampje wat langer aanlaten.

Iemand tips voor een onrustige slaper?

Bedankt!
Sterrie
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: Onrustige slaper 's nacht - tips

Bericht door tengeltje » 10 november 2017, 19:37

probeer eens bv een handdoek bij je en je zoontje te leggen tijdens het voeden.
die krijgt dan sowieso warm en dan verhuis je hem incl handdoek naar zijn bedje.

ze vallen in slaap door je warmte,als je ze in hun bedje legt,is dat koud,dus schrikken ze terug wakker.

hier bv meermaals met kleine in mijn armen in slaap gevallen,tuurlijk zijn er heel wat theorieen dat zoiets gevaarlijk is,maar ik geloof bv niet dat je als mama je kindje plat zou liggen of zou verstikken tijdens je slaap,hier kwam ik bv telkens wakker in exact dezelfde positie als ik in slaap viel,met de kleine mooi in mijn armen.

ofwel een dekentje rond hem wikkelen tijdens het voeden en hem dan met dat dekentje en alles verhuizen,idem,om hem niet in contact te laten komen met de koude van zijn bedje.

hier altijd makkelijke slapers gehad eigenlijk,dus veel verder dan dat kan ik je niet helpen....

als ik echt moe was,overdag wat bijslapen als kleintje ook slaapt.scheelt een hoop,en elk uurtje is mooi meegenomen als je doodop bent.

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Onrustige slaper 's nacht - tips

Bericht door Sterrie » 20 november 2017, 15:11

Bedankt voor je reactie tengeltje!
Intussen zijn we erachter dat hij waarschijnlijk last heeft van verborgen reflex en daarom het zo moeilijk heeft 's nachts. Woensdag naar de kinderarts en daar zullen we meer horen.
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten