Uitgerekend september-oktober 2018

Plaats reactie
onzewens7374
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 januari 2016, 18:53

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door onzewens7374 » 5 november 2018, 19:51

Proficiat aan iedereen die intussen bevallen is! Aan de datum te zien, zou dat iedereen in deze groep moeten zijn, maar ik volg niet meer zo 100%. Daarvoor is mijn leven toch net iets te druk geworden met onze tweeling erbij!

Mila en Marit zijn intussen al 2,5 maanden (10,5 weken) oud. We hebben de doop en de babyborrel achter de rug, maar er zijn nog altijd mensen die nog eens willen langskomen, dus we blijven bezig... :) Soms ben ik wel eens aan wat rust toe, vooral als er zo van die mensen zijn die ons dat precies niet echt gunnen. Maar goed, ik ga niet klagen, want we hebben echt droomdochters die ons best wel veel kans geven om ook al eens iets anders te doen dan constant met hun verzorging bezig zijn. Al ben ik ook blij dat ik mijn mama heb die me zo veel komt helpen!

Zo langzaamaan komt het einde van mijn zwangerschapsverlof ook wel in zicht (officieel moet ik op 14 december weer gaan werken, maar we gaan dat proberen te trekken tot na de kerstvakantie) en hoewel ik er enerzijds naar uit kijk om weer eens "buiten te komen" en ik zeker niet van plan ben om ouderschapsverlof te nemen, ga ik dat toch missen om zo van 's morgens vroeg tot 's avonds laat van mijn meisjes te kunnen genieten. Er zijn veel mensen die op bezoek komen, die zeggen: "Je zou daar uren kunnen naar kijken, hé!" Ja, dus... maar straks heb ik die uren dus wel niet meer en zal ik moeten genieten van mijn dames wanneer ik kan!

Hebben jullie dat trouwens ook dat het soms nog zo surreëel lijkt? Ik kijk soms naar mijn dochters en denk dan: "Die zijn dus echt van jou, hé!" Soms denk ik dat ze er maar voor eventjes zijn (dat ik de babysitter ben of zo) en dat ze daarna weer weg gaan, maar ik zou ze dus echt niet meer kunnen missen, hé!

Hopelijk genieten jullie ook zo van je kroost! Laat die verhalen maar komen!

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door monalena » 8 november 2018, 13:39

hey iedereen!

onzekere wens amai al 2,5 maanden! dan reageren ze echt al goed op de omgeving hé.
Hoe verlopen hun dutjes en voedingen? Kan je al echt een verschil merken in de karaktertjes? :-)
Gaan jullie soms wandelen?
Wat zijn hun gewichtjes nu?


Ephiny amai ook al 6 weken (allez nu al 7 ;-) )
Heeft ze dan niet genoeg met jouw borstvoeding? Merk je dat ze van borstvoeding minder/meer krampjes krijgt?
Welke melk geef je dan bij?
Ohnee ivm de opname in het ziekenhuis, ik kan geloven da het frustrerend was om daar te zijn en dan niets te vinden. gelukkig heeft ze nadien dan geen verhoging meer gehad.
Leuk dat je ook veel hulp krijgt, dat scheelt wel hé


Hier ben ik ook superverliefd op ons poppeke, maar makkelijk gaat het niet altijd.
Ze heeft haar melk die dan opkomt en dan ligt ze te slikken en wordt ze er wenend wakker van als ze slaapt, dan krijgt ze ook krampjes (dankzij de melk van mama dus). Gisteren en vandaag kwamen er zelfs grotere hoeveelheden melk terug uit en ocharme het riekt ook zuur dus het moet denk ik wel branden in haar keel.
Daar dan nog eens krampjes bij dus mag blij zijn als ze dan een keertje slaapt tijdens de dag (zoals nu). maar zelfs het getyp op de pc maakt haar half wakker. Ze heeft zo'n gevoelige oortjes dat ze van het minste geluid wakker wordt.
Dus het feit dat ze hier in haar park slaapt in de living kan ik zelfs het afwasmachine in de keuken niet leegmaken of vullen of ze wordt wakker.
's nachts is het ook niet zo makkelijk omdat het toch snel een uur duurt eer ze terug kan inslapen omdat de melk dan terug opkomt, behalve deze nacht en vorige nacht ging het iets vlotter.
Ze is ook soms zo ontroostbaar dat ze zoveel last heeft.
We moeten stilletjesaan met de flesvoeding beginnen als ik volgende week terug ga werken, maar ik had al met bio baby rijstmelk (van onze zoon) geprobeerd (omdat de novarice blijkbaar niet meer voorradig was) maar dat was niet echt een succes (nog meer krampen en grotere hoeveelheden teruggeven). Maar gelukkig heeft mijn moeder de novarice nog kunnen bestellen die van frankrijk komt. ben benieuwd of het ok zal zijn voor haar. al is het indikken van die melk dan ook weer een probleem want hier de kids kregen krampen van johannesbroodpitmeel en valentino zijn longen zijn gestopt met piepen als we gestopt zijn met het indikken van zijn melk met gelilact... dilemma dus
voor de rest voldoende melk, nog steeds een open wond aan mijn ene tepel die niet kan genezen door het steeds te moeten aanleggen... ik schreeuw het gewoon uit van de pijn maar we houden vol!

dus korte samenvatting hier: ik geniet van het thuiszijn met haar, ' t zijn echte mirakeltjes onze kindjes, zo mooi, zo perfect! maar ik denk dat het feit dat zij zo sukkelt en dat samen met (pijnlijke) borstvoeding mij weerhoud om echt 100% te kunnen genieten.
gelukkig komt ook mijn moeder (mijn man) helpen als ik terug aan het werk ben, dan weet ik dat iedereen zijn verdiende aandacht krijgt (wat nu niet echt het geval is als ik alleen voor de kids moet zorgen).
Ik zal wel blij zijn dat die eerste weken voorbij zijn, dan is echt de moeilijkste periode achter de rug.

Hoe gaat het met de andere mama's en babietjes? :-)
iedereen vraagt hier of we ook voor een 4e zullen gaan, voorlopig zie ik dat niet meer zitten, zeker door de zwangerschap. Maar zeg nooit nooit :-)
groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten