Uitgerekend september-oktober 2018

onzewens7374
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 januari 2016, 18:53

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door onzewens7374 » 15 juli 2018, 17:56

Alweer even geleden sinds hier nog wat beweging was op dit forum, dus ik vertel nog even mijn verhaal om het hier weer in gang te zetten! Maar eerst: alles goed met iedereen? Dutsje, loop je nog altijd rond met je dikke buik of is de tweeling intussen geboren? Hopelijk is iedereen gezond en wel, in elk geval!

Hier was het ook even kantje boord: ik moest donderdag naar de gynaecoloog voor een zoveelste echo en mijn eerste keer aan de monitor. Mijn gewicht was goed, mijn bloeddruk ook en hoewel de babykes niet veel zin hadden in dat monitor-gedoe (ze "zwommen" steeds weg) zei de dokter na een tijdje tegen de vroedvrouw dat ze niet meer verder moest doen aangezien het er ook goed uit zag. Dus dan nog even langs bij de dokter zelf en dan konden we weer naar huis, zeker? Mis poes! Bij de echo bleek dat mijn baarmoederhals flink verkort was (tot nog maar 1,6 cm) en dat ik al wat opening had, dus de gynaecoloog stuurde me naar huis met de vraag om mijn valies te pakken voor een weekendje (of langer) ziekenhuis om aan de weeënremmers te gaan en longrijping te krijgen!

Toevallig was het vrijdag mijn verjaardag (happy 45th to me!) en dus had ik het er nog extra moeilijk mee, maar ik was sowieso erg geschrokken over dit nieuws en was echt al aan het panikeren over een wekenlang verblijf in het ziekenhuis en zo. Om 22u op donderdagavond waren we er en het viel gelukkig allemaal veel beter mee dan gedacht met als meest geruststellende boodschap het feit dat het verplegend personeel sprak over een opname "uit voorzorg". Zo kreeg ik direct weer wat hoop dat ik toch nog naar huis zou mogen vóór de bevalling en dat ik het misschien toch nog een paar dagen of weken zou kunnen rekken alvorens de baby's ter wereld zouden komen!

Om een lang verhaal kort te maken: ik ben sinds vanmiddag weer thuis, maar moet in de komende week nog op controle bij een (andere, want de mijne is nu op verlof) gynaecoloog om te zien hoe mijn zwangerschap nu evolueert en als ik het zo lang red, zal ik na de vakantie van mijn eigen dokter (vanaf 30 juli) ook weer onderzocht worden.

Ik zit momenteel op 31 weken en 5 dagen en vorige donderdag (op 31 weken en 2 dagen, dus) werd de grootste baby geschat op 1,7 kg (de andere was moeilijk meetbaar, maar zal waarschijnlijk niet zo ver achter lopen) en dankzij de longrijping die ik nu gekregen heb, maken de baby's blijkbaar een zeer goede kans (96%) als ze nu geboren zouden worden, maar we gaan dus ons best doen om het toch nog even te trekken. Sowieso zou dat handig zijn voor ons als last-minute beslissers want we zijn nog niet helemaal uit de namen voor de meisjes, we moeten nog een definitieve knoop doorhakken ivm de meters en/of peters, mijn valies voor de bevalling moet nog gemaakt worden en de kaartjes en het doopsuiker en zo zijn ook allemaal nog niet in orde.

Aangezien ik sowieso uitgerekend ben voor begin september (de 11e), vrees ik in elk geval dat ik hier de boel op gang ga trekken en als eerste zal bevallen, zelfs al wordt het nog half of eind augustus eer mijn kindjes ter wereld komen. Maar op dit moment zou ik sowieso tekenen voor een bevalling eind augustus... al ga ik erg mijn best doen om het zo ver te laten komen, hoor!

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door monalena » 15 juli 2018, 23:47

hey iedereen!

amai onzekere wens, dat was nogal schrikken dan! Raden ze dan niet aan om platte rust te nemen als je baarmoederhals verkort is? Of misschien doe je dit al halvelings thuis?
Maar de kindjes hebben toch al een mooi gewichtje voor het aantal weken :)
Ik duim dat ze nog eventjes blijven zitten!
Breng die kaartjes en de rest dan maar in orde, nu je nog eventjes hebt. Misschien dat je de laatste weken daar echt geen energie of zin meer in zal hebben ;-)

Dutske hoe gaat het met jou ondertussen? Heb je nog contracties gekregen of is dit gestabiliseerd?
Hoe gaat het ondertussen met de tweeling, en hoe schatten ze nu de gewichtjes?
Super dat bij jou alles al klaar is, zijn de babykamers ondertussen in orde?
Ga je de tweeling dan na een tijdje apart leggen?
Niet leuk dat je bijna niets meer kan doen, gaat je man 's avonds de dochter halen aan de opvang of moet je dan alleen ervoor zorgen tot je man thuiskomt?


Ephiny,
Hoe gaat het met jou? Hoe is het met jouw werkschema ondertussen, enkel nog alleen op vrijdag thuis of ben je nu wat meer thuis in de week?
Zijn de kwaaltjes stabiel?


Spruitje hoe is het met jou? Ondertussen al gestart met zwangerschapsactiviteiten?
Bij de eerste zwangerschap heb ik wel naar de info sessies van het ziekenhuis geweest over de soorten contracties/ bevalling. prenatale oefeningen niet gedaan en bij de 2e zwangerschap moeten stoppen door sciatic nadien.
Nu zal ik enkel naar het info moment gaan over de verkorte verblijfsduur in het ziekenhuis.
Ik denk dat zwangerschapsyoga wel iets goed is met de bevalling beter om te kunnen. Al vermoed ik dat ik (moest ik dat gevolgd hebben) het niet zou kunnen toegepast hebben tijdens de bevallingen wegens teveel pijn (sterrenkijkertjes)

Hoe is het met de andere dames?

Hier net terug van een weekje vakantie en ik moet zeggen dat heeft een heel groot verschil heeft gemaakt met mijn bekken dan gewoon te gaan werken en actief te zijn. Enkel het slapen was niet gebeterd, blijft gewoon pijnlijk en gevoelig om op het bekken te liggen.
Begin juli op controle geweest, geen echo maar met Doppler geluisterd, alles was goed.
Ik krijg nu ook wel harde buiken als ik mij druk maak, en mijn navelbreuk is precies groter geworden waardoor ik een groot deel van de dag echt een brandend scheurend gevoel heb aan mijn navel.
gelukkig nog niet echt veel last van mijn carpaal tunnel syndroom, maar al de rest (helaas) wel.
Regelmatig het zuur, gezwollen enkels, bekken, navelbreuk, ik ben dus ook echt aan het aftellen.
Mijn buik is ook al redelijk groot, maar gelukkig zei de gyn dat dit in het gemiddelde viel, terwijl ik dus dacht dat ik met een buik van 9 maand al zat.
Ik ben wel wat bang als mijn buik nog gaat groeien dat ik nog meer pijn ga krijgen, maar ik heb dus al een lijstje van de dingen die ik moet corrigeren zodra we een paar maand na mijn bevalling verder zijn (navelbreuk, aambeien, spataders).
Het zullen ook nog vermoeiende maanden worden op het werk, maar we moeten er door.
Ik moet voor de rest nog alles in orde brengen, moet mijn man nog een document laten meebrengen voor geboortepremie en kindergeld. Acerta informeren, doopsuiker, kaartjes, alles van zolder halen..pfff
Normaal moet je in deze periode veel energie hebben en alles in orde willen brengen, maar zodra de kinderen in bed liggen wil ik enkel nog maar neerploffen (of eerder rechtzitten met mijn bekken) in de zetel of achter de pc.
De naam had ik al lang beslist, maar mijn man (en dochter en moeder) vinden precies de andere naam mooier. Dus ik denk dat ik mij misschien toch laat overtuigen.

Moet maar eens gaan slapen, want de nachten zijn al zo kort

groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Ephiny
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 juni 2017, 13:40

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Ephiny » 19 juli 2018, 18:55

@Onzewens: toch wel even schrikken dus. Fijn dat je toch nog naar huis kon en hopelijk blijven ze idd nog een tijdje zitten. Ik duim!

@Monalena: fijn dat je vakantie hebt gehad! En dat je dan toch iets minder last had. Jammer van de andere kwaaltjes...

Ik werk nu met de hitte vanaf s middags thuis. Dat scheelt wel iets. Kan al eens een koude douche nemen tussendoor, en de voetjes ophoog leggen zodat ze wat minder opzwellen. Maar ik ben die temperaturen zo beu. Altijd dat plakken en zweten, duizelig zijn, ... Happy word ik er niet van.
Enhet helpt niet wat betreft het slapen natuurlijk. Intussen ook regelmatig kuitkramp, mijn bekkenpijn is toch wat verergerd,...

Maar om toch ook een beetje positief te zijn, ze beweegt lekker veel in mijn buik, dat is heerlijk (en soms ook wel wat ongemakkelijk als ze echt hevig is). Mijn blaas is nog steeds een favoriete plaats voor haar om te schoppen of gewoon eens goed te gaan opliggen. Ik spurt soms echt nr de wc omdat ze er zo hard tegen schopt :lol:

De babykamer is intussen ook zo goed als in orde, hoewel ze niet geverfd geraakt is. Te warm. En intussen staan de meubeltjes er wel, dus dat verven zal voor later eens zijn.
Nu eigenlijk nog veel kleine spullen die ik moet kopen, op het park na. Badolie, nagelschaartje, kammetje, nachtlampje, thermometer,... Dat soort dingen. Dus dat wordt zeker nog een bezoekje aan Dreambaby ofzo.

Dinsdag terug babydate trouwens, ik kijk er al naar uit!
Hopelijk groeit ze goed, want mijn buik is eigenlijk al een goeie maand niet meer gegroeid. Wat op zich niet erg is, ik kreeg al veel commentaar als mensen hoorden dat ik pas uitgerekend was in oktober. Maar dan maak ik me toch een beetje zorgen over haar groei dus.
Maar zolang ze zo goed beweegt, probeer ik maar van niet al te bezorgd te zijn. :)

Dutsje
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mei 2018, 17:37

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Dutsje » 24 juli 2018, 21:15

Al eventjes niet meer iets laten weten, maar al bij al gaat het goed.

Afgelopen vrijdag de 28w echo gehad, de baby's maken het goed, maar ze zouden veel vruchtwater hebben en een stevig gewicht hebben. De gyneacoloog had een vermoeden dat mijn suikertest niet goed zou zijn, mijn uitslag blijkt ondertussen matig te zijn. De huisarts, vroedvrouw, kind & gezin houden de waarde van 140 aan, de gynaecoloog 130, mijn waarde was 133. Volgende week dus een dagje meermaals testen en prikken...

Mijn eigen bijgekomen gewicht is nu nog maar 6 kg, bij Lore was het al 7,8 kg op 28w, maar voor de zekerheid hebben Matthew en ik toch al beslist om alle suikers uit mijn menu te schrappen en zo veel mogelijk volkoren te gebruiken waar mogelijk, alhoewel de gynaecoloog dat nog niet heeft opgedragen. Kwa omvang ben ik al voorbij mijn buik van Lore op 41w, de paar striemen die ik bij haar in de week overtijd gaan had opgelopen zijn behoorlijk langer en breder aan het worden, en er zijn er nog vele die lichtjes beginnen bij te komen.

Fysiek en mentaal gaat het niet zo goed, mij lichaam is op en heeft het gewoon gehad. Het niets kunnen en al die onzekerheid is ook niet zo bevorderend voor het gemoed.

De weeenremmers moet ik blijven nemen, maar regelmatig zit ik nog met een paar uren contracties en dagen aan een stuk harde buiken.

Op zich ben ik blij dat de baarmoederhals goed blijft, we zijn voorbij de 28w voor de overlevingskans, maar voor 32-34w heb je toch nog veel kans op problemen met de kindjes achteraf, maar ik vraag me toch zwaar af hoe ik het ooit tot 38w ga uithouden

Hopelijkis het bij jullie beter, ik proberen nu van een weekje vakantie te genieten, we zijn een weekje in een last minute vakantiehuisje. De gynaecoloog vond het een goed idee, maar we mochten wel niet te ver gaan (maar dat zagen we zelf ook niet zitten) :-D

Spruitje
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 januari 2015, 14:18

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Spruitje » 26 juli 2018, 22:40

Dag dames,

Zo fijn om jullie verhalen te lezen en te merken dat ik niet alleen ben met bepaalde kwaaltjes/ongemakken en met last van de warmte :wink:

@onzewens: Hoe gaat het ondertussen met je? Elke dag/week is er eentje gewonnen he! Hopelijk lukt het om de laatste zaken nog in orde te krijgen voor de bevalling.

@monalena: Wanneer is jouw uitgerekende datum ook weer? Ik heb de laatste weken ook last van bekkenpijn, zeer lastig en niet zoveel aan te doen zeker? Fijn om te horen dat je een leuke vakantie hebt gehad.
Wij hebben uiteindelijk besloten om deel te nemen (vanaf volgende week) aan een 5-tal prenatale lessen: er zit een beetje vanalles in: een sessie over borstvoeding, eentje over 'de arbeid' en het opvangen van weeën, eentje over de eerste weken na de bevalling... Baat het niet dan schaadt het niet zeker :-) Ik ben benieuwd.

@ephiny: hoe was de babydate dinsdag?

@dutsje: fijn om te horen dat de kleine spruiten toch nog steeds in je buik aan het groeien zijn (gelukkig maar!), maar zo jammer om te horen hoe zwaar het voor je is... zowel fysiek als mentaal! Hopelijk doet het weekje vakantie je een beetje deugd! Ik stuur je alvast veel goede moed en duim voor wat minder lastige dagen/weken.

Hier vandaag echo gehad op 28w 4d. Voorlopig alles in orde met ons kleine meisje. Gewicht wordt geschat op 1,2kg wat blijkbaar ietsje onder het gemiddelde is, maar zeker ok.
Wel wat lastiger de voorbije dagen/week qua kwaaltjes, herkenbaar van bij jullie: soms wat wazig in mijn hoofd, bekkenpijn, zure oprispingen, gezwollen voeten,... de ene dag al wat meer dan de andere... en de warmte doet er geen deugd aan. Maar al bij al mag ik niet klagen.
En verder volop bezig met de babykamer, geboortelijst, enz. Wel leuke dingen :-)

Hou de moed erin allemaal! Veel groetjes van naast de airco :-)
bbz in 2013
jan - mei 15 - 5 IUI-pogingen 5e opnieuw bbz
jan 16 - ICSI 1 - negatief
apr 16 - ICSI 2 - geen terugplaatsing
jun 17 - overstap Jette - ICSI 3 - negatief
sept/okt 17 - ICSI 4
jan 18 - ICSI 5 ZWANGER! :D

Ephiny
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 juni 2017, 13:40

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Ephiny » 31 juli 2018, 8:16

@Dutsje: jammer dat het zo zwaar is. Gelukkig doen de kleintjes het goed en hopelijk heb je toch een beetje genoten van de week vakantie?

@Spruitje: ik had een echo op 28w6d, ze woog ongeveer 1kg300 en ze zat iets boven het gemiddelde. :lol: Dus het hangt precies wel een beetje af van wie het bekijkt...

De babydate was goed dus. Wel wat snel snel, de gynae liep zwaar achter en het was ook niet mijn eigen gynae. Nu ja, het belangrijkste is dat ze ok is. Ze zou ongeveer 3kg400 wegen bij de geboorte blijkbaar.

Intussen ook een aanvraag kraamzorg gedaan, een rondleiding op de materniteit vastgelegd en vandaag eindelijk langs Dreambaby voor nog wat spullen. Ook druk bezig alles al eens in de wasmachine te steken.
Nu nog de kinesist contacteren voor prenatale sessies, alle spullen sorteren en op z’n plaats leggen in de babykamer en dan moet ik dringend eens beginnen kijken voor de doopsuiker.
Geboortelijst doe ik niet, enkel een pamperrekening.

De kwaaltjes zijn nog steeds :cry: . Ik loop echt constant tegen mijn eigen grenzen aan.
Maar nog ongeveer 10 weken (toch lichte paniek als ik dat denk, nog maar 10 weken en nog zoveel te doen!) en dan is het eindelijk zover. :D

Ik wens jullie allemaal kwaaltjesvrije weken toe, en vooral veel afkoeling. Dat die hitte eindelijk maar eens verdwijnt.

Spruitje
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 januari 2015, 14:18

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Spruitje » 18 augustus 2018, 16:56

Het is zo stilletjes hier. Hopelijk is geen nieuws goed nieuws bij iedereen?
Hoe gaat het met jullie?
bbz in 2013
jan - mei 15 - 5 IUI-pogingen 5e opnieuw bbz
jan 16 - ICSI 1 - negatief
apr 16 - ICSI 2 - geen terugplaatsing
jun 17 - overstap Jette - ICSI 3 - negatief
sept/okt 17 - ICSI 4
jan 18 - ICSI 5 ZWANGER! :D

onzewens7374
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 januari 2016, 18:53

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door onzewens7374 » 19 augustus 2018, 0:22

Ik had al een paar keer zitten denken dat ik dringend hier nog eens iets moest schrijven, maar het is er nog niet van gekomen. Bij deze dus wel even een update, met dank aan Spruitje, die me op het goede pad zette... ;) Hopelijk zijn er nog een aantal die volgen!

Na mijn ziekenhuisopname midden juli ben ik twee keer naar een andere gynaecoloog geweest die vond dat ik het nog zo slecht niet deed. Zo sleepte ik me dus verder tot eind juli. Daarna was mijn reguliere arts er weer en toen die metingen begon te doen, kwam hij nogal rare resultaten uit. Zo leek het alsof het kleinste baby'tje opeens 300 gram minder woog dan 2 weken ervoor bij de andere gynaecoloog. Ik maakte me daar niet te veel zorgen over, aangezien dit gewoon niet kon kloppen, maar Dr. Bovyn ging toch op zoek naar een oorzaak en kwam er zo op uit dat die ene baby een single umbilical artery (SUA) heeft, dat wil zeggen dat er maar één in plaats van de gebruikelijke twee slagaders in de navelstreng zitten. Aangezien verder alles goed ging met de baby (prima hartritme, nog heel beweeglijk, ...) hoefde ik me volgens de dokter geen zorgen te maken dat er iets mis was, maar hij zei wel dat we dit in de gaten moesten houden.

Op 6 augustus is er dan een nieuwe meting geweest en toen zei Dr. Bovyn: "Die meting van vorige week zal dus niet kloppen", want toen was dus alles met mij en de beide baby'tjes perfect. Ze wogen toen naar schatting 2,050kg en 2,250kg. De dokter vroeg me of ik het zag zitten om het nog een weekje langer uit te houden, zodat we aan de 36 weken zouden komen. Die heb ik dus bereikt op 14 augustus en de dag ervoor heb ik nog een controle gehad, maar dan zonder metingen en zo. Aangezien de monitor echter weer perfect was en ik het ook nog steeds heel goed deed (wat een "wow" en "ik ben heel tevreden" opleverde van de dokter), heeft hij me toen nogmaals gevraagd of ik het nog een weekje wou volhouden "zodat ik de kindjes zeker bij mij op de kamer zou kunnen houden".

Resultaat is dus dat ik hier nog altijd rond loop met in het vooruitzicht een nieuwe controle komende maandag (20 augustus) en een keizersnede (er ligt er nog altijd eentje in stuit, dus dat is het beste) die - tenzij de baby's of ik vroeger in de problemen komen - ingepland is voor volgende vrijdag, 24 augustus. Ik zal dan 37 weken en 3 dagen zijn, dus dat zou ruim voldoende moeten zijn en ik vermoed dat ook de gewichtjes ok zouden moeten zijn.

Intussen wordt het wel met de dag zwaarder, letterlijk en figuurlijk. Ik ben nu nog flink aan het bijkomen (vorige week 2 kg op één week en ik denk dat het deze week niet veel beter zal zijn), mijn voeten en onderbenen zwellen elke dag op en ik strompel hoogstens nog wat rond, maar ik tel echt wel de dagen af want ik voel constant pijntjes en ongemakken, maar ik zet door want ik wil echt die 24e halen!

Volgende keer dat ik hier iets schrijf, zal het dus waarschijnlijk zijn om de geboorte van de tweeling aan te kondigen! Ik kijk er echt wel naar uit om ze bij me te hebben, want hoewel mijn ventje overtuigd is dat dit ook heel zwaar gaat zijn, denk ik vooral dat ik volgende week rond deze tijd volop aan het genieten ga zijn en dat de gevolgen van de keizersnede en de huilende baby's die me gaan wakker houden en zo dingen gaan zijn die ik er graag bij neem!

Spruitje
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 januari 2015, 14:18

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Spruitje » 19 augustus 2018, 21:07

Waaw onzewens! Super dat jij en de baby's het zo goed doen! Ik loop hier al rond te waggelen om 32 weken met maar 1 baby in mijn buik :) ik kan mij niet voorstellen hoe het voor jou moet zijn!

Maar het zal dus een spannende week worden! Jij mag de spits afbijten hier in ons groepje :D De eerste 2 september/oktober baby's (tenzij er hier nog iemand anders sneller is natuurlijk :wink: )
Ik duim keihard dat je vrijdag haalt en dat je snel 2 pracht-spruiten in je armen hebt!

Hier dus vandaag 32 weken ver. Volgende donderdag nog eens langs bij de gynaecoloog, blijft toch altijd wel een beetje spannend.
Ons meisje beweegt goed en kan af en toe eens een venijnige stamp uitdelen :D Ze dwingt mij wel om wat meer rust te nemen, want toch wel wat last gehad van harde buiken de voorbije weken. En verder is de bekkenpijn echt geen lachertje... ik ben net een kreupel oud vrouwtje...

Tot nu toe ben ik tijdens de zwangerschap eigenlijk redelijk rustig kunnen blijven... na onze hele voorgeschiedenis kon ik de angst dat het fout zou lopen redelijk goed onder controle houden... was er zelf verbaasd over. Maar vorige week toch even een stevig dipje. Plots sloegen de angst en paniek enorm toe: 'wat als het nu nog fout loopt?' En die angst deed natuurlijk geen deugd aan de harde buiken... De vroedvrouw heeft mij gelukkig wel goed opgevangen en gerust gesteld... dus nu wel weer wat meer vertrouwen... maar toch wel eng hoe fel het mij overviel. Maar misschien herkennen jullie dat ook wel?

Hoe gaat het met de andere dames en kleine ukkies?
bbz in 2013
jan - mei 15 - 5 IUI-pogingen 5e opnieuw bbz
jan 16 - ICSI 1 - negatief
apr 16 - ICSI 2 - geen terugplaatsing
jun 17 - overstap Jette - ICSI 3 - negatief
sept/okt 17 - ICSI 4
jan 18 - ICSI 5 ZWANGER! :D

Dutsje
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mei 2018, 17:37

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Dutsje » 20 augustus 2018, 13:29

Bij ons loopt het niet zo ideaal verder,

Uitgebreide suilertest was prima, was wel een opluchting.

De jongens doen het fantastisch, baby 1 zou 1930g zijn en baby 2 zou 1875g zijn.

Maar mijn lichaam is op, vorige zondag steken en pijn in het keizersnedelitteken beginnen hebben, ik moest met spoed van het lokaal ziekenhuis naar het universitair ziekenhuis omdat ze nog maar 30w6d waren,

Vrijdag naar huis mogen gaan, de pijn bleef maar ze zagen geen veranderingen op echo in het litteken dus leek het hun oke,

Deze ochtend exact 32w en op controle, maar mijn gyneacoloog was toch niet tevreden dat ik nog steeds pijn en last heb, hij zei ook dat zowel het litteken als de hele baarmoederwand verdund is.

Het plan is dus onder observatie blijven in ons lokaal ziekenhuis bij mijn eigen gynaecoloog, omdat ik risico op een uterusruptuur heb. Rond 36-37w (+- 16 a 21/09) zoiezo een geplande keizersnede, onder voorbehoud dat er niks veranderd, anders zal het nog vroeger zijn.

Voorlopig wel longrijping gehad in het universitair ziekenhuis. Verder proberen 'uitbroeden' is dus de opdracht.

Hopelijk bij de andere dames die nog moeten reageren iets beter !

Spruitje
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 januari 2015, 14:18

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Spruitje » 24 augustus 2018, 16:14

Ho dutsje! Klinkt heftig allemaal!
Moet mentaal zeer zwaar zijn om voortdurend met die onzekerheid te zitten :-(
Ben je dan nu thuis? Of terug opgenomen in het lokale ziekenhuis?
bbz in 2013
jan - mei 15 - 5 IUI-pogingen 5e opnieuw bbz
jan 16 - ICSI 1 - negatief
apr 16 - ICSI 2 - geen terugplaatsing
jun 17 - overstap Jette - ICSI 3 - negatief
sept/okt 17 - ICSI 4
jan 18 - ICSI 5 ZWANGER! :D

Spruitje
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 januari 2015, 14:18

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Spruitje » 24 augustus 2018, 16:15

Onzewens, ik ben aan jullie aan het denken he! Zo spannend! Ik duim dat alles goed gaat vandaag!
bbz in 2013
jan - mei 15 - 5 IUI-pogingen 5e opnieuw bbz
jan 16 - ICSI 1 - negatief
apr 16 - ICSI 2 - geen terugplaatsing
jun 17 - overstap Jette - ICSI 3 - negatief
sept/okt 17 - ICSI 4
jan 18 - ICSI 5 ZWANGER! :D

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door monalena » 25 augustus 2018, 22:43

hey iedereen!


onzekere wens, ik ben superbenieuwd naar die kleine babietjes van jou!
Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat ze het goed doen!
Herstel nu maar eerst goed en geniet van die kleintjes!

Dutske, ohnee over die pijn, gelukkig volgen ze het goed op. Maar ik zou toch zeggen luister naar je lichaam, als je je zorgen maakt zou ik toch een keertje teveel gaan naar spoed om echt te checken of alles ok is.
Maar de jongens hebben ook al een mooi gewichtje hé, nu moeten ze enkel nog wat aansterken.
ivm dat scheurend gevoel, na mijn keizersnede heb ik ook paar keer ook een enorm pijnlijk scheurend gevoel ervaren, en zoals jouw gyn aanhaalt zei de huisarts dat de vezels van mijn huid wat gescheurd waren, maar nog niet in die mate dat het helemaal gescheurd was, dus het houd nog goed aan elkaar behalve dat het heel dun is geworden.
Probeer geen gewichten op te pakken, en niet teveel te bukken dat er geen grotere spanning op komt staan.

Spruitje hoe was het bij de gyn?
Het is normaal om af en toe wat angstig te zijn, maar je hoeft je geen zorgen te maken, je bent in goede handen!

Ephiny hoe is het met jou ondertussen? Hoe voel jij je?

Hier bwaa wat kan ik zeggen, als iemand mij vraagt hoe het gaat zeg ik altijd "alles goed met de baby" :roll:
Woensdag de 32 (of eerder 31,5) weken echo en controle gehad. Ons meisje ligt al met haar hoofdje naar beneden en weegt ongeveer 1kg800 (percentieel 65) wat ok is.
Voor de rest die bekkenpijn, tja, als ik een uurtje moet rechtstaan of rechtstaand werken kan ik haast niet meer uit de voeten, moet ik mij echt de trap optrekken bijna aan de leuning. Maar ik moet wel toegeven dat het nog niet in de mate is dan op het laatst bij de vorige zwangerschap. Maar ik besef maar al te goed dat er nog een lange periode aankomt (toen kon ik met moeite 20minuten nog rechtstaan of stappen per dag). Maar wat er nu nog eens is bijgekomen, zoals vorige zw, is dat carpaal tunnensyndroom, eerst links, nu ook rechterhand. Is plots zo snel gegaan waardoor ik al geen gevoel meer heb in ongeveer 3 vingers per hand. Als ik werk moet ik bij bepaalde dingen om de minuut mijn hand laten hangen dat ik het niet meer uithou van de pijn, en gisterenmorgen kon ik mijn materiaal gewoon niet meer vasthouden praktisch.
Als je dan weet dat ik zelfstandige ben en mijn handen constant nodig heb dan is het echt geen lachertje.
Ik ging normaal stoppen met werken op 10 oktober (datum is 21oktober) maar ik heb toch maar wijselijk besloten om per 1 oktober te stoppen. Wat uiteraard een hele hoop miserie is om al die klanten te verzetten bij mijn collega's want uiteraard wil iedereen nog vlug komen net ik voor in bevallingsverlof ging.
Ook al is dit geen inkomen, want je bent pas vergoed de 3e week van je ziekteverlof, en dan is het de verplichte week voor je bevalling, maarja, mijn gezondheid gaat dan wel voor.
Al weet ik dat de komende maand nog superdruk gaat zijn op het werk en dan kan je bijna huilen van de last eer de dag om is.

Maar we gaan niet klagen (of toch wel :roll: ) want met de baby is alles goed, alles op schema, goede bloeddruk etc.
Voor de rest enorm gezwollen enkels, nu ook in rechterlies grote spatader gekregen. Gelukkig valt het slapen nog wel mee, ik slaap ondertussen met spalken voor de polsen. opstaan is dan de eerste minuutjes wat moeilijker aangezien ik mijn voeten niet kan opheffen met die heupen, eerst de kamer uitschuiven en dan lukt het beter...
Zucht en we zijn allemaal vrijwillig zwanger geworden :D

iedereen veel sterkte de komende tijd, we zijn aan het aftellen!

groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Dutsje
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mei 2018, 17:37

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Dutsje » 27 augustus 2018, 11:42

Dag dames, sinds vorige week moest ik idd terug in het lokale ziekenhuis blijven,

De echo toen had een meting van 4mm wanddikte, dinsdag was nog een zware dag geweest en donderdag was het eerder richting acuut, toen was het al tot 3mm gezakt, vanaf 2mm gaan ze waarschijnlijk ingrijpen.

De assistenten zijn vandaag geweest en heb wel wat vraagjes gesteld

Eigenlijk in goede groei omstandigheden kunnen ze wel vanaf 32w opvangen, met dat het dikkertjes zijn en ze longrijping hebben gehad moest ik niet naar universitair ziekenhuis, en omdat het eerder gevoelig is dan pijnlijk schatten ze het risico lager in

Ze vermoeden niet dat ze lore's gewicht van 2,810 kg gaan halen maar ze zijn nu wel al bijna 2 kg en nog 3 weken te groeien, normaal geen prematurenkleding nodig

Waarschijnlijk gaan ze mee op de kamer mogen en geen ondersteuning nodig hebben, als we pech hebben een paar daagjes hier op neonatologie

En kwa slikken zou aan de borst drinken moeten lukken

Ik vind het vooral vervelend dat thuis nog helemaal niets in orde is, ik hoop dat Matthew de hint gisteren heeft begrepen. Ik wil hem ook niets verplichten, want hij heeft zijn handen nu ook wel behoorlijk vol met Lore.

Ik hoop dat hij de wandelwagen gemonteerd krijgt en beneden de wiegjes en het park gaat monteren. De rest zou bonus zijn.

In hun slaapkamers zouden nog de plafondlampjes, wandlampjes en legplanken moeten opgehangen worden. Ook nog een bedje en nachtkastje in 1 kamer, die in de andere kamer had ik nog in orde kunnen brengen. We hebben ook nog 2 eetstoelen waar een relax op kan, zo kunnen ze mee aan tafel zonder dat de relax de hele tafel inpalmt zoals bij Lore.

Ze hebben bij ons op de kamer 2 wiegjes staan, dus op zich zouden we wel zoiezo onze plan moeten kunnen trekken.

Doopsuiker is in orde sinds de vorige ziekenhuisopname toen ik met contracties zat, het kaartjesontwerp is ook in orde (enkel nog de exacte gegevens als ze geboren zijn). Envelopjes ben ik nu mee bezig, elke dag een 10tal, want lang rechtzitten geeft te veel druk. Geboortelijstje is ook in orde en bij de bank hebben we hun een spaarrekening gereserveerd gehad vorige maand.

Ik ben er dus wel klaar voor denk ik.

@ Monalena,

Carpaal tunnel heb ik deze keer (nog) geen last van, maar bij Lore had ik overdag altijd 2 braces aan mijn polsen, ik liet ze soms snacht uit. Hielp een beetje maar was rotvervelend, vooral het continu getintel, desondanks de braces, pijn was dan redelijk oke als ik ze droeg

Ik zeg ook steeds dat de baby's het goed doen, maar heb toch regelmatig een huiluurtje voor mezelf nodig om terug moed te hebben om een paar dagen verder te 'overleven',

ik vind je opmerking dat we allemaal vrijwillig zijn zwanger geworden wel grappig, hier lacht ik de miserie vaak weg met 'het is de laatste keer'

@ Onze wens,

Ik ben nu ook wel eens venieuwd hoe de geboorte voor jou is verlopen, hopelijk vlot en heb je nu gewoon je handen vol.

Aan de andere dames, blijven volhouden, einde begint voor iedereen in zicht te komen !

onzewens7374
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 januari 2016, 18:53

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door onzewens7374 » 7 september 2018, 18:34

Hier dan eindelijk het verhaal van mijn bevalling en de geboorte van onze tweeling! Ik probeer wel een beetje samen te vatten, want ik kan de tijd die ik spendeer aan het typen van dit berichtje eigenlijk goed gebruiken voor de verzorging van de baby's of om eindelijk eens wat me-time te hebben! Enfin... op 24 augustus laatstleden zijn onze dochtertjes Mila en Marit met 1 minuut verschil geboren via keizersnede. Ik heb de bevalling bewust meegemaakt, maar heb wel extra verdoving moeten krijgen. De baby's zijn nog tot bij mij gebracht in de operatiezaal en daarna werd mijn ventje samen met Mila weggestuurd om wat te gaan "bonden", terwijl Marit naar de couveuse moest. Zelf ben ik toch wel een dik uur in de verkoeverkamer geweest en daarna moest ik nog bewijzen dat ik mijn benen na de epidurale al kon bewegen om terug naar de kamer te mogen.

Van vrijdagnamiddag tot en met maandagmorgen lag Mila dan bij ons op de kamer, terwijl Marit een verdieping hoger op neonatologie moest verblijven. Ik moest daar dus elke dag een paar keer naartoe, eerst op mijn bed, daarna in een rolstoel en uiteindelijk gewoon te voet. Dat was niet alleen fysiek, maar vooral ook mentaal heel uitputtend. Mijn borstvoeding kwam ook niet goed op gang en aangezien we ons Mila wel mochten (moesten!) meenemen tot aan de deur in neonatologie, maar binnen enkel Marit mochten voeden, voelde ik me hier met de dag slechter bij!

Op maandag kwam de ommekeer: opeens ging er gekeken worden wat men voor ons kon doen om de situatie toch iets draaglijker te maken voor ons bij neonatologie, kwam mijn vaste gynaecoloog langs (in het weekend had ik enkel op zaterdag de gynaecoloog van wacht gezien) en die stuurde me door naar de dermatoloog die iets kon doen aan de huiduitslag met vervelende jeuk die ik al een paar dagen had en zag ik tenslotte ook de kinderarts, die ons vertelde dat er vanalles was misgegaan waar zij ook niet blij mee was, maar dat we vanaf nu Marit ook bij ons op de kamer gingen krijgen. Ik weende van opluchting en geluk!

Diezelfde dag gebeurden er ook nog een paar andere dingen: de dermatologe stelde "herpes gestationes" vast, wat op zich een onschuldige huidziekte is, die slechts bij 1 op 50000 (vijftigduizend!) bevallingen voorkomt en een auto-immuunreactie is van de huid op de placenta. Maar aangezien men bij ons in het ziekenhuis vooral het woord "herpes" gelezen had en dacht aan de besmettelijkheid van koortsblaasjes, ontstond er even paniek over de hygiënevoorschriften en mocht ik tijdelijk zelfs mijn baby's niet meer aanraken. Gelukkig was er een pientere vroedvrouw die de dermatologe toch nog even opbelde om te checken of er gevaar bestond en werden de tijdelijke maatregelen al snel weer afgeblazen omdat "herpes gestationes" alleen qua uiterlijk op koortsblaasjes lijkt!

Door de medicatie (die cortisone bevat) die ik voor de huidziekte moest nemen, mocht ik de volgende dagen wel geen borstvoeding meer geven, maar ik ben wel blijven afkolven op eigen tempo. Intussen zit ik aan 3 à 4 afkolvingssessies per dag en kan ik 1 flesje moedermelk per dag geven aan beide baby's. De huiduitslag is intussen zo goed als weg en ik heb alleen nog wat jeuk als ik bijna weer mijn medicijnen moet nemen.

Het verhaal in het ziekenhuis ging nog even verder aangezien ons Marit 2kg300 moest wegen eer ze mee naar huis mocht, maar ons kleinste pateeke deed het wel goed met dagen waarop ze 50 en 60 gram aan kwam (ook helaas eens eentje waarop ze maar 10 grammetjes won). Na 5 dagen werd ik naar een mama-kindkamer overgeheveld, wat betekende dat Mila en ik officieel geen patiënten meer waren, maar gasten van Marit die als enige nog mocht verzorgd worden. Concreet betekende dit dat we eigenlijk een groot deel van de dag aan ons lot werden over gelaten, wat op zich niet slecht is, want zo leer je wel je plan trekken, maar dan vraag je je op de duur toch af wat je daar nog aan het doen bent. In het weekend (dag 8 en 9) hadden we dan ook duidelijk te kennen gegeven dat we het daar beu waren en op maandag (dag 10) gaf onze vaste pediater aan dat Marit met 2kg290 huiswaarts mocht!

Intussen zijn we dus van het begin van de week weer in ons huisje en hebben we al bezoek gehad van de vroedvrouw aan huis (2 maal) en van de mevrouw van Kind & Gezin. Dankzij hun tips hebben we al wat meer van onze nachtrust mogen genieten en zijn onze meisjes er ook weer in gewicht op vooruit gegaan. Alles loopt dus goed en hoewel we vermoeid zijn, genieten we vooral ook van het feit dat we eindelijk mama en papa zijn geworden. We zijn trots op onze meisjes en vinden hen vanzelfsprekend de mooiste kinderen van heel de wereld! :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten