Uitgerekend september-oktober 2018

Plaats reactie
Oktober2018
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 april 2018, 9:20

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Oktober2018 » 18 april 2018, 9:30

Hallo
Van harte allemaal met jullie zwangerschap en hoop dat het heel goed met jullie gaat. Ik ben gister voor de 12 weken echo geweest. Ik ben vandaag 13.6 weken zwanger. Heb gister ook de nipt test gedaan mag volgende werk al bellen voor de uitslag. De gynacoloog zag ook gister dat we een zoontje krijgen. Stiekem wel blij na 3 dochters maar denk toch als het maar gezond is. Is er nog iemand die het al zo vroeg wist het geslacht? 😊😊😊

Oktober2018
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 april 2018, 9:20

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Oktober2018 » 18 april 2018, 9:31

Hallo
Van harte allemaal met jullie zwangerschap en hoop dat het heel goed met jullie gaat. Ik ben gister voor de 12 weken echo geweest. Ik ben vandaag 13.6 weken zwanger. Heb gister ook de nipt test gedaan mag volgende werk al bellen voor de uitslag. De gynacoloog zag ook gister dat we een zoontje krijgen. Stiekem wel blij na 3 dochters maar denk toch als het maar gezond is. Is er nog iemand die het al zo vroeg wist het geslacht? 😊😊😊

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door monalena » 19 april 2018, 14:04

hey iedereen!

ephiny, gelukkig (van een kant dan) dat je toen idd niet zwanger was. Ze hebben bij mij nu na 2 weken bloed genomen en de test wees negatief uit.
Maar nu spookt het toch nog door mijn hoofd dat de test te vroeg is en ze het pas binnen een week ofzo kunnen zien.
Ik zal volgende keer een extra bloedafname terug vragen.

Goed dat vele dames een super echo hebben gehad, de eerste mijlpaal is voor velen nu ook al achter de rug: 12 weken.
Hier was met de echo alles ok, en de nipt test ook.
Assistent zei bij echo 70% een meisje terwijl de prof zei dat het waarschijnlijk een jongen was. Nipt test zegt een meisje!

Oktober2018 ik zou met zekerheid toch de nipt test afwachten voor de uitslag van het geslacht, je ziet, zelfs een prof kan zich vergissen.

Merken jullie al dat jullie broeken meer spannen?
Door dat misselijk gevoel en die vieze smaak in mijn mond ben ik wel al wat kg's bij gewoon door constant te knabbelen.. zucht.
Als ik mij terug wat normaler voel ga ik er een beetje beter op letten. Ik hang elke ochtend nog boven het toilet na mijn glasje water.

Heeft iedereen al een idee voor namen, ik weet het niet meer zo goed.

Hoe is het met de andere dames?
Onzekere wens alles goed met jou?

Groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Ephiny
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 juni 2017, 13:40

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Ephiny » 19 april 2018, 16:57

Monalena: gelukkig was het negatief! Ze zullen het wss wel regelmatig testen hoor. Ik ben niet immuun aan toxo, daar ga ik ook regelmatig een bn voor krijgen.

Een meisje, proficiat!! :D Ben blij dat alles in orde was op de echo.

Alles ok hier, denk ik. Nog een week tot de volgende echo, vind het toch wel weer spannend. Wat duren vier weken lang...

Gisteren was ik 15w en intussen kan je duidelijk zien dat ik zwanger ben. Krijg al de eerste opmerkingen van vreemden. Leuk, maar wel een beetje wennen ook. :D
En aangezien ik altijd nogal aansluitende broeken droeg, ben ik al zwangerschapsbroeken gaan halen. Kan het aanraden, ze zitten zo lekker! Wel een beetje te warm nu met die buikband die eraan vastzit, maar heb nog van die zalige ‘harembroeken’, ideaal voor dit weer. :D

Qua kilo’s, hier is er anderhalve kg bij ongeveer. Ik eet ook wel constant zenne (ik denk ook constant aan eten, tot lichte ergernis van mijn omgeving :lol: ), maar redelijk veel fruit bv.

Op voorhand had ik een naam. Tot zeker was dat het een meisje wordt, dan ben ik beginnen twijfelen. :p Dus nu weet ik het ook niet echt meer.
Vind het ook wel een beetje moeilijk om dat echt op voorhand te beslissen. Mss als ik haar wat vaker op een echo heb bezig gezien, dat ik het dan makkelijker vind. :)

Ben overigens nog steeds ontzettend moe. Lastig, want ik zou zoooooo graag vanalles doen in huis, maar ik kom er maar nt toe.
Wel al op t gemakje aant kijken welke wandelwagen etc, een lijst ah samenstellen van welke dingen ik moet kopen voor de baby,... Dat is ook al iets zeker. :D

En verder zwaar aftellen nr volgende donderdag en hopen dat alles nog steeds goed gaat met mijn ukje!

@oktober2018: fijn dat ook bij jou alles in orde is! Ik zou ook nog even afwachten op het resultaat van de NIPT, maar alvast proficiat!

Firsttimemommytobe
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 april 2018, 20:17

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Firsttimemommytobe » 23 april 2018, 20:29

Hey iedereen

Dikke proficiat allemaal met jullie wonder!

Ik ben momenteel 14 weken 3 dagen zwanger en helemaal in de wolken! :-)
Vorige week dinsdag hebben we onze derde echo bij de gynaecoloog gehad.
Ze vermoedt dat het een jongetje is en alles dik in orde, wij zijn enorm gelukkig! ^^

Ik wou even het volgende van me afschrijven:
Morgennamiddag mag ik bellen voor de uitslag van de NIPT-test. Waren jullie hiervoor ook zo zenuwachtig?
Ik hoop met heel mijn hart dat alles in orde is met ons kleintje.

Liefs

Oktober2018
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 april 2018, 9:20

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Oktober2018 » 25 april 2018, 20:17

Hoi,
Jij ook proficiat met je zwangerschap.
Ik heb de nipt test ook 17 april gedaan en ben nog steeds aan het wachten op de uitslag bij mij zouden ze mezelf bellen dat is nog spannender dan zelf te mogen bellen ik heb het gevoel dat dat langer gaat duren. Bij welk ziekenhuis heb jij de nipt test gedaan? Bij mij zei me gynacoloog ook dat we een jongetje verwachten. Hopelijk zijn de tests voor iedereen heel erg goed.

onzewens7374
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 januari 2016, 18:53

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door onzewens7374 » 1 mei 2018, 7:20

Wat is het hier stil geworden! Ik geef graag het goede voorbeeld en geef even een update!

Vandaag ben ik 21 weken ver. Gisteren hadden we de 20 weken echo. Een hele belangrijke, dus ik was toch wat nerveus! Maar... alles is nog steeds prima in orde: mijn gewicht is niet spectaculair gestegen (ondanks de intussen duidelijke dikke buik) en mijn bloeddruk was zelfs ideaal. Ook met de kindjes gaat alles goed: ze wegen nu 375 en 373 gram en hun hersentjes, maag, blaas, ruggetje en hartje zagen er allemaal goed uit!

De volgende echo volgt op 31 mei. Dan ben ik dus ruim 25 weken ver en zijn ze bijna levensvatbaar. Ik begin er echt in te geloven dat ik straks mama word en ondanks het feit dat ik me bewust ben dat het met een tweeling de eerste maanden zeker erg hektisch wordt, kijk ik daar heel erg naar uit!

Ephiny
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 juni 2017, 13:40

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Ephiny » 2 mei 2018, 18:52

@onzewens, wat fijn dat het zo goed gaat!
Een tweeling zal idd wss wel erg hectisch zijn, maar ook dubbel zoveel plezier en liefde etc. :D

Ik ben vandaag 17 weken. Vorige donderdag mijn 16 weken echo gehad en ook met mijn meisje was alles in orde.
Mijn bloeddruk is wel behoorlijk laag, maar ik heb er geen last van. En beter te laag dan te hoog.
Het enige wat het wat zwaarder maakt, is dat ik echt slecht slaap. Als dat wat kon beteren... En anders is het maar zo, ik doe dutjes in de weekends, dat helpt wel. :)

Op 28 mei heb ik mijn 20 weken echo. Tussendoor wel nog een afspraak gemaakt bij een vroedvrouw. Dan kan ik het nog eens nr het hartje luisteren, en het lijkt me wel fijn om wat extra ondersteuning te hebben. Bij de gynae moet het vaak toch snel gaan.

Voor mij mogen de komende 23 weken snel voorbij gaan. Vind het best fijn om met een buikje rond te lopen, maar negen maanden hoefde het ook allemaal niet te duren van mij. :lol:

Spruitje
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 januari 2015, 14:18

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Spruitje » 3 mei 2018, 21:55

Dag Dames,

Fijn om te horen dat alles goed gaat met jullie!

Hier ook eventjes een update: ik ben vandaag 16w5d en had vandaag echo. Altijd spannend vind ik, maar gelukkig was alles in orde met onze kleine meid.

Het grootste deel van de tijd voel ik mij best goed op dit moment. Véééél beter dan de eerste 3 maanden. Af en toe nog eens een misselijke dag en/of last van vermoeidheid... maar valt goed mee. Waar ik het meest last van heb is bandenpijn, kan soms echt hevig zijn (dan loop ik krom als een oud vrouwtje als ik opsta uit de zetel).
Ephiny, het slechte slapen herken ik ook wel soms. Lastig he! Ik heb gelukkig ook wel goede nachten, maar sommige zijn echt hel! Maar het is voor het goede doel zeker :-)

Heel veel succes allemaal! Hoe gaat het met de rest?
bbz in 2013
jan - mei 15 - 5 IUI-pogingen 5e opnieuw bbz
jan 16 - ICSI 1 - negatief
apr 16 - ICSI 2 - geen terugplaatsing
jun 17 - overstap Jette - ICSI 3 - negatief
sept/okt 17 - ICSI 4
jan 18 - ICSI 5 ZWANGER! :D

ellie87
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 januari 2017, 11:42

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door ellie87 » 4 mei 2018, 9:31

Hoi allemaal :)

Hier ook even een update, het is idd heel lang geleden dat ik nog iets gepost heb.

Ik ben nu 20 weken (al halfverwegen !!! ) en alles gaat goed, nipt test en 20 weken echo waren beide oké.
Sinds vorige week voel ik de baby ook bewegen.
Dit is heel leuk, maar nu begin ik me natuurlijk zorgen te maken als ik een dag oppeens wat minder voel :roll:
maar blijkbaar is dat heel normaal dat je ze rond de 20-24 weken niet dagelijks voelt...

Mijn buik is ook goed aan het groeien ! Maar qua gewichtstoename valt het voorlopig mee (4 kg ...)

Slapen is voor mij voorlopig gelukkig nog geen probleem. Waarom kunnen jullie niet goed slapen?
Hopelijk is het maar iets tijdelijk want eens de baby er is zal het er niet beter op worden :wink:

heel veel succes allemaal !!!
12/2015: gestopt met pil
10/2016: diagnose PCOS
02-09/2017: hormoonbehandelingen (5 x negatief)
10-12/2017: verplichte rustmaanden
01/2018: onverwacht pril zwanger :)

Ephiny
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 juni 2017, 13:40

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Ephiny » 4 mei 2018, 15:13

@Spruitje: fijn dat alles goed gaat met de baby en met jou!
Dat van dat opstaan als een oud vrouwtje, ik heb dat ook, maar is dat geen bekkenpijn? Ik heb het vooral als ik veel bewogen heb, dan ff stilzit en dan terug rechtsta. Die eerste stappen, het ziet er wss behoorlijk lachwekkend uit. :lol: En tegen het einde van de dag voel ik het altijd als ik beweeg. Pijn in mijn liezen en onderrug.

Bandenpijn, dacht dat dat die felle steken waren bij sommige bewegingen. Heb ik soms ook, maar dat duurt maar kort.

Maar mss ben ik mis hoor, ga t iig dinsdag eens aan de vroedvrouw vragen.

@Ellie: ook voor jou super dat alles goed gaat! En zo fijn dat je de baby al voelt bewegen. Daar zit ik met (sterk groeiend) ongeduld op te wachten. :D
Dat slapen, ik moet ongeveer elk anderhalf uur plassen... Al een paar weken intussen. En vanaf 3u-4u s ochtends word het gevaarlijk qua terug in slaap geraken. Had ik vroeger al weleens, maar met er nu zo vaak uit te moeten, komt het veel vaker voor.
Maar zoals Spruitje zegt, het is voor het goeie doel he. :)

Spruitje
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 januari 2015, 14:18

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Spruitje » 4 mei 2018, 21:22

@Ephiny: Ja, ik herken het helemaal wat jij omschrijft qua pijn in liezen en onderrug. Zou dat bekkenpijn zijn? Heb er ook al aan gedacht, maar toen ik het aan de gynaecoloog vroeg sprak die over bandenpijn...
Zal waarschijnlijk niet uitmaken wat het juist is? Zal weinig aan te doen zijn zeker? (behalve voldoende rust nemen).

@Ellie: Fijn dat ook bij jou alles goed gaat. Moet echt zalig zijn om de baby te voelen. Ik kijk er ook al naar uit. Maar gynaecoloog vertelde mij dat de placenta van onze baby vooraan ligt... dus dat het daardoor wat later zou kunnen zijn dat ik ze voel... spannend afwachten dus.

Ik slaap vooral zeer onrustig. Moet ook wel iets vaker naar het toilet, maar is max 2x/nacht. Maar daarnaast heb ik elke nacht de meest bizarre dromen. Geen enge dromen, maar wel zeer levendig... over vanalles en nog wat. Onbewust is mijn geest dus blijkbaar met vanalles en nog wat bezig. De laatste nachten zat ik ergens op een boot. :D
Na wat googlen blijkt dat veel vrouwen er last van hebben (dromen, onrustig slapen)... en dat hormonen en veranderingen in je lichaam daarin een rol spelen.
bbz in 2013
jan - mei 15 - 5 IUI-pogingen 5e opnieuw bbz
jan 16 - ICSI 1 - negatief
apr 16 - ICSI 2 - geen terugplaatsing
jun 17 - overstap Jette - ICSI 3 - negatief
sept/okt 17 - ICSI 4
jan 18 - ICSI 5 ZWANGER! :D

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door monalena » 4 mei 2018, 22:13

hey iedereen!

Alleen positieve berichten :-)
Goed dat de babietjes en de mama's het wel stellen. De eerste moeilijke periode is nu zowat achter de rug, nu komt er meer energie (of zou toch moeten :roll: ) en wat meer gerustheid dat alles goed gaat.

Had iedereen al gezegd wat ze gingen krijgen van geslacht? Weet het niet meer, anders mogen jullie dat gerust herhalen, onzekere wens heb jij al een idee wat het ging zijn?

Hier morgen 16 weken, en voel de baby toch al eventjes, herken het ook van de vorige zwangerschappen, beetje gefladder, al wordt het gefladder wat duidelijker soms.
Misselijkheid is zo goed als door, al heb ik momenten dat het plots zo opkomt, zeker 's ochtends nog maar moet niet echt meer boven de pot hangen (enkel vanmorgen). Vieze smaak in mijn mond is ook bijna weg en ik kan al terug water drinken zonder ik er grenadine ofzo moet bijdoen.
Gewicht is al in de hoogte geschoten (durf mij niet meer te wegen) door al die kleine beetjes te eten pff zucht, achja, nu is het ook niet de moment om te diëten hé.
Qua slapen nog steeds goed, al moet ik als ik wakker wordt 's nachts toch dringend plassen (gemiddeld 2x per nacht)

Zijn jullie al bezig met de geboortelijst of met andere praktische dingen?

Groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Dutsje
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mei 2018, 17:37

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door Dutsje » 20 mei 2018, 17:51

Dag dames,

Wij zijn uitgerekend voo 15 oktober van een tweeling,
Wij zijn voor de 3e keer zwanger geworden door ovulatie inductie,

Graag voeg ik mij bij jullie toe !

Voorlopig is dit geen leuke zwangerschap geweest, maar dat waren de vorige zwangerschappen ook niet.

Wij hebben al een dochtertje Lore, zij is 21-02-2017 geboren.

Ik heb al een klein weekje in het ziekenhuis gelegen omdat niets binnen bleef in maart, dat is momenteel een paar weken beter, maar kom wel nog steeds niet bij.

Ik zit met bloeddrukvallen waardoor ik regelmatig wegdraai, helaas zit ik daarom al thuis voor de rest van de zwangerschap (was bij Lore ook, nu helaas nog vroeger)

Nachtmerries zijn er hier vollop, alsook dag en nacht constant plassen, van bloedingen zijn we deze keer gelukkig gespaard gebleven.

Ik ben op dit moment vooral zorgen aan het maken over een geplande keizersnede, bij Lore was het een horror spoedkeizersnede, zit nog steeds met complicaties ervan en ze vinden een tweeling te riskant in het gehele plaatje.

Maar ook dat we haar iets zouden te kort doen nu ze niet met 1 maar met 2 baby's aandacht gaat moeten delen, en veel pakken en dragen zal er na de keizersnede vrees ik ook niet inzitten.

Benieuwd waar jullie mee bezig zijn !

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend september-oktober 2018

Bericht door monalena » 21 mei 2018, 22:32

hey iedereen!

Dutske proficiat met je tweeling, lijkt me echt iets speciaals!
Toch wel verstandig dat je al thuis zit, beter op safe spelen, en al die stress van het werk is misschien niet zo goed voor jou.
Is alles ok verlopen met Lore tijdens je bevalling, wat voor complicaties heb je nog?
Beter dat ze idd dan een keizersnede plannen op voorhand, en zeker met een tweeling hé.
Op hoeveel weken willen ze de keizersnede doen?

Hier ook bij de 1e een spoedkeizersnede gehad, maar ik was zo versuft door de epidurale dat ik alles maar in een waas heb meegemaakt en gelukkig geen complicaties overgehouden (niet bij de dochter of niet bij mij)
Hier wel altijd sterrenkijkertjes dus bij de zoon was het ook op het randje voor toch een keizersnede te doen.
Dus ik verwacht me wel terug aan een sterrenkijkertje, sommigen zeggen de vorm van de baarmoeder dat de positie kan verklaren?

Het zal wel aanpassen zijn voor je dochtertje, er zijn wel boekjes voor de grote zus/broer maar ze is wel erg jong om dat heel concreet te begrijpen. Misschien met popjes ofzo voorbereiden en dan uitleggen dat er babietjes in de buik zitten?

Mijn buik begint al goed te groeien al durf ik hem niet echt te showen want de mensen gaan eerder denken (door mijn overgewicht) dat ik nogal bijgekomen ben :roll:

Hoe zijn jullie buikjes al?

Groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten