Uitgerekend november december 2018

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Yvonne1983 » 22 maart 2018, 9:11

Hallo Wies en Bubbels, jullie zitten beide nipt :wink: in de novemberserie, maar gezien mijn zoontje vanwege gebrek aan groei in de buik eerder is opgewekt verwacht ik eigenlijk nu weer dat dat zal gebeuren.
De vorige keer dacht ik telkens ik ga niet naar mijn moeders verjaardag in Nederland want stel dat ik weeen krijg en ja hoor de dag na haar verjaardag ben ik bevallen en nu gok ik op de verjaardag van mijn zoon dat het dan gaat beginnen. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat alles nu goed gaat en ik 10 dagen overtijd ga, pff dat zou zwaar worden als het niet mijn verwachting is.
Ik laat mijn zoontje weleens mijn nu nog niet zo dikke buik zijn en wijs ernaar en zeg baby, maar meestal trekt hij mijn shirt dan naar beneden, hij wil mijn buik dus niet zien.
Vanochtend erg misselijk wakker geworden en met moeite een groot danoontje gegeten, gelukkig gisteren gemberthee gekocht en dat lijkt te werken hopelijk gaat het niet elke dag zo zijn..

Bubbels88
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 november 2017, 16:26

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Bubbels88 » 22 maart 2018, 9:51

Bang dat het mis gaat?

Ik merk dat ik nog niks durf te kopen of wat dan ook... ben zelf ook nog altijd bang..probeer hetook even uit mijn hoofd te zetten..
12/17 IVF/ICSI 1: negatief
Twee cryo’s ingevroren
Terugplaatsing van eerste cryo: Zwanger!

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 22 maart 2018, 11:27

ja, ik ben ongelooflijk bang dat het nog mis zou gaan. Heb het dit keer veel erger dan met ons eerste kindje, waarschijnlijk omdat ik nu nog meer besef wat we zouden kunnen verliezen, maar ik zal een manier moeten vinden om het van me af te zetten of ik ga niet van mijn zwangerschap kunnen genieten, en dat zou toch jammer zijn, want waarschijnlijk houden we het op twee kindjes.

ik ben met ons zoontje twee dagen overtijd gegaan, Ik had me er ondertussen zo op gefocust dat het drie dagen ging zijn, omdat het dan mijn opa's verjaardag was, dat ik nu toch soms nog moet nadenken of hij nu op 2 of 3 september is geboren :lol: het was bijna 3 september, maar net niet :-)
Mocht ik nu overtijd gaan zal het dicht bij mijn papa's verjaardag zijn.
Ons zoontje kan ook niet tegen blote buiken, als ik lui in de zetel lig en mijn t-shirt is wat omhoog geschoven trekt hij die ook altijd naar beneden :lol:
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 22 maart 2018, 14:27

nog even naar gynae gemaild dat ik zo onzeker ben, en mag nog eens op controle komen gewoon op dienst fertiliteit.
Zal dat dus morgen proberen doen, al denk ik dat het dan mijn eigen gynae niet is, haar bericht was nogal onduidelijk. hopelijk stelt me dat dan gerust en krijg ik niet de neiging om iedere week te gaan...
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

muskusrat
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 maart 2018, 11:14

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door muskusrat » 22 maart 2018, 15:42

Hey dames,

Ik durf mij voorzichtig aansluiten bij jullie...
vandaag mijn tweede bn gehad en alles was zo goed dat de eerste echo op 3 april gepland werd...
Ik ben uitgerekend voor 20 november...

Ik heb al 1 mk en 2bbz gehad, het is dus spannend afwachten...

Het is wel de eerste keer dat ik er zo veel vertrouwen in heb...

Ik heb nog niet zo veel symptomen, enkel mijn borsten zijn wat groter...

Hopelijk houden we het deze keer 9 maanden...
02/17: spontaan zwanger mk 6w
08/17: zwanger na IUI BBZ
12/17: spontaan zwanger IUI BBZ (geen eileiders meer nu)
02/18: ICSI 1; 7 Embryo's, 1 verse tp en 3 cryo's; BN 16/3 en 22/3 positief

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 22 maart 2018, 15:48

welkom muskusrat! en proficiat!
Ik kan geloven dat het voor jou spannend is! gelukkig is 3 april niet zo extreem lang meer :-)
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Yvonne1983 » 22 maart 2018, 15:58

3 april is inderdaad niet ver meer, vraag of je het geluid mag opnemen met je telefoon want een kloppend hartje klinkt fantastisch als het in je eigen buik zit. Ik heb goede vrijdag nog een laatste echo bij fertiliteit en dan moet ik tot 2 mei wachten op mijn 12 weken echo (11w5). Mijn gynaecoloog was eerst 2 weken op verlof en dan 2 weken van wacht in het ziekenhuis dus ik ga nu bij haar langs in het ziekenhuis want tot half mei wachten vond zij ook te veel. Wij gaan de NIPT test doen dus ik hoop half mei het geslacht al te weten (en of het gezond is), mijn eitjes zijn van toen ik 32 was dus dat zou de combinatietest kunnen vertekenen dus wij gaan nekplooimeting en nipt doen ipv volledige combinatietest.
De vorige zwangerschap was mijn placenta (en zoontje) te klein, dus ik vermoed dat ik vanaf 12 weken zwangerschap extra medicatie (ik dacht iets met aspirine in de naam) moet slikken voor een betere doorbloeding (dat heeft ze bij nacontrole 6 weken na bevalling gezegd). En vanaf 28 weken elke 2 weken controle om evt groeiproblemen eerder te constateren, ik vrees ervoor dat als dit wurmpje ook niet goed groeit ze me op bedrust gaat zetten. Bij mijn vorige job had ik wel meer stress, dus wie weet groeit deze beter door minder stressy werk.

TitisWens
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 juli 2017, 16:59

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door TitisWens » 22 maart 2018, 16:19

Ik sluit me hier ook heel voorzichtig aan.
Ben nog altijd bang dat als ik nieuws teveel uitspreek of schrijf dat ik het dan 'jinx'.

Vandaag eerste echo gehad - ben 7 weken en 1 dag als ik goed geteld heb.
Klein wormpje van 1 cm met flippers en kloppend hartje :D
Vind het nog altijd moeilijk te geloven.

Heb mogelijks een immuniteitsziekte dus risico-zwangerschap.
Zal er dus nog even niet gerust in zijn.

Ik kreeg daarstraks bericht dat ik utrogestan mag afbouwen.
Op een paar dagen van 3 per dag naar niks.
Lijkt me snel? Hebben jullie hier ervaring mee?

Liefs

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 22 maart 2018, 19:18

Welkom en proficiat titiswens!

Heel logisch dat je nog voorzichtig bent. Ik durf het ook nog niet goed uit te spreken.

Ik moet utro pas afbouwen vanaf 11 weken. Ik denk dat je altijd wat trager maf afbouwen als je je daarbij beter voelt. Heb ik bij mijn eerste ook gedaan
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Yvonne1983 » 23 maart 2018, 9:09

Titiswens gefeliciteerd en over ultrogestan ik mocht dat bij mijn verse terugplaatsing afbouwen na de echo waarop het hartje goed te horen was, maar dat was wel langer dan een dag. Ik heb er volgens mij een week over gedaan, maar van de dr mocht ik het als ik daar zelf gelukkiger van werd nog langzamer afbouwen alleen had dat volgens hem geen toegevoegde waarde, ik was die bolletjes zo beu dat ik in de aangeraden week had afgebouwd. Nu heb ik mijn terugplaatsing in natuurlijke cyclus en hoef ik geen ultrogestan te nemen en so far gaat ook alles goed, op goede vrijdag een echo en dan pas 2 mei weer dat gaan 33 hele lange dagen worden.

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 23 maart 2018, 10:02

Net extra echo gehad, alle twee eigenlijk. Mocht langsgaan op fertiliteit. Daar was het net de arts die niet meteen de vriendelijkste was. Echo duurde nog geen minuut en ik kon het niet goed zien, dus gerustgesteld was ik niet, ook al zei hij dat alles er normaal uitzag. Door de echo bloedde ik dan ook nog eens. Gelukkig passerde ik bij het buitengaan mijn eigen gynae met haar collega en merkte ze dat ik nog steeds niet gerust was, dus mocht ik nog even met haar collega mee naar de gewone afdeling die een nieuwe echo maakte die ik beter kon volgen. Vond ik echt keilief.
Moraal van het verhaal voor mij is wel dat ik nu gewoon braaf ga wachten tot de geplande echo's, want zoveel heb ik er nu eigenlijk niet aan gehad. Uiteraard wel gerustgesteld. Maar achteraf bekeken denk ik dat mijn ongerustheid meer kwam door de zenuwen om gisteren de crèche te bezoeken en ik dat dan eigenlijk op de baby projecteerde. Weet uit het verleden dat ik mijn zenuwen en slechte gevoelens wel eens aan het verkeerde kan toeschrijven.
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Yvonne1983 » 23 maart 2018, 10:44

Oooh Wies wat vervelend zon gynaecoloog die je een minuut laat kijken en dan niets, die van ons doet het ook redelijk rap maar je krijgt wel altijd een foto mee en als hij tevreden is dan hoor je het ook wel.
Ik heb op de creche al aangegeven dat we waarschijnlijk vanaf half februari een plekje willen, maar de echte inschrijving moet nog gebeuren, wij blijven op de creche waar zoonlief ook nog zit. Ik twijfel een beetje hoeveel verlof ik van tevoren neem sowieso 3 weken want de vorige keer werd hij dik 2 weken te vroeg gehaald, maar als ik maand ouderschapsverlof in februari pak is dat maar 28 dagen ipv 30 of 31. Pff nog tijd genoeg om daar over na te denken ik hoef het pas te weten als ik tegen mijn leidinggevende ga vertellen zwanger te zijn en dat zal wss in het nieuwe gebouw zijn met helaas minder vergaderzalen en ik wil het hem toch wel vertellen voor ik het de rest vertel..

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 23 maart 2018, 11:26

wij weten nog niet goed of we bij dezelfde crèche als ons zoontje blijven of een andere dichterbij, beiden hebben hun voor- en nadelen, dus eens goed nadenken. Ons ukje zal dan waarschijnlijk vanaf maart naar de crèche gaan. Ik zou twee weken op voorhand stoppen met werken, dan ben ik net voor mijn verjaardag thuis midden oktober :-) en dan voor februari nog een maand gewoon verlof of onbetaald verlof opnemen en daarna 4/5den gaan werken. Maar dat moet natuurlijk ook nog allemaal besproken worden met mijn verantwoordelijke en de chefs hogerop.
Ik hoop vooral dat ik voor ik in verlof ga mijn benoeming heb, want dat scheelt toch wel in uitbetaling loon dan :-)
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 28 maart 2018, 8:27

Hoe gaat het nog met iedereen?
Ik voel me 's morgens weer heel miserabel en vind het dan echt lastig om op het werk te geraken. Het zomeruur zal daar ook wel voor iets tussen zitten. Zal blij als ik wat langer kan slapen. Al word ik al sinds het begin van de zwangerschap altijd vroeg wakker. Gelukkig kan ik wat dutjes doen op de trein 😊

Mijn borsten beginnen ook wat voller te worden, juij 😊

Zal blij zijn als ik een buikje begin te krijgen...kijk er erg naar uit 😊
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Yvonne1983 » 28 maart 2018, 8:55

Het Wies ook bij mij beginnen de BH's krapper te worden maar vooral mijn linkerborst ik denk dat zoonlief die melk lekkerder vond de eerste maanden want die kan heeft denk ik 2 cupmaten groter dan de rechter.
Ik ben ('s ochtends) ook misselijk en ontbijt tegenwoordig met boterhammen of craqotte en een klein glaasje chocomelk ipv yoghurt met zaden en pitten. En op kantoor drink ik ipv deco koffie gemberthee in de ijdele hoop dat ik dan iets minder misselijk ben.
Ik denk niet dat ik nog 5 weken kan verbergen dat ik zwanger ben door die symptomen, maar we zeggen het natuurlijk pas als de 12 weken echo is geweest en de resultaten van de NIPT binnen zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten