Uitgerekend november december 2018

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 19 oktober 2018, 16:54

De controle gisteren was goed. Twordt weer een flinke baby en heb een dikke 2 cm ontsluiting, maar ze verwacht dat zus er pas rond uitgerekende datum zal zijn, maar dat het wel vlot zal gaan. Ideaal zou voor ons volgend weekend zijn 🤗

Bij mijn zoontje is inderdaad mijn water eerst gebroken en kwamen daarna pas de weeën, maar die kwamen vrijwel meteen om de 5 minuten. Helaas ging mijn ontsluiting toen echt niet vooruit, na 5u zat ik nog maar aan 5 cm, en dan heeft het nog kleine 7u geduurd tot ze hem eruit haalden met de zuignap, die laatste uren wel epidurale gevraagd.

Bij hem moest ik inderdaad niet naar monitoring, nog tot 40weken bij gynae gegaan. Nu moet ik 31oktober naar monitoring als ze er nog niet is.

Toch vreemd dat sommigen verwachten dat je hen inlicht als de bevalling is begonnen, das toch niemands zaak. Mijn ouders willen dat alvast niet, maar aangezien ze voor mijn zoontje zullen moeten zorgen, zullen ze het ditmaal dus waarschijnlijk wel al weten. Vind ik nu niet erg, maar zal het wel ambetant vinden moest mijn schoonfamilie het al weten, gewoon omdat die dan al veel te enthousiast zouden reageren en ik bij hen niet zo op mijn gemak ben
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

TitisWens
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 juli 2017, 16:59

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door TitisWens » 22 oktober 2018, 13:23

Mijn man komt uit Honduras dus schoonfamilie heeft al allemaal van op afstand moeten volgen.
Gewoontes daar zijn sowieso al heel anders dan hier.
Dat we geslacht niet hebben willen verklappen dat vinden ze ook onbegrijpelijk.
Daar vertellen ze geslacht en zelfs naam op voorhand.
Bij mijn schoonzussen hebben we zo wel eens een Sofia gehad die bij volgende echo een Javier bleek te zijn. :lol:
Waarom ze per se zo graag zou weten wanneer bevalling begint; geen idee...
Mijn man krijgt nu al meermaals per dag de vraag of er nog geen schot in de zaak komt.
(Ze kennen mij al goed genoeg om niet aan mij te vragen - gelukkig)
Hij vond vrijdag grappig om te zeggen dat we in ziekenhuis waren - grapje dat niet zo goed is onthaald...
Op een of andere manier denken ze dat wij vanalles voor hen achterhouden en niet hele verhaal vertellen.
Niets is minder waar.
Meestal is eerder omgekeerd dat zij bepaalde dingen niet vertellen aan ons ivm hun gezondheid en zo.
Mijn man heeft een aantal jaar geleden kanker gehad en hoewel we hen toen direct hebben verteld hebben ze zich toen uitgesloten gevoeld omdat hij niet wilde dat ze naar hier kwamen tijdens zijn ziekte.
Dat ligt nog altijd gevoelig denk ik.
Mijn schoonmoeder is bij mijn schoonzussen steeds een tijdje gaan inwonen rond de geboorte van hun kinderen - ze weet dat dat bij mij helemaal geen goed idee is (ik verander in een monster als ik langere tijd mensen in huis heb :evil: ). Maar heb toch gevoel dat ze daar ook wat mee gewrongen zit.

In elk geval wij blijven bij ons plan om niks te zeggen.

Gisteren kleedjes gewassen - een wasrekje met babysokjes en rompertjes in living was uniek zicht. :)
Komt nu echt dichtbij.

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 25 oktober 2018, 19:13

Hey dames, ik had controle vandaag. Monitor was goed maar mijn leverwaardes gestegen en ik had 2cm opening dus is er beslist dat ik dinsdag wordt ingeleid. The final countdown. Wel heel dubbel zo echt een datum hebben nu... het laatste weekend met ons viertjes 🙈
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 25 oktober 2018, 19:29

@titiswens: schoonfamilies zijn al niet altijd makkeljjk en als er dan nog eens andere culturele gewoontes zijn, kan ik mij voorstellen dat dat nog iets heel anders is. En ik vind het al vreselijk als mijn schoonfamilie veel te veel cadeaus komen 😱
Heerlijk he om die kleertjes te zien hangen 🤗

@nohi: dat wordt idd wel heel concreet voor jullie! Moet inderdaad vreemd zijn om zo de datum te kennen. Je zal dus waarschijnlijk de eerste van ons zijn 🤗 al hoop ik dat het bij ons dit weekend start, we zijn er precies allemaal klaar voor.

Ik heb al een tijdje pijn aan de gewrichten in mijn handen, maar deze week is het echt lastig. Door thuis te zijn is nochtans het vocht in mijn handen en voeten veel beter geworden. Wel veel vaker harde buiken, zeker s avonds. Gisteren zo'n dik uur echt om de 5 min megaharde buik. Vandaag wel minder last van alles, alleen begin ik de verkoudheid van ons zoontje over te nemen.

Veel succes de komende dagen dames!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

TitisWens
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 juli 2017, 16:59

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door TitisWens » 27 oktober 2018, 8:23

@Nohi spannend dat je nu een datum hebt.
Zou de ontsluiting voldoende zijn om mogelijks natuurlijk te bevallen of zullen ze dat pas dinsdag kunnen zeggen? Ik blijf duimen dat het geen keizersnede wordt. 👍Hopelijk loopt alles vlot.

@Wies 1 november was de uitgerekende datum he? Dan zal het hopelijk ook niet meer te lang op zich laten wachten.

Hier nog geen tekenen dat baby al veel zin heeft om direct te komen. Alles nog rustig.
Laatste officiële werkdag zit er sinds gisteren ook op. Blijf het toch moeilijk vinden om los te laten. Zal komende dagen nog wat moet afkicken.
Dinsdag terug afspraak bijna gyn.
Hoop dat baby komende dagen doorheeft dat we niet meer gaan werken en dat hij mag komen. 😊
Veel over tijd gaan daar heeft mama geen zin in.
Komende dagen kan ik nog wel gevuld krijgen met bezoekje kapper, adressen plakken, doopsuiker vullen en zo. Maar als weken gaan worden gaat toch moeilijk worden om me te blijven bezig houden.
Maar ja ik kan maar beter wennen om de agenda van de baby te volgen zeker?

Ik kijk ernaar uit om nieuws van jullie te lezen en laat ook zeker iets horen wanneer baby er is.

Liefs
Titi

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 28 oktober 2018, 10:08

@wies: de kans is nu idd wel groot dat ik jullie voor ga zijn tenzij jouw babylief flink geluisterd heeft en dit weekend al gekomen is of vandaag nog komt? 😁 Hopelijk heeft de verkoudheid niet doorgezet, hier ook beetje snot, hoest en keelpijn. Hopelijk tegen dinsdag beter want bevallen zonder ziek zijn zal wel al lastig genoeg zijn 🙈

@titiswens: de gynaecoloog zei dat ze met 2cm wel aan de slag kunnen om in te leiden. Ze zei om 7u binnen, om 8u tabletje voor in te leiden en om 9u vliezen breken. Hopelijk idd geen keizersnede. Veel plezier nog bij de kapper en hopelijk komt hij dan ook snel als je to do lijstje is afgewerkt 👍🏻
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 29 oktober 2018, 15:31

@nohi, alvast veel succes voor morgen!

Hier blijft het wachten.. en verveel me, buiten kuisen, is alles zo'n beetje gedaan, en durf niet alleen naar de winkel om nog wat kleertjes ofzo.. ook al meer dan genoeg genetflixt en al mijn boeken zijn uitgelezen...
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 29 oktober 2018, 17:38

Dank je wel ik hoop dat ik nog wat kan slapen vannacht want de zenuwen zijn nu echt wel heel aanwezig en ben ook helemaal emo met de meiden die ik moet achterlaten en wetende dat zij straks niet meer mijn "kleine" baby'tjes zijn 🙈 Ik zal blij zijn als de bevalling achter de ru is en ik terug thuis zal zijn. Moest ik jullie voor jullie bevalling niet meer horen ook veel succes gewenst hopelijk duurt het niet meer lang 👍🏻👍🏻
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 1 november 2018, 16:32

Even laten weten dat ik dinsdag mama ben geworden van Nassim, 52cm en 3,760kg een flinke kerel dus met zijn twee weekjes te vroeg. Rond 8u tabletje opgestoken om in te leiden met 2cm ontsluiting, uur later vliezen gebroken, dan direct weeenstorm en epidurale gevraagd met 4cm ontsluiting, ik dacht nu even een uurtje bekomen maar de epidurale heeft niet veel meer kunnen doen want tegen dat ze begon te werken kreeg ik al opnieuw pijn en bleek dat ik ineens volledige ontsluiting had. Om 12u30 was hij er al 😍
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 1 november 2018, 16:50

Wow proficiat nohi! Blij dat het zo vlot is gegaan! Hoe reageren je meisjes?

Hier nog altijd niks. Gisteren monitor gehad en toen keiveel hars buiken en beweeglijke meid, maar ontsluiting was nog niks gevorderd sinds twee weken geleden. Ik denk dat assistente gestript heeft, want het deed behoorlijk zeer. Morgen terug voor monitoring. Hopelijk duurt het dan niet lang meer want mis ons zoontje die bij zijn grootouders is en verveel me toch echt, wachten is niks voor mij.

Titiswens, voor jou is het nu ook niet lang meer he! Ik duim!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

TitisWens
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 juli 2017, 16:59

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door TitisWens » 1 november 2018, 18:22

Proficiat Nohi!
Is al bij al vrij vlot gegaan precies. Fijn!
Inderdaad flinke baby voor 38 weken.
Het genieten kan volop beginnen nu.

Wies ik duim dat je geduld nu niet te lang meer op de proef wordt gesteld.

Hier voorlopig nog niet veel tekenen dat hij snel gaat aankomen. We wachten verder af.
De dochter van een collega was uitgerekend voor 10 november. Waren benieuwd wie er eerst zou bevallen maar ze is ook dinsdag al bevallen dus spanning is er al af. Hopelijk interpreteert onze zoon niet als een teken dat hij lekker lang mag blijven zitten. 😊

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 5 november 2018, 13:07

Dag dames,

Goed nieuws. Zaterdag om 17u is ons dochtertje Marie (Suzanna) geboren. Met haar 3,980kg en 51,5cm is ze net als haar broer geen lichtgewichtje.

De bevalling is weer op gang gekomen smorgens. Bij het opstaan wat rommelende buik, maar dat was snel over, dus toch maar nog geen gevreeën :lol: want je weet maar nooit. Voelde wat raar. Dan telefoontje van mijn mama omdat mijn papa was gevallen en arm geeft gebroken. Daarna wilden we opt gemak nog eens gaan ontbijten want dachten allebei dat het toch voor na hey weekend ging zijn. Tijdens het wandelen voelde ik iets lopen, maar niet veel, dus naar de ontbijtzaak, die toe was... weer wat voelen lopen. Beslist om naar huis te gaan, maar eerst even naar de bakker...wat meer voelen lopen, meer harde buiken. Op de terugweg nog kennis tegengekomen terwijl ik net een ferme harde buik kreeg...van niks gebaard. Eens thuis verloor ik veel op het toilet en kwamen de buiken sneller en pijnlijker, dus verloskwartier gebeld en vertrokken...
Eens toegekomen enorme vloed vruchtwater verloren en begonnen de echte harde weeën om de drie minuten. Dus snel epidurale gevraagd, maar moeten wachten tot ik was ingeschreven... ondertussen af en toe het kot bijeen geschreeuwd en gevloekt, want kon het echt niet meer verdragen. Mijn man heeft me wel heel goed begeleid. Epidurale bleek uiteindelijk maar aan 1 kant te werken dus nog lang links pijn gehad en even op handen en voeten gezeten omdat het een sterrenkijkertje was. Gelukkig dan extra epidurale gehad die dan volledig werkte en daarna moest alles snel want veel bloedverlies, wee die niet meer voorbij ging en lage hartslag baby. Na paar keer goed persen en de met behulp van de zuignap is Marie dan uiteindelijk vlot ter wereld gekomen. De assistente kreeg er wel enorm van langs door de gynaecoloog. Uiteindelijk heeft alles zo'n 6u geduurd (vanaf onze wandeling), wat stukken vlotter is dan bij Viktor. Tijdje zeer slap geweest door de verdoving, maar voor de rest gaat alles vlot. Ze drinkt heel goed, slaapt nu ool goed en haar broer is supertrots. Prachtig om te zien! Morgen gaan we naar huis, dagje vroeger dan ziekenhuis had ingepland ( nochtans zijn dan de drie nachten voorbij, maar nog niet de 72 u voor de baby). Zal blij zijn om mijn eigen bed en douche te hebben!

Hopelijk gaat nu alles vlot bij jou titiswens!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 5 november 2018, 17:10

Heel dikke proficiat met jullie dochtertje Marie. Hoe voel je jouw? Fijne thuiskomst gewenst.
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 5 november 2018, 17:16

Mijn dochters hebben het wel iets moeilijker dan gedacht. Ze zijn heel enthousiast en trots maar soms net iets te. En ze hebben het wel lastig gehad met een hele week uit hun ritme gehaald te zijn. 2 nachten bij hun moeke geslapen, met de vakantie ook vaak net iets later gaan slapen dan normaal en dan een mama die ze misten omdat ik niet thuis was... het is beetje zoeken voor ons allen maar we zijn wel heel blij met ons kersje op de taart 👍🏻
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

TitisWens
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 juli 2017, 16:59

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door TitisWens » 8 november 2018, 11:29

Onze zoon Vince is dinsdagmiddag geboren.
3kg560 en 51cm puur geluk.
Een vlotte arbeid en bevalling zou ik het niet noemen.
Maar is het waard geweest als hij in mijn armen ligt te slapen.
Vergeten dat zal nog wat meer tijd vergen...

We mochten normaal gezien vandaag naar huis.
Het plassen lukt echter nog niet zo vlot bij Vince.
Tot nu toe maar 1 plasje gedaan.
We blijven dus toch nog dagje langer.
Wil liever zeker zijn dat echt ok is voor we naar huis gaan.
Extra dagje voor we allemaal alleen moeten doen is voor mams ook niet slecht om nog wat vertrouwen op te doen. ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten