Uitgerekend november december 2018

Plaats reactie
Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 8 augustus 2018, 15:18

@Nohi: zot hoeveel ze kunnen bewegen hรฉ. Heel mijn buik golft met momenten. Ons zoontje begint het ook leuk te vinden :-)

Wij gaan naar Corsica voor 12 dagen :D
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 9 augustus 2018, 11:27

Mijn dochters zijn te ongeduldig om hun broer te voelen, ze leggen hun hand dan op mijn buik maar als hij dan niet direct beweegt willen ze al niet meer ๐Ÿ˜‚ Veel plezier in Corsica!
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

TitisWens
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 juli 2017, 16:59

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door TitisWens » 23 augustus 2018, 13:13

Hoe gaat het dames? Weer even geleden...
Pijn bleek uiteindelijk ergens spier in mij rug die geblokkeerd zat.
Gelukkig snel weer beter.
Intussen heb ik ook borstvoedingskussen gekocht en ik slaap echt veel beter nu.
Nog dikwijls onderbroken nachten, en laatste tijd wel wat nachtmerries (maar hoort er rond deze tijd in zwangerschap blijkbaar terug bij), maar toch wel verbetering tegen daarvoor.
Maandag terug bij gyn geweest en alles gaat goed.
Suikertest was ook goed.
Wel even schrikken op de weegschaal. :shock:

Ben zelf ook vorige week grondig doorgelicht door immuniteit en daar was ook alles goed.
Ze volgen binnen 8 weken nog eens terug op, maar grotere risico's zouden er niet (meer) zijn met hoe tot nu toe gaat en laatste resultaten bloed.

Gyneacoloog heeft fotootje in 3D geprint van gezichtje baby.
Hij lijkt op zijn papa. Papa zelf niet helemaal blij mee, maar ik vind hem nu al de mooiste baby.
Helemaal verliefd...

Sindsdien wel ook weer beetje ongerust. Stel dat toch nog fout loopt.
Op een of andere manier plots overvallen door verantwoordelijkheidsgevoel.
Ik moet ervoor zorgen dat hem niets gebeurd.

Vandaag plots ook beetje bruinverlies.
Zal wel niks zijn, maar toch weer even schrikken.
Gyneacoloog had voorschrift meegegeven voor injectie ivm bloedgroep (ik ben A-negatief en mijn man is O-positief).
Zal toch maar zo snel mogelijk laten zetten.

Er is eigenlijk nog niets volledig in orde, maar begin toch uit te kijken naar de geboorte.
Zal pas gerust zijn als ik hem in mijn armen heb.

Komende weken zou wel stilaan alles meer in orde moeten komen.
Commode is besteld en levering gepland.
Bedje is geschilderd - zaterdag matrasje gaan bestellen want is geen standaard maat.
Geboortelijst ben ik aan begonnen - morgen nog even overleggen met mijn zus (ervaringsdeskundige) wat we eventueel nog moeten bij op zetten.
Mijn jongste zusje tekent ontwerp voor het geboortekaartje.
Opvang is beslist - moeten enkel inschrijvingsformulier nog invullen en opsturen.
Gelukkig in september nog 2 weken verlof om alles af te werken en dan kan aftellen echt beginnen.

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 24 augustus 2018, 20:18

@titiswens: leuk allemaal dat goed nieuws!
Er is toch precies al veel in orde bij jou als je dat lijstje overloopt en met die twee weken verlof komt dat zeker goed! ๐Ÿ˜‰

Ik ben vandaag bij de gyne geweest. Mijn bekken is een hel. Zodanig dat ik deze week naar de zoo ben moeten gaan in rolstoel. Blijkbaar heb ik een groot ijzertekort dus nu ijzer beginnen nemen waardoor de vermoeidheid toch weer dragelijker wordt want ik kom de dag niet door zonder minstens een uur te dutten.. En onze baby wordt precies een dikkerdje. 1,5kg op 28weken ๐Ÿ˜ Zelf ben ik 10kg tot nu toe bij.
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 30 augustus 2018, 9:43

Hoi, hier ook nog eens een update, in de vakantie precies minder tijd voor dan anders :-)
Wij hebben er een zeer leuke, maar ook zeer vermoeiende reis op zitten. Combinatie kleuter, zwanger en hoge temperaturen is toch niet ideaal, maar we hebben er wel met volle teugen van genoten. Alleen twee keer goed diarree gehad, eenmaal met fel overgeven. Geen idee van waar het kwam, maar de laatste keer hadden mijn zoontje en mijn man het de dagen erna ook zitten. Ik vermoed dat het ofwel het eten was of wel slokken zeewater die we hadden binnengekregen (op reis was het heel moeilijk om geen rauw eten te eten, weinig keuze)

Nu nog even thuis tot de eerste schooldag, ik kijk al uit naar een hele dag even voor mij alleen :lol:

Dinsdag ook nog eens controle gehad, onze meid is ondertussen gedraaid en weegt 1,770 kg. Ook nog altijd zeer actief, soms steekt er gewoon een voet uit in mijn zij :-)

Babylijst is ondertussen ook grotendeels in orde, voor nog een aantal zaken eens in de winkel gaan kijken.
Gisteren ook de geboortekaartjes gekregen van de vriendin die ze maakte, nu moeten wij nog kijken voor de naam erop te zetten en de binnenkant te regelen bij de drukker. Ook de alle kleertjes van mijn zoontje eens gesorteerd, zodat die gewassen kunnen worden en hergebruikt door zusje, meeste lijkt mij neutraal genoeg. Zal later dan wel nog de meer meisjesachtige stukken kopen :-)

Blij dat het met iedereen goed lijkt te gaan, ondanks de bekkenpijn enz.
Het begint nu toch in te korten hรฉ!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 1 september 2018, 4:24

@wies: fijn dat je een deugddoende vakantie hebt gehad. Het begint nu idd echt te korten, tijdens de vakantie was het precies nog heel ver maar nu de vakantie om is ๐Ÿค— Wij hebben donderdag een 3D echo laten doen, ook heel leuk ๐Ÿ˜
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 1 september 2018, 4:54

Amai nohi, jij bent precies ook vroeg wakker ๐Ÿ˜Š ook last van slapeloosheid? Ik geraak nu maar niet terug in slaap, terwijl ik het zo hard kan gebruiken!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 1 september 2018, 20:38

Oh zwijg mij ervan. Mijn dochters hebben de gewoonte deze vakantie om mij elke nacht eens wakker te roepen.. Ze slapen dan over het algemeen wel snel terug in maar ik lig telkens 2-3u wakker nadat ze mij wakker gemaakt hebben... Ik hoop dat ze terug doorslapen als ze naar school gaan... Frustrerend zo wakker liggen en overdag je een wrak voelen he ๐Ÿ™ˆ Op een goeie nacht deze nacht ๐Ÿ˜‰
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 12 september 2018, 8:48

Het is hier stilletjes. Allemaal druk bezig met de voorbereidingen? Het komt nu echt wel snel dichterbij he!
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 12 september 2018, 9:45

't is hier inderdaad stil :-)
Maar ja, druk bezig met de voorbereidingen en de verbouwingen aan de badkamer, en ondertussen weer wennen om terug aan het werk te zijn. Nog 6 weken werken... echt aan het aftellen, geen zin meer in!

Ondertussen is wel al veel in orde:
begonnen aan de doopsuikers, ontwerp kaartje ligt bij de drukker en naamstickers zijn besteld, babylijst is af (al wijzig ik nog vaak dingen :-)), meter en peter zijn eindelijk gevraagd, kleertjes en lakentjes gewassen, ...
nu vooral nog de grote spullen naar beneden halen en wassen, maar zolang er stof is van de verbouwingen heb ik daar weinig zin in.

Morgen nog eens op controle. Ben benieuwd, want laatste tijd veel steken naar onder toe gehad en vind haar ook iets rustiger
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Mel91
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 januari 2018, 8:50

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Mel91 » 12 september 2018, 17:04

Hoi allemaal,

Ik ben er ook nog eens :-) Blij om te lezen dat het met iedereen goed gaat en jullie allemaal druk aan het plannen zijn :-D!

Ik ben bijna 26 weken, twee weken geleden even bang momentje gehad toen ik menstruatiepijn had en harde buiken, gelukkig lijkt alles okรฉ en is het nu weer wat 'rustiger', al begint er steeds meer leven in mijn buik te komen :-)!

De weegschaal gaat hier precies ook plots in stijgende lijn, ondanks dat ik het eerst goed in de hand had ;-)! Slapeloosheid weet ik ook al alles van, lig tegenwoordig 's nachts rond 3 u altijd wakker, heel frustrerend.

Veel plezier nog allemaal met het plannen, is toch een mooie tijd :-)!

xx

audrey1987
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 september 2018, 21:26

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door audrey1987 » 13 september 2018, 21:32

Hallo! Allemaal van harte proficiat met de zwangerschap.
Ikzelf ben bevallen op 27/7 van een zoontje. Ondertussen zijn er al heel wat kleertjes te klein. Het is ook niet de bedoeling dat we nog een kindje krijgen (dit is het tweede) daarom verkoop ik ook mijn zwangerschapskledij.
Babykledij is voornamelijk van First, Tartine&Chocolat, Ralph Lauren, Petit Bateau enz...
Zwangerschapskledij Happy Mum, Fragile, Noppies, H&M...

Neem gerust een kijkje in mijn facebook groepje: https://www.facebook.com/groups/1907272632911996/

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 14 september 2018, 14:28

Dat moet toch even verschieten geweest zijn Mel!

Ik had altijd gedacht dat ik rustiger zou zijn bij de zwangerschap van een tweede, maar die ongerustheid is toch precies sterker.

gisteren terug controle gehad. Zusje doet het goed, al 2.250kg en 42cm, zal dus weer geen kleintje zijn. Weegschaal begint ondertussen ook richting 70 kg te gaan, maarja dat nemen we er wel bij zeker :-) door al dat gewicht wel vlugger last van mijn rug als ik niet goed zit en ook 'snachts begin ik mijn rug te voelen.

Dames die al kindje(s) hebben: geven jullie een cadeautje aan hen bij de geboorte van de jongste? wil het graag ook wat speciaal maken voor ons zoontje, maar weet niet meteen hoe. Hij is de laatste tijd ook enorm aanhankelijk, wat best vermoeiend begint te worden; Ik schiet sneller uit mijn slof...
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 20 september 2018, 3:55

@wies: mij lijkt het ook alsof ik meer ongerust ben bij deze tweede zwangerschap... Hier wordt er geen cadeau voor hun voorzien, hun broerie (zoals ze hem zelf noemen) zal wel al een grote cadeau zijn ๐Ÿ˜ Hun grote autostoelen gaan we wel vervangen door verhoogkussens dus dat zullen ze ook wel al leuk vinden dat ze geen "babystoel" meer hoeven ๐Ÿ‘๐Ÿป Nog 5 weekjes werken, succes en dat ze voorbij mogen vliegen ๐Ÿ˜‰

@Mel: lig je ook wakker of is de slapeloosheid wat beter? ๐Ÿ˜ Ondertussen nog alles rustig in je buik?

Hier maandag opgestaan met jeuk aan voetzolen en handpalmen. Na zwangerschapscholestase bij mijn vorige zwangerschap ging er direct een alarmbel rinkelen. Dus bloedname en monitor en echo. Baby doet het voorlopig zeer goed. (Heel beweeglijk en 1,950kg op 32 weken) maar ik heb dus terug zwangerschapscholestase. Ik moet dus aan de pillen, vaker op controle en normaal zullen ze mij ook de 38 weken niet laten passeren. Was wel schrikken, je houd er altijd wel wat rekening mee maar toch zit die uitgerekende datum heel erg in je hoofd ๐Ÿ™ˆ Vandaag zijn we dan ook maar eens de geboortelijst gaan leggen. Geboortekaartje is ook drukklaar. En ik denk dat klaarmaken van de doopsuiker en park en babybed in elkaar zetten voor de volgende twee weken zal zijn. De eerste kleertjes heb ik vorige week allemaal gewassen die liggen mooi in de kast dus valiesje maken voor ziekenhuis zal ik ook wel maar al eens doen..
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 20 september 2018, 7:49

@nohi: wat is zwangerschapscholestase? Heb wel eens van die jeuk gehoord, maar weet niet wat het precies is. Hopelijk kan je nog wat genieten van de laatste weken! Wanneer was je uitgerekende datum weer?

Hier nog zes weekjes te gaan! Zal dit weekend ook eens mijn koffertje maken en nadenken hoe we koffertje voor zoontje kunnen maken voor als hij ook opeens snel snel naar oma en opa moet.

Wij hebben nu wat klein speelgoed in huis gehaald voor ons zoontje en zal nog kijken voor leuke nieuwe pyjama voor bij oma en opa. Hij krijgt ook een grotere autostoel. Hij praat wel al veel over zusje, maar denkt dat hij er meteen mee zal kunnen spelen...
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten