Uitgerekend november december 2018

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 20 september 2018, 9:43

@wies: te trage afvoer van gal waardoor dit ophoopt en lever beschadigt, als er te veel galzuren zijn kunnen die ook via het bloed naar de baby waardoor er verhoogd risico is op vroeggeboorte of doodgeboren baby. Echt genieten zal er dus niet meer bijzijn maarja met mijn bekken was dat ook al niet zo het geval 🙈 Ik ben normaal uitgerekend voor 15 november maar het ziet er dus naar uit dat wij nu ongeveer gelijk zullen bevallen.

Zo een baby'tje is wel echt iets geks voor die kinderen he. Hier vragen ze ook of ze dan yoghurt enzo aan de baby mogen geven en vannacht werd mijn ene dochter ineens wakker en riep: mama ik wil dat broerie er nu uitkomt 😂 Ik ben zo benieuwd naar hun reactie als hij er effectief is.
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 21 september 2018, 9:21

@Nohi: dat is niet niks, ik kan begrijpen dat je nu niet meer echt kan genieten. Ik duim dat alles goed loopt en dat het alleen maar genieten is eens je baby geboren is.

Kindjes kunnen inderdaad vreemd reageren. Toen we eens naar de gynaecoloog gingen zei ons zoontje dat we zus gingen gaan betalen, want ze was er al uit... maar hij is wel heel geïnteresseerd, nu weet hij bv dat als ik eet dat dat ook naar zusje gaat, al denkt hij wel dat mijn boterham dan gewoon een kleine boterham voor zus wordt :lol:
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 21 september 2018, 20:15

@wies: ik moet nu wekelijks gaan voor bloedname en half uur monitor dus het wordt gelukkig wel goed opgevolgd maar gerust ben je wel niet als je eigen lichaam een mogelijk gevaar is voor je baby... Ik hoop dat het daarna ook alleen maar genieten wordt, ik ben echt heel hard aan het aftellen.

Wel grappig dat hij voor zijn zus wil betalen 😁 Hij heeft wel echt veel interesse voor nog zo jong te zijn want je zoontje is toch jonger dan mijn dochters he? (Mijn dochters zijn van april 2014)
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 22 september 2018, 11:01

Ja, hij is van september 2015, maar al heel pienter voor zijn leeftijd, toch als ik mijn vriendinnen mag geloven, want van je eigen kind denk je toch altijd het beste :lol:

Net twee potjes doopsuiker klaargemaakt voor beste vriendin, morgen is haar afscheidsdrink want ze vertrekt binnenkort met haar gezin naar het buitenland voor aantal jaar en zal dus net de geboorte missen :(
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 4 oktober 2018, 20:43

En dames? Alles nog rustig bij jullie? Het begint nu echt heel dichtbij te komen he! Voelen jullie jullie ook zo onrustig en zenuwachtig?
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 4 oktober 2018, 22:05

Hoi,

Ik heb ook af en toe wel aanvallen van onrust en zenuwen, maar ook omdat ik nog zoveel op het werk wil doen. De interessante projecten beginnen net als ik in verlof ga...maarja eens thuis zal ik dat niet meer erg vinden :D

Ik begin wel een steeds tragere slak te worden en moet niet veel doen om het al in mijn buik te voelen, dus best dat de laatste weken zijn ingezet. Wou alleen dat we wat meer invloed hadden op de datum, zou makkelijker zijn om alles te regelen voor ons zoontje...maar aan de andere kant wil ik ook dat ze gewoon komt wanneer ze komt.

Dit weekend nog doopsuikers afwerken en gipsafdruk van buik maken, en dan zijn alle grote dingen in orde denk ik...

Hoe gaat het met de rest?
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

TitisWens
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 juli 2017, 16:59

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door TitisWens » 5 oktober 2018, 12:43

Heyhey,

Hier begint onrust toch ook meer en meer toe te slaan.

Ook werk waar ik nog wel wat zaken wil afwerken en wel wat moeite heb om projecten door te geven aan anderen.
Wat je zelf doet...
Nog een 3-tal weken werken. Tenzij baby er anders over beslist.

Ook wel onrustig omdat er nog eigenlijk niets echt volledig in orde is.
Voor bijna alles wel al iets gedaan, maar eigenlijk nog niets echt helemaal afgewerkt.
Mijn man blijft er ook erg kalm onder. Tot mijn grote frustratie bij momenten.
Hij laat bijna allemaal aan mij over.
Als ik hem vraag om mee te gaan doet hij wel, maar is zelf niet zo bezig met wat er nog moet gebeuren.

Dankzij info-avonden ziekenhuis en pre-natale kine toch wel al iets geruster gevoel dat ik toch een idee heb wat er op mij af gaat komen. Blijft evengoed spannend, maar heb niet meer gevoel totaal onvoorbereid te zijn wat ik 2-tal weken geleden wel nog had.

Hopelijk wordt mijn to-do lijstje snel toch korter en blijft baby nog even zitten.

Liefs

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 10 oktober 2018, 13:27

Niet zo fijn hé, als je partner er niet even veel mee bezig is als jij. Bij ons is dat ook zo, soms moet ik echt zo pushen om een samen iets in orde te doen voor de baby. Het is niet zozeer dat hij niet wil, maar hij heeft al zoveel aan zijn hoofd dat het er soms precies niet meer bij kan. Daarnaast zorgt ie wel goed voor me, nu moet ik bv niet meer met de fiets naar het station en snapt hij dat ik veel dutjes nodig heb :-)

Gisteren controle gehad, nog steeds alles in orde en er zit nog geen beweging is, dus zal zeker nog niet voor de eerste twee weken zijn. Ons zoontje begint er ook naar uit te kijken, zei gisteren nogal teleurgesteld: "maar zusje is er nog niet" :-) was wel schattig.

Op het werk begin ik alles van mij af te kunnen zetten, daar waar ik eerst echt per se nog zaken in orde wou brengen is dat nu fel verminderd en begin ik zaken te weigeren. Nog een dikke week werken :-)
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 11 oktober 2018, 12:53

Ik denk dat het wel wat typisch man is om zich daar niet te veel van aan te trekken. Hier doe ik de "lichte" taakjes. Doopsuiker, geboortekaartje, kleertjes sorteren en uitwassen,... Mijn man zet de meubeltjes in elkaar en regelt de papieren voor kraamgeld enzo dus in principe vullen we elkaar wel goed aan 😁 Hij heeft vanaf deze week tot het eind van het jaar ook elke woensdag vrijaf gevraagd aangezien hij nog veel overuren had staan en omdat de meiden woensdagmiddagen ook thuis zijn van school 👍🏻. En dat zal dus wel een welkome hulp zijn.

Hopelijk kunnen jullie jullie werk toch wat loslaten en echt toeleven naar de bevalling. Hier is ook nog niet alles klaar. Ik heb echt uitstelgedrag en vraag mij bij alles af of het daar niet nog te vroeg voor is... Morgen heb ik weer bloedname en monitor voor de cholestase en mijn gyne ging normaal deze week ook bespreken met haar 2 collega's of ik vroeger ingeleid wordt. Dus ik hoop dat ze mij morgen nu eens echt kan zeggen van we laten u uw tijd uitdoen of we gaan u op 38 weken inleiden.
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 16 oktober 2018, 13:35

@nohi: al meer nieuws?
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 16 oktober 2018, 17:29

Hey Wies, lief om eraan te denken. Helaas weet ik nog niet meer. De waarden van mijn cholestase zijn niet bijzonder hoog. Normaal is 10 de max en ik had bij de laatste bloedname nu 13, dus een lichte verhoging. In principe leiden ze dan in op 38 weken maar omdat ik een keizersnede heb gehad, zou inleiden indien alles nog potdicht zou zitten (niks van ontsluiting) gevaarlijk kunnen zijn voor het openscheuren van mijn litteken. Waardoor ik dan eigenlijk sowieso opnieuw met keizersnede zou moeten bevallen. Ze zegt we zitten dus met 2 factoren. De cholestase waardoor vroeger bevallen wel aangewezen zou zijn maar tegelijk dat litteken wat een natuurlijke bevalling dan weer zou uitsluiten... En aangezien de verhoging zo licht is zou ze liever opteren voor wat langer te wachten. Overtijd gaan was wel al helemaal uitgesloten. Nu gaat ze deze vrijdag of volgende vrijdag kijken of er al ontsluiting is. En dan weer verder beslissen. Ik zou wel echt heel graag op 38 weken bevallen. Maar niet zoooo graag dat ik dan vrijwillig voor een keizersnede zou kiezen... Dusja afwachten alweer...

Hoe gaat het bij jou? Is vrijdag je laatste werkdag? En wanneer heb je controle?
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 17 oktober 2018, 12:49

ik zou ook nooit vrijwillig voor een keizersnede kiezen, al weet ik dat ik bij mijn vorige bevalling tijdens de weeën dacht van waarom geen keizersnede dan had ik geen pijn en was hij er al uit, maarja dat is simpel denken, het gaat vooral over de impact van een keizersnede en het herstel achteraf.

Morgen mijn laatste dag werken en dan 's avonds nog eens op controle. En dan weet ik niet goed wat volgt, bij ons zoontje had ik ook nog een afspraak op 40 weken en nu zei gynaecoloog dat de volgende keer (na morgen dus) op de monitoring zal zijn, weet niet goed wat ik mij daarbij moet voorstellen...

amai ik ga blij zijn als het morgenavond is! Ik ben echt doodop de laatste tijd en ben voortdurend bang dat mijn water plots zal breken. Vraag me af of ik ook zo nerveus was de laatste weken bij ons zoontje. Ik denk dat ik toen veel meer om handen had dan nu om me af te leiden. Het was toen zomer en mijn man was ook al thuis, nu ga ik alleen zijn... kzal maar veel vriendinnen uitnodigen :-) en hopelijk véééééél slapen!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 17 oktober 2018, 19:55

Ja mijn keizersnede was vrij traumatisch. De verdoving werkte niet lang genoeg waardoor ik ineens alles voelde. Dan hebben ze mij onder volledige verdoving gebracht en de pijn die ik voelde bij het ontwaken die kan ik mij nog altijd perfect voorstellen ook al is dat ondertussen 4,5 jaar geleden.... Leek wel alsof mijn hele buik in brand stond... Dus heel graag een gewone bevalling voor mij deze keer...

Oh leuk laatste werkdag. Dan kan je echt helemaal focussen op de bevalling 👍🏻 heb je bij je zoontje nooit monitoring gehad want ik dacht dat dat standaard was de laatste week. Is je baby al ingedaald of heb je al ontsluiting? Of heeft je gyne nog ni gekeken?
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

TitisWens
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 juli 2017, 16:59

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door TitisWens » 18 oktober 2018, 13:10

Onzekere en spannende tijden...

@Nohi ik duim dat het een natuurlijke bevalling mag worden en je een fijnere ervaring mag hebben.

@Wies - laatste werkdag vandaag toch een teken dat einde in zicht is.
Is bij jullie zoontje uw water gebroken voor er echt weeën waren?

Tenzij baby er anders over beslist werk ik nog tot eind volgende week. (uitgerekend voor 7 november)
Deze week is wel laatste echt volle week.
Volgende week werk ik maandag en woensdag hele dag en de andere dagen alleen de namiddag.

En dan aftellen en hopen om niet overtijd te gaan.
Ben normaal vrij geduldig, maar denk dat ik toch moeite mee zou hebben.
Eens voorbij de uitgerekende datum verwacht ik ook dat iedereen voortdurend gaat naar vragen en daar heb ik helemaal geen zin in.
Mijn schoonmoeder was al helemaal over haar toeren toen we vertelden dat we niet van plan zijn van te laten weten als bevalling begint, maar pas iets te laten weten als hij geboren is. Ze kreeg bijna iets :shock:
We blijven toch bij ons idee; hoe erg ze zich er ook in opwindt :wink:
Maar als voorproefje is van wat ons te wachten staat aan vragen en zenuwen als we voorbije de datum gaan....

Laatste dagen en weken goed verlopen, maar vandaag weer heel onrustig in mijn hoofd ineens.
Nog altijd wel lange lijst van kleine en grotere dingen die nog moeten gebeuren.
Dit weekend eerst eens werk maken om onze tas voor ziekenhuis klaar te zetten.
Zit mijn man ook meest mee in - zijn collega's hebben hem verhalen verteld over vrouwen met weeën en in tranen en mannen die dan alles bij elkaar moeten zoeken dus hij is er niet gerust in - hihihi.
Zijn grootste prioriteit voor dit weekend - zijn auto grondig proper maken - boys will be boys :D

Ik tel mee af en ben benieuwd welk baby'tje beslist de spits af te bijten in ons groepje.

Liefs
Titi

PS Zijn we eigenlijk maar met 3 overgebleven in dit groepje?

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 19 oktober 2018, 11:16

Dank je wel Titi! Pff nog een week werken, ik snap niet hoe toekomstige mama's zo lang kunnen blijven werken 🙈 Maja de tijd passeert zo miss wel sneller? Gek hoe dichtbij het nu komt he. Hopelijk ga je niet overtijd want dat lijkt me ook heel frustrerend. En niet enkel voor die vraag want die krijg ik nu al constant en ik moet nog een kleine 4 weken normaal 🙈

Gek ook dat je schoonmoeder op de hoogte wol zijn als het in gang schiet. Dan zit je thuis toch maar gwn zenuwachtig te wezen of verwacht ze dan ook elk uur een update 😜

Wies, hoe was de controle?
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten