Uitgerekend november december 2018

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 8 november 2018, 12:20

Proficiat Titiswens!
Blijf inderdaad nog maar wat in het ziekenhuis als jullie zich daar beter bij voelen. Het is ook jullie eerste he, alles is nog nieuw.

Ons zoontje was ook gelig en plaste niet goed, maar is allemaal in orde gekomen.

Geniet van jullie pril familiegeluk!

Bij mij vandaag minder genieten. Enorm last van knip, vreselijk om naar toilet te gaan. En nog steeds stuwing. Ben wel blij dat ik zo goed melk aanmaak, maar nu ist toch wat te veel van het goede 😊
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 8 november 2018, 20:26

Proficiat Titiswens. We zijn allemaal nog heel kort op elkaar bevallen 😁 Valt het wat mee op materniteit. Ik vond het er verschrikkelijk, elke nacht helemaal alleen 😩 En mijn dochters zo gemist...

Wies: hier ook veel last van de knip gehad en daarbovenop waren de aambeien die ik tijdens de zwangerschap tijdens de bevalling door het persen supererg geworden. Ik wist niet war het meest pijn deed. Knip of aambeien. Het begint nu gelukkig beetje te beteren. Ik kan toch ql weer zitten... hoe doet je dochtertje het? En hoe reageert je zoontje?
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

jokeds
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 november 2018, 9:12

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door jokeds » 14 november 2018, 9:25

Hallo iedereen,

Ik ben uitgerekend voor 20 december, maar omwille van zwangerschapsdiabetes zal de bevalling normaalgezien op 38 weken ingeleid worden. Tenminste, als ons zoontje niet beslist van eerder te komen.. Twee en een half week geleden op een zondag had ik het gevoel dat ik ons zoontje iets minder dan anders voelde bewegen in mijn buik. Rond de middag dan toch met mijn man beslist om even het ziekenhuis op te bellen en ik mocht onmiddellijk langskomen voor een controle. Daar aan de monitor bleek alles ok met onze zoon, hartslag en bewegingen waren goed, maar ze hadden wel gezien dat ik regelmatige contracties had, waar ik overigens niets van had gevoeld.. Ik voelde mijn buik soms wel wat opspannen, maar ik dacht eigenlijk dat dit de baby was die aan het bewegen was.

Na de monitor werd ons gemeld dat de gynaecoloog toch nog eens ging langskomen om een echografie te doen, zodoende we zeker wisten dat alles in orde was. Eerst kwam er een assistent, heeft de baby lang bekeken en meldde ons dat ze het nog eens ging overleggen met de arts zelf. Toen de arts 5 minuten laten binnenkwam wisten mijn man en ik al dat er mogelijks iets niet 100% in orde was. Na een meting van de baarmoederhals bleek dat deze nog 1,1 cm was, veel te kort dus. Ik was toen 32weken en 3 dagen zwanger. De arts meldde me dat er een grote kans was dat ik tussen die dag en de komende 2 weken toen ging bevallen. Voor ons kwam dit echt als een shock. Ik ben toen opgenomen in het ziekenhuis, maandagochtend hebben ze de test gedaan om te kijken hoe groot de kans op vroeggeboorte was en daar was de test maar lichtjes positief (dus de kans was 6% dat ons zoontje binnen de twee weken ging komen). Ze hebben toen beslist nog niet met longrijping te starten en gezien ik geen pijnlijke contracties had, hebben ze ook geen weeënremmers gegeven. Belangrijkste was dat ik zeker de grens van 34 weken zwangerschap ging halen.. Ik ben inmiddels weer een weekje thuis van het ziekenhuis en maandag nog eens controle gehad bij de gynaecoloog. Alles was in orde met het babytje en daar bleek dat mijn baarmoederhals nu 1,9cm was... De gynaecoloog zei dat het onmogelijk was dat deze terug kon verlengen, maar deze toonde mogelijks langer omdat de baarmoederhals nu na het nemen van utrogestan veel meer ontspannen is. Dat gaf ons een meer gerust gevoel.

Morgen gelukkig 35 weken, en dan op naar de 36 :)!

Alvast veel succes aan iedereen !

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Tiske » 14 november 2018, 10:53

Joke ds... ik ben 27 weken zwanger en moet normaal gezien pas 10feb bevallen.
Maar ondertussen lig ik al 4 weken plat met veel harde buiken en een bmh die steeds korter wordt.

De metingen van de bmh verschillen bij mij ook steeds per keer. Volgens de gyn is dit als de vaginale echo wat dichter komt en er druk op uitoefent... gisteren was de beste meting 2,3 en de slechtste 1,9cm...

jokeds
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 november 2018, 9:12

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door jokeds » 14 november 2018, 14:07

Het plat liggen is niet leuk he.. maar we weten gelukkig waarvoor we het doen!! Tot wanneer moet je zeker platte rust aanhouden? Mijn gyn meldde me maandag dat ik niet meer constant mag plat liggen, dat ik meer moet beginnen mobiliseren.. de trap op en af mag ik max 2-3 keer per dag doen enzo, nog geen boodschappen en zo doen maar in huis moet ik wel wat meer beginnen rondlopen vanaf nu.

Ja ik vond het vreemd dat de meting anders was. Ze hadden vorige maandag en de week daarvoor gemeten en toen was het telkens 1,1 en dan deze week 1,9 - ook nadat de gyn hard had gedrukt op mijn onderbuik. Het verschilt wss van persoon tot persoon. Nu, met combinatie rust, utrogestan en promagnor zijn mijn harde buiken wel echt afgenomen.

Je bent toch al 27 weken! Nog eventjes op je tanden bijten, dat lukt wel! Ik moet zeggen dat ik had verwacht dat de dagen verschrikkelijk traag zouden passeren, maar ik vind eigenlijk dat het nog goed meevalt. Moet je thuis rusten of in het ziekenhuis?

jokeds
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 november 2018, 9:12

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door jokeds » 14 november 2018, 14:15

Trouwens veel mensen die ik ken hadden rond 28 weken soms al een volledig verstreken bmh en zijn uiteindelijk pas op 39 weken bevallen... het kan dus zeker mits voldoende rust te nemen en goed naar de gyn te luisteren. Ik zag in het andere topic dat je volgende week longrijpers krijgt. Ze doen dit gewoon uit voorzorg. Tegenwoordig kunnen ze al heel veel. Toen ik opgenomen was in het ziekenhuis meldden de vroedvrouwen me dat hun trukendoos nog lang niet uitgeput was en ze nog vanalles konden opstarten om uit te stellen etc mocht het zo ver zijn.. ik begrijp dat het geen leuke situatie is, maar probeer er het beste van te maken en ben zeker dat je in goede handen bent!

Waar ga je bevallen ?

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Tiske » 14 november 2018, 16:58

Voorlopig rust ik al 4 weken thuis met ook magnetop en utrogestan. Spijtig genoeg nemen de harde buiken niet af, een bezoek aan de gyn is bijna een marteling.

Bij mijn vorige zwangerschap (zoontje is nu 5) had ik opeens op 33 weken 4cm opening zonder weëen. Dat is ook de reden waarom ze nu nog voorzichtiger zijn.

Bij mijn zoontje mocht ik toen stoppen met platte rust vanaf het moment dat hij 2,5kg woog, dit was op 36 weken.

Ik ga bevallen in St-augustinus... qua nicu zitten we daar dus al goed.

jokeds
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 november 2018, 9:12

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door jokeds » 15 november 2018, 9:28

het voornaamste is dat je met platte rust en de medicatie toch al weer 4 weken verder bent gekomen! Ik heb sinds gisteren namiddag weer zeer regelmatige harde buiken, weliswaar geen pijnlijke, maar deze nacht toch een 3 tal minuten aanhoudende steken in mijn buik gehad... dacht even dat ik naar het ziekenhuis ging moeten bellen, maar is gelukkig terug over gegaan. Misschien een spier ofzo die gekneld zat

toch goed om te weten dat ze in het ziekenhuis waar je wil bevallen een goede nicu hebben. Waar ik ga bevallen, in st jan in Brugge, is het ook zo

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 15 november 2018, 9:57

@joke en tiske: veel succes met de laatste weken van jullie zwangerschap. Ik duim dat alles goed mag lopen en jullie daarna met volle teugen van jullie kindje kunnen genieten.

@nohi: marie doet het heel goed. Eet vlot, slaapt redelijk goed. Enkel dde laatste dagen zijn we weer wat op zoek, maar mijn melkproductie is aan het stabiliseren, niet meer zoveel stuwing, al kan het er wel nog uitlopen als een waterval, wat niet zo makkelijk is voor onze meid. Maar eens ze voldaan is, kan ze zo grappig en voldaan glimlachen in haar slaap. Ons zoontje is nog steeds heel lief voor haar, maar zoekt wel naar aandacht. De papa gaat er zondag mee naar plopsaland. Ik vind het jammer dat ik zo weinig tijd voor hem heb 😑
De knip gaat ook de goede kant uit, dus das ook een geruststelling.
Hoe gaat het bij jullie?

@titiswens: goed thuisgekomen met jullie zoontje? En hor stellen jullie het zelf?
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

TitisWens
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 juli 2017, 16:59

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door TitisWens » 16 november 2018, 20:29

@Joke & Tiske - ik duim hier mee dat jullie kindjes toch nog even op zich laten wachten.

Hier intussen al een week thuis.
Vince doet het heel goed.
We moeten samen ons ritme wel nog een beetje vinden.
Vooral de namiddagen heeft hij het soms een beetje moeilijk.
Aangezien hij ons eerste kindje is, zorgt wel voor wat onzekerheid.
En in combinatie met vermoeidheid en hormonen zijn er ook wel al wat traantjes gevloeid.
Gelukkig kunnen we rekenen op de vroedvrouw en mijn mama en zussen voor raad en steun.
Ik ben wel benieuwd hoe de eerste dagen met ons 2 gaan lopen wanneer mijn man komende woensdag terug aan het werk moet..

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 17 november 2018, 18:01

@joske en tiske: hopelijk blijven de baby'tje nog mooi even zitten, ik heb bij mijn dochters 50 dagen moeten platliggen in het ziekenhuis. Elke dag erbij is eentje gewonnen 👍🏻

@titiswens: hier ook een beetje lastig moment in de late namiddag... en die kraamtranen zijn lastig he. Probeer toch regelmatig wat bij te rusten, zeker nu je man nog thuis is. Hier moet mijn man maandag terug starten. Wel beetje eng hoe dat gaat zijn in mijn eentje...

@wies: ja lastig he naar andere kids toe... ik voel mij soms zo schuldig. Weinig tijd en ik kan door de nachten ook weer wat minder verdragen dus ben niet de mama die ik anders ben...
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 20 november 2018, 12:24

Hier waren de lastige momenten tussen 23u en 1u :( Hopelijk verandert dat snel, maar we beginnen de trucjes te kennen.

Veel succes met de eerste dagen alleen thuis! Bij mij hielp het bij Viktor om voor iedere dag een kleine doelstelling te hebben, zoals even naar de winkel, de was plooien, ... zodat ik me wat nuttig voelde. Ik had toen ook een vriendin die net bevallen was, waarmee ik dan een keer per week mee afsprak, was leuk om de onzekere momenten te delen en elkaar te helpen. Ben benieuwd hoe het nu zal zijn alleen, zeker omdat we een nieuw ritme ook voor ons zoontje zullen moeten vinden zodat hij op tijd op school geraakt en nog voldoende aandacht krijgt, maar mijn man is nog anderhalve week thuis, dus we hebben nog even.

Hoe stellen de baby'tjes het ondertussen?
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Tiske » 23 november 2018, 12:15

Ook ak ben ik normaal uitgerekend voor 10 feb (bijna 29 weken ver nu) toch ook hier even een update..

Ik was gisteren op controle bij de gyn aan de monitor en ben meteen opgenomen met harde buiken/ weëen om de 5min.

Heb ondertussen 2 spuiten voor longrijping gekregen en al 2 baxters met weëenremmers, ik krijg er nog 3 baxters bij en dan kijken ze hoe de weëen het doen zonder de remmers...
Als alles stabiel is mag ik naar huis en anders nog wat blijven.

Straks krijgen we nog uitleg van de kinderarts en nicu-arts over wat we mogen verwachten mocht de baby nu geboren worden...

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Eve1987 » 23 november 2018, 14:39

Tiske schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ook ak ben ik normaal uitgerekend voor 10 feb (bijna 29 weken ver nu) toch ook hier even een update..

Ik was gisteren op controle bij de gyn aan de monitor en ben meteen opgenomen met harde buiken/ weëen om de 5min.

Heb ondertussen 2 spuiten voor longrijping gekregen en al 2 baxters met weëenremmers, ik krijg er nog 3 baxters bij en dan kijken ze hoe de weëen het doen zonder de remmers...
Als alles stabiel is mag ik naar huis en anders nog wat blijven.

Straks krijgen we nog uitleg van de kinderarts en nicu-arts over wat we mogen verwachten mocht de baby nu geboren worden...
Oei … gelukkig waren ze er op tijd bij om de boel nog wat tegen te houden! Zijn de harde buiken/weëen nu terug gestopt met de weeënremmers? De baby zal zo goed mogelijk voorbereid zijn nu op een geboorte, maar natuurlijk hopen we dat hij/zij nog enkele weken blijft zitten!
Trek jij het een beetje in je hoofd? Want zal toch wel heel wat angst en verdriet met zich meebrengen ook?
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Tiske » 23 november 2018, 21:10

De harde buiken minderen maar zijn nog niet weg... ze zijn wel al minder pijnlijk.

Ik voel me veilig omdat ik op de juiste plek ben maar tegelijkertijd ook angstig want 29 weken is toch nog echt heel mini en kwetsbaar

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 31 gasten