Uitgerekend januari/februari 2019

Plaats reactie
Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Ellietje » 1 juni 2018, 13:38

Het is een beetje spannend om dit topic nu al te openen, bij net geen 6 weken zwangerschap, maar ik waag het er toch op. :)
Eergisteren nog een bloedafname gehad waarbij de resultaten “zeer positief geëvolueerd waren”, volgende week eerste echo.
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Lievelotte
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 januari 2018, 22:27

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Lievelotte » 1 juni 2018, 14:55

Proficiat!
Ik sluit me aan ☺️
Vandaag 6w en 2d.
Dinsdag echo gehad en een hartje zien flikkeren.
Voorlopig is alles zoals het moet zijn!
Volgende echo op 19juni, dan 9 weken.. spannend!
13/12: eerste IUI (pregnyl): negatief
14/01: tweede IUI (pregnyl): negatief
13/02: derde IUI: (clomid+pregnyl): negatief
Maart: eisprong gemist
02/04: vierde IUI (pregnyl): negatief
01/05: vijfde IUI ( pregnyl + utrogestan): positieve test; zwanger 😍

Joliendk
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 februari 2018, 15:18

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Joliendk » 1 juni 2018, 15:18

Hallo,
Ik sluit me hier ook even aan.
Vandaag 8w+3d.
Ik heb elke 2 weken een echo. Eerste echo was op 6weken, toen hebben we al iets klein zien 'flikkeren' en vorige week ook echo gehad. Het was dan al iets duidelijk.
Volgende echo is volgende donderdag (7/06/2018). Spannend!!!

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Ellietje » 1 juni 2018, 16:50

Proficiat allebei! :wink:
Ik wist niet dat je al zo vroeg een hartje kon waarnemen? Moet wel sowieso een hele geruststelling zijn.
Hebben jullie voorlopig al veel last van typische zwangerschapskwaaltjes? Bij mij begint de misselijkheid precies wel goed op te komen. :? En mijn borsten doen zelfs pijn tijdens het wandelen. Dat belooft! :P
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Lievelotte
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 januari 2018, 22:27

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Lievelotte » 1 juni 2018, 18:31

Ik heb ook heel veel pijn aan mijn borsten.
Misselijkheid is wel de hele dag aanwezig (eet tijdens het lesgeven af en toe een zout crackertje) maar echt overgeven nog niet. Ook wel heel erg moe! Moet me echt door de dag slepen...
we hadden geluk zei de de gyn, hadden we een dag vroeger geweest dan hadden we waarschijnlijk geen hartje gezien. Dus wel heel blij.☺️
13/12: eerste IUI (pregnyl): negatief
14/01: tweede IUI (pregnyl): negatief
13/02: derde IUI: (clomid+pregnyl): negatief
Maart: eisprong gemist
02/04: vierde IUI (pregnyl): negatief
01/05: vijfde IUI ( pregnyl + utrogestan): positieve test; zwanger 😍

Joliendk
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 februari 2018, 15:18

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Joliendk » 3 juni 2018, 7:59

Dank je!
Ik heb nog steeds gevoelige borsten en heel moe. Ik ben helemaal niet misselijk (gelukkig !!! :D). Verder ben ik moeten stoppen met mijn metformine waardoor ik nu de hele dag honger heb.
Sinds 4 dagen heb ik ook een virale infectie in mijn keel waardoor ik constant de longen uit mijn lichaam hoest en dus ook altijd een beetje in mijn broek plas :(. Buiten dafalgan mag ik van de dokter niets nemen!

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Ellietje » 4 juni 2018, 11:45

Lievelotte, dat heb ik ook! Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat ik al bijna zou gaan hopen om te moeten overgeven zodat die misselijkheid hopelijk een beetje vermindert... Voorlopig houd ik het onder controle door regelmatig zoute ‘snacks’ te eten (chips vooral :roll: ).

Ai, Jolien, hopelijk ben je er snel weer bovenop! Werd je van de metformine niet misselijk, trouwens?
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

nelevdb
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 juni 2016, 17:45

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door nelevdb » 4 juni 2018, 17:09

Hey dames,

ik ga me ook voorzichtig toevoegen.

Wij zijn vandaag 5w4d.

op 5weken stond mijn hcg op 3969. Hoe hoog stond jullie HCG?

Ik ben al een goede week missellijk de hele dag door, zo het gevoel in je mond net voor je overgeeft, maar overgeven doe ik niet.
Grote honger maar ik krijg bijna niks binnen en heb eigenlijk overal en nergens zin in.
De pijnlijke borsten ken ik ook al, maar enkel als ik eraan kom.

Dit weekend had ik enorme pijn in mijn zijde, net alsof ik een hele reeks buikspieroefeningen had gedaan. Herkent iemand dit?

Volgende bn en eerste echo gepland op 12/6 dan zijn we 6w6d.

Hopelijk blijft het wonder duren!!

O ja: hartelijk gefeliciteerd aan iedereen hier!!!!!

Liefs Nele
IUI-D1: 11/3/17 neg IUI-D: 4/17 te laat
IUI-D2: 1/5/17 neg
IUI-D3: 28/5/17 mk 7w
IUI-D4: 24/9/17 neg
IUI-D5: 19/10/17 neg
ICSI-D 1:11/17 gn bevruchting
ICSI-D 2:verse tp 7/1/18 biochem zw
2/18 hystero
ICSI-D 2: enige cryo tp 12/5/18 --> POSITIEF

Joliendk
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 februari 2018, 15:18

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Joliendk » 4 juni 2018, 20:41

Ellietje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Lievelotte, dat heb ik ook! Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat ik al bijna zou gaan hopen om te moeten overgeven zodat die misselijkheid hopelijk een beetje vermindert... Voorlopig houd ik het onder controle door regelmatig zoute ‘snacks’ te eten (chips vooral :roll: ).

Ai, Jolien, hopelijk ben je er snel weer bovenop! Werd je van de metformine niet misselijk, trouwens?
Heb afgelopen nacht op de zetel gelegen omdat ik anders mijn vriend constant wakker hielt!
Misselijk niet maar buiklop de eerste dagen heel erg! Daarna beterde het wel.

Chrisje8
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 november 2017, 14:36

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Chrisje8 » 8 juni 2018, 7:42

Hallo allemaal

Na een lange weg kan ik me ook eindelijk aansluiten op dit deel van het forum. Ik hoop althans dat we straks nog steeds goed nieuws te horen krijgen. Momenteel 6 weken en 4 dagen zwanger. Snel moe zijn, af en toe een gevoelige maag en gevoelige borsten. Gelukkig niet veel kwaaltjes dus.

Proficiat allemaal en hopelijk blijft alles goed gaan voor iedereen!

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Ellietje » 11 juni 2018, 11:49

nelevdb schreef:
1 januari 1970, 1:00
op 5weken stond mijn hcg op 3969. Hoe hoog stond jullie HCG?

Ik ben al een goede week missellijk de hele dag door, zo het gevoel in je mond net voor je overgeeft, maar overgeven doe ik niet.
Grote honger maar ik krijg bijna niks binnen en heb eigenlijk overal en nergens zin in.
De pijnlijke borsten ken ik ook al, maar enkel als ik eraan kom.

Dit weekend had ik enorme pijn in mijn zijde, net alsof ik een hele reeks buikspieroefeningen had gedaan. Herkent iemand dit?
Ik heb tot nu toe nog niet naar mijn HCG gevraagd en de DM van Jette geeft ze ook niet spontaan aan de telefoon. Maar misschien is dat zo slecht nog niet, dan fixeer je je misschien te hard op die waardes. Ik zou vandaag normaal gezien 7W+1 zijn, volgens mijn eigen berekeningen. Wij wachten geduldig af op onze eerste echo komend weekend. :)

Ik heb sinds gisteren af en toe steken in mijn onderbuik, maar in mijn zijde heb ik nog niet gehad. Is die pijn ondertussen al verdwenen bij jou?

Proficiat, Chrisje! Er begint al aardig wat volk bij te komen, top! Hopelijk voor jou ook een vlotte zwangerschap! :wink:
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Dadeke
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 juni 2018, 8:52

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Dadeke » 12 juni 2018, 9:10

Goeiemorgen dames,

Wat ben ik blij dat dit forum er is. Ik heb gisteren telefoon gekregen van de dokter dat mijn bloedwaarden bevestigden dat ik zwanger ben. 5 weken en 5 dagen dus nog heel pril, zo pril dat ik het nog niemand heb verteld maar nu zit ik met zoveel vragen dat ik hoop op jullie raad. Ik ben jaren bij een gynaeco in Halle geweest maar zij doet haar bevallingen in Halle en mijn partner en ik willen liever in Jette bevallen dus nu vanochtend naar Jette gebeld voor een eerste echo en ik heb pas op 1 augustus een afspraak voor 1ste echo. Dat is op 12 weken, en ik zie hier bij jullie al een echo op 6 weken. Ik heb ook een afspraak op 13 juli maar dat was precies voor een consultatie, weet iemand wat die consultatie dan inhoudt?

Dankje

Lievelotte
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 januari 2018, 22:27

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Lievelotte » 12 juni 2018, 18:52

Dag Dadeke,

Alvast een dikke proficiat! ☺️
Misschien eens naar je huidige gyn bellen en vragen of je daar vroeger terecht kan?
Je kan dan misschien je plannen delen, dat je liever in jette bevalt?
Mijn gyn stelde zelf voor om op 6w een echo te doen en dan bog een op 9w. Dan moest ik niet zo lang wachten tot 12w
Hier in de buurt heb je ook een zelfstandige praktijk(?) waar je vanaf 6weken terecht kan voor (pret)echo’s. Hier kan je dan naartoe als je onzeker bent tussen de echo’s door of als je je baby wil zien.... wel niet goedkoop.
13/12: eerste IUI (pregnyl): negatief
14/01: tweede IUI (pregnyl): negatief
13/02: derde IUI: (clomid+pregnyl): negatief
Maart: eisprong gemist
02/04: vierde IUI (pregnyl): negatief
01/05: vijfde IUI ( pregnyl + utrogestan): positieve test; zwanger 😍

nelevdb
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 juni 2016, 17:45

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door nelevdb » 13 juni 2018, 9:03

Hey dames,

Het is nu heel zeker, gisteren eerste echo gehad en alles op schema. We zijn 7weken ver. We hoorden een mooie hartslag. Dat was een magisch moment.
29/01/2019 zou normaal onze grote dag moeten worden ;)

Van UZ Brussel mag ik al op één week alle medicatie afbouwen en moet ik niets meer naar hen doorsturen, dus ik denk dat het echt wel goed zit.

Na 16 jaar waarvan 2 jaar in fertiliteit is ons wondertje onderweg!!!! Ik kan geen weet met mijn emoties (en niet enkel door de hormonen).

Het is zo spannend want ik weet absoluut niet wat ons allemaal te wachten staat, maar we gaan er van genieten!!!

So happy!!

Als jullie interessante websites, apps of info hebben dan hoor ik het wel van jullie ;)

Succes dames, tot binnenkort

Groetjes Nele
IUI-D1: 11/3/17 neg IUI-D: 4/17 te laat
IUI-D2: 1/5/17 neg
IUI-D3: 28/5/17 mk 7w
IUI-D4: 24/9/17 neg
IUI-D5: 19/10/17 neg
ICSI-D 1:11/17 gn bevruchting
ICSI-D 2:verse tp 7/1/18 biochem zw
2/18 hystero
ICSI-D 2: enige cryo tp 12/5/18 --> POSITIEF

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Ellietje » 13 juni 2018, 10:13

Dadeke, proficiat met je zwangerschap! Ben je zwanger geraakt na een fertiliteitsbehandeling of niet? Want indien dat niet het geval is, kan dat misschien de reden zijn waarom je zo lang moet wachten op je eerste echo..? Vriendinnen van mij die op natuurlijke wijze zwanger zijn geraakt, hadden ook niet zo vroeg als wij hun eerste echo, vandaar. :wink:

Oh, Nele, dat moet zo’n speciaal moment zijn geweest om dat hartje voor de eerste keer te horen! Dus vanaf volgende week hoef je geen Utrogestan en Oestrogel enzo meer te gebruiken? Wat een zaligheid! :D
Ik duim dat je een zorgeloze zwangerschap tegemoet gaat. Na al die jaren kan je eindelijk genieten!
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten