Uitgerekend januari/februari 2019

Plaats reactie
Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Tiske » 22 oktober 2018, 9:35

Ff een vraagje om te kunnen volgen 😊

Met hoeveel zijn we hier momenteel actief in dit groepje? Het leek me missn leuk om een lijste op te maken om wat te kunnen volgen...

Tiske: uitgerekend 10/02 ( al zullen we al héél blij zijn als ik begin januari haal)

Ennah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 juli 2018, 9:49

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Ennah » 24 oktober 2018, 16:23

Gisteren nog eens afspraak met gynaecoloog: baby lag weer niet goed voor de echo/en foto's. Maar alles was wel in orde, flink gegroeid. Dus allemaal goed nieuws.


Tiske: uitgerekend 10/02 ( al zullen we al héél blij zijn als ik begin januari haal)
Ennah: uitgerekend 20/01

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Tiske » 9 november 2018, 19:22

Dat het hier maar stilletjes is.... zijn we maar met 2?

Maandag opnieuw op controle, ben 27 weken dan.

Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Cleopatra » 9 november 2018, 20:03

Hoi hoi

Ik ben uitgerekend voor 10/01/2019. Enerzijds dolgelukkig om beweging te voelen in mijn buik, anderzijds kan ik niet wachten om mijn boeleke in mijn armen te kunnen houden. Geniet ervan allemaal !

Groetjes

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Tiske » 10 november 2018, 14:00

Tiske: uitgerekend 10/02 ( al zullen we al héél blij zijn als ik begin januari haal)
Ennah: uitgerekend 20/01
Cleopatra: uitgerekrnd 10/01

Lievelotte
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 januari 2018, 22:27

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Lievelotte » 11 november 2018, 12:05

Tiske: uitgerekend 10/02 ( al zullen we al héél blij zijn als ik begin januari haal)
Ennah: uitgerekend 20/01
Cleopatra: uitgerekrnd 10/01
Lievelotte: uitgerekend 23/01
13/12: eerste IUI (pregnyl): negatief
14/01: tweede IUI (pregnyl): negatief
13/02: derde IUI: (clomid+pregnyl): negatief
Maart: eisprong gemist
02/04: vierde IUI (pregnyl): negatief
01/05: vijfde IUI ( pregnyl + utrogestan): positieve test; zwanger 😍

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Ellietje » 12 november 2018, 15:14

Ik ben er ook nog! :) Al geef ik toe dat ik de laatste tijd wat minder hier kom lezen omdat alles sowieso volgens plan verloopt.
Het enige 'minpuntje' van de voorbije weken was dat ik ook de uitgebreide suikertest heb moeten doen omdat de eerste een licht verhoogde eindwaarde aangaf. Maar de uitgebreide suikertest gaf aan dat de eerste test loos alarm was, alles is dus nog steeds in orde.

Cleopatra: uitgerekend 10/01
Ennah: uitgerekend 20/01
Lievelotte: uitgerekend 23/01
Ellietje: uitgerekend 28/01
Tiske: uitgerekend 10/02 ( al zullen we al héél blij zijn als ik begin januari haal)

Wij zijn vorige week stilaan begonnen aan de geboortekaartjes, we willen ze het liefst zelf maken. Zijn jullie hier ook al mee bezig? En met de doopsuiker etc.?
Ik heb de indruk dat mijn man en ik nog altijd zéér relaxed zijn over alles wat met de zwangerschap te maken heeft en dat anderen er veel meer mee bezig zijn dan wij. :P
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Lievelotte
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 januari 2018, 22:27

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Lievelotte » 12 november 2018, 18:48

Hier zijn de geboortekaartjes en doopsuiker zogoed als klaar. Gewoon omdat we er veel zin in hadden en vet ontwerp van het geboortekaartje echt helemaal ons ding was. En met de gedachte; wat klaar is, is klaar ☺️
13/12: eerste IUI (pregnyl): negatief
14/01: tweede IUI (pregnyl): negatief
13/02: derde IUI: (clomid+pregnyl): negatief
Maart: eisprong gemist
02/04: vierde IUI (pregnyl): negatief
01/05: vijfde IUI ( pregnyl + utrogestan): positieve test; zwanger 😍

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Tiske » 13 november 2018, 7:15

Leuk dat we met zo veel zijn.

Geboortekaartje is hier ook al klaar, voor het doopsuiker enkel nog vullen.

Gisteren opnieuw op controle geweest (ben 27 weken nu). Opnieuw is de bmh verkort, slechtste meting was 1,9cm, beste 2,3cm.
We blijven dus helemaal plat liggen maar voorlopig mag dit nog thuis. Volgende week terug op controle en aan de monitor, dan plannen ze meteen een korte ziekenhuisopname om longrijpers toe te dienen. Baby heeft duidelijk baat bij de platte rust want weegt nu 1kg en doet het goed

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Ellietje » 14 november 2018, 10:29

Amai, Tiske, verschrikkelijk dat je al zo vroeg platte rust moet houden. Maar gelukkig doet de baby het goed!
Gaat de gynae er dan van uit dat je véél vroeger zal bevallen of kan het zijn dat je met de platte rust toch nog een redelijke termijn haalt?
Hoe langer je in ziekteverlof zit in die laatste weken, hoe meer er van je moederschapsrust af gaat, toch? Ik las er onlangs over en begrijp echt niet waarom ze dat ooit zo beslist hebben... :roll:

Lievelotte, slim! Soms wilde ik dat mijn man en ik ook zo goed waren in alles op voorhand te regelen. :D Ik blijf maar twijfelen over de doopsuiker. Suikerbonen zullen het zeker niet worden maar onlangs kregen we als 'doopsuiker' ook losse thee, dat vond ik ook nog wel een leuk cadeautje (als 1 van de 3 mogelijke cadeautjes die we willen aanbieden). En zo schipper ik iedere dag dus tussen verschillende ideetjes... :)
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Tiske » 14 november 2018, 10:49

Ik ben kleuterjuf en zit zowieso verplicht thuis. Na de bevalling heb ik normaal maar 9 weken... en bij mijn vorig zoontje had ik nog extra borstvoedingsverlof tot 4 maand maar dat hebben ze nu ook afgeschaft.
Gelukkig zou het wat uitkomen met de paasvakantie zodat ik nog 2 extra weken heb. Als het prematuur zou zijn krijg je die weken ook nog.

Ze spreken zich er niet over uit, maar het feit dat ze longrijping gaan toedienen baart me toch zorgen en dat de bmh ondanks al 4 weken volledig platte rust van 4,5cm naar 1,9cm is gegaan...

Wij hebben naast het gewone doopsuiker ook geurzakjes (potpourri) om in de auto of zo te hangen.

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Tiske » 19 november 2018, 7:02

Wanneer moeten jullie opnieuw op controle?
Hoe groot/zwaar zijn jullie kleine kapoentjes nu al?

Donderdag moet ik terug op controle... spannend.
Vorige week maandag woog hij/zij net 1kg 😊, volgens de gyn een stevig gewichtje maar dat komt omdat ik enkel plat lig natuurlijk.
Als de bevalling nu moest doorzetten zijn we met elke gram extra tevreden...

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Ellietje » 19 november 2018, 14:54

Wij hebben binnen drie weken pas onze eerstvolgende echo en eind deze week hebben we de eerste afspraak bij de vroedvrouw. Ik denk dat ons kleintje ondertussen toch ook al flink gegroeid is want mijn buik begint opeens best wel groot te worden (tot 6 maanden was ie amper zichtbaar :) ).
Laat jij je volledig door je gynaecoloog opvolgen, Tiske, of ook door een vroedvrouw?
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Tiske » 19 november 2018, 20:24

Aangezien ik hier al 5 weken helemaal plat in mij zetel lig en om de 1,5 à 2 weken bij de gyn op controle moet gaan, laat ik een vroedvrouw niet meer extra aan huis komen.

Als ik bij de gyn ben worden bloeddruk, gewicht,... telkens gecontroleerd door een vroedvrouw dus zij kennen me ondertussen ook al. Dit zijn ook vroedvrouwen die je na de bevalling aan huis kan laten komen.
Bij mijn zoontje heb ik dat nooit gedaan na de bevalling, geen nood aan gehad. Ik heb geen idee of ik er nu wel nood aan zou hebben.

Ennah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 juli 2018, 9:49

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Ennah » 21 november 2018, 9:50

Ik ben gisteren nog eens op controle geweest op 32 weken.
Alles zag er goed uit en de baby lag ondertussen al met het hoofdje naar beneden. Gewicht werd geschat op 1.8 kg, wat een verklaring geeft voor de pijn aan mijn rug die zo stilaan erger begint te worden :) Enkel mijn bloeddruk was wat te hoog, dit moet nu opgevolgd worden.
Heb enkele sessies kine ingepland omdat rugpijn toch aanhoudt en het steeds lastiger wordt om aan mijn bureau te blijven zitten. Ik hoop dat ik het kan blijven volhouden tot eind December.

Ik heb wel een afspraak gemaakt met een vroedvrouw, vooral om een contactpersoon te hebben voor na de bevalling. Nog niet zeker of ik ze zal bellen, maar tis toch goed om een aanspreekpunt te hebben.

Is iemand van plan om van die prenatale kine te volgen? Daar krijg je naar't schijnt info over hoe te persen bij bevalling Enzo. Ik vraag me af of het nuttig is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten