Uitgerekend januari/februari 2019

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Tiske » 10 december 2018, 15:41

Nog even werken en dan kan het aftellen beginnen voor jou!

Ik lig hier nog steeds plat maar ondertussen na 12 dagen ziekenhuis wel terug thuis. Ook voor mij wekelijks op controle en aan de monitor. Ons kleintje weegt ondertussen 1,6kg...
Als het zo verder gaat en ik blijf plat liggen is de kans op vroeggeboorte nu klein zegt mijn gyn.

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Ellietje » 10 december 2018, 16:25

Goed nieuws, Tiske! Nu kan je tenminste in je eigen vertrouwde omgeving plat liggen.

Onze baby was bij de laatste controle op 32 weken al 46cm groot en woog net geen 2kg. Zo gek om je dat proberen voor te stellen. Als het zo blijft groeien, wordt het een reusje. :)
De vermoeidheid begint wel serieus toe te slaan - heb vorige week en deze week rust voorgeschreven gekregen van de huisarts en dat doet zó’n deugd! En dan ga ik gewoon rustig uitbollen op het werk, door heel vaak thuis te werken.
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Lievelotte
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 januari 2018, 22:27

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Lievelotte » 13 december 2018, 18:21

Hoi hoi allemaal,

Hier ondertussen 34w en vandaag toch wel een hele moeilijke dag op het werk. Veel last van bekkenpijn en drukke kindjes in de klas. Helemaal uitgeteld.
Nachten zijn soms ook een echte uitdaging om een goede slaappositie te vinden. Gelukkig de nacht erna meestal zo moe dat het dan wel een goede nacht is.

Bij mij op 32w ook 2kg en ongeveer 42cm. Zit wel nog heel hoog momenteel!

Nog 1 weekje werken en dan zit het erop. Kijk wel uit naar wat rust en alles op mijn tempo te doen.
Doopsuiker staat klaar en proefdruk van kaartjes zijn goedgekeurd. Enveloppes al geschreven .. Ook vluchtkoffer staat klaar. Vroeg maar dan kan ik vanaf de kerstvakantie echt rusten 🤞🤞🤞

Hopelijk bij jullie ook alles oké!
13/12: eerste IUI (pregnyl): negatief
14/01: tweede IUI (pregnyl): negatief
13/02: derde IUI: (clomid+pregnyl): negatief
Maart: eisprong gemist
02/04: vierde IUI (pregnyl): negatief
01/05: vijfde IUI ( pregnyl + utrogestan): positieve test; zwanger 😍

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Lyne82 » 17 december 2018, 13:22

Dag beste meiden

Ondertussen ben ik bijna 30 weken ver! Joehoe, het aftellen kan beginnen. Ik krijg een geplande keizersnede op 21/02/2019 (zal dan iets meer dan 38 weken zijn).

Helaas ben ik al 3 weken snipverkouden: eerst stem verloren, keelpijn gekregen, hoofdpijn en loopneus. Na een week kreeg ik mijn stem terug en was de keelpijn over, maar ik blijf nog steeds met een loopneus/verstopte neus zitten. Echt ambetant als je moet slapen. Ben naar de huisarts gegaan en ik ben moeten starten met antibiotica: 'Amoxicilline' en ook een neusspray die ik 1 x 's morgens en 1 x 's avonds dien te gebruiken om te kunnen ademen: 'Sofrasolone'.


Volgens de huisarts kan het geen kwaad, maar ik voelde me er niet goed bij omwille van de baby. De gynaecologe weet ervan en zei me dat het geen kwaad kan. Ik moet wel de Sofrasolone stoppen na maximum 2 weken. De kuur antibiotica moet ik uitnemen. De gynaecologe zei met dat als het niet over was, mijn loopneus, dat het voor de rest van de zwangerschap zal zijn (iets dat met hormonen te maken heeft) en dat ik dan Vicks-zalf onder mijn neus moet smeren.


Zijn er nog meiden die hiervan last hebben? Met de baby gaat alles goed, gelukkig!
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Ellietje » 17 december 2018, 13:36

Een vriendin van me heeft sinds het begin van haar zwangerschap een lopende neus, ze geraakt er maar niet vanaf. Blijkbaar is het in haar geval een vreemd zwangerschapskwaaltje. Ik hoop dat jij er wél nog vanaf geraakt want da's inderdaad superlastig...
Ik smeer standaard een laagje Vicks Vaporub onder mijn neus vlak voor ik ga slapen (en dat helpt heel goed!) - op de borst of rug mag je het blijkbaar niet gebruiken tijdens de zwangerschap.

Hoe komt het trouwens dat je een geplande keizersnede zal hebben, Lyne?
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Lyne82 » 17 december 2018, 16:49

Hey Ellietje

Dank voor jouw antwoord. Tijdens de bevalling van mijn eerste kindje, kreeg ik weeën en had ik opening (de volle 10 cm), maar geen persdrang. Op de monitor zagen ze dat ons kindje in ademnood kwam, hierdoor een keizersnede uitgevoerd. Wat bleek: ik krijg geen persdrang omdat de baby niet door het geboortekanaal kan, blijkbaar opent zich dit niet genoeg bij mij. Ik vond het vreselijk, temeer daar je hier mentaal niet op voorbereid bent. Uiteindelijk mocht mijn ventje zelfs niet aanwezig zijn tijdens de keizersnede, waardoor je je volledig machteloos voelt. Kheb mijn kindje pas 45 minuten na de ingreep kunnen vasthouden: ik moest eerst kunnen bewegen met mijn voeten en dan mocht ik naar de kamer. Toen ik eindelijk mijn kindje vasthad, vergat ik al snel de miserie en kon ik eindelijk genieten. Wel 2 weken pijn gehad thv de wonde.


Dus ja, nu terug een keizersnede, maar deze keer gepland: mijn ventje mag er deze keer wel bijzijn, dit maakt heel wat goed!


Ik hoop van harte dat mijn loopneus verbetert, want ik heb het gevoel in ademnood te zitten: de baby zit nog hoog waardoor ik al kortademig ben. Ach, nog 8 weken en het is allemaal voorbij. Het zal het waard geweest zijn :-)
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Tiske » 17 december 2018, 18:36

Ik gebruik standaard 2x daags een spray met zoutoplossing voor mijn neus en heb hier echt baat bij. Physiomer of sterimar...

Hier ondertussen 32 weken en de bmh is 1cm... ik blijf 1 pilletje weëenremmers per dag nemen en we hopen om het toch zeker na nieuwjaar vol te houden. Ondertussen moet ik wekelijks op controle en ook elke keer aan de monitor. Donderdag opnieuw en hopelijk gaat ons kleintje al richting de 2kg, maar het is een fijntje dus zal al blij zijn met 1,8kg.

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Ellietje » 2 januari 2019, 9:36

En, hoe gaat het hier ondertussen met dit clubje? Voor sommigen begint het nu echt wel heel dichtbij te komen. :)
Een vriendin van me die exact 1 week vóór mij is uitgerekend, is sinds vorige week al opgenomen in het ziekenhuis en moet zeker tot de bevalling blijven (heel erg hoge bloeddruk en eiwitten in urine) - dat geeft me al een beetje extra stress. Hebben we alles ondertussen al wel voldoende voorbereid? Is onze geboortelijst in orde? Wat hebben we over het hoofd gezien? Etc.

Nog 2,5 weken werken en dan vollenbak rusten tot ons kleintje er is. Ik heb zo veel nood aan rust!
Hopelijk is met jullie alles in orde?
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Tiske » 2 januari 2019, 15:50

Hoi, ik heb januari gehaald :D .
Ik ben nu 34 weken en 3 dagen, net op controle geweest en de kleine spuit weegt 1,9kg, een hele kleine spruit dus.

Ondertussen lig ik al 12 weken helemaal plat, is de bmh helemaal verstreken en heb ik al wat opening. Hoeveel weet ik niet want heb liever dat ze het wat met rust laten.
De vruchtzak is ook wat ingedaald (de medische benaming weet ik niet meer) maar het komt erop neer dat die door de opening in het geboortekanaal komt. Blijven plat liggen dus...

Hopelijk genieten jullie wat meer

Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Cleopatra » 2 januari 2019, 22:22

Hoi hoi, ik ben morgen 39 weken ver, afgelopen vrijdag had ik 3 cm opening, mijn vliezen staan onder druk en mijn baarmoeder is er klaar voor, de gynaecoloog zei dat het wel eens voor komend weekend zou kunnen zijn waardoor we iets te hard van stapel gelopen zijn en nu een beetje teleurgesteld zijn dat hij er nog niet is. Dus we zijn vol ongeduld aan’t afwachten, we wachten al meer dan 5 jaar op ons tweede Godsgeschenkje dus zouden het nog even moeten kunnen volhouden :) Veel succes allemaal !

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Tiske » 3 januari 2019, 10:44

Ik had dat bij mijn eerste zoontje ook cleopatra (wel 4cm opening).
Uiteindelijk hebben ze mijn vliezen gebroken op 39 weken. De gyn zei dat als het thuis thuis gebeuren ik me echt naar het ziekenhuis zou moeten haasten. En idd 3u na het breken van de vliezen had ik mijn zoontje al in mijn armen.

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Ellietje » 3 januari 2019, 12:09

Super dat je januari nog gehaald hebt, Tiske! Dat saaie en frustrerende plat liggen heeft toch wel zijn nut gehad dan. :)

Ik heb net nog een wasje ingestoken met babykleertjes en probeer nog de laatste hand aan de geboortelijst en de geboortecadeautjes te leggen terwijl ik ook nog aan het werk ben. Wat een gekkenhuis! Maar het zal er niet direct op beteren de komende tijd, gok ik. :D

Veel succes nog allebei! Nog goed rusten en veel geduld uitoefenen. :wink:
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Lievelotte
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 januari 2018, 22:27

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Lievelotte » 4 januari 2019, 15:23

Hier 37w2d en hij kan elke moment komen...
vandaag bij gyn langsgeweest, Bmh helemaal verstreken, 3cm ontsluiting en helemaal ingedaald.

Moest niet te lang wachten wanneer wanneer er weeën doorkwamen om naar het ziekenhuis te gaan. Sinds we thuis zijn toch om de 5’ dus nu alles rustig bij elkaar zoeken en straks eens bellen naar het ziekenhuis. Wil er natuurlijk ook niet te vroeg staan 🙈 maar vind het moeilijk om het in te schatten....
13/12: eerste IUI (pregnyl): negatief
14/01: tweede IUI (pregnyl): negatief
13/02: derde IUI: (clomid+pregnyl): negatief
Maart: eisprong gemist
02/04: vierde IUI (pregnyl): negatief
01/05: vijfde IUI ( pregnyl + utrogestan): positieve test; zwanger 😍

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door Tiske » 6 januari 2019, 10:34

Hoe gaat het ondertussen Lievelotte?

Mogen we de eerste januaribaby verwelkomen?

nelevdb
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 juni 2016, 17:45

Re: Uitgerekend januari/februari 2019

Bericht door nelevdb » 7 januari 2019, 18:52

Hey dames,

Ik heb beetje gevolgd maar niet actief geweest. Mijn zwangerschap zelf verloopt redelijk goed maar heb veel emotionele gebeurtenissen gehad waardoor ik niet 100% kon genieten.
Morgen exact 37 weken. Vandaag laatste hand gelegd aan de geboortelijst en de borstvoedingskledij gekocht.
Vorige week controle gehad en oms kleine meid weegt al 3kg. Bij moj hebben ze nog npoits iets gezegd over opening of baarmoederhals. Zien ze dit op de echo of moet er een vaginaal onderzoek zijn?
Actueel ook antibiotica (augmentin) voor een keelontsteking en al 2 maanden een zeldzame zwangerschapskwaal (1/10.000) :uitslag en jeuk 😔
Nu wordt het echt spannend en beginnen we met aftellen.
Succes aan allemaal
Groetjes Nele
IUI-D1: 11/3/17 neg IUI-D: 4/17 te laat
IUI-D2: 1/5/17 neg
IUI-D3: 28/5/17 mk 7w
IUI-D4: 24/9/17 neg
IUI-D5: 19/10/17 neg
ICSI-D 1:11/17 gn bevruchting
ICSI-D 2:verse tp 7/1/18 biochem zw
2/18 hystero
ICSI-D 2: enige cryo tp 12/5/18 --> POSITIEF

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 37 gasten