Normale hcg waarden?

Plaats reactie
Katinka
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 juni 2018, 21:32

Normale hcg waarden?

Bericht door Katinka » 21 juni 2018, 21:34

Hoi iedereen, 

Ik zou nu ongeveer 7 weken zwanger moeten zijn maar heb wat schrik dat ik een miskraam heb gehad. 

Maandag 4 juni bloed laten nemen, hcg 900 (5 weken zwanger) 

Zondag 10 juni bloeding gekregen, fel rood met wat steken in onderrug. Heeft maar eventjes geduurd. De dagen nadien telkens een klein beetje bruin bloed zonder krampen. (Heeft + een week geduurd)

Woensdag 13 juni hcg 13 000 (6weken)

Dinsdag 19 juni (7weken) hcg 24 000 (dus wel gestegen maar niet verdubbeld) 

Is dit dan waarschijnlijk, volgens laatste hcg, toch een miskraam?
Kan pas volgende woensdag naar gyneacoloog...

Spruitje
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 januari 2015, 14:18

Re: Normale hcg waarden?

Bericht door Spruitje » 21 juni 2018, 22:53

Dag Katinka,

Of er sprake is van een miskraam is moeilijk te zeggen... maar ik snap je bezorgdheid wel. HCG moet in de eerste 8 weken van de zwangerschap elke 2 à 3 dagen verdubbelen... en bij je laatste bloedname zat er net geen verdubbeling na 6 dagen. Al zit de totale waarde wel nog binnen de normale curve. http://www.ovulatie-berekenen.com/hcg-waarden/

Ben je zwanger op natuurlijke wijze of na fertiliteitsbehandeling?
Heb je je HCG laten bepalen bij de huisarts? Of in fertiliteitscentrum? Wat is de mening van de arts?
Als ik in jouw plaats was zou ik aandringen op een snelle echo, zodat ze kunnen checken of alles goed zit of niet. In de meeste fertiliteitscentra nemen ze je er de dag zelf nog wel tussen als je wat aandringt, of toch minstens de dag erna. Tot woensdag wachten lijkt mij zo onmenselijk...al die onzekerheid.
Op 7 weken zwangerschap moeten ze een vruchtje kunnen zien in de baarmoeder, en (eventueel) zelfs al een kloppend hartje.

Ik duim keihard voor je!
bbz in 2013
jan - mei 15 - 5 IUI-pogingen 5e opnieuw bbz
jan 16 - ICSI 1 - negatief
apr 16 - ICSI 2 - geen terugplaatsing
jun 17 - overstap Jette - ICSI 3 - negatief
sept/okt 17 - ICSI 4
jan 18 - ICSI 5 ZWANGER! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten