36 weken en lichte baby

Plaats reactie
xavannahdefour
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 december 2016, 12:52

36 weken en lichte baby

Bericht door xavannahdefour » 12 juli 2018, 12:41

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik 36weken zwanger. Tijdens onze laatste echo aan 35w2d werd ons kindje te licht van gewicht bevonden door de gynaecoloog (2260gram). Nog mama’s met ervaring hier? Loop sindsdien continue te piekeren over gewichtje..

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: 36 weken en lichte baby

Bericht door Yvonne1983 » 12 juli 2018, 12:49

Hey mamma to be, mijn zoontje was ook dysmatuur bij de geboorte 2195 gram bij 37.4 weken (inschatting via de echo was 2700 gram, maar daar zitten ze dus weleens naast qua gewicht). Wat je vooral moet doen is rusten, stoppen met werken (als je dat nog deed) en goed eten van rust groeit de baby. Bij mij bleek de placenta ongeveer de helft van de grootte die het had moeten zijn en moest ik vaker aan de monitor maar mijn zoontje had telkens een goede hartslag en nog voldoende vruchtwater (toen dat begon te minderen is bij mij de bevalling opgewekt).
Probeer je niet teveel zorgen te maken ze zullen je goed opvolgen, voel je je kindje nog goed bewegen als dat mindert gewoon aan de bel trekken desnoods lig je elke dag aan de monitor als je daar minder stress van krijgt!
Succes met de laatste loodjes!!
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 13 juli 2018, 8:14, 1 keer totaal gewijzigd.

xavannahdefour
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 december 2016, 12:52

Re: 36 weken en lichte baby

Bericht door xavannahdefour » 12 juli 2018, 12:58

Bedankt voor je reactie!
Ik moet nu inderdaad wekelijks op controle (monitor + echo). Vorige echo aan 35w had baby nog voldoende vruchtwater en was doorbloeding via navelstreng ook nog goed. Ben al een aantal weken thuis van het werk, dus rusten probeer ik al een tijdje goed te doen.. Heb dus momenteel echt het gevoel dat ik niet meer kan doen zodat kleintje zou bijkomen...

Niet zo leuk denk ik voor je als je te horen kreeg 2,7 en er een kleintje uitkomt van 2,1kg. Die moest waarschijnlijk nog even op neonatale verblijven?

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: 36 weken en lichte baby

Bericht door Yvonne1983 » 13 juli 2018, 8:18

Mijn zoon moest 2.5 week op de prematurenafdeling blijven (vooraf zeiden ze drie weken maar hij had honger en is nog steeds een vreetzakje). Ik hoop voor je dat de baby de 37 weken haalt dan hoef je alleen te wachten op voldoende gewicht (en zuurstofalarmpjes maar daar groeien ze vanzelf snel overheen enkel babies op de prematurenafdeling liggen 24/7 aan de monitor dat ze dat goed zien).
Heel veel sterkte en ik hoop dat ze bij je een onderschatting hadden en dat de baby mee op de kamer mag.

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: 36 weken en lichte baby

Bericht door Tiske » 13 juli 2018, 9:25

Hier ook bij ons eerste zoontje.
Aangezien ik ook al 4 cm opening had op 34 weken heb ik thuis platte rust gekregen en zei de gyn dat ik echt moest eten voor 2. Ons doel was toen om hem boven de 2,5 te krijgen zodat hij zeker bij mij op de kamer mocht... en dat is gelukt. Hij is op 2 weken tijd 680gr bijgekomen. Dan mocht is terug gewoon eten en bewegen.
En onze gyn was helmaal correct met de schatting van het gewicht, hij was geschat op 2,9kg en is uiteindelijk 2 dagen later geboren met 2,950kg

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten