Uitgerekend Maart/April 2019

Schnitzel
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 september 2018, 7:56

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Schnitzel » 10 oktober 2018, 15:49

Goedemiddag iedereen

Ik ben ondertussen bijna 15 weken en voel me al een stuk beter, gelukkig! Wij hebben ook een positief resultaat van de nipt test gekregen en weten dat het een meisje wordt. Mijn vriend was het eerste moment toch wel wat teleurgesteld.
Ik begin wel al erg rond te worden. Gewone broeken kan ik al niet meer aan, ik zie er behoorlijk zwanger uit.
Ik maakte me daar eerst nogal wat zorgen over, ik ben thans in gewicht nog maar 1 kg bijgekomen ten op zichte van het begin van mijn zwangerschap. Ik denk, en hoop dat dit echter te maken heeft met het feit dat ik erg klein ben, nl. 1m50. Er is bij mij lang niet zo veel plaats als bij een vrouw met een normalere lengte.
Ik wil dit sowieso bij mijn volgende bezoekje aan de vroedvrouw op 16 weken eens met haar bespreken.

Wij zijn uitgerekend voor 6 april.

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Elle01 » 11 oktober 2018, 14:47

Hallo allemaal,

Blij te lezen dat het met iedereen goed gaat!
Hier ben ik de 17 weken gepasseerd en tot nu toe is het een droomzwangerschap. Geen kwaaltjes, pijntjes, last, .. en een goede NIPT. :) Over 3 weken zit ik al in de helft. Hoe vlot gaat zo'n 2e zwangerschap niet zeg?
Mijn buikje is nog quasi onbestaande, ik had nochtans gedacht dat het bij een 2e sneller zou gaan. Jammer maar helaas. (of gelukkig, want dat zit toch vaak in de weg ;-))

Onze oudste hebben we van de crèche gehaald wegens continu ziek zijn en het feit dat we blijven betalen terwijl ze eigenlijk al constant bij mij thuis zat. De laatste weken heb ik hier dus fulltime een peuter van 15.5 maanden rondhuppelen. Gegarandeerd leven is huis, maar de dagen passeren snel en het is zalig om haar van zo dichtbij te zien opgroeien. :)

Hoe gaat het met de andere dames?
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

HappyPregnant
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 oktober 2018, 16:08

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door HappyPregnant » 23 oktober 2018, 16:12

Dag iedereen
Wij zijn na een lange (en soms helse periode zwanger geraakt). Ik liet de NIPT afnemen op vrijdag 19/10/2018 in AZMM. Wie heeft er ervaring met de wachttijden én kan mij vertellen waar je de resultaten online kan checken.
Alvast bedankt!
PS: ik ben uitgerekend eind april 2019

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Tiske » 23 oktober 2018, 16:34

Ik had die 6 dagen later ... ik moest gewoon naar de gyn bellen en hij vertelde de uitslag.

HappyPregnant
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 oktober 2018, 16:08

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door HappyPregnant » 23 oktober 2018, 18:08

Bedankt voor de reactie, Tiske! Misschien een domme vraag, maar telde je de dag van afname er ook bij?

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Tiske » 23 oktober 2018, 20:05

Goh... ik denk het niet. Als ik het mij goed herinner was de bloedname vrijdag en had ik de uitslag donderdag.

HappyPregnant
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 oktober 2018, 16:08

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door HappyPregnant » 23 oktober 2018, 20:40

Bedankt! Ik zal donderdag eens bellen :)

Spannend afwachten!

PinkLady22
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 juni 2018, 8:23

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door PinkLady22 » 27 november 2018, 13:35

Hey ladies,

hopelijk gaat alles goed met jullie?
Hier alles dik in orde haha :)

Nu heb ik een beetje moeilijke kwestie op het werk...
Er is een collega die een maand terug een miskraam kreeg op 5w. Wij toonden alle begrip, ze is 2w afwezig geweest en had gevraagd er haar niet over aan te spreken via onze baas. Allemaal gevolgd, iedereen vermijd het onderwerp. Nu ben ik wel al redelijk zichtbaar zwanger, en was zij ook één van diegenen die ik steeds op de hoogte hield van de check-ups enz.
Ik heb dus vorige maand niets gezegd, zeg in het geheel niets meer over het gekriebel en gebots in mijn buik op het werk, tenzij ze er niet is. Akward situation.

Nu hadden wij gisteren nog een check-up en hebben we eindelijk eens deftige echo-printjes (ze lag nooit in de ideale positie). Natuurlijk wil ik dat nieuws ook delen en ben ik superblij. Maar ik durfde er niet goed zo overbeginnen dus stuurde ik haar een berichtje met de vraag "of ze iets wou weten ervan, of ze de foto's eventueel wou zien, maar dat ik begrijp als ze 'nee' zou zeggen"... krijg ik als antwoord "dat het nog te moeilijk is", wat ik zeker begrijp daarom ook mijn vraag en dat ik wat schrik had om ze te stellen, maar geen probleem' antwoord ik haar terug. Krijg ik daarop nog een berichtje 'dat mijn vraag haar kwetst en dat werk een afleiding moet zijn voor haar...'
Nu heb ik zeker niet zo bedoeld, en dacht ik tactvol te zijn door een berichtje te sturen en niet zo maar voor heel de dienst te zeggen 'wie wil mijn echo zien'... ik had dat 2e bericht echt niet verwacht en ben er zo wat van aangedaan. Natuurlijk heb ik de rest van de dag beeld zonder klank.

Ik weet niet meer wat 'goed doen' is, want ik wil tegelijk niets zeggen op het werk of heel kort op vragen te reageren (speciaal voor haar), maar langs andere kant hebben wij ook eventjes geprobeerd zwanger te geraken, en is het via inseminatie toch gelukt, en wil ik daarom ook enthousiast zijn over mijn zwangerschap en honderduit vertellen.

Weten jullie meer raad hiervoor?

Grt (sorry voor de epistel :wink: )

Valerie26
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 november 2018, 18:44

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Valerie26 » 27 november 2018, 18:48

Salve86 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hey!
Het is nog super pril, maar ik heb gisteren mijn 2e bloedname gehad en de waardes waren zeer goed gestegen. Ik ben nu 5weken en 1 dag zwanger, en als ik goed gerekend heb ben ik voor 1 april uitgeteld. (Hopelijk word dit geen aprilgrap) Volgende week woensdag eerste echo. Dus een spannend momentje... Dit is nu de 3e poging met icsi , de eerste poging was ik zwanger, maar op 10weken te horen gekregen dat het vruchtje gestopt was met groeien op 9weken, dus een week later een curretage 😟. 2e poging was een biochemische zwangerschap. Hopelijk gaat deze zwangerschap wel goed.. vind het in ieder geval heel eng en spannend.
Zijn er nog dames die voor deze periode zijn uitgerekend?
Hier ook uitgerekend voor 1 april. Al hoop ik dat de baby baby komt op 1 april

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Lyne82 » 28 november 2018, 18:42

Hey PinkLady22

Een miskraam meemaken is heel erg, of het nu 5 weken is of 14 weken is. De ene gaat zich volledig afsluiten en zich concentreren op het werk (zoals jouw collega) en de andere praat er liefst zoveel mogelijk over.

Bekijk het zo: ze is tenminste eerlijk naar jou toe (het kwetst haar en werk moet een afleiding zijn). Dit wilt zeggen dat ze nog volop in haar verdriet zit. Respecteer dit. Voor jou is dat inderdaad hard om te horen, zeker nu jij zwanger bent en het wilt uitschreeuwen naar de wereld toe. Wat je haar nog kan zeggen is het volgende: 'neem alle tijd die je nodig hebt, en zeg het me als je terug op de hoogte wilt zijn van mijn zwangerschap'. Ze zal dit enorm appreciëren en naar jou toekomen als ze het opnieuw aankan. En heb jij zin om honderduit te vertellen over jouw zwangerschap tegen de collega's, dan doe je dit maar. Maar spaar haar een beetje. Ze is eerlijk naar jou toe, dit komt wel goed.
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

PinkLady22
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 juni 2018, 8:23

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door PinkLady22 » 29 november 2018, 20:40

Hi Lyne82

Bedankt voor je antwoord.
De collega heeft me vanavond nog een berichtje gestuurd, dat ze het er heel moeilijk mee had en dat ze zich gekwetsd voelde. En dat ze er dus verder nog niet over wil praten en werk als afleiding houden. Ik heb haar nog eens verteld dat ik zeker niet wou kwetsen en dat ik haar begrijp.
Heb me dus voorgenomen niets zelf meer te vragen, ze is sowieso al heel terughoudend op haar prive, ale enkel als ze t zelf wil zal ze iets vertellen. Ik en andere collega’s zijn anders, eerder hart op de tong 😊

Ik hoop dat hier met de rest van de dames alles goed gaat, het is lang geleden een update gehoord te hebben.
Grt

JufkeS
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 21:47

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door JufkeS » 17 februari 2019, 10:12

Hallo iedereen,

Veeeel te lang geleden dat ik hier nog eens kwam.... druk druk.... maar alles gaat prima hier! Ondertussen 33w en het begint af te korten he.... alles wordt in gereedheid gebracht, we zijn er stillaan klaar voor en we kijken er enorm naar uit! Eindelijk lijkt het geluk ons ons toe te komen🤞🏼 Al heb ik soms nog schrik, gaat alles ok zijn... maar ik probeer die gedachtes snel te bannen en positief denken.
Hoe gaat het met jullie?
Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten